MuscleMeat

Sanne's log

Goeie training, idd dezelfde weights als Wovano :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.962
Flink volume ook, dan duurt het al snel lang. Ookweer wat vprs, nice!
Thanks Flexx!
Er werd gewoon ook erg veel gekletst tussendoor :rolleyes:. Maar goed, dat moet op zijn tijd zeker eens kunnen! :D

Lekkere training weer meid. Je gaat super!

Enne.. in mijn omgeving ken ik niemand die mee zou willen trainen... en op werk... hmmm... ook niet echt. :(
Dus zal het alleen moeten blijven doen...
Dankje meid!
"Ieder nadeel heb z'n voordeel", om maar eens op z'n Cruijffiaans te spreken.. Je kan in ieder geval wel altijd doen waar je zin in hebt en hoeft met niemand rekening te houden ;).

Klinkt als een goed dagje. En deed je het nog een beetje goed volgens de buffe mannen? :D
Het nadeel van nieuwe fijne oefeningen is, dat er ook weer een paar andere uit het programma moeten :p
Was erg gezellig! In het begin vooral flink zenuwachtig, dus kon absoluut niet alles uit de eerste oefeningen halen :o. Erg fijn om eens met iemand anders te trainen, je doet toch telkens weer nieuwe dingen op :).
Soms is het ook wel stiekem heel fijn dat er een aantal oefeningen uit kunnen ;). Sommigen mis ik dan alsnog zo erg dat ik blijf schrappen en een oude er weer terug in gooi :rolleyes:. Ach, met een beetje variatie is niets mis, om het zo maar te zeggen!

Zenuwen waren inderdaad nergens voor nodig! Was erg leuk Sanne. Tdawg en jij zijn toppers! :D
We vonden het super om eens samen te trainen, de tijd vloog voorbij! Super naar ons zin gehad, je bent altijd welkom ^^.
Volgende keer naar dat Walhalla van jou :D.

Zelfde gewichten als wovano ja :p
Wassutmaarwaar :p.

Indd flink volume! en dat in de cut ook nog. Zoveel energie heb ik niet meer :p
Ben wel inmiddels wel weer richting PWO-junkie aan het gaan om eerlijk te bekennen :o.
Maakt voor mij op sommige dagen toch echt het verschil..

Dat je de smith enkel gebruikt om je voet op te leggen en dus niet de smith stang in je nek hebt liggen.

Goede training weer Sanne! Mooie serie oefeningen gepakt! Het mag stom klinken voor velen op het forum, maar ben jaloers dat jullie een smith rack hebben! Er zijn veel oefeningen erg lekker in de smith, waaronder inderdaad de shrugs..ik weet dat ik hiermee vloek in de kerk voor velen door het te hebben over de smith, maar daar komt ook nog bij dat ik hiermee de MMC voor bijvoorbeeld shrugs 10x beter vind..:o
Ahhh, zo ja, precies zoals je het omschrijft inderdaad :).

Ben erg blij met de Smith, je kan er gewoon veel mee. Doe er bijvoorbeeld ook die vertical leg presses in, donkey kickbacks etc. Je zult er mij niet in zien benchen, maar als variatie op bepaalde oefeningen vind ik 'em heerlijk!
Ben dan ook erg blij met die shrugs, voel het vele malen beter dan met db's of bb..
Misschien moet je dan ook maar eens langskomen, kan je weer eens wat in de Smith doen.. ;)

Goeie training, idd dezelfde weights als Wovano :D
Dankje!
En nogmaals.. Wassutmaarwaar :p.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: cardio, HIIT

Trappen sprinten

Vorige week:
15 minuten
11 keer

Vandaag:
18 minuten
14 keer

Lekker!

flink volume op je pull workout ;)

Leuk dat je samen met Womano (&Tdawg, maar dat is meer vanzelfsprekend) bent wezen trainen! wonen jullie bij elkaar in de buurt?

abbo

• #1.966
flink volume op je pull workout ;)
Voelde dan ook lekker ^^

Leuk dat je samen met Womano (&Tdawg, maar dat is meer vanzelfsprekend) bent wezen trainen! wonen jullie bij elkaar in de buurt?
Errr.. Wovano komt uit Limboland, wij wonen vlakbij Dordrecht :rolleyes:.
.. Maar dat was het waard ;).

Welcome!!
Uiteraard ga ik dan ook eens een heel nieuwsgierig kijkje in jouw logje nemen.. ^^.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: techniek check bij Body Dedication door Bart en Stef (België)

Zeer leerzaam. Erg veel van geleerd en uiteraard het belangrijkst: veel opgedaan wat techniek betreft.. En een kleine (voor mij grote!) primeur, maar die volgt gaandeweg.. ;).

