Fitness Seller

Sanne's log

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.841
Lekker weer, je zit zo weer in je eigen ritme !!
Heerlijk, het went toch wel weer snel.. Nu ook nog eens optimaal genieten omdat ik door de vakantie veel meer de tijd heb ^^.

Gelijk ff pr op sumo's, goed bezig Sanne :)
PR zetten op sumo naast een reisje Parijs werkt ook niet mee voor je kracht in legpress
Een knallend begin zet gelijk een goede toon ;).
Schoot gewoon in de lach na de eerste reps van de eerste set op legpress, sloeg nergens op :p. Even lekker wat hoger volume voor de doorbloeding, zeggen we dan maar ;).

Toch weer effe een (V)PR daggie he!
Die legpress is zo weer terug op kracht. Het valt altijd even tegen na een aantal dagen eruit te zijn geweest. En veel lopen hakt er ook best in. Maar dat komt goed!

enne. Top van je mentale PR! *trots op jou* !!! :D
Al is het maar eentje Marina, ben blij met iedere (v)PR!
Vind het bizar hoeveel kracht het in benen scheelt na die dagen veel lopen. Voelde nu wel duidelijk dat ik vandaag alsnog alles eruit haalde. Probeer me daar nu meer op te focussen: hoe het voor mijn spieren voelt. De ene dag heb ik meer te geven dan de andere dag, maar ik haal altijd het maximale eruit wat op dat moment mogelijk is :)

En whieee, dankje, lief van je!! :kiss:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tussentijdse update: gast-blog

Mijn keuze om weer gezond te worden had veel te maken met Francine Linzell, een vrouw die via haar blog Stukje Bij Beetje (inmiddels helaas opgeheven) een inkijkje in haar dagelijks leven gaf. Ze was ex-obees en haar doel was het lopen van de marathon. Ze heeft me geinspireerd het roer grondig om te gooien.

Inmiddels heb ik haar meerdere malen via het WereldWijdeWeb mogen spreken en hebben we een bijzondere band opgebouwd.
En vandaag.. Is het eerste deel van mijn drieluik op haar nieuwe blog (Ren Voor Je Leven) geplaatst. Vind het zo ontzettend gaaf om nu een klein plekje te hebben naast de heldin die mij zo ontzettend heeft weten te motiveren!

http://rvjl.blogspot.nl/2015/07/gast-schrijver-sanne-fontijne-deel-1.html

Waauww echt respect voor wat je hebt neergezet! De stap durven zetten en je hele levensstijl omgooien. Mag je super trots op zijn meid; ) mooi geschreven.

Ps nog een vervolg?

Je mag echt wel super trots zijn op jezelf! Zie wat jij allemaal voor elkaar hebt gebokst! Waar een wil is is een weg.
Wees trots op jezelf! Je bent een voorbeeld voor velen!

She's back!!

Wauw mooi geschreven topper!
Echt enorme respect voor wat jij bereikt hebt. Het mooie is dat je er ook nog enorm veel mensen mee motiveert :)

Super geschreven Sanne! Kijk nu al uit naar je andere twee stukken.

Kreeg echt kippenvel tijdens het lezen.. super mooi geschreven en benieuwd naar deel 2:D

Wanneer komen de volgende delen? :D
Respect dat je het (nodige) roer hebt om kunnen gooien en vol bent blijven houden en natuurlijk nog steeds volhoudt.

Wauw Sanne, ik heb je blog gelezen maar ik had geen idee dat dit allemaal speelde in wat je soms grappend je 'obese verleden' noemt. Echt heel sterk hoe je de knop hebt omgezet en ik weet zeker dat je daar een hoop anderen ook mee kan motiveren.

Epic stuk!

Wauw wat een stuk zeg, diep respect! Ben benieuwd naar de volgende delen.

• #1.852
Waauww echt respect voor wat je hebt neergezet! De stap durven zetten en je hele levensstijl omgooien. Mag je super trots op zijn meid; ) mooi geschreven.

Ps nog een vervolg?
Thanks Natty! Wat die knop was en hoe die omging weet ik nog steeds niet, maar nog altijd zeer blij dat ik dat rotding om heb weten te zetten :).

Dit is deel 1 van een drieluik, er komen er dus nog 2 aan!

Je mag echt wel super trots zijn op jezelf! Zie wat jij allemaal voor elkaar hebt gebokst! Waar een wil is is een weg.
Wees trots op jezelf! Je bent een voorbeeld voor velen!
Dankjewel meid! Heb mezelf een belofte gedaan en me daar gelukkig aan kunnen houden. De bottom line was denk ik dat ik het echt alleen voor mezelf deed, en niemand anders. Net zoals hetgeen ik nu in deze sport doe ;).

