Fitness Seller

Sanne's log

....
Thanks Ron, heb nog nooit van deze oefening gehoord! Altijd fijn om weer eens wat nieuws te proberen, in mijn ogen kan het sowieso nooit kwaad om altijd flink te blijven varieren met oefeningen!

Houd je tijdens de gehele beweging je pinken tegen elkaar? Ik neem aan dat je je polsen alleen maar een kwartslag draait voordat je met de daadwerkelijke oefening begint?...
De oefening is zoals het plaatje aangeeft. Enkel bij de laatste stand van het rechter plaatje, dus de handen recht omhoog en elleboog gelocked. Dan maak je een kwart draai waarbij de pinken dan naar elkaar wijzen en dus de handpalmen naar je gezicht toe.
En als je in deze stand ook nog eens extra knijpt in de triceps, dan geef ik je op een briefje dat je dit niet 3 sets volhoudt. :D

Het voordeel om tijdens de gehele oefening de dumbbells tegen elkaar te houden is de automatische focus en maximale effect die dit geefdt op de triceps.

Uk doe niet zoveel bijzonders voor de triceps haha. Ik hou vast aan oefeningen waar ik de spier goed voel en dat is bij mij de overhead extension, rope pushdown, one arm pushdown en tegenwoordig ook assisted tricep dips.

Wellicht gooi ik de diamand pushups er weer in, dan wel op de borstdag (is een mooie combo:D)

Lekkere training Sannne! Altijd leuk als je iets krijgt van iemand natuurlijk! Veel plezier morgen bij je training met wovano en tdawg!

Uk doe niet zoveel bijzonders voor de triceps haha. Ik hou vast aan oefeningen waar ik de spier goed voel en dat is bij mij de overhead extension, rope pushdown, one arm pushdown en tegenwoordig ook assisted tricep dips.

Wellicht gooi ik de diamand pushups er weer in, dan wel op de borstdag (is een mooie combo:D)

Probeer de popeye maar eens een keer. Voelt super. :D

De oefening is zoals het plaatje aangeeft. Enkel bij de laatste stand van het rechter plaatje, dus de handen recht omhoog en elleboog gelocked. Dan maak je een kwart draai waarbij de pinken dan naar elkaar wijzen en dus de handpalmen naar je gezicht toe.
En als je in deze stand ook nog eens extra knijpt in de triceps, dan geef ik je op een briefje dat je dit niet 3 sets volhoudt. :D

Het voordeel om tijdens de gehele oefening de dumbbells tegen elkaar te houden is de automatische focus en maximale effect die dit geefdt op de triceps.

Is weer een interesaante variant, Ron. :)

split squat crew checking in.

Mooie training Sanne! Hoe voer je die splitsquats uit? Waar leg je je andere voet op?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.950
Lekker he! ervaren dat je gewoon voldoening houdt ook al heb je geen (V)PR's.
Maar het kon niet uitblijven he! Vandaag weer genoeg (V)PR's! Nice!
Wat ik soms doe is 1 x zwaar benen. en dan de tweede keer op iets lichter gewicht en langzame uitvoering.
Doe dat nu ivm mijn schouder zo nu en dan. is ook erg lekker. :)

geniet van je training morgen samen! Dat mis ik soms wel hoor. Altijd maar alleen trainen hier. En gratis shirtjes zitten er hier niet in.. :sad: hahahaha.. leuk hoor!
Wat oorspronkelijk het plan wat betreft benen was: eens per week high rep en eens per week low rep. Maar nu doe ik eigenlijk gewoon wat voor mij goed voelt die dag :o.

Enne.. Je kunt natuurlijk altijd mensen uitnodigen om met je mee te trainen ;).
Of beter nog: je steekt mensen aan met je enthousiasme en zorgt ervoor dat ze beginnen met liften :D.

Nu ben ik nieuwsgierig, ik ga de uitdaging aan :p.

Ervaar zelf dat ik bij de ene oefening het gevoel heb niet echt mijn tricep maximaal te pakken, terwijl ik hem bij een andere oefening des te beter voel.. Krijg het idee dat jij dat ook een beetje hebt, gewoon doen wat lekker voelt :).
Die assisted tricep dips, doe je doe op zo'n machine met tegengewicht? Vond ik echt een ideaal ding, mis hem nog altijd!!

Lekkere training Sannne! Altijd leuk als je iets krijgt van iemand natuurlijk! Veel plezier morgen bij je training met wovano en tdawg!
Dankjewel Freakjam, we gaan ervoor! :D

Probeer de popeye maar eens een keer. Voelt super. :D
Is weer een interesaante variant, Ron. :)
is daar ook een filmpje van?:)
Nee helaas en ik ga mezelf niet filmen hahaha:D
Ook niet als ik het heeeeeel lief vraag? :rolleyes: *puppy-eyes*

split squat crew checking in.
Aye, de fik erin!!