BP
10 x 25
7 x 35
5 x 40
8 x 35
8 x 35
7 x 35
5 x 35
Techniek in orde. Polsen recht boven ellebogen en armen op juiste afstand van mijn lichaam, het tucken lukt goed. Hypermobiliteit komt echter wel tot uiting aangezien ik mijn arm halverwege de positive op een zeer lichte en uiterst vreemde manier draai. Lig goed op de bank, zowel negative als positive correcte vorm.

BOR
20 x 15
20 x 25
Twee setjes, was al erg snel duidelijk dat vorm geheel correct is. Enige tip die ik kreeg (waarbij ik overigens direct voel dat ik hier zwaarder door kan liften) is dat mijn pink de buitenkant van mijn been mag aanraken (onderhandse uitvoering). Dan pak ik hem dus wat smaller.
Klein aandachtspunt: hoofd in neutrale positie houden tijdens het uitvoeren van de oefening.

SQ NIEUWERDENIEUWNIEUW
10 x 25
Welja, het klinkt raar.. Maar inderdaad, nieuw! Los squatten, voor het eerst sinds.. Ever! :D
Tijdje langzaamaan in de Smith begonnen vanwege het missende kraakbeen bij mijn knieschijven. Echter moeten stoppen doordat ik dusdanige pijnklachten kreeg dat ik lower body enkele weken niet meer kon trainen. Dit patroon herhaalde zich.. Of ik uberhaupt ooit zou kunnen squatten was onduidelijk. Kon proberen de omliggende spieren te ontwikkelen in de hoop dat het later wel zou lukken.
Kan nu dus squatten, al is het zeer licht.. Maar wel pijnvrij! Hopelijk blijft dit dus zo.

Hakken op schijfjes voor mobiliteit
10 x 25
10 x 25
Enkele weken tot enkele maandjes op schijfjes blijven trainen om de mobiliteit te vergroten. Ben nog een ware pasgeboren bambi die er nog wat op los stuntelt. Vorm was verder goed, echter in de gaten houden dan ik beide voeten goed op de grond houd.
Voelt erg raar en onwennig, maar voor mij is het echt een zeer grote opluchting dat ik blijkbaar wellicht squatten kan gaan opbouwen. Leuk al die varianten van de leg press.. Maar het zal het nooit bij een squat halen natuurlijk.
Verder goblet squats aan schema toevoegen om te oefenen met diepte.

DL
10 x 25
10 x 25
10 x 25
6 x 45
3 x 65
1 x 65
Zoals bekend ben ik al flinke tijd aan het kloten met mijn DL. Bij het de negative til ik bijvoorbeeld de bb als het ware met een boogje over mijn knieen heen. Daarbij verlies ik de spanning op mijn schouders snel. Veel geoefend met hoe terug te zakken en spanning schouders. Vind ik erg lastig, dus komende tijd wil ik op lager gewicht en meer volume gaan.

Rating
4 / 5
Wat gewicht betreft geen noemenswaardige training, maar heb uit vandaag zeer veel goede tips gehaald en wederom weer een portie kennis op mogen halen. Nu regelmatig blijven filmen zodat er op afstand nog meegekeken kan worden.
Schema gaat her en der veranderen, voel me nu net zo'n klein kind dat net een nieuw Gameboy-spelletje heeft gekregen en niet kan wachten tot dat spelletje eindelijk gespeeld kan worden :o. Fijn, een frisse wind.
En sowieso gewoon een 4 / 5, al is het alleen maar vanwege die squat!

Foto volgt nog!

:cheer::cheer::cheer::cheer::cheer: voor de squats

Super dat je zo een goede training had!
Erg leerzaam in ieder geval en super van de squats!
Ik mag nu alleen nog maar ATG squatten... dus moest even in gewicht terug. :o... maar dat voel je echt zeg.. zo anders. :D

Nice nice allemaal, goed bezig meid!!

