Fitness Seller

Sanne's log

Per week 1x MP en 1x dumbell press.
Voor MP probeer ik het 5x5 principe aan te houden met als laatste set een repout als dat erin zit.
Voor DB press 4x8-12.
Sinds ik ben begonnen met KT (en dat is ruim twee jaar geleden) nooit verder gekomen dat 25 kg bij MP.. Hetzelfde geldt bij de DB press, maar daar blijf ik op 9 kg steken.
Het vreemde is dat mijn schouders wel overduidelijk massa erbij hebben gekregen, maar mijn kracht blijft dus hetzelfde en gaat regelmatig nog een periode achteruit waarna ik weer op het oude niveau kom..

Snap jij er iets van? :scratch:

Heb in de periode dat ik gewicht wilde verliezen veel te veel cardio gedaan voor mijn gevoel, ben er wel een beetje klaar mee :o.
Moet wel eerlijk bekennen dat bijvoorbeeld skeeleren me heerlijk lijkt, maar tsja, studentenbudget enzo ;). Zwemmen evenzo, plus het feit dat ik me nog niet prettig voel in badkleding en zodoende nog niet kan zwemmen :).
Wat moe worden en KT betreft: ik denk dat dit nog absoluut gaat komen. Zo lang je bij elke training naar een (v)PR streeft kom je vanzelf op een moment dat je op een niveau zit waarbij het lastig is een (v)PR te blijven zetten. Als je dan eenmaal thuis bent en even hebt gezeten.. Dan kak je vanzelf in en merk je hoe veel energie KT eigenlijk vergt ;).

als je geen progressie boekt, zelfs in een bulk is het af en toe slimmer om de oefening even links te laten liggen en een variant ervan uitproberen, zoals standing (alternating) db press of iets dergelijks.

Heb in de periode dat ik gewicht wilde verliezen veel te veel cardio gedaan voor mijn gevoel, ben er wel een beetje klaar mee :o.
Moet wel eerlijk bekennen dat bijvoorbeeld skeeleren me heerlijk lijkt, maar tsja, studentenbudget enzo ;). Zwemmen evenzo, plus het feit dat ik me nog niet prettig voel in badkleding en zodoende nog niet kan zwemmen :).

Ik heb skeelers van de aldi of lidl ofzo, kosten 35 euro ;) En wat betreft zwemmen, moet je je gewoon overheen zetten! Als ik die foto's uit Parijs zag, kan ik me niet voorstellen dat je op zou vallen in een zwembad. Maargoed, dat is makkelijk praten natuurlijk, zoiets krijg je niet zomaar uit je hoofd.

Ik heb altijd al absurd veel cardio gedaan, op de middelbare school 6 keer per week zwemtraining, heerlijk! Is maar goed ook, anders was ik nooit weggekomen met mijn eetpatroon :D

Per week 1x MP en 1x dumbell press. Voor MP probeer ik het 5x5 principe aan te houden met als laatste set een repout als dat erin zit. Voor DB press 4x8-12. Sinds ik ben begonnen met KT (en dat is ruim twee jaar geleden) nooit verder gekomen dat 25 kg bij MP.. Hetzelfde geldt bij de DB press, maar daar blijf ik op 9 kg steken. Het vreemde is dat mijn schouders wel overduidelijk massa erbij hebben gekregen, maar mijn kracht blijft dus hetzelfde en gaat regelmatig nog een periode achteruit waarna ik weer op het oude niveau kom.. Snap jij er iets van? :scratch:

Je hebt dus altijd alleen hetzelfde gedaan :p

- Je kunt frequenter MP doen.
- je kunt het volume varieren (meer of minder sets doen)
- je kunt de reps varieren

Bijvoorbeeld ipv 5 x 5 eens 7-10 x 3 doen. Of 2x pw MP waarbij je de ene dag iets doet als 3 x 8 en de 2e dag 7 x 3-4.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.864
Je hebt dus altijd alleen hetzelfde gedaan :p

- Je kunt frequenter MP doen.
- je kunt het volume varieren (meer of minder sets doen)
- je kunt de reps varieren

Bijvoorbeeld ipv 5 x 5 eens 7-10 x 3 doen. Of 2x pw MP waarbij je de ene dag iets doet als 3 x 8 en de 2e dag 7 x 3-4.
Heb uiteraard wel andere repranges en setjes geprobeerd, alleen de laatste weken doe ik het om de omschreven manier :).

MP doe ik nu sinds een anderhalve maand aangezien ik daarvoor een langdurige schouderblessure had. Ga maar weer eens varieren met beide oefeningen en eens kijken of het me nu eens verder gaat brengen..