Mooie training Sanne! Hoe voer je die splitsquats uit? Waar leg je je andere voet op?
Ben een apart soort :o.
Als ik voet op een bankje leg schiet het een soort van in mijn voet, heel vreemd en pijnlijk gevoel. Dus: pussypad rond bb in de smith en dan gewoon op een hoogte afstellen die ik fijn vind :).

Ik heb dat met alles hoor haha. Ben super eigenwijs en loop graag naast de kudde of de andere kant op XD

Ik doe bijv never nooit flys, ook al zegt iedereen dat dat een must is.

---------- Toegevoegd om 11:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:10 ----------

oja is zo'n tegengewicht ding. ook voor assisted pullups. Ideaal!

Ben een apart soort :o.
Als ik voet op een bankje leg schiet het een soort van in mijn voet, heel vreemd en pijnlijk gevoel. Dus: pussypad rond bb in de smith en dan gewoon op een hoogte afstellen die ik fijn vind :).
So appart is het niet hoor! Ik krijg bij zo iets ook gerust kramp in mijn voet! Maar je gebruikt dus eigenlijk wel de smith, maar toch ook niet..

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.953
Ik heb dat met alles hoor haha. Ben super eigenwijs en loop graag naast de kudde of de andere kant op XD
Haha, herkenbaar.. En gewoon koppig blijven enzo ;).

Maar je gebruikt dus eigenlijk wel de smith, maar toch ook niet..
Die vat ik even niet :o.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: pull

Met Tdawg en Wovano :D

Pendlay row nieuw
20 x 20
10 x 30
10 x 30
10 x 35
Lekker! Denk dat ik de komende weken BOR ga vervangen voor pendlay rows.

T-bar row
10 x 20
8 x 25
8 x 25
8 x 25

Cable seated row, D-handle
10 x 29.6
10 x 32 VPR
8 x 34.3 PR
8 x 34.3

Lat pulldown, breed
15 x 25
10 x 32
6 x 39 VPR

Lat pulldown, smal
8 x 39
6 x 41.3 PR
8 x 39

Straight arm pulldown
5 x 18
10 x 11
10 x 13.3
10 x 13.3
9 x 13.3

Reversed flyes
10 x 10
10 x 10
10 x 10

Shrugs (Smith) nieuw
10 x 20
10 x 20
9 x 30
10 x 26.5
Shrug-probleem opgelost: deze voelt erg lekker. Voortaan niet meer met db of bb, maar gewoon in Smith.

Preacher curls nieuw
10 x 6
10 x 6
10 x 6
10 x 6
Ook een keeper :).

Chin ups, elastiek
x 5
x 4
x 4

Rating
3.5 / 5

Weer wat nieuwe dingen opgedaan en wellicht het allerfijnst: het was gewoon erg gezellig. Veel gekletst tussendoor, en voor je het weet doe je dus 2.5 uur over een training :o.
Was wederom erg zenuwappig (nog altijd onzeker wat betreft trainen), maar was natuurlijk heulemaal nergens voor nodig ;).

Flink volume ook, dan duurt het al snel lang. Ookweer wat vprs, nice!

Lekkere training weer meid. Je gaat super!

Enne.. in mijn omgeving ken ik niemand die mee zou willen trainen... en op werk... hmmm... ook niet echt. :(
Dus zal het alleen moeten blijven doen...

Weer wat nieuwe dingen opgedaan en wellicht het allerfijnst: het was gewoon erg gezellig. Veel gekletst tussendoor, en voor je het weet doe je dus 2.5 uur over een training :o.
Was wederom erg zenuwappig (nog altijd onzeker wat betreft trainen), maar was natuurlijk heulemaal nergens voor nodig ;).

Klinkt als een goed dagje. En deed je het nog een beetje goed volgens de buffe mannen? :D
Het nadeel van nieuwe fijne oefeningen is, dat er ook weer een paar andere uit het programma moeten :p

Zenuwen waren inderdaad nergens voor nodig! Was erg leuk Sanne. Tdawg en jij zijn toppers! :D

Zelfde gewichten als wovano ja :p

Indd flink volume! en dat in de cut ook nog. Zoveel energie heb ik niet meer :p

Dat je de smith enkel gebruikt om je voet op te leggen en dus niet de smith stang in je nek hebt liggen.

Goede training weer Sanne! Mooie serie oefeningen gepakt! Het mag stom klinken voor velen op het forum, maar ben jaloers dat jullie een smith rack hebben! Er zijn veel oefeningen erg lekker in de smith, waaronder inderdaad de shrugs..ik weet dat ik hiermee vloek in de kerk voor velen door het te hebben over de smith, maar daar komt ook nog bij dat ik hiermee de MMC voor bijvoorbeeld shrugs 10x beter vind..:o

Terug
Naar boven