Yeah she squats!:thumbs:

Goed te lezen dat het allemaal leuk en vooral leerzaam was! It's time to play the game!:cheer:

• #1.971
Super dat je zo een goede training had!
Erg leerzaam in ieder geval en super van de squats!
Ik mag nu alleen nog maar ATG squatten... dus moest even in gewicht terug. :o... maar dat voel je echt zeg.. zo anders. :D
Was echt top! Voelde goed om eens nauwkeurig en objectief naar mijn techniek te laten kijken, dan sta je direct stukken zekerder in je schoenen.
Heb he-le-maal geen ervaring met squatten, dus ik neem graag aan dat ATG anders voelt ;). Voor nu ga ik 2 keer in de week squatten waarvan 1 keer paused. Elke keer met hakken op schijfjes en dan om de zoveel tijd zonder schijfjes om te kijken of mijn mobiliteit verbeterd is.
Voor nu.. Gewoon nog lekker met 20 kg en bambi beentjes aan techniek werken ;).

Yesssss, liep rond met een achterlijke grijns van hier tot.. Limboland!! ;) :D

Nice nice allemaal, goed bezig meid!!
Was top, dankjewel Rambo!! :kiss:

Yeah she squats!:thumbs:

Goed te lezen dat het allemaal leuk en vooral leerzaam was! It's time to play the game!:cheer:
Yuuuup, eindelijk! Ook vandaag geen pijnlijke knieen, dus het lijkt erop dat ik langzaam maar zeker eindelijk squats kan gaan opbouwen! :D

En dan laatste zinnetje.. Hoorde Jigsaw "let's play a game" zeggen terwijl ik jouw opmerking las... Huuuu!! :sad: ;).

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wekelijkse update
Week 0 (2800 kcal) 68.5 -1.25 kg
Week 1 (2500 kcal) 69.5 +1 kg
Week 2 (2300 kcal) 69 - 0.5 kg
Week 3 (2300 kcal) 68 - 1 kg
Week 4 (2300 kcal) 67.75 - 0.25 kg
Week 5 (2300 kcal) 67.5 - 0.25 kg
Week 6 (2100 kcal) 67.25 - 0.25 kg
Week 7 (2100 kcal) 66.5 - 0.75 kg
Week 8 (2100 kcal) 66.25 - 0.25 kg
Week 9 (1900 kcal) 66.25 hetzelfde gebleven
Week 10 (1900 kcal) 66 -0.25 kg
Week 11 (Parijs) 69 + 3 kg
Week 12 (1900 kcal + 3x cardio) 66 - 3 kg
Week 13 (1900 kcal + 3x cardio) 65.5 -0.5 kg
Week 14 (1900 kcal + 3x cardio) 65 -0.5 kg

Augustus was wat mij betreft de laatste maand van een goede cut. Echter als ik in de spoiler het gehele proces bekijk ben ik niet geheel tevreden. Even flink het gas erop: 1800 kcal en 3x cardio.

Maar eerst.. Onbeperkt sushi en ijssss! :drool:

Yeaah eindelijk squatten!
Wat voor schoenen draag je met squatten?
type schoeisel is enorm belangrijk voor de stabiliteit bij de squat.

En je kan overwegen om weightlifting schoeisel te kopen ipv elke keer met schijfjes onder de hak klooien ;)

Leuk dat je ook aan het squaten bent! Hopelijk vind je direct de juiste houding en vorm tijdens de executie er van. Ik vind trouwens wel dat je toch wel flink in kcals bent gedaan in 4 maanden tijd! Heb je niet veel honger gehad de afgelopen weken?

Oeh, sushi en ijs! :eek:

• #1.974
Yeaah eindelijk squatten!
Wat voor schoenen draag je met squatten?
type schoeisel is enorm belangrijk voor de stabiliteit bij de squat.

En je kan overwegen om weightlifting schoeisel te kopen ipv elke keer met schijfjes onder de hak klooien ;)
Yiehaaa, ben er ontzettend blij mee! :D
Heb helaas nog steeds hardloopschoenen, dus die doe ik altijd uit bij DL en dadelijk ook bij squats.. Heb echter begrepen dat een schoen met platte zool op zich volstaat?
Anderzijds.. Eenmalig flink investeren in schoenen van kwaliteit waar je erg lang mee doet..
Volgende maand ben ik jarig :rolleyes:.. Lijkt me goed cadeau ^^.

Leuk dat je ook aan het squaten bent! Hopelijk vind je direct de juiste houding en vorm tijdens de executie er van. Ik vind trouwens wel dat je toch wel flink in kcals bent gedaan in 4 maanden tijd! Heb je niet veel honger gehad de afgelopen weken?

