XXL Nutrition

Sanne's log

hoe ik het had aangepakt van bulk naar cut: hoppa, ineens flink minder.
Ik schroef mijn kcal enkel bij in bulk als ik op een plateau zit dat niet te verklaren is dmv mijn cyclus en meer dan twee weken aanhoudt. Dan gaat er 10 % van mijn kcal af.
Ik schroef mijn kcal in recomp bij als mijn vetplooimetingen meer dan twee weken omhoog lijken te gaan. Dan gaat er 10 % van mijn kcal af.

Maar hey...ieder lijf reageert anders en niemand kan alles verklaren ;) Denk dat er velen zijn die het anders aanpakken en waar het ook lijkt te werken. En je weet ook nooit of het beter, mooier, efficiënter had gekund waarschijnlijk.

Dat is de goede mindset: je best doen en doorzetten, hoe eigenwijs je het liefste ook zou willen reageren ;).

Hmm, nu moet ik toch echt eens op zoek gaan naar die docu :rolleyes: .
Jij bent volgens mij wat dat betreft net zo nieuwsgierig naar de werking van bepaalde processen als ik, dus mocht je ooit nog op andere fijne informatie komen houd ik me aanbevolen! :D

Haha, dat heb je goed gezien Sanne! Ik ben me al heel wat jaren me aan t verdiepen in het menselijk lichaam. Niet alleen in de biochemie, maar ook in het brein. Super boeiend allemaal :D

Ik kan me uren vermaken op pubmed en ergogenics haha

(ok, ik heb add.. verklaard misschien ook wat haha)

Dat is de goede mindset: je best doen en doorzetten, hoe eigenwijs je het liefste ook zou willen reageren ;).

Hmm, nu moet ik toch echt eens op zoek gaan naar die docu :rolleyes: .
Jij bent volgens mij wat dat betreft net zo nieuwsgierig naar de werking van bepaalde processen als ik, dus mocht je ooit nog op andere fijne informatie komen houd ik me aanbevolen! :D

+1

Is dat deze (van BBC?) [Link niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.504
hoe ik het had aangepakt van bulk naar cut: hoppa, ineens flink minder.
Ik schroef mijn kcal enkel bij in bulk als ik op een plateau zit dat niet te verklaren is dmv mijn cyclus en meer dan twee weken aanhoudt. Dan gaat er 10 % van mijn kcal af.
Ik schroef mijn kcal in recomp bij als mijn vetplooimetingen meer dan twee weken omhoog lijken te gaan. Dan gaat er 10 % van mijn kcal af.

Maar hey...ieder lijf reageert anders en niemand kan alles verklaren ;) Denk dat er velen zijn die het anders aanpakken en waar het ook lijkt te werken. En je weet ook nooit of het beter, mooier, efficiënter had gekund waarschijnlijk.
Interessant om te lezen hoe je het hebt aangepakt! Hij is in ieder geval wel doordacht en je anticipeert ook op de resultaten van metingen, sounds good to me!
Precies wat je zegt: geen lichaam is hetzelfde. Wat voor de een werkt hoeft bij een ander geen succes te brengen.. Dat maakt het naar mijn mening des te leuker: want ik wil dan graag weten welke factoren waar dan precies invloed op kunnen hebben ;).

Haha, dat heb je goed gezien Sanne! Ik ben me al heel wat jaren me aan t verdiepen in het menselijk lichaam. Niet alleen in de biochemie, maar ook in het brein. Super boeiend allemaal :D

Ik kan me uren vermaken op pubmed en ergogenics haha

(ok, ik heb add.. verklaard misschien ook wat haha)
Jaaaa, we kunnen elkaar de hand schudden, je bent nooit uitgeleerd! ^^
Enne.. Heb zeer binnenkort wat meer vrije tijd, ik ga eens rondkijken op Pubmed en Ergogenics, dan ben ik als ik het goed begrijp heel wat uurtjes zoet :rolleyes:

Do like! :D

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: LB dag 1

Vandaag met een big smile naar de gym, stage is beoordeeld met een 8,5 :cheer:
De maand juni nog knallen en dan heerlijk vakantie, ben er aan toe!

