SanneF
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 3.024
- Lengte
- 1m70
- Massa
- 75kg
Wendler is imo te weinig frequentie op de bench press om goed om hoog te gaan.
Geldt dat ook als je een tweede bench dag pakt met 4x8 paused speed reps + na de wendler bench nog 4 sets close grip en wendler alleen gebruikt als main bench? Wat zou jij anders voor bench routine aanraden om vooruit te gaan?
Wat Tdawg vraagt kwam ook direct in me naar boven3 x per week benchen waarin je niet te dicht op failure zit zou goed kunnen werken. 1 van die dagen kun je inderdaad een movement als close grip bench press erbij doen. 4-5 werksets per oefening, rep range 2-6 (meerderheid van de keren 2-3 reps). Uiteraard is dit puur voor kracht op de bench. Massa zou ik vooral pakken met additionele oefeningen voor upper body. Allicht werkt voor sommige mensen wendler prima, maar voor mij werkte het niet goed (ik heb niet heel veel talent voor bench) en bovenstaande wel.
.Superbedankt Chreiz, hier heb ik wat aan! Ik zat in gedachten al een stuk hoger wat betreft reps. Uiteraard ben ik geen powerlifter, maar op compounds vind ik het gewoon enorm lekker werken om me op kracht te richten. Daarnaast ben ik van mening dat compounds sowieso de absolute basis is en dat je gedegen kracht nodig hebt om uiteindelijk ook de massa te kunnen bouwen.
Je hebt het in ieder geval helder uitgelegd, ik kan ermee uit de voeten. Many thanks voor de feedback!
Haha, vind rug trainen in het algemeen dan ook direct een stuk leuker dan borst trainen.. Scheelt een stuk frustratie enzoZonde van die bench idd, wel sterke BOR. Mijn bench is juist een stuk sterker dan mijn BOR en bij jou net andersomEn wat betreft je kcals. Als je weet dat je vrijdag flink gaat cheaten (hoeveel kcals calculeer je in? als ik 'flink' cheat kan ik gerust 4000 kcals extra rekenen
) kun je deze week idd al naar 2200 gaan
![]()
.Blijf deze week nog hetzelfde. Vind een stap van 100 kcal eigenlijk te klein en te weinig, ik denk dat je lichaam zich daar snel aan conformeert. En ik herinner mezelf er maar telkens aan dat mijn cut aardig lang duurt en dat ik dus vooral niet te snel moet willen. Conclusie: zaterdag schroef ik kcal terug van 2300 naar 2100. Dat lijkt me een mooie tussenweg en een logische, rationele keuze. En dan mezelf natuurlijk wel dwingen dit een tijdje vol te houden en niet te snel opnieuw een stap naar beneden te doen.. Overigens lijkt me dan een volgende stap toevoegen van cardio ipv verder naar beneden met kcal. Maar goed, dat duurt nog een poosje, ik zit alweer te veel op lange termijn te denken
.En oja, ik calculeer geen kcal voor cheats, ik eet dan namelijk zo belachelijk veel, heeft toch geen zin IMO
.Zolang ik mijn ontbijt maar heb, anders wordt mijn training niets.. Die tussentijd overleef ik wel. Vrijdag = huishouddag, dus heb het dan sowieso al lekker druk totdat het zover isVoor je cheat alleen leven op een ontbijtje een eiwitreep en een shake? Das nog net aan iets van 700-800 kcal op een hele dag tot het avondetenik zou omgaan.. Das nog minder dan mijn ontbijt..
![]()
.

ik zou omgaan.. Das nog minder dan mijn ontbijt..