Damn right!! :D

Wauw mooi geschreven topper!
Echt enorme respect voor wat jij bereikt hebt. Het mooie is dat je er ook nog enorm veel mensen mee motiveert :)
Dankjewel kanjer, lief van je!! :kiss:
Nou mij niet zo verlegen maken enzo.. :p

Super geschreven Sanne! Kijk nu al uit naar je andere twee stukken.
Thanks Freakjam! De andere twee stukken komen er sowieso!

Kreeg echt kippenvel tijdens het lezen.. super mooi geschreven en benieuwd naar deel 2:D
Awww, wat lief van je meid :heart:

Wanneer komen de volgende delen? :D
Respect dat je het (nodige) roer hebt om kunnen gooien en vol bent blijven houden en natuurlijk nog steeds volhoudt.
Haha, je bent enthousiast :D
Vermoedelijk komt er eentje per maand, maar wellicht laat ik er wat kortere tijd tussen zitten. Beetje zoekende naar wat een mooi moment is voor het andere deel..

En bedankt voor je mooie compliment, doet me goed!! ^^

Wauw Sanne, ik heb je blog gelezen maar ik had geen idee dat dit allemaal speelde in wat je soms grappend je 'obese verleden' noemt. Echt heel sterk hoe je de knop hebt omgezet en ik weet zeker dat je daar een hoop anderen ook mee kan motiveren.
Dankjewel Neet, inmiddels begin ik mijn weg een beetje te vinden wat dat obese verleden betreft. Ik probeerde dat altijd maar in een hoekje te drukken en als het ware af te bakenen, wilde er niets meer mee te maken hebben. Inmiddels ervaar ik dat het toch een erg belangrijk stuk van me is en dat het me niet lukt het geheel los te laten. Dan maar er wat moois van proberen te maken, en als ik daarmee een positieve invloed op anderen kan hebben is dat alleen maar mooi meegenomen!

Thanks Chreiz! :D

Wauw wat een stuk zeg, diep respect! Ben benieuwd naar de volgende delen.
Whiee, dankje kanjer! :kiss:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Loop een beetje op wolkjes na de complimentjes, vind het ontzettend tof dat er zo enthousiast gereageerd wordt! Het doet me echt goed, geef me weer wat meer vertrouwen in de weg die ik heb ingeslagen, helemaal super!

Training van vandaag: cardio

Goed, back to reality ;).
Vandaag cardio gepland, maar had de spreekwoordelijke zweep even nodig omdat ik enorm waggel van de beentraining gisteren :o. Ben nu helemaal verrot (als in: gaan staan en zitten is echt een hel), maar blij dat het erop zit!

Hometrainer
60 minuten
38 kilometer

Mag mijn wauw er ook nog tussen? :thumbup:

mooi stukje! komt me allemaal wel bekend voor alleen was het bij mij dan ietsjes minder erg met ~100kg :o

Ojee..je moet er toch aan geloven..cardio:eek!: En dan ook gelijk 60 minuten..

Had de blog gelezen en moet ook zeggen dat ik het mooi geschreven vind! Goed en 'leuk' te lezen! Ben benieuwd naar de volgende delen:D!

lekkere cardio sessie.

• #1.857
Mag mijn wauw er ook nog tussen? :thumbup:
Die mag er absoluut tussen DieNase, thanks!! :D

mooi stukje! komt me allemaal wel bekend voor alleen was het bij mij dan ietsjes minder erg met ~100kg :o
Dankjewel Joost! Vind het nog steeds schandalig dat ik me bedenk dat ik zwaarder ben geweest dan de gemiddelde man met overgewicht :o.
"Goed" om te horen dat het je bekend voorkomt, een van mijn uitgangspunten is dan ook om een soort "troost" te kunnen bieden voor mensen die net zijn begonnen met sporten, of juist mensen te motiveren in beweging te komen :).

Ojee..je moet er toch aan geloven..cardio:eek!: En dan ook gelijk 60 minuten..

Had de blog gelezen en moet ook zeggen dat ik het mooi geschreven vind! Goed en 'leuk' te lezen! Ben benieuwd naar de volgende delen:D!
Cardio is gewoon klote :(. Denk niet dat er een aangename manier van cardio bestaat..
Uiteraard wel de horizontale cardio, maar da's een enorme inkopper..
Gister was mijn tweede keer cardio in de cut, de keer daarvoor 54 minuutjes en na KT wat aan touwtje springen gedaan. Vrees dat ik iemand blijf van "alles of niets", daarbij nog dat karakertrekje altijd iets meer of beter dan de vorige keer willen doen..

En dankjewel voor je compliment! Krijg inmiddels de indruk dat de komende twee delen meer dan welkom zijn :D.

