Hahahaha, jij denkt dus echt dat jij bovenop z'n nek gesprongen was als jij erbij was geweest? Laat me niet lachen.
dat zeg ik toch niet, ik zeg alleen dat je de situaties niet zo kan vergelijken
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hahahaha, jij denkt dus echt dat jij bovenop z'n nek gesprongen was als jij erbij was geweest? Laat me niet lachen.
dat zeg ik toch niet, ik zeg alleen dat je de situaties niet zo kan vergelijken

Er moet duidelijk onscheid worden gemaakt tussen
Situatie 1: Gewone vechtpartij tussen 2 mannen, waarbij ze ongeveer even sterk zijn
Situatie 2: Een gek die een vrouw/bejaarde aanvalt.Of dat het gaat om een bekende
Er zit imo veel verschil tussen beide situatie en je kan ook nooit van te voren zeggen wat je zou doen tenzij je het echt hebt meegemaakt.
Maar het is imo bullshit om te zeggen dat 99% vd mensen niks zou doen omdat je zelf zo denkt.
@Jizza, lef heb je van natuur en kun je moeilijk trainen.Voor jou is misschien iemand die hier ingrijpt een held, voor mij is iedereen die staat te kijken een debiel.
@Jizza, lef heb je van natuur en kun je moeilijk trainen.Voor jou is misschien iemand die hier ingrijpt een held, voor mij is iedereen die staat te kijken een debiel.

)
Een junk met een broodmes is wel iets anders dan een gast die ZIT met zn rug naar je toe met een 5cm mesje (wat uit het filmpje blijkt). dus de situaties kan je niet helemaal vergelijken...MAAR daar komt nog eens bij, dat meeste van die "domme" kampers/mocros/superdudes etc het mega TOF vinden om geweld te plegen...dus juist daarom vind ik het ook zo raar dat als ze de kans hebben..nog steeds met van die poep mepjes aankomen. Terwijl als je diezelfde mocro/sd etc verteld dat zn moeder een h**r is, kan die opeens wel "hard" meppen en schoppen
Je moet gewoon proberen jezelf zo snel mogelijk te herstellen en, ongeacht hoeveel anderen er omheen staan, te denken "ik moet ingrijpen" in plaats van in die shocktoestand te blijven hangen. Hoe moeilijk dat op zo'n moment ook is. Er zijn denk ik weinig ergere dingen dan jezelf achteraf op zo'n filmpje terug zien als één van de omstanders die geen vinger heeft uitgestoken.

Er zijn denk ik weinig ergere dingen dan jezelf achteraf op zo'n filmpje terug zien als één van de omstanders die geen vinger heeft uitgestoken.

Vooral als het slecht met het slachtoffer is afgelopen![]()
Maar wat ik bedoel is dat je achteraf pas inziet hoe fout je bent geweest door niet in te grijpen. Daarom moet zo snel mogelijk je gezond verstand het overnemen en moet je in actie komen..EY WAAROM STAAT DIT NIET OP TELEGRAAF.NL??
het is een nederlander
btw het zijn wel de allochtonen die er iets tegen proberen te doen

Daarom moet zo snel mogelijk je gezond verstand het overnemen en moet je in actie komen..

En wat zegt je gezond verstand waarschijnlijk in zo'n situatie ? Save the whale or save yourself ?![]()
Heb een soortgelijke situatie meegemaakt. En ik reageerde wel. Verschil is dat mijn maatje en mijn zusje er bij betrokken waren, dus was het iets closer.
Maar ik heb die man beide schenen gebroken. Zijn benen uit de auto en de deur nogal hard dicht geklapt.
Echter noodweerd, dus werd niet eens meegenomen naar het bureau. En ook hij zat onder invloed. Nadeel is dat slaan en trappen vaak weinig helpt.

Beide, met een beetje vechtsportkennis en 108 kilo had ik deze junk echt wel van haar af gekregen.. Desnoods schreeuw je wat omstanders bij elkaar en grijp je die gast met twee of drie man. Dat had in dit geval echt makkelijk gekund en had het letsel waarschijnlijk flink beperkt.. Het gaat er m.i gewoon om dat je zo snel mogelijk de knop van passief naar actief draait in zo'n geval..
)
en dan weer een paar weken helemaal niks. 
Misschien zul je zelf wel ooit voor 'debiel' spelen. 't Blijft lastig om te zeggen wat je zelf zult doen in zo'n situatie. Wel weet ik dat ik voor een vreemde waarschijnlijk niet zo heel ver zal gaan. (beetje de held spelen en dan zelf het loodje leggen)
Noem het zoals je wilt zou ik zeggen.![]()