MuscleMeat

Schokkend filmpje, vrouw neergestoken op straat in Rotterdam

:rolleyes:manmanman
hoeveel supermans hebben we hier al niet gelezen die met hun "vechtsportachtergrond " de boel even vlug zouden oplossen.

hahahahahahahahahahaha

soooooo keyboard warrior;)

Je hoeft echt geen superman te zijn om hierin in te grijpen. Ik snap heus wel dat het heel anders ligt wanneer je irl in zo'n situatie terecht komt maar dan nog zou ik hier niet langs de kant blijven staan kijken. Jij wel dan?

Dat komt omdat alle gerespecteerde rellers geband zijn. Zij maakten tenminste korte metten met dit gespuis, maar dan was het ook nooit goed..

hehehe.. ja ik kan me tijden herinneren dat dit soort gastjes helemaal door de 'gehaktmolen' gehaald zouden worden en al heel snel het vermaak van de meeste posters zouden zijn als 'boardlulletje'.. tijden zijn milder geworden guardian.. daar heb je helemaal gelijk in.

ik zou hier de meeste eens willen zien als het zover is.

Die zou je niet zien.. de 'echte' helden zitten namelijk achter hun pc en tsja.. je kan niet overal tegelijkertijd zijn hé..

Verder is het een ander verhaal wanneer er bekende of familie in betrokken zijn maar veel mensen weten echt geen raad met de situatie.. achteraf zullen sommige mensen ook denken van 'had ik maar zo.. of had ik maar op die manier gereageerd' maar irl reageren mensen niet met gezond verstand en nemen emoties/angst de overhand..

Je hoeft echt geen superman te zijn om hierin in te grijpen. Ik snap heus wel dat het heel anders ligt wanneer je irl in zo'n situatie terecht komt maar dan nog zou ik hier niet langs de kant blijven staan kijken. Jij wel dan?

voor een wildvreemde marginaal die daar door haar junkievriendje afgemaakt wordt zou ik idd mijn leven niet riskeren.
ik heb een zoontje en zou graag willen dat hij opgroeid MET vader.

nu zie je dit overzichtelijk van uit je luie zetel op video...je ziet alles
eens je daar staat zie je alleen een gek met een mes...
o ja hij heeft alleen maar oog voor zijn slachtoffer, maar voor hetzelfde geld is hij heel alert en vliegensvlug wanneer je hem aanvalt.

zou ik ingrijpen??
hell no;)

Mijn god, ik heb de eerste paar pagina's met reacties even doorgelezen...wat een helden hier op DBB zeg! Allemaal weten ze precies hoe ze dit WEL aan hadden moeten pakken ipv die mietjes van het filmpje die die vrouw van de dood gered hebben. Puntje bij paaltje had 75% in zijn broek staan schijten als ze dit zouden zien in het echt.

Ik zou zelf absoluut niet weten hoe ik zou reageren als dit voor mijn ogen zou gebeuren.

40 maanden is toch niks voor een bijna moord:)
Daarom zeg ik dus zwaarder straffen. Zo'n gast minimaal 20 jaar:D

Ik had zelf eigenlijk wel TBS verwacht. Ik bedoel, het is niet 'zomaar' iemand proberen te doden door hem/haar een keer te steken. Die gast bleef maar aan het prikken in dat lichaam.

Mijn god, ik heb de eerste paar pagina's met reacties even doorgelezen...wat een helden hier op DBB zeg! Allemaal weten ze precies hoe ze dit WEL aan hadden moeten pakken ipv die mietjes van het filmpje die die vrouw van de dood gered hebben. Puntje bij paaltje had 75% in zijn broek staan schijten als ze dit zouden zien in het echt.

Ik zou zelf absoluut niet weten hoe ik zou reageren als dit voor mijn ogen zou gebeuren.

Idd sommige klappen geheel dicht en beseffen maar nauwelijks wat er gebeurt.
Bij een wildvreemde weet ik ook niet hoe ik reageer. Maar heb meerdere malen wel ingegrepen toen er bekende in gevaar waren.
Echter vond ik vroeger een robbertje rausen ook niet zo erg:)

Ik had zelf eigenlijk wel TBS verwacht. Ik bedoel, het is niet 'zomaar' iemand proberen te doden door hem/haar een keer te steken. Die gast bleef maar aan het prikken in dat lichaam.

Het ergste is dat dit gewoon een geliefde van hem is geweest:(
Moet je nagaan als het iemand zou zijn waar hij een hekel aan heeft???

Het ergste is dat dit gewoon een geliefde van hem is geweest:(
Moet je nagaan als het iemand zou zijn waar hij een hekel aan heeft???

Het is inderdaad nog zieker als je het zo bekijkt. Dat je iemand waarvan je gehouden hebt(of nog steeds houdt) zo kunt toetakelen. :eek:

Maak daar maar 95% van. Zodra er een mes of ander wapen in het spel is, ga je echt wel even nadenken over wat er met jezelf kan gebeuren als je besluit om in te grijpen. En wie helpt jou wanneer zo'n mafkees zijn agressie op jou richt?

de mensen die niks hebben gedaan mogen van mij zo mee met de 50 uur taakstraf die hij waarschijnlijk gaat krijgen.

Hoe zou het nou eigenlijk met je verdergaan als je die gast nou letterlijk dood zou slaan of schoppen? Volgens mij zit je zelf dan bijna dieper in de problemen dan hij.

Hoe zou het nou eigenlijk met je verdergaan als je die gast nou letterlijk dood zou slaan of schoppen? Volgens mij zit je zelf dan bijna dieper in de problemen dan hij.

Ligt eraan het mishandeling was of verdediging van die vrouw. Als je hem 1 trap op zijn kop zou geven om de vrouw te verdedigen waardoor hij overlijdt, krijg je niets denk ik. Als hij al van de vrouw af is en je blijft op hem door slaan en schoppen en hij overlijdt, dan krijg je wel straf. Lijkt mij vrij logisch.

Overigens valt het mij op dat hier iets vreselijks gebeurt en