Thanks Bricone! Maare.. Cardio kan nooit lekker zijn, behalve wanneer het er op zit en je onder de douche staat bij te komen ;).

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: UB

Paused bench
12 x 27.5
12 x 30 VPR
5 x 32.5 Te veel gegeven in 2e set.. :/
8 x 30

Paused bench, elastiek
10 x elastiek VPR
5 x elastiek + 2.5 PR
8 x elastiek

MP
5 x 20
5 x 22.5
2 x 25 Vertrouwde het ineens niet meer, deze oefening begint me wederom te frusteren..
paar tellen rust, dan gelijk 5 x 20
5 x 20
Zit al sinds ik ben begonnen met KT (en dat is inmiddels al een flinke tijd geleden) vast op MP. Er zit geen beweging in, evenals db shoulder press. Ben op zoek naar adviezen en feedback waar ik echt wat mee kan om eindelijk sterkere te kunnen worden op de MP.
Heel veel liefde enzo voor degene die me hier mee verder kan helpen :heart:

T-bar row
8 x 30
6 x 32.5 VPR
10 x 27.5 VPR
14 x 22.5 VPR

Chin ups, elastiek
x 7 VPR
x 5
x 4
x 4
x 4

Dips, elastiek
x 6
x 5
x 5
x 4
x 3

Db curl
8 x 8
8 x 8
6 x 8
10 x 7
Chin ups fikken mijn biceps leeg :o

Nog bizar veel spierpijn in hammies en glutes.. Vrees een beetje voor de legday voor morgen :o.
We hebben gelukkig nog altijd de zweep! :whip:

Hoe vaak train je MP? Wat voor repranges hanteer je? Wat voor greep? Evenzo voor dumbell press.

Ik heb juist compleet het tegenovergestelde van wat jij met cardio hebt. Ik vind cardio heerlijk en hou eigenlijk helemaal niet zo van krachttraining. Qua cardio doe ik vanalles, zwemmen, lopen, fietsen, skeeleren... Ik vind het heerlijk om een uur (of meer) te knallen en dan helemaal bekaf en buiten adem te zijn. Met krachttraining vind ik het toch altijd moeilijk om echt moe te worden. Waarschijnlijk komt dat ook omdat ik het nog nooit echt lang heb volgehouden en dus nog nooit echt op max getraind heb. Hopelijk komt dat binnenkort!

• #1.860
Hoe vaak train je MP? Wat voor repranges hanteer je? Wat voor greep? Evenzo voor dumbell press.
Per week 1x MP en 1x dumbell press.
Voor MP probeer ik het 5x5 principe aan te houden met als laatste set een repout als dat erin zit.
Voor DB press 4x8-12.
Sinds ik ben begonnen met KT (en dat is ruim twee jaar geleden) nooit verder gekomen dat 25 kg bij MP.. Hetzelfde geldt bij de DB press, maar daar blijf ik op 9 kg steken.
Het vreemde is dat mijn schouders wel overduidelijk massa erbij hebben gekregen, maar mijn kracht blijft dus hetzelfde en gaat regelmatig nog een periode achteruit waarna ik weer op het oude niveau kom..

Snap jij er iets van? :scratch:

Ik heb juist compleet het tegenovergestelde van wat jij met cardio hebt. Ik vind cardio heerlijk en hou eigenlijk helemaal niet zo van krachttraining. Qua cardio doe ik vanalles, zwemmen, lopen, fietsen, skeeleren... Ik vind het heerlijk om een uur (of meer) te knallen en dan helemaal bekaf en buiten adem te zijn. Met krachttraining vind ik het toch altijd moeilijk om echt moe te worden. Waarschijnlijk komt dat ook omdat ik het nog nooit echt lang heb volgehouden en dus nog nooit echt op max getraind heb. Hopelijk komt dat binnenkort!
Heb in de periode dat ik gewicht wilde verliezen veel te veel cardio gedaan voor mijn gevoel, ben er wel een beetje klaar mee :o.
Moet wel eerlijk bekennen dat bijvoorbeeld skeeleren me heerlijk lijkt, maar tsja, studentenbudget enzo ;). Zwemmen evenzo, plus het feit dat ik me nog niet prettig voel in badkleding en zodoende nog niet kan zwemmen :).
Wat moe worden en KT betreft: ik denk dat dit nog absoluut gaat komen. Zo lang je bij elke training naar een (v)PR streeft kom je vanzelf op een moment dat je op een niveau zit waarbij het lastig is een (v)PR te blijven zetten. Als je dan eenmaal thuis bent en even hebt gezeten.. Dan kak je vanzelf in en merk je hoe veel energie KT eigenlijk vergt ;).

Terug
Naar boven