XXL Nutrition

Sanne's log

Lekker dat Parijs zo super was! Mooi dat je genoten hebt!

Die kilootjes ben je zo weer kwijt. Denk ook wel dat veel vocht zal zijn. Je hebt er niet zomaar 3 kilo bij. ;)

Knallen morgen!

Je weet dat 3 kilo vet zou betekenen dat je 27 duizend kcal naar binnen hebt gestouwen?

Relax, anderhalf, 2 week is alles weer normaal

3 kilo is niks hoor.

Heb ik na 1 cheat meal al :p

10 duizend foto's gemaakt zeker?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.823
Mooi dat het fijn was in Parijs! Nu weer snel back on track:D
Heb er gewoon een kater van.. Heimwee terug, ontzettend fijn om na jarenlang geen vakantie te hebben gevierd eindelijk eens even helemaal weg te zijn!
Absoluut weer back on track, zojuist netjes bordje koolvisfilet en broccoli naar binnen geschoven.. Dat was wat minder, maar ik kijk wel serieus uit naar mijn gebruikelijke bakje oats morgenochtend :o.

En natuurlijk weer terug naar het ijzer! :D

Lekker dat Parijs zo super was! Mooi dat je genoten hebt!

Die kilootjes ben je zo weer kwijt. Denk ook wel dat veel vocht zal zijn. Je hebt er niet zomaar 3 kilo bij. ;)

Knallen morgen!
Je hebt de foto's op FB gezien meid, volgens mij straalt het plezier er vanaf :o.
Enne.. Verstand versus gevoel, meer zeg ik niet ;).

Je weet dat 3 kilo vet zou betekenen dat je 27 duizend kcal naar binnen hebt gestouwen?

Relax, anderhalf, 2 week is alles weer normaal

3 kilo is niks hoor.

Heb ik na 1 cheat meal al :p

10 duizend foto's gemaakt zeker?
Ja maar, ja maar, ja.. Maar.. Euuh.. Beuh.. Het voelt gewoon echt even heel vervelend, alsof je zomaar meer dan een maand hard werk weggooit :o.

Zou je in dit geval gewoon doorgaan op oude voet (als in: net als voor het vertrek hetzelfde aantal kcal) of pas je zelf na een vakantie iets aan?

En inderdaad, insane veel foto's gemaakt.. Daar een goede selectie van gemaakt en die maar op FB gezet :). Heb niet veel foto's van mezelf (ben daar eigenlijk niet zo van), maar zie update hieronder :).

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tussentijdse update, foto's van moi (Parijs)

Tsja, of ik een fotologje wil aanmaken.. Daar durf ik (nog) niet aan. De reden is het feit dat ik nog steeds vind dat ik geheel objectief bekeken gewoonweg een hoog vetpercentage heb. Mijn lichaam is anders dan de doorsnee sportieve vrouw. Daar hoef ik geen doekjes om te winden: obesitas laat sporen achter. Punt.

Als ik mensen vertel dat ik een hoog vetpercentage heb (zeker wanneer mensen mij niet IRL hebben gezien) krijg ik vaak de opmerking van "ach, waar lul je over, dat is niet zo". Maar kom aan, bekijk het even geheel objectief en in het licht van bb. Als je het dan zo bekijkt heb ik gewoonweg een (zeer) hoog vetpercentage en een heel lange weg te gaan.

Weet je, dat vind ik ook wel oke. Ik vind het een fantastische sport en de levensstijl spreekt me aan. Ik ben in ieder geval gezond. Alleen vind ik het soms jammer dat door mijn vetpercentage en "erfenis van het verleden" (lees: overtollige huid) het lastig is om resultaat te bemerken.

Goed, dat gezegd hebbende.. Voor nu dus in ieder geval geen fotologje. Maar wel een kleine update van Parijs :).

(Overigens is feedback, tips etcetera altijd zeer welkom. Ook wanneer het wat minder positief is, met ieder objectief stukje advies en feedback ben ik erg blij!)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mooi dat Parijs goed beviel!
Van die 3 kg is natuurlijk een hoop water en glycogeen, beetje vet. Even flink leeg-cardioen helpt vast een hoop ;)

Zag hoop mooie foto's voorbij komen op FB :)
Mooi dat je genoten hebt :)
3 kilo is niks idd, ben je zo weer kwijt.
mooie rug op die eerste foto, glutes zijn beetje lastig te zien in die rok :( ;)

Leuke foto's, niemand vind zichzelf perfect, maar ik zie hier zeker geen los vel. In tegendeel: een sprortieve krachtige dame!

