MuscleMeat

Schaamteloze beginnerslog (edit) 4Xpw fullbody/upperlower

Pulldown is lat pulldown
Ik mis eigenlijk nog een variant op de OHP/militairy press. Wellicht staat deze afgewisseld op je B of C trainingsblad🤗
Side raise had ik zelf niet voor gekozen in een full body schema
Kan deze keuze wel toelichten. Front delts worden belast met vrijwel alle chest presses. Side delts niet of amper. (Veel) extra front delt werk is niet nodig, op dit moment. Pas als er na x weken disbalans ontstaat, gaan we daarin schuiven.

Heb op de upper body dag iets meer volume gepland, omdat daarna ook een langere rustperiode volgt dan na de fullbody dagen.

Kan deze keuze wel toelichten. Front delts worden belast met vrijwel alle chest presses. Side delts niet of amper. (Veel) extra front delt werk is niet nodig, op dit moment. Pas als er na x weken disbalans ontstaat, gaan we daarin schuiven.

Heb op de upper body dag iets meer volume gepland, omdat daarna ook een langere rustperiode volgt dan na de fullbody dagen.
Ja ik snap hem wel iedere coach zou het anders doen hoor, ziet er prima uit! Zolang de basis compounds er in zit kan er nog wel een achterliggend spiergroepje bij maar dan wordt het al gauw te veel oefeningen voor een FB schema🤗
Ik denk dat @Hattori mooie stappen nu kan gaan maken🤗! Aan hem de zet

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag de 2de dag fullbody van mijn schema.

Motivatie is hoog, maar mijn benen voelen helaas erg moe, na het kickboksen gister.

Dit werkt dus niet goed samen, jammer.

Ik ga wel een ander dagje kickboksen en houd het bij 1 dag in de week naast mijn 4daagse schema.

De romanian deadlift is vrij nieuw voor me, dus daar had ik veel focus bij nodig bij het bewegen. Ik denk niet slecht gedaan, maar ga t nog ff checken bij de coach.

Ondanks dat mijn energie in mijn benen niet optimaal was heb ik wel alles gegeven vanochtend, ook als ik merkte dat ik het te makkelijk had, ben ik gestopt en heb ik wat hogere gewicht gepakt. Ik weet zeker na goede rust dat ik nóg beter had kunnen trainen, dat neem ik even mee.

Verder niet zo veel te melden. Eten gaat top, rust en herstel moet beter 👍🏽

image.jpg

Havermout ligt te weken in de melk voor morgenochtend, trainschema uitgeschreven op mijn notitieblokje, eetschema helemaal voorbereid voor morgen, ik kan rustig slapen en morgen mag ik weer! 😊

Morgen upperbody:
IMG_4232.jpeg

IMG_4231.jpeg

Truste 🫶🏽💪🏽

Goedemorgen,

Ik werd vandaag lekker wakker na een goede nachtrust, enige teleurstelling is mijn gewicht elke ochtend die nauwelijks verschil maakt, en al zeker niet zakt. (Zit dagelijks rond de 2600 kcal)

maar goed,
Dat is wat ik zou zeggen, als iemand met een gun tegen me hoofd dwingt om te zeiken over iets deze ochtend. 🙃
Dus ik ga verder met het vertrouwen van het process, en doen wat ik moet doen, wat goed ging,
op deze upperbody ochtend:

Dumbell press: laatste 2 reps van de eerste set gecheat (binnen de rep range) wat ik prima vond, want ik weet daardoor dat ik zeker niet te licht heb gepakt.
Fly’s: zat ik tegen falen aan, maar wel binnen de rep-range ✌🏽

Wide pulldown: veel onzekerheid hierbij, keek er ook tegenop. Ik weet diep van binnen dat het een must is om dit goed te leren.
Maar ik wilde mijn vibe niet verpesten door weer een teleurstelling.
Dus ik heb hem vervangen voor de diverging pulldown machine, bij deze voelde ik mijn lats goed de vorige pulldag. Geen spijt eerlijk gezegd.
T-bar row: deze werd door de coach geadviseerd met chest support, wat ik ook erg graag wilde, maar die optie heeft mijn gym helaas niet. Ik wil mijn rug meer voelen werken en heb dat dan belangrijk gemaakt door deze toestel te pakken wat mij een prima alternatief leek:
IMG_4234.jpeg

Geen idee hoe het heet (iemand?) er staat gewoon alleen “row” op, wat in principe geen slechte omschrijving is van wat je ermee kan.
Ik heb de verticale grepen gepakt.

