Fitness Seller

Sanne's log

Heb ook de bovenste, bevallen erg goed en slijten bijna niks. DL doe ik altijd op sokken.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.982
Hardloopschoenen zijn inderdaad niet ideaal voor squats, zeker niet als je wat zwaarder gaat.
Een platte zool alleen volstaat niet, hij moet ook (redelijk) dun zijn. Rubber vervormd onder gewicht, wat nadelig is op je stabiliteit. Een platte maar dikke zool is dus alsnog niet ideaal.
Zelf deadlift ik altijd op mijn allstars, net zoals squatten voor de afwisseling ipv mn powerlifts 2.0.
Maar ik ben dan ook wel hypermobiel en dus geen problemen met mobiliteit :D

Investering is het zeker waard en even zorgen dat Tdawg meeleest om hem op cadeau ideetjes te brengen ;)

En hij geeft je link aan als expired!
Merkte bij deze hardloopschoenen ook dat ik bijvoorbeeld bij BOR als het ware bijna voorover kukel.. Dus doe nu veel oefeningen gewoon op sokken.
Toch vind ik het vreemd dat ik dan op plaatjes moet liften vanwege mobiliteit, ik ben namelijk ook hypermobiel :o. Nog even goed bekijken en over nadenken dat het dan wellicht toch niet meer met mijn knieen te maken heeft. Overigens nog steeds pijnvrij, dus ik heb goede hoop dat zolang ik het rustig opbouw het goed blijft gaan.

Tdwag heeft meegelezen, en is ook gelijk gaan speuren op internet..
Ik heb goede hoop wat mijn verjaardag betreft :eyebrow:

Investering in goede schoenen kan zeker geen kwaad. Heb voor squat en bench adidas weightlifting schoenen (power perfect?), die waren 100€ en gaan al meer dan 3 jaar mee bij 4x pw 3u gebruik.

Als je zonder schoenen mag tillen in je gym zou ik dat zeker doen bij deadlift of deadlift slippers kopen als je het cheap wilt houden (10-15€) en anders worstelschoenen.
Dat klinkt goed! Liever een smak meer waar je daadwerkelijk langer mee vooruit kunt en veel profijt van hebt dan minder besteden en sneller wat nieuws moeten kopen.. Je doet er toch flink wat dagen per week mee..

DL doe ik momenteel op sokken om eerlijk te bekennen, evenals de BOR en pendlay rows..

squat on airmax cruw checking in :).
Dus je valt nooit medesporters lastig met stinkende zweetvoetjes? :p

Zit zelf erg te twijfelen over de soort schoen. Adipowers zijn gelijk erg duur en powerlifting 2.0 zijn volgens mij ook prima. Power perfect zijn meer atletiekschoenen, dus weet niet zeker of je die wel bedoelt?

Vervelende is dat je ze niet even in een winkel kan testen, ook met de maat is dat irritant.
Zie reactie van Chreiz!
10 september ben ik jarig he, niet vergeten :eyebrow: ..

Zo top dat artikel! Echt je bent een super voorbeeld!

maar ehm.. als je netjes 0,5 kg per week afvalt.. waarom dan verlagen?
Zou zonde zijn als je te snel wil en ook spieren in gaat leveren toch?
Dankjewel meid, lief van je!! :kiss:

Zat er inderdaad eerst ook over te twijfelen.. Maar vandaag een flinke cheat gehad, en er liggen nog een paar in het verschiet eind augustus. Daarbij gaat het circus van studie etcetera per september weer starten.. Lig ook achter op schema wat progressie betreft. Ben absoluut niet geheel ontevreden hoe het nu gaat, maar heb liever dat ik nu even flink kan knallen en in september eventueel kcal weer wat kan opkrikken.
Alles tegen elkaar afgewogen.. Dus toch nog een klein schepje er bovenop ;).

Power perfect zijn geen atletiekschoenen? http://www.ieljastriksports.nl/Squat_Schoenen

Bovenste bedoel ik. Kan ze eventueel bij Nerlinger (Duitsland) ook krijgen voor iets minder.
Je kunt de maat testen door in de winkel adidas tennisschoenen uit te testen (uit betrouwbare bron, ik heb ze zelf op de gok besteld).
Dankje Chreiz, tips waar ik iets mee kan!
Ook van die maat is erg handig om te weten. Jammer dat er geen maattabel op de site staat (vaak kan je dan gewoon je voeten meten), maar goed idee om de tennisschoenen te proberen en dat als leidraad te nemen.