Welcome back! Fijn dat je het ontzettend naar je zin hebt gehad :D:D
Die 3 kilo's zijn er vast zo af, inderdaad veel vocht waarschijnlijk. Snel weer je ritme oppakken!

Tja.. verstand en gevoel.. Herkenbaar hoor en begrijpbaar! ;)

Je hebt wat sporen.. maar ik denk dat jij ze veel meer ziet dan een ander omdat jij het weet. Anderen valt het wss niet eens op. Al snap ik je wel. Ik heb ook mijn sporen nog steeds.. weliswaar andersom.. Maar begrijpbaar. Maar dat komt allemaal goed. Een levensstijl aanpassen kost gewoon tijd voor je het ziet zoals jij wil dat het wordt! Als je me snapt he! Maar jij komt er wel! En dat fotolog ook. :D

Je hebt trouwens echt een mooie rug! Zelfs ontspannen zit die V-shape er al mooi in. :)

Zou niet na 4 dagen Parijs nu ineens voeding verder zakken.

Op de oude voet verder en dan na 2 weken kijken waar je weer staat en dan aanpassen.

Op de oude voet verder en dan na 2 weken kijken waar je weer staat en dan aanpassen.
+1!

Had het je gisteren ook al gezegd. Maar niet in paniek raken nu..gewoon weer oppakken dan komt het allemaal weer goed!:thumbs:

Erg leuke en vooral ook lekkere:meal: foto's op fb!:D

• #1.831
Mooi dat Parijs goed beviel!
Van die 3 kg is natuurlijk een hoop water en glycogeen, beetje vet. Even flink leeg-cardioen helpt vast een hoop ;)
Magikterugalsjeblieft? :o
Vandaag gestart met cardio.. Grondige hekel aan, heb anderhalf jaar lang voor mijn gevoel veel te veel cardio gedaan om af te vallen, moet er weer even inkomen denk ik ;).

Zag hoop mooie foto's voorbij komen op FB :)
Mooi dat je genoten hebt :)
3 kilo is niks idd, ben je zo weer kwijt.
mooie rug op die eerste foto, glutes zijn beetje lastig te zien in die rok :( ;)
Dankje Rambo :).
Ben benieuwd hoe ik er volgende week voor sta.. Dan is het ook weer tijd voor de twee-maandelijkse progressiefoto's, dus wellicht dan een wat minder vertekend beeld.
En niet mopperen op niet-zichtbare glutes, je wilde foto's en die heb je gekregen, iets met een gegeven paard en in de bek kijken enzo ;).

Leuke foto's, niemand vind zichzelf perfect, maar ik zie hier zeker geen los vel. In tegendeel: een sprortieve krachtige dame!
Da's waar, denk dat niemand volledig tevreden is met zichzelf, al helemaal niet wat betreft de bb-tak. Los vel is op foto's inderdaad niet te zien, ik zorg er wel voor dat ik me er goed naar kleed ;).
En dankjewel voor je lieve compliment, doet me goed :kiss:

Welcome back! Fijn dat je het ontzettend naar je zin hebt gehad :D:D
Die 3 kilo's zijn er vast zo af, inderdaad veel vocht waarschijnlijk. Snel weer je ritme oppakken!
Thanks Freakjam! Zou zo weer terug gaan, denk er nog steeds veel aan terug :D.
Benieuwd hoe ik er volgende week voor sta, zou een goede leerschool voor me zijn als ik dan inderdaad zie dat mijn lichaam nu eenmaal zo reageert op een vakantie, handig om in de toekomst op terug te kunnen grijpen ;).
Ben alweer terug in het gelid in ieder geval!

Tja.. verstand en gevoel.. Herkenbaar hoor en begrijpbaar! ;)

Je hebt wat sporen.. maar ik denk dat jij ze veel meer ziet dan een ander omdat jij het weet. Anderen valt het wss niet eens op. Al snap ik je wel. Ik heb ook mijn sporen nog steeds.. weliswaar andersom.. Maar begrijpbaar. Maar dat komt allemaal goed. Een levensstijl aanpassen kost gewoon tijd voor je het ziet zoals jij wil dat het wordt! Als je me snapt he! Maar jij komt er wel! En dat fotolog ook. :D

Je hebt trouwens echt een mooie rug! Zelfs ontspannen zit die V-shape er al mooi in. :)
Daar heb je inderdaad een punt: zelf weet ik precies waar de sporen zichtbaar zijn.. Ik weet me er ook wel naar te kleden. Voor mij is het in ieder geval al een hele vooruitgang dat ik hemdjes en rokjes/jurkjes aan durf te doen :).
En bedankt voor je supercompliment! :D :heart:

Dankje voor het advies, soms heb ik dat ene steuntje en zekerheid even nodig ^^.