Heeft het overigens zin om een seated OHP te doen ter afwisseling, of draagt dat uiteindelijk niets bij?

Je gaat trouwens aardig los op je hometrainer zeg! Dat doe ik je niet na.. Bijna 40km in een uur tijd.. damn!

Heb uiteraard wel andere repranges en setjes geprobeerd, alleen de laatste weken doe ik het om de omschreven manier :).

MP doe ik nu sinds een anderhalve maand aangezien ik daarvoor een langdurige schouderblessure had. Ga maar weer eens varieren met beide oefeningen en eens kijken of het me nu eens verder gaat brengen..

Heeft het overigens zin om een seated OHP te doen ter afwisseling, of draagt dat uiteindelijk niets bij?

Toch denk ik dat Chreiz het bij het rechte eind heeft. Als je 6-7-8x die 22.5 kan doen dan lukt op een goeie dag de 3x25 ook wel.
Alleen als je door je rug gaat, dan heeft zittend MP een voordeel volgens mij. Tenzij je een beetje gaat hangen tegen die leuning, dan wordt het een verbasterde incline bench en zal je meer drukken.

Lekker getraind.
Met MP zou ik eerder proberen wat aangegeven is. 1x meer reps minder gewicht en 1 x minder reps meer gewicht.
Dan kom je wss ook wel wat verder. Ik zit daar zelf ook al lang op vast. Maar zo nu en dan een keertje met spotter 2 a 3 reps wat zwaarder doen en daarna een rep out heeft mij ook wel wat geholpen.
Maar ik moet zelf zeggen dat MP imo toch wel een oefening is waar je minder zichtbare progressie in kg op pakt dan andere oefeningen. Maar dat is mijn mening.

Maar ik moet zelf zeggen dat MP imo toch wel een oefening is waar je minder zichtbare progressie in kg op pakt dan andere oefeningen. Maar dat is mijn mening.

Klopt ook hoor, een kilootje meer maakt al heel veel verschil op dit kreng :)
Hebben jullie halve kilo plaatjes?

• #1.870
als je geen progressie boekt, zelfs in een bulk is het af en toe slimmer om de oefening even links te laten liggen en een variant ervan uitproberen, zoals standing (alternating) db press of iets dergelijks.
Hmm.. Doe MP pas juist weer sinds enkele weken, ben zo blij dat ik hem eindelijk weer kan doen.. :sad:.
Standing db press overigens nog nooit geprobeerd, misschien om frustraties voor te zijn het overwegen waard om MP er pas weer in de bulk in te gooien. Dan is het natuurlijk sowieso makkelijker om krachtgains te maken.

Ik heb skeelers van de aldi of lidl ofzo, kosten 35 euro ;) En wat betreft zwemmen, moet je je gewoon overheen zetten! Als ik die foto's uit Parijs zag, kan ik me niet voorstellen dat je op zou vallen in een zwembad. Maargoed, dat is makkelijk praten natuurlijk, zoiets krijg je niet zomaar uit je hoofd.

Ik heb altijd al absurd veel cardio gedaan, op de middelbare school 6 keer per week zwemtraining, heerlijk! Is maar goed ook, anders was ik nooit weggekomen met mijn eetpatroon :D
Wellicht een goed idee de foldertjes goed in de gaten te houden dan ;).
Dat zwemmen, tsja, geloof best dat het tussen mijn oren zit.. Ik heb wat dat betreft een vertekend zelfbeeld. Denk dat het gewoon wat tijd nodig heeft :).

Oei, 6 keer per week zwemtraining! Dat zal er wel flink inhakken tezamen met alles wat je dan voor school moest doen.. Maar je benoemt al zelf het voordeel, er flink op los kunnen blijven eten ;).

Je gaat trouwens aardig los op je hometrainer zeg! Dat doe ik je niet na.. Bijna 40km in een uur tijd.. damn!
Ben een beetje van het "alles of niets" principe.. Al wil dat ook wel eens tegen me werken :o.
En houd mezelf gewoon compleet voor de gek door te denken dat de tijd sneller voorbij gaat als ik harder fiets, alsof ik dan eerder bij "plaats van bestemming" ben ofzo :p.

Toch denk ik dat Chreiz het bij het rechte eind heeft. Als je 6-7-8x die 22.5 kan doen dan lukt op een goeie dag de 3x25 ook wel.
Alleen als je door je rug gaat, dan heeft zittend MP een voordeel volgens mij. Tenzij je een beetje gaat hangen tegen die leuning, dan wordt het een verbasterde incline bench en zal je meer drukken.
Dat is het probleem, op een heel goede dag red ik ongeveer 8x20, maar 22.5 gaat ook maar x5.. Vind het gewoon erg frustrerend, vorig jaar stond ik precies voor hetzelfde probleem. Snap dan ook niet dat het niet vooruit gaat, ondanks dat massa duidelijk is toegenomen.