Ohhh, het is bijna mijn verjaardag, nu heb ik een goed cadeau :rolleyes:

Heb ook de bovenste, bevallen erg goed en slijten bijna niks. DL doe ik altijd op sokken.
Ik doe DL ook altijd op sokken, als ik niet bijster wakker was soms zelf op twee verschillende :rolleyes:

Als je voor de powerlifter 2.0 gaat zou ik ze wel gewoon op adidas site zelf bestellen. Zijn ze goedkoper als bij die ieljastriksports.nl

meegelezen, en is ook gelijk gaan speuren op internet.. Ik heb goede hoop wat mijn verjaardag betreft :eyebrow: Dat klinkt goed! Liever een smak meer waar je daadwerkelijk langer mee vooruit kunt en veel profijt van hebt dan minder besteden en sneller wat nieuws moeten kopen.. Je doet er toch flink wat dagen per week mee.. DL doe ik momenteel op sokken om eerlijk te bekennen, evenals de BOR en pendlay rows..

Niks mis om op sokken te liften hoor, ik heb de slippers vanwege dat schoeisel verplicht is op een wedstrijd en vanwege het beleid in onze gym.

• #1.985
Als je voor de powerlifter 2.0 gaat zou ik ze wel gewoon op adidas site zelf bestellen. Zijn ze goedkoper als bij die ieljastriksports.nl
Volgens mij heb ik zelfs nog ergens een kortingscode van Adidas liggen.. Dat zou helemaal nice zijn! Thanks voor de tip!

Niks mis om op sokken te liften hoor, ik heb de slippers vanwege dat schoeisel verplicht is op een wedstrijd en vanwege het beleid in onze gym.
Bij ons mag praktisch alles.. Ben daar dan ook ontzettend blij mee :). Maar vind het toch fijn om in ieder geval wel goed schoeisel te hebben, heb al eens eerder een plate van 25 kg op mijn "besokte" teen laten vallen, niet echt prettig :o.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tussentijdse update: artikel drieluik deel 2

Vandaag is het tweede deel van de drieluik op de blog Ren Voor Je Leven geplaatst:
http://rvjl.blogspot.nl/2015/08/gast-schrijver-sanne-fontijne-deel-2.html

Het eerste deel is hier te vinden:
http://rvjl.blogspot.nl/2015/07/gast-schrijver-sanne-fontijne-deel-1.html

Ik ga direct lezen:D

echt... mijn bewondering voor je groeit nog elke dag! respect meid!

Ik heb zelf die powerlift 2.0 en ik ben er enorm blij mee. Zeker een aanrader als je merkt dat het squatten goed gaat komende tijd.

Schoenen gaan je niet helpen tegen de pijn van een 25 kg plate op je teen ;)

• #1.991
Leuk dat je zo enthousiast bent!! ^^

echt... mijn bewondering voor je groeit nog elke dag! respect meid!
Dankjewel lieverd, erg lief van je! :heart:

Ik heb zelf die powerlift 2.0 en ik ben er enorm blij mee. Zeker een aanrader als je merkt dat het squatten goed gaat komende tijd.
Heb inmiddels besloten dat het wat mij betreft een mooi verjaardagscadeau wordt, dus dan kan ik volgende maand eindelijk eens gaan trainen met fatsoenlijke schoenen :o.

Schoenen gaan je niet helpen tegen de pijn van een 25 kg plate op je teen ;)
Al wordt die helse pijn 2% minder op het moment van "impact", geloof me, daar ben ik dan al blij mee :')

Hoogstens bouwvakkers schoenen met stalen neuzen ;)

Jeej.... pagina 100 al weer! Goed bezig Sanne.
Hmm.. Tdwag heeft schoenen met verstevigde neus.. Je brengt me op ideeen ;).
Nu je het zegt, het was me niet eens opgevallen, alweer 100 pagina's! Time flies! :D

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: LB dag 2

DL
8 x 50
8 x 55
8 x 60
4 x 65 Ineens een "muur" bij de lift-off. Na het veranderen van techniek valt DL weer even flink zwaar
2 x 70
17 x 50 VPR, mooie repout, zowat buiten adem, maar voelde erg goed
Weer flinke aan de slag met de techniek. Nog altijd gemengde gevoelens erbij, maar krijg nu wel het idee dat ik daadwerkelijk kan werken aan de huidige kleine tekortkomingen.

SQ
10 x 20
10 x 20
Paused
10 x 20
10 x 22.5
High bar
10 x 22.5
Nog een beetje zoekende en aanvoelen.. Maar.. Geen pijn! :D

Lying leg curl
10 x 20
10 x 25
6 x 30 VPR
9 x 25
13 x 20

Goblet SQ nieuw
10 x 6
10 x 8
10 x 10
10 x 12
10 x 14
Oeiiii, wat lekker zijn deze!! :heart:
Kan lekker diep zakken, heerlijk!