Cable curl bayesian: single arm gedaan, volgens mij ook de enige manier om het goed te doen, lekkere oefening, beetje twijfels over hoe ver de elleboog mee te bewegen, volgende keer ga ik even filmen 👍🏽

Dat waren de aantekeningen en dit is het boekje:
image.jpg

Ik ben voldaan, hele fijne dag allemaal🍀🍀🍀

Laatst bewerkt:
Havermout ligt te weken in de melk voor morgenochtend, trainschema uitgeschreven op mijn notitieblokje, eetschema helemaal voorbereid voor morgen, ik kan rustig slapen en morgen mag ik weer! 😊
Goede voorbereiding is het halve werk! Goed bezig :flexbiceps:

Lekkere ochtend, beetje slecht geslapen maar dat heeft mijn stemming of mentale energie niet in de weg gestaan, mijn fysieke energie waarschijnlijk Wel iets, maar daar heb ik zeker geen frustratie aan gehad.

Mijn gewicht blijft hetzelfde, maar ik voel me wel minder dik.
Ik zou wel vrolijk worden van het cijfertje omlaag te zien gaan, maar goed, ik zie in de spiegel wel vooruitgang dus daar neem ik voor nu wel even genoegen mee. Of misschien zit het verschil wel in mijn ogen.. either way is fine.

Mocht ik hier wel actie op gaan moeten nemen zou ik liever kiezen voor meer cardio dan minder eten, want ik zit net zo lekker in mijn maaltijden en hoeveelheden.
Ik word super chagrijnig van honger!
Maar goed, we wachten het advies van de coach af, ik vind het in ieder geval wel erg leuk om allemaal nieuwe dingen te leren en inzicht te krijgen zoals ik nu doe! 😁

Het was een lekkere lowerbody ochtend!
Weinig struggles, hard gewerkt, knikkende knietjes en lekkere oefeningen 😃

IMG_4240.jpeg

IMG_4243.jpeg

En nu ga ik verder genieten van mijn andere hobby’s 👍🏽

Fijn weekend allemaal 😊🍀🍀🍀

Heb je je de 2e set 'ingehouden' omdat je nog een set met zelfde gewicht wou doen ?

Lekkere ochtend, beetje slecht geslapen maar dat heeft mijn stemming of mentale energie niet in de weg gestaan, mijn fysieke energie waarschijnlijk Wel iets, maar daar heb ik zeker geen frustratie aan gehad.

Mijn gewicht blijft hetzelfde, maar ik voel me wel minder dik.
Ik zou wel vrolijk worden van het cijfertje omlaag te zien gaan, maar goed, ik zie in de spiegel wel vooruitgang dus daar neem ik voor nu wel even genoegen mee. Of misschien zit het verschil wel in mijn ogen.. either way is fine.

Mocht ik hier wel actie op gaan moeten nemen zou ik liever kiezen voor meer cardio dan minder eten, want ik zit net zo lekker in mijn maaltijden en hoeveelheden.
Ik word super chagrijnig van honger!
Maar goed, we wachten het advies van de coach af, ik vind het in ieder geval wel erg leuk om allemaal nieuwe dingen te leren en inzicht te krijgen zoals ik nu doe! 😁

Het was een lekkere lowerbody ochtend!
Weinig struggles, hard gewerkt, knikkende knietjes en lekkere oefeningen 😃

IMG_4240.jpeg

IMG_4243.jpeg

En nu ga ik verder genieten van mijn andere hobby’s 👍🏽

Fijn weekend allemaal 😊🍀🍀🍀
Leg ext voor squat, zodat je opwarmt voor de compound en betere connectie hebt.
Hip thrusters vervangen met een rdl, je kont is nog niet lacking, hams waars wel.
Leg raises en kuiten ook tot faal doen, “3x15” kan niet.

Leg ext voor squat, zodat je opwarmt voor de compound en betere connectie hebt.
Hip thrusters vervangen met een rdl, je kont is nog niet lacking, hams waars wel.
Leg raises en kuiten ook tot faal doen, “3x15” kan niet.
Thanks man! Goede tips! 👍🏽😊

haha mooi man, schepje whey en een beetje vers fruit erbij?
10 gram lijnzaad een banaan en 2 gekookte eieren zonder dooier en een liter water ernaast 😁👍🏽
Dan alleen nog even 6 keer plassen en ik kan trainen.. 🙃

Ik heb wel een paar keer een proteïne shake van de supermarkt gepakt, maar dat rommelt zo met mijn eetschema.
Ik zit ruim aan mijn eiwitten met alles wat ik eet op een dag. Ik houd 172 gram aan voor mijn 86kg lichaam.
Op fruit-tussedoor na, zitten al mijn maaltijden tussen de 30 en 50 gram eiwit,

is dit oke?