+1!

Had het je gisteren ook al gezegd. Maar niet in paniek raken nu..gewoon weer oppakken dan komt het allemaal weer goed!:thumbs:

Erg leuke en vooral ook lekkere:meal: foto's op fb!:D
Ben weer terug in het regime.. Maar verdomme, toch blijft zo'n crepe beter smaken dan een bordje vis met groenten hoor :o.
En thanks! :D

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: UB

Damn, dat viel flink tegen vandaag! Direct na eerste set bench enorm trillerig. Geen idee waarvan, voelde me verder kiplekker. Gisteren wel wat minder gegeten though. Trillerigheid verdween pas bij derde oefening. Op alle oefeningen gewicht terug moeten pakken. Het zij zo..
Wellicht is het te wijten aan minder eitwitrijke maar koolhydraatrijke voeding in de vakantie (lees: junk). Apart om het te ervaren, trilde op een gegeven moment zodanig dat ik niet meer normaal in mijn logboekje kon pennen :').

Ik ga er voor het gemak van uit dat morgen ook tegenvalt. Dan legday, nu nog flink vermoeide benen en voeten van Parijs. Dagelijks tussen de 20 a 30 kilometer gelopen (zonde van de Metro-kaart, I know..). Vorige keer pakte de training verrassend sterk uit nadat ik er rekening mee hield dat het niets zou worden, dus wie weet.. ;)

KT

BP
5 x 25
5 x 27.5
5 x 30
5 x 35
1 x 40 Whuutt, ging erg moeizaam..
korte pauze 1 x 40 Nee, ging echt niet :o
5 x 37.5 Weird, dan ineens wel 5 reps :rolleyes:
5 x 37.5

MP
5 x 20
5 x 22.5
3 x 25
7 x 20
6 x 20

Cable seated row, D-handle Nieuw Weet iemand de correcte benaming hiervoor? :D
15 x 18
10 x 25
10 x 27.3
10 x 29.6
8 x 32 Laatste 2 reps niet geheel volledige ROM

Chin ups, elastiek
x 5
x 5
x 4
x 4
x 4

Dips, elastiek
x 7
x 6
x 4
x 4
x 3

Triset abs
x 10 VPR, toch nog stiekem iets kunnen behalen ;)
x 9
x 7
x 7

Cardio

Muhhhh, ik moet er nu dan echt aan geloven :').

Hometrainer
54 minuten
32 kilometer

leuke foto's Sanne!!!

niet gek dat je eerste train weer ff tegenvalt meis, forgive and forget, remember?

Hou je je nu wel aan je oude schema weer?

Omdat er staat minder gegeten?

Haha paar dagen luieren en lekker eten en dan vreemd vinden dat je geen pr's zet?

Vrouwen :p

Komt wel weer goed Sanne, don't worry. Weekje en je bent weer waar je voor de vakantie was ;)

Vakantie is altijd even bijtanken.. en dan vallen de eerste trainingen tegen. Maar met een weekje is dat weer terug. Trust me. ;)

Hou je voeding goed en je zal het zien. :) Niet te laag willen gaan zitten nu.

Ritme heb je zo weer terug en dan komen de pr's wel weer:)

Die 3 kg is dan echt ff een mentaal ding. Ff wat minder natrium of meer kalium eten en de kgs vliegen er weer af:) Door dat gekloot met mn vocht tijdens de vorige warmte episode heb ik nu kalium in huis. Helpt enorm goed! Is een goeie tegenhanger voor natrium. Het ziet helaas te weinig in ons eten en nu ik geen fruit mag (en geen kilo groente eet) krijg ik sowieso weinig kalium binnen.

• #1.837
leuke foto's Sanne!!!

niet gek dat je eerste train weer ff tegenvalt meis, forgive and forget, remember?
Thanks meid!
Nog niet eerder een week er uit geweest (op een weekje griep na), wist niet wat te verwachten, viel dus toch even flink tegen :o.
Vandaag ging gelukkig weer wat beter ;).