Oeh, sushi en ijs! :eek:
Ben erg opgelucht dat het uberhaupt mogelijk is, dat was nog maar de vraag! Quads zijn wel wat gegroeid, maar zonder squats is dat toch erg lastig..
Vind het eigenlijk enorm meevallen met kcals, daarom nu even flink knallen en nog even omlaag! Nauwelijks honger gehad.. Vind het fijn om in de cut grote volumes te eten, bijvoorbeeld zak wokgroenten met eieren, of sla met veel tomaat, komkommer etc. Laag in voedingswaarden maar vult flink!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Link naar foto en bericht Body Dedication

https://www.facebook.com/bodydedica...41829.706681196057935/942992492426803/?type=1

Laatst bewerkt:
Yiehaaa, ben er ontzettend blij mee! :D
Heb helaas nog steeds hardloopschoenen, dus die doe ik altijd uit bij DL en dadelijk ook bij squats.. Heb echter begrepen dat een schoen met platte zool op zich volstaat?
Anderzijds.. Eenmalig flink investeren in schoenen van kwaliteit waar je erg lang mee doet..
Volgende maand ben ik jarig :rolleyes:.. Lijkt me goed cadeau ^^.
Hardloopschoenen zijn inderdaad niet ideaal voor squats, zeker niet als je wat zwaarder gaat.
Een platte zool alleen volstaat niet, hij moet ook (redelijk) dun zijn. Rubber vervormd onder gewicht, wat nadelig is op je stabiliteit. Een platte maar dikke zool is dus alsnog niet ideaal.
Zelf deadlift ik altijd op mijn allstars, net zoals squatten voor de afwisseling ipv mn powerlifts 2.0.
Maar ik ben dan ook wel hypermobiel en dus geen problemen met mobiliteit :D

Investering is het zeker waard en even zorgen dat Tdawg meeleest om hem op cadeau ideetjes te brengen ;)

En hij geeft je link aan als expired!

Yiehaaa, ben er ontzettend blij mee! :D Heb helaas nog steeds hardloopschoenen, dus die doe ik altijd uit bij DL en dadelijk ook bij squats.. Heb echter begrepen dat een schoen met platte zool op zich volstaat? Anderzijds.. Eenmalig flink investeren in schoenen van kwaliteit waar je erg lang mee doet.. Volgende maand ben ik jarig :rolleyes:.. Lijkt me goed cadeau ^^. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Link naar foto en bericht Body Dedication http://www.facebook.com/bodydedicat...41829.706681196057935/942992492426803/?type=1

Investering in goede schoenen kan zeker geen kwaad. Heb voor squat en bench adidas weightlifting schoenen (power perfect?), die waren 100€ en gaan al meer dan 3 jaar mee bij 4x pw 3u gebruik.

Als je zonder schoenen mag tillen in je gym zou ik dat zeker doen bij deadlift of deadlift slippers kopen als je het cheap wilt houden (10-15€) en anders worstelschoenen.

squat on airmax cruw checking in :).

Investering in goede schoenen kan zeker geen kwaad. Heb voor squat en bench adidas weightlifting schoenen (power perfect?), die waren 100€ en gaan al meer dan 3 jaar mee bij 4x pw 3u gebruik.

Als je zonder schoenen mag tillen in je gym zou ik dat zeker doen bij deadlift of deadlift slippers kopen als je het cheap wilt houden (10-15€) en anders worstelschoenen.

Zit zelf erg te twijfelen over de soort schoen. Adipowers zijn gelijk erg duur en powerlifting 2.0 zijn volgens mij ook prima. Power perfect zijn meer atletiekschoenen, dus weet niet zeker of je die wel bedoelt?

Vervelende is dat je ze niet even in een winkel kan testen, ook met de maat is dat irritant.

Zo top dat artikel! Echt je bent een super voorbeeld!

maar ehm.. als je netjes 0,5 kg per week afvalt.. waarom dan verlagen?
Zou zonde zijn als je te snel wil en ook spieren in gaat leveren toch?

Zit zelf erg te twijfelen over de soort schoen. Adipowers zijn gelijk erg duur en powerlifting 2.0 zijn volgens mij ook prima. Power perfect zijn meer atletiekschoenen, dus weet niet zeker of je die wel bedoelt? Vervelende is dat je ze niet even in een winkel kan testen, ook met de maat is dat irritant.

Power perfect zijn geen atletiekschoenen? http://www.ieljastriksports.nl/Squat_Schoenen

Bovenste bedoel ik. Kan ze eventueel bij Nerlinger (Duitsland) ook krijgen voor iets minder.
Je kunt de maat testen door in de winkel adidas tennisschoenen uit te testen (uit betrouwbare bron, ik heb ze zelf op de gok besteld).

Terug
Naar boven