Ik zie de noodzaak van whey eigenlijk ook nog niet zo goed. Zal vast wel later komen denk ik? Aangezien het zo’n populair product is zal er vast wel een reden van zijn bestaan zijn..

Kan iemand dit een beetje uitleggen?

Ik zie de noodzaak van whey eigenlijk ook nog niet zo goed. Zal vast wel later komen denk ik? Aangezien het zo’n populair product is zal er vast wel een reden van zijn bestaan zijn..

Het verteert snel dus ideaal in bepaalde omstandigheden. Denk oa aan ontbijt als je lang zonder hebt gezeten (slaap) of je geen ochtend eter bent.

Pre workout 30gr whey is makkelijker dan x gr kip, vooral als je pwo meal en training dicht op elkaar zitten.

Post workout zit je niet vaak te wachten op een flinke meal doordat je nog even moet bijkomen en hierdoor kan je dus ook een licht verteerbare meal pakken, whey/cor etc

Gemakzucht, whey neem je zo mee, kip/kwark moet gekoeld.

Imago, als je op werk een shake drinkt denkt iedereen dat je jacked bent doordat je waarschijnlijk ook sport.

Je kunt beter 2 sets volgas geven en 3e back-off setje met iets lichter gewicht
Thanks! Kun je misschien een beetje vertellen waarom dit goed is? Is dit voor een zogenaamde “pomp” wat ik af en toe lees..? Of zeg ik nu iets doms 😅

10 gram lijnzaad een banaan en 2 gekookte eieren zonder dooier en een liter water ernaast 😁👍🏽
Dan alleen nog even 6 keer plassen en ik kan trainen.. 🙃

Ik heb wel een paar keer een proteïne shake van de supermarkt gepakt, maar dat rommelt zo met mijn eetschema.
Ik zit ruim aan mijn eiwitten met alles wat ik eet op een dag. Ik houd 172 gram aan voor mijn 86kg lichaam.
Op fruit-tussedoor na, zitten al mijn maaltijden tussen de 30 en 50 gram eiwit,

is dit oke?

zoals @AK het al zegt, gemakzucht, maar als jij je eiwitten uit gezonde voeding kan halen zoals je nu doet is dat helemaal prima, die 172 gr is spot-on op 2 gr/kg lichaamsgewicht.
zelf doe ik altijd een schep whey door mijn overnight oats, gewoon lekker voor de smaak en mijn ontbijt is ook vaak het grootste eetmoment van de dag, dus om een goede start te maken veel kcals naar binnen met beetje redelijke verhoudingen.

Thanks! Kun je misschien een beetje vertellen waarom dit goed is? Is dit voor een zogenaamde “pomp” wat ik af en toe lees..? Of zeg ik nu iets doms 😅
Ook ja, maar het gaat ook om de 1e 2 sets met zwaarder gewicht alles geven. (in werkelijkheid kun je alleen altijd nog wel rep meer) zie niet veel mensen die het een rep echt moeilijk hebben.
Mindset agressief en vol passie trainen. je zelf als het ware opfokken.

Whey is makkelijk nemen, ik neem ook alleen in ochtend, bij opstaan iso-shake. als je boven de 200gr eiwitten zit is het handige manier om je eiwitten binnen te krijgen. direct voor of na je training is niet noodzakelijk als je al voldoende eiwtten eet

Het verteert snel dus ideaal in bepaalde omstandigheden. Denk oa aan ontbijt als je lang zonder hebt gezeten (slaap) of je geen ochtend eter bent.
Mijn ontbijt is mijn preworkout meal, want ik train s’ochtends. De gekookte eiwitten heb ik erbij gedaan om de eiwitten wat omhoog te halen.
Totaal kom ik met mijn ontbijt/preworkoutmeal op 32,8gr eiwit, en heeft deze maaltijd tevens een van de laagste eiwit van de dag.

Is het beter om deze wat hoger te zetten dan?

Imago, als je op werk een shake drinkt denkt iedereen dat je jacked bent doordat je waarschijnlijk ook sport.
😆

Terug
Naar boven