Hou je je nu wel aan je oude schema weer?

Omdat er staat minder gegeten?

Haha paar dagen luieren en lekker eten en dan vreemd vinden dat je geen pr's zet?

Vrouwen :p
Houd me wel aan mijn oude schema, maar de eerste dag thuis zat ik nog zo plofvol van de vorige cheatdagen dat eten me gewoon echt tegenstond :o. Ben sinds gisteren weer helemaal op de rit ;).

En vrouwen.. Als je de handleiding hebt wil ik hem ook graag :rolleyes:

Komt wel weer goed Sanne, don't worry. Weekje en je bent weer waar je voor de vakantie was ;)
Daar houd ik je aan, kom je zaterdagochtend dan meegluren bij de weegschaal? Dan weet ik op wie ik mijn frustraties kan afreageren als blijkt dat het niet recht is getrokken! :D

Vakantie is altijd even bijtanken.. en dan vallen de eerste trainingen tegen. Maar met een weekje is dat weer terug. Trust me. ;)

Hou je voeding goed en je zal het zien. :) Niet te laag willen gaan zitten nu.
Heb eigenlijk een vakantie nodig om van de vakantie bij te komen :p.
Ben sinds gisteren weer helemaal op de rit, maar natuurlijk wel brandend nieuwsgierig naar het meetmoment zaterdag!

Ritme heb je zo weer terug en dan komen de pr's wel weer:)

Die 3 kg is dan echt ff een mentaal ding. Ff wat minder natrium of meer kalium eten en de kgs vliegen er weer af:) Door dat gekloot met mn vocht tijdens de vorige warmte episode heb ik nu kalium in huis. Helpt enorm goed! Is een goeie tegenhanger voor natrium. Het ziet helaas te weinig in ons eten en nu ik geen fruit mag (en geen kilo groente eet) krijg ik sowieso weinig kalium binnen.
Geduld.. Niet altijd even fijn ;).

Het is een ware mind-f**k. Achteraf bekeken ga ik er wel veel beter mee om dan wanneer dit een jaar geleden had gebeurd. Een mentale PR ofzo ;).
Ik heb me nog niet verdiept in kalium, maar ik word nu wel flink nieuwsgierig, ik ga mijn huiswerk maar eens doen :D.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: LB dag 1

KT

Sumo DL
5 x 50
5 x 52.5
5 x 55
5 x 57.5
5 x 60 PR
5 x 60

Incline leg press
6 x 70 Oef, geen idee hoe ik ooit de 95 heb kunnen halen.. Benen nog flink vermoeid van Parijs :o
12 x 55
12 x 55
10 x 60
10 x 60
15 x 40

Walking lunges
18 x 12
18 x 12
18 x 12
18 x 12

Cable glute kickbacks
10 x 20
15 x 20 VPR
12 x 20
10 x 20

Glute hyperextensions
10 x 6
10 x 8
10 x 8
8 x 8 dropset 2 x 6 Naar de kloten, maar wel op een zeer fijne manier :)

Toen gevraagd of ik in de groepszaal mocht touwtje springen. Die ruimte is afgesloten wanneer er geen lessen zijn, maar werd tot mijn grote vreugde naar de kelderbox waar ik voorheen functionele training deed verwezen. Even lekker in mijn uppie, en wat vond ik daar.. Ein-de-lijk een goede box op step-ups op te kunnen doen! :cheer:
Wellicht wil ik ook box squats gaan doen om eens aan te voelen wat mijn knieen op dit moment kunnen hebben. Top dus!

Step-ups
x 20
x 20
x 20
x 20

Cardio
Touwtje springen
- Geen idee hoe lang/hoe veel. Beetje aangekloot, valt nog vies tegen!

Lekker weer, je zit zo weer in je eigen ritme !!

Gelijk ff pr op sumo's, goed bezig Sanne :)
PR zetten op sumo naast een reisje Parijs werkt ook niet mee voor je kracht in legpress

Toch weer effe een (V)PR daggie he!
Die legpress is zo weer terug op kracht. Het valt altijd even tegen na een aantal dagen eruit te zijn geweest. En veel lopen hakt er ook best in. Maar dat komt goed!

enne. Top van je mentale PR! *trots op jou* !!! :D

Terug
Naar boven