Vond het idee van Joostd wel wat, wil eens standing db press proberen, nog nooit gedaan.. Doe altijd zittend db press, denk dat het sowieso meer een beroep doet op bijvoorbeeld mijn core om een goede houding te houden. En dan maar hopen dat variatie me uiteindelijk verder brengt.

Lekker getraind.
Met MP zou ik eerder proberen wat aangegeven is. 1x meer reps minder gewicht en 1 x minder reps meer gewicht.
Dan kom je wss ook wel wat verder. Ik zit daar zelf ook al lang op vast. Maar zo nu en dan een keertje met spotter 2 a 3 reps wat zwaarder doen en daarna een rep out heeft mij ook wel wat geholpen.
Dankje meid!
2x per week MP is helaas met het schema wat ik nu heb niet haalbaar.. Maar wil nu gaan voor meer variatie. Standing db press heb ik bijvoorbeeld nog nooit geprobeerd, en een frisse wind vind ik sowieso altijd wel lekker! En 1 kg op MP vind ik ook al een heel verschil inderdaad!

Klopt ook hoor, een kilootje meer maakt al heel veel verschil op dit kreng :)
Hebben jullie halve kilo plaatjes?
Das het probleem. Kleinste plaatjes zijn 1,25 kg.. dus minimale ophoging is 2,5 kg.. en dat scheelt al best veel. :o
Hier hetzelfde Marina.. Zit er serieus aan te denken te gaan kijken voor goedkope 0,5kg plates zodat ik met bepaalde oefeningen kan gaan microloaden, lijkt me erg fijn!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: LB dag 2

Sinds Parijs is de kracht in mijn benen niet meer wat het geweest is. Hopelijk heeft dit alleen te maken met het feit dat mijn benen blijkbaar een langere herstelperiode nodig hebben :).
En.. Nog steeds spierpijn van LB dag 1 van maandag, man oh man, die reet van mij heeft het zwaar te verduren :o. Laat ik er maar geen vunzige opmerkingen over maken :rolleyes:.

DL
5 x 50
5 x 55
5 x 60
5 x 65
4 x 70
3 x 75 Vorm niet meer helemaal mooi, weer die onderrug..
5 x 50 Met hulp van Tdawg nog even twee lichte setjes om weer even terug te gaan naar de basis
5 x 50

Leg press 45o
6 x 120
6 x 130
6 x 140
3 x 150
1 x 160 Kut.. Hoe heb ik ooit een paar reps met 170 kunnen doen? :(
10 x 110
10 x 110
Deze begint me te frustreren, dus tijd voor verandering! Wil hier terug in gewicht gaan en omhoog in reps.

Vertical leg press
10 x 70
10 x 80
10 x 90
11 x 100 VPR
10 x 104 VPR

Unilateral glute bridge nieuw
10 x bw
10 x lage step
10 x hoge step
10 x hoge step
10 x hoge step
Onwennig, maar voelt niet verkeerd. Houden we er even in :).

Lying leg curl
10 x 20
7 x 25
10 x 20
10 x 20

Standing calf raises
10 x 50
10 x 55
9 x 60 VPR
7 x 65 PR

Ik had vorige week zondag ook legday en tot gister last gehad van mijn bovenbenen! Net op tijd hersteld voor de training van vandaag. Lekker die PR's bij de calf raises trouwens!

Komt wel weer Sanne! En vergeet niet: je zit in de cut en dan is het niet gek dat er iets van kracht verloren gaat. Dat is er straks weer bij voor je het weet. Gewoon een kwestie van doorzetten nu!

Lekkere training meid!
Dat me legpress had ik ook hoor.. kon ik eerst 10x170 kg.. Nu doe ik hem niet meer.. squat meer (als het kan) en dan merk je.. als je er weer op gaat zitten dat 140 kg de eerste keer alweer zwaar is. Dat duurt weer even voor je terug bent. Maar over 2 weken denk je van he.. wat gek dat het 2 weken geleden niet zo goed ging. ;)

Niet druk om maken. Lekker knallen meid. en dat doe je ook zie ik al! *jaloers* hihihihi

Dikke leg press, alleen snap ook niet waarom je daar laag in reps zou gaan:P

Toch stiekem wat PR's gepakt zie ik :thumbs:

• #1.876
Ik had vorige week zondag ook legday en tot gister last gehad van mijn bovenbenen! Net op tijd hersteld voor de training van vandaag. Lekker die PR's bij de calf raises trouwens!
Bizar he.. Vind vooral flinke spierpijn in glutes soms lastig, dat voel je heel de dag door.. Voor op de wc gaan zitten is, euh.. "Minder prettig" :o.
Soms werkt het overigens wel om ondanks spierpijn juist die spier te trainen maar dan high rep, door een flinke doorbloeding zakt de spierpijn :).

