Ach ja.. ik herken zoveel bij je.

Dus rationaliteit moet soms wel eens gezocht worden. En dat doe jij ook.. bij mij..

Soms moet een ander het even zeggen om het door te laten dringen he!
Dus kijk ook goed wat de vakantie met je doet en met je lijf doet. Rust kan zoveel invloed hebben!
Wat super dat je er even lekker tussen uitgaat! Dat zal je vast goed doen! En je hebt het verdiend!
En een keer een paar dagen niet trainen en lekker eten gaat je echt niet in ene doen aankomen!
En ik snap je wel dat je nu even extra zou willen cutten. Maar waarom? Je valt netjes 0,5 kg per week af.. alleen omdat je nu een paar dagen weggaat ga je in ene een stap lager zitten. Je komt er echt geen kilo's van aan meid. Denk dat dat je angst is toch? Ik kan ernaast zitten... Maar toch denk ik dat je beter nu zo geleidelijk door kan gaan dan nu alweer omlaag stappen voor een paar dagen weg.
Maar goed dat is mijn mening. Ik zou zeggen ga het gewoon eens aan. Blijf gewoon zo eten op 2100 kcal en zie nu eens eerst wat je lichaam doet met een paar dagen gewoon even lekker genieten.
Wanneer ga je?
Haha precies, we kunnen elkaar altijd een goede spiegel voorhouden, iets om dankbaar voor te zijn

.
Heb naar aanleiding van je berichtje er ook goed met Tdawg over kunnen praten. Ik vind het soms lastig om bepaalde dingen uit elkaar te halen. Wat bijvoorbeeld angst is, en wat gewoon "gezond verstand" is waardoor ik tot een bepaalde, onderbouwde keuze kom.
Ik kan nu enigszins eerlijk bekennen dat ik snap dat ik niet kilo's aan ga komen in die paar dagen. Nadat ik er goed over had gepraat (wederom heeft Tdawg erg veel geduld

) ben ik tot de conclusie gekomen dat het meer zo is dat ik lekkerder in mijn vel zit wanneer ik nu nog even heb kunnen knallen en er net iets beter sta dan zou kunnen wanneer ik doorga op 2100. Ik wil gewoon echt mezelf helemaal op Parijs kunnen richten en genieten van alles wat daar bijkomt, ik weet dat ik dat kan behalen wanneer ik nu wat lager ga zitten (op een niveau dat nog acceptabel is: zo'n 400 kcal onder onderhoud). De valkuil hierin is dat ik na thuiskomst verder ga op een te "strenge voet", dus dit is iets wat ik voor mezelf in de gaten moeten houden..
Vind het lastig te omschrijven wat nu precies mijn reden is toch op 1900 over te gaan, maar ik hoop dat de strekking een beetje duidelijk is.. Een mix van een gevoelsmatige keuze die niet ridicuul is, waarbij ik op een acceptabel niveau alsnog een tekort creeer. Zoiets :').
Enne.. Ik ga al over 3 weken

.
Had het gisteren met mn vriend nog over. Ik kwam vroeger altijd aan als ik niet dieet was. Als kind ook te dik dys automatisch was ik op dieet OF ik at alles wat los en vast zat (en ja, veel schuldgevoelens en gevoel van mislukking).
Gisteren was mn offday en bij mij zat de angst er in dat ik oude patronen ging toepassen (het syndroom van het is nu toch al verpest dus vreet ik me maar vol). Daarom heb ik vorig jaar IIFYM toegepast tijdens mn cut.
Het viel me op dat ik gisteravond (na 2 snickerijsjes) klaar was met het junken en niet krampachtig nu het nog kan de hele doos naar binnen had gewerkt. Iets wat ik vroeger wel deed.
Weet jij eigenlijk wat Tot jou overgewicht heeft geleid *mag ook prive

*? Ik was al kind obees en dacht dat het aanleg was. Nu besef ik mij dat dat kwam door mijn thuisomstandigheden (moeder overspannen, op school gepest). Eten was het leukste van de dag en daar kon ik dan niet mee stoppen.
Miss iets teveel privespul lol, maar iig altijd vooruit blijven kijken. Ook al lukte het eerder niet, misschien lukt het nu wel!
Vooral genieten en luisteren naar je lichaam
Thanks voor je openhartige reactie, dat doet me goed!
Damn, we hebben wat dat betreft exact dezelfde jeugd gehad.. Ook ik had in mijn jeugd van heel jongs af aan stelselmatig overgewicht waarbij mijn moeder vele pogingen ondernam mij te laten afvallen, wat dus altijd faliekant mislukte (je snapt inderdaad als geen ander wat voor gevolgen dat voor een kind heeft).
Als ik het goed begrijp is jouw angst om in oude patronen te vallen ongeveer hetzelfde als mijn angst de rem volledig kwijt te raken en helemaal "los te gaan" met alle gevolgen van dien? IIFYM bevalt me overigens goed, maar junk eet ik eigenlijk alsnog niet..
Ik vind het wel heel hoopvol te lezen dat je gisteravond na 2 Snicker-ijsjes er ook gewoon klaar mee was. Verhelderend om te lezen dat je tot het besef bent gekomen dat je overgewicht een gevolg was van de omstandigheden thuis. Dit maakt bij mij nu wel even een "klik", aangezien ik vermoed dat mijn overgewicht het gevolg was van ongelukkige omstandigheden waardoor ik mezelf gewoon helemaal volpropte met alles wat voor handen was (waaronder ook regelrechte binge-eating). Echter besef ik me dat die ongelukkige omstandigheden er nu niet meer zijn.. Ik heb nog wel wat om tegen te "knokken", maar dat is van heel andere aard dan de omstandigheden van toen ik obesitas had.
Gek eigenlijk, dat ik die relatie nog niet gelegd had.. De reden waarom ik vroeger geen rem had: die is nu weg. Eigenlijk heel interessant om te kijken hoe het dus dadelijk gaat in Parijs.. Ik wil namelijk gewoon eten waar ik zin in heb. Is dat toevallig fruit: prima. Is dat toevallig pizza: ook prima. Kijken hoe die dagen gaan uitvallen..
Thanks, ik heb hier echt heel veel aan meid
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Training van vandaag: pull
BOR
15 x 20
10 x 30
8 x 40
5 x 50
5 x 52.5
VPR
15 x 30
One arm cable row
10 x 23
8 x 27
8 x 32
6 x 36
VPR
12 x 23
Lat pulldown
15 x 25
8 x 32
6 x 39
6 x 41.3
PR
35 x 25
VPR, had zin in een repout
Reversed flyes
10 x 15
9 x 20
9 x 15
15 x 10
Db side raises
10 x 5
10 x 6
5 x 7
VPR, maar vorm begint hier af te taaien
16 x 5
VPR
EZ-bar curls
8 x 18
8 x 20.5
5 x 22
PR
20 x 13
VPR
EZ-bar upright rows
10 x 13
10 x 18
7 x 22
PR
15 x 13
Chin ups, elastiek light nieuw
x 4
x 4
x 4
x 4
x 4
elastieken zijn binnen! In plaats van medium elastiek nu werken met light elastiek. Beduidend minder weerstand
.
Face pulls
10 x 18
10 x 20.3
8 x 22.6
PR
13 x 18
VPR
Als ik teruglees.. Kan ik niet anders concluderen dan dat dit gewoonweg een zalige training was.
Morgen laatste dagje stage.. Kijk ik best een beetje tegenop. Als afsluiter onder andere eerste gesprek over afstuderen en ook nog eens een voorlichting te geven aan een andere organisatie, spreken voor een grote groep mensen wekt bij mij best wat zenuwen op

.
's Middags even lekker de stagedag afsluiten met verse groene muntthee op het terras (seriously, vind ik een van de lekkerste dingen te drinken, al is het buiten 30 graden..) en dan dinsdag.. Sushiiii!!!