Glute hyperextensions
10 x 8
10 x 10 PR
10 x 10
10 x 10

Unilateral glute bridge
10 x hoge step
12 x hoge step
12 x hoge step
12 x hoge step

Standing calf raises
10 x 45
10 x 45
10 x 45
10 x 45

Rating
3.5 / 5
Ging lekker, zo ontzettend blij dat ik voorzichtig aan de slag kan gaan met squatten!

Cardio: LISS

Hometrainer
60 minuten
37.66 kilometer

natuurlijk ben je buiten adem na rep out op DL :P

High bar squat vind ik zelf ook fijner als low bar.

Rustig opbouwen./

wow haha das een serieuze repout, en fancy powerlift schoenen is alleen maar compensatie voor slechte techniek denk ik zo :p

Gewoon vans of iets anders plat.

Lekker weer, en ook die cardio. Dat moet ik wel echt meer gaan doen. Even de zweep erover weer :(

Nou das bijna cardio met die repout op DL! :D
lekker getraind!
en super van het squatten! Nu langzaam aan doorzetten he!

• #1.996
natuurlijk ben je buiten adem na rep out op DL :P

High bar squat vind ik zelf ook fijner als low bar.

Rustig opbouwen./
Nee joh, niet buiten adem raken na een rep out, wil gewoon doorpakken en nog meer reps halen.. :rolleyes:

High bar voelt voor mij juist wat vreemder aan.. Word dan wel gedwongen wat meer rechtop te staan als het ware.. Als ik de bar moet leggen waar het voor mij het fijnst voelt, dan is dit low bar. Maar blijkbaar is voor een goede vorm high bar beter?

wow haha das een serieuze repout, en fancy powerlift schoenen is alleen maar compensatie voor slechte techniek denk ik zo :p

Gewoon vans of iets anders plat.
Wilde de 20 halen, maar wat in het vat zit.. Verzuurt hopelijk niet :p
Er komen in ieder geval andere schoenen dan die ik nu heb.. Die verhoogde hak begint me steeds meer te irriteren :o.

Lekker weer, en ook die cardio. Dat moet ik wel echt meer gaan doen. Even de zweep erover weer :(
Die cardio is niet lekker joh, blijft even vervelend hoor.. :p
Vanavond jij wellicht cardio-en na een avondje stappen? :eyebrow:

Nou das bijna cardio met die repout op DL! :D
lekker getraind!
en super van het squatten! Nu langzaam aan doorzetten he!
Dat was wel een goede, een volgende keer wellicht de 20 aantikken zou mooi zijn ;).
Blij met het squatten, benieuwd hoe het zich verder gaat ontwikkelen!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Training van vandaag: push

BP
5 x 20
3 x 22.5
3 x 25
3 x 27.5
3 x 30
3 x 32.5
3 x 35
2 x 40
1 x 44
F x 46,5 Was het proberen waard :o

CGBP
8 x 27.5
8 x 30
8 x 32.5 VPR
3 x 35 VPR
10 x 30 VPR
Deze ging lekker vandaag!

Db incline press
8 x 10
8 x 10
8 x 10
6 x 10
10 x 9

EZ-bar OHP
8 x 15.5
8 x 17
4 x 19.5
8 x 15.5
6 x 15.5

Plate front raises
8 x 10
8 x 15 VPR, uitvoering echter niet geheel mooi
10 x 10
10 x 10

Skull crushers
10 x 8
8 x 10.5 PR
6 x 10.5
4 x 10.5
14 x 8 VPR
12 x 8
Moet nog altijd op vorm blijven letten en als het ware telkens mijn ellebogen naar binnen "duwen". Echter dan wel een heel fijn gevoel bij de positive, alsof ik hem dan goed geconcentreerd vanuit mijn triceps "pers" :)

Machine flyes
10 x 15
10 x 20
10 x 25
5 x 30 PR
5 x 25

Rating
4 / 5
Wilde eerst 3.5 geven, maar als ik objectief naar het resultaat van vandaag kijk lijkt het me toch een 4 waard :).

Cardio: LISS

Hometrainer
60 minuten
38.24 kilometer

cgbp gaat stuk beter he met handen op schouder breedte ;)

Nou gezien de (V)PR's weer zou het wel een 4,5 zijn! :D
Nice weer Sanne! Je kant lekker door!

17 reps deadliften, whuuuuuuuut?!

Niet normaal die DL gisteren, rug niet helemaal zuur? Goblets zijn zalig idd ;)
Vandaag ook weer goei getraind! Blijven proberen die BP!

Terug
Naar boven