Komt wel weer Sanne! En vergeet niet: je zit in de cut en dan is het niet gek dat er iets van kracht verloren gaat. Dat is er straks weer bij voor je het weet. Gewoon een kwestie van doorzetten nu!
Ugh, muh *sputter*.. Wil niet inleveren op kracht, ook al is dat te verwachten in een cut :o.

Lekkere training meid!
Dat me legpress had ik ook hoor.. kon ik eerst 10x170 kg.. Nu doe ik hem niet meer.. squat meer (als het kan) en dan merk je.. als je er weer op gaat zitten dat 140 kg de eerste keer alweer zwaar is. Dat duurt weer even voor je terug bent. Maar over 2 weken denk je van he.. wat gek dat het 2 weken geleden niet zo goed ging. ;)

Niet druk om maken. Lekker knallen meid. en dat doe je ook zie ik al! *jaloers* hihihihi
Thanks meid!
Ongelofelijk om soms te bedenken waar je ooit mee begon, maar ook om te bedenken hoe ver je met iets bent gekomen :p. Ach, ik kom wel weer op leuke ideetjes voor doelen in mijn bulk, sowieso 100 Dl en 200 leg press.. Kom maar op ;).

Dikke leg press, alleen snap ook niet waarom je daar laag in reps zou gaan:P
Tsja, da's een lastig verhaal :p.
Ik kan namelijk niet squatten (geen verkapt excuus: ik heb bij knieen versleten kraakbeen, op enkele plekken is het zelfs verdwenen) evenals geen leg extensions.. Deze leg press komt voor mij het dichtst in de buurt van de manier waarop ik quads normaal met squats zou prikkelen. Deze wil ik dan ook low rep high weight houden. Dan is er nog een andere leg press die ik weer op een andere manier voel, die doe ik high rep, evenals vertical leg press. Is het te volgen? :rolleyes:.
Long story short: door verneukte knieen moet ik sommige oefeningen laten droppen waardoor ik allerlei soorten leg presses doe :').

Toch stiekem wat PR's gepakt zie ik :thumbs:
Gaat steeds moeizamer, maar wil het er toch in blijven houden.. ;).

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: cardio

Trappen lopen

Wil minimaal eens per week HIIT op trappen doen. Andere vormen van cardio die ik erin houd is HIIT door middel van touwtje springen en LISS op de hometrainer.

Vandaag best een beetje teleurgesteld wat mijn conditie betreft. Was na 10 minuutjes er al klaar mee.. Mijn eerste ingeving is dan van "f**k it, ik blijf dan wel bij de hometrainer", maar goed, daar schieten we verder niets mee op. Mijn streven is dus om elke week minimaal 1 herhaling meer te doen dan de week ervoor.

De desbetreffende trap heeft 64 treden.
Sprintend op, joggend naar beneden.

"1 keer" betekent voor mij sprintend naar boven + joggend naar beneden.

Vandaag:
10 minuten
7 keer
Muh :o

Laatst bewerkt:
Goeie schouders en armen meid!
Iets meer de zon in mag wel ;)

Zeker bij die rugfoto zie je dat er al wat vet af is hoor ;)

Goed bezig ook met die trappen! Met die 64 treden kun je vanalles bedenken :)

Omhoog gaan met reps in cut?

Hoezo?

• #1.880
Goeie schouders en armen meid!
Iets meer de zon in mag wel ;)
Thanks!
Ben stiekem een vampier.. Leef alleen 's nachts en overdag ga ik alleen de deur uit om te trainen ;).

Zeker bij die rugfoto zie je dat er al wat vet af is hoor ;)

Goed bezig ook met die trappen! Met die 64 treden kun je vanalles bedenken :)
Toch maar weggehaald :). Maar thanks!!

Het is een begin.. Op naar de 10 keer op en neer ;).

Omhoog gaan met reps in cut?

Hoezo?
Bedoel je de leg press?
Wil daarmee omhoog omdat ik al heel lang op deze manier die specifieke leg press doe en daarmee nu geen vooruitgang meer mee boek, sterker nog: ik ga er op achteruit..
Niet specifiek een beslissing die met de cut te maken heeft, wel een beslissing met het oog op voldoende variatie en nieuwe prikkeling.
Nu ben ik wel erg benieuwd hoe jij er over denkt?

Terug
Naar boven