Deficit DL
1 dikke schijf: 10 x 50
De rest op 2 dikke schijven:
6 x 50 (Soort van PR..)
6 x 50
6 x 50
6 x 50
Thanks Nicky, voor de link van dat filmpje waarop jij ze doet. Heb de verhoging nu nog hoger gemaakt waarbij ik zo diep mogelijk zak. Hnnnggg, dat voel je goed, lekker!! :heart:

Vertical leg press
8 x 80
6 x 90
4 x 100 PR
14 x 80 VPR
15 x 70
20 x 40

Walking lunges
16 x 14
12 x 20
12 x 20 RIP knie :(
14 x 18

Hyperextensions hammies tenen naar buiten
10 x bw
10 x bw
10 x bw
10 x 4 PR
8 x 4
Bovenin paar tellen vasthouden en goed knijpen met de bips, zooooo lekker deze :heart:

Donkey kickbacks in smith
10 x 10 Uitvoering niet geheel netjes, hammies deaud van de extensions :o
10 x 6.5
10 x 6.5
10 x 6.5

Ik vind helemaal mooi :).

Ik ben het met je eens. helemaal mooi die training! :D
weer PR's en VPR's! Het kan niet op!
Wel balen van je knie.. :( gaat dat nu wel beter?
lekker nagenieten nu hè van je mooie cijfer! Toppie meid!

Heerlijk zo'n training na zo'n mooie dag!

Gefeliciteerd nogmaals met die 8.5! En daarna ook een zeer mooie training neergezet hoor Sanne!!:thumbs:

Veel last van je knie overgehouden of was het enkel na de walking lunges?

Goed bezig meid!
Hoest met je knie?

• #1.509
Ik ben het met je eens. helemaal mooi die training! :D weer PR's en VPR's! Het kan niet op! Wel balen van je knie.. :( gaat dat nu wel beter? lekker nagenieten nu hè van je mooie cijfer! Toppie meid!
Het resultaat wat ik gisteren van mijn stage te horen kreeg gaf me ook wel lekker wat power ;).
Begin nu wat braver te worden in het luisteren naar signalen: ben stapje teruggegaan de laatste set lunges en heb daarna bij iedere oefening goed aangevoeld wat wel en niet kon. Nu minimaal last! :)

Heerlijk zo'n training na zo'n mooie dag!
Absoluut, een mooie afsluiter van de werkdag!

Gefeliciteerd nogmaals met die 8.5! En daarna ook een zeer mooie training neergezet hoor Sanne!!:thumbs: Veel last van je knie overgehouden of was het enkel na de walking lunges?
Thanks Marvin, had wel voldoende verwacht, maar niet zo'n mooie cijfer! :D
Ben erg opgelucht dat ik vandaag maar minimaal last heb. Begin het wel te leren hoor, op tijd een stapje terug doen zodat ik niet een week kreupel loop ;).

Goed bezig meid! Hoest met je knie?
Dankje Rambo!
Mijn knie voel ik maar minimaal vandaag, heb op tijd ingegrepen deze keer!
Volgende week maar gewoon weer braaf split squats doen.. ;)

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Dilemmaaaaa

Ja hooooor, ik word psychisch nu al op de proef gesteld :rolleyes:.
Per zaterdag schroef ik kcal terug naar 2100. Aanstaande vrijdag een lang geplande cheat: all you can eat sushi :D.

Nu komt het.. Onverwachts maandag een leuke sociale bezigheid waarbij er pizza gegeten wordt. Aan de ene kant zit ik te denken om 1200 kcal vrij te houden om gewoon gezellig mee te kunnen eten (ten minste, het lijkt me dan een normale italiaanse pizza zoiets bevat). Aan de andere kant twijfel ik om gewoon mijn prep te eten.

De volgende cheat wordt onbeperkt pizza en ijs op 30 juni..

Meningen? :)

Dilemmaaaaa Ja hooooor, ik word psychisch nu al op de proef gesteld :rolleyes:. Per zaterdag schroef ik kcal terug naar 2100. Aanstaande vrijdag een lang geplande cheat: all you can eat sushi :D. Nu komt het.. Onverwachts maandag een leuke sociale bezigheid waarbij er pizza gegeten wordt. Aan de ene kant zit ik te denken om 1200 kcal vrij te houden om gewoon gezellig mee te kunnen eten (ten minste, het lijkt me dan een normale italiaanse pizza zoiets bevat). Aan de andere kant twijfel ik om gewoon mijn prep te eten. De volgende cheat wordt onbeperkt pizza en ijs op 30 juni.. Meningen? :)

Als 120+ powerlifter heb ik misschien niet de meest representatieve mening :p

kcal vrijhouden en pizza eten, die hebben nog een mooie macro-verdeling ook!

Ik zeg ook niks :D

Mooi dat je braaf bent geweest met de lunges. Ik merk zelf ook dat braaf zijn ook zijn vruchten afwerpt. Dus top! :thumb:

Ik zou gewoon gezellig meedoen. Maar 1200 kcal si wel wat veel lijkt me. Een echte italiaanse pizza is vaak al een veel dunnere bodem en zijn vaak ook wat minder dik belegd. Is eerder 600-800 kcal. Wat je zou kunnen doen is een vispizza nemen. Zit geen kaas op wat al aanzienlijk scheelt. ;)
Ik heb het nog wel eens gedaan ivm lactose intolerantie om een pizza zonder kaas te vragen. Kreeg ik er alsnog buikpijn van... Maar weet nu dat het van de gluten was. :o

Je kan trouwens bij onze pizzeria's ook zalige visgerechten met pasta krijgen. Is ook een leuk alternatief. :)

• #1.514
Als 120+ powerlifter heb ik misschien niet de meest representatieve mening :p
Als 120+ powerlifter ga je vooral heel trots zijn op wat ik vrijdag allemaal aan hemelsch voedsel naar binnen ga schuiven :rolleyes:

Het wordt nu ook steeds aanlokkelijker dat gewoon te doen.. :o

Haha ^^

Mooi dat je braaf bent geweest met de lunges. Ik merk zelf ook dat braaf zijn ook zijn vruchten afwerpt. Dus top! :thumb: Ik zou gewoon gezellig meedoen. Maar 1200 kcal si wel wat veel lijkt me. Een echte italiaanse pizza is vaak al een veel dunnere bodem en zijn vaak ook wat minder dik belegd. Is eerder 600-800 kcal. Wat je zou kunnen doen is een vispizza nemen. Zit geen kaas op wat al aanzienlijk scheelt. ;) Ik heb het nog wel eens gedaan ivm lactose intolerantie om een pizza zonder kaas te vragen. Kreeg ik er alsnog buikpijn van... Maar weet nu dat het van de gluten was. :o Je kan trouwens bij onze pizzeria's ook zalige visgerechten met pasta krijgen. Is ook een leuk alternatief. :)
Af en toe wint verstandigheid het tot van eigenwijsheid, wat zijn we toch braaf ;).
Brrr, vispizza zit er niet in, dan zou ik toch echt geheel vrijwillig voor een prep kiezen :o. Mocht ik ervoor gaan wordt het sowieso Italiaanse pizza met kaas, tomatensaus, gehakt, maïs en champinons :heart:

Dilemmaaaaa

Ja hooooor, ik word psychisch nu al op de proef gesteld :rolleyes:.
Per zaterdag schroef ik kcal terug naar 2100. Aanstaande vrijdag een lang geplande cheat: all you can eat sushi :D.

Nu komt het.. Onverwachts maandag een leuke sociale bezigheid waarbij er pizza gegeten wordt. Aan de ene kant zit ik te denken om 1200 kcal vrij te houden om gewoon gezellig mee te kunnen eten (ten minste, het lijkt me dan een normale italiaanse pizza zoiets bevat). Aan de andere kant twijfel ik om gewoon mijn prep te eten.

De volgende cheat wordt onbeperkt pizza en ijs op 30 juni..

Meningen? :)
Dit is geen dilemma! Gewoon die pizza incalculeren..1200kcals lijkt me een goede inschatting!

Echter niet daarna denken dat een ijsje ook wel kan...wil je dit wel? Strafcardio of ook incalculeren..

Jullie hadden vast geen ander antwoord verwacht van mij of wel?

+1

---------- Toegevoegd om 12:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:10 ----------

Mooi dat je braaf bent geweest met de lunges. Ik merk zelf ook dat braaf zijn ook zijn vruchten afwerpt. Dus top! :thumb:

Ik zou gewoon gezellig meedoen. Maar 1200 kcal si wel wat veel lijkt me. Een echte italiaanse pizza is vaak al een veel dunnere bodem en zijn vaak ook wat minder dik belegd. Is eerder 600-800 kcal. Wat je zou kunnen doen is een vispizza nemen. Zit geen kaas op wat al aanzienlijk scheelt. ;)
Ik heb het nog wel eens gedaan ivm lactose intolerantie om een pizza zonder kaas te vragen. Kreeg ik er alsnog buikpijn van... Maar weet nu dat het van de gluten was. :o

Je kan trouwens bij onze pizzeria's ook zalige visgerechten met pasta krijgen. Is ook een leuk alternatief. :)
Ga daar maar niet van uit...

En: better safe than sorry

Ga daar maar niet van uit...

En: better safe than sorry
Kan je bij onze pizzeria wel vanuit gaan. Houtoven bodem.. weegt geen drol. Kan daar bijna 2 pizza's van opeten. :o (doorsnede 32 cm trouwens)
Het zal dus heel erg per pizzeria en soort pizza schelen denk ik zo. ;)

• #1.517
Dit is geen dilemma! Gewoon die pizza incalculeren..1200kcals lijkt me een goede inschatting! Echter niet daarna denken dat een ijsje ook wel kan...wil je dit wel? Strafcardio of ook incalculeren..
Jullie hadden vast geen ander antwoord verwacht van mij of wel?
+1 Ga daar maar niet van uit... En: better safe than sorry
Hahaha, prachtig dit Marvin, ik wist gewoon dat je er zo over zou denken en dat is dan ook het liefst wat ik zou doen :D. Hetgeen wat mij dan alleen nog tegenhoudt is de angst dat de ruimte van 1200 alsnog te krap genomen is en ik 5 dagen later op de weegschaal ineens 3 kg zwaarder weeg :o. (En jaaaaa, ik weet dat dit helemaal niet kan, maar ik noem het nog even een erfenisje van mijn obi-verleden :rolleyes:).

Er gaat pizza besteld worden, dus de verleiding van ijs ligt niet op de loer.. Weet zeker dat het alleen bij één pizza blijft ^^.
Tot nu toe neig ik dus ernaar om gewoon lekker pizza mee te snarfen maandag, ook al heb ik vrijdag een cheat.. Ik ga bezwijken onder de groepsdruk van DBB ;).

Kan je bij onze pizzeria wel vanuit gaan. Houtoven bodem.. weegt geen drol. Kan daar bijna 2 pizza's van opeten. :o (doorsnede 32 cm trouwens) Het zal dus heel erg per pizzeria en soort pizza schelen denk ik zo. ;)
De pizza die er gaat komen is niet van een traditionele Italiaan, dus dat zal inderdaad flink schelen.. :o.

Er gaat pizza besteld worden, dus de verleiding van ijs ligt niet op de loer.. Weet zeker dat het alleen bij één pizza blijft ^^.
Haha, dat zeg ik ook altijd als ik met vrienden pizza bestel..uiteindelijk resulteerd het er vaak in dat Marvin weer de restjes aan het opeten is.. ;)

Hou je in dus:roflol:

De gedachtegang herken ik wel hoor! Ook als junkfood is ingecalculeerd voelt het 'viezer' dan je normale eten..:o

Eet ze in de pizzeria ;)
Ik loop al weer achter hier.... maar gefeli met je mooie stage cijfer, en de mogelijkheden op vervolg!
Ik moet de BBC docu nog verder bekijken, maar intro is al goed ;)

Zou gewoon gezellig mee doen. Eventueel rekening houden met voeding rest van de dag.
Als je voor wedstrijd bezig bent oké maar anders ook gewoon genieten van af en toe een dagje. ;)

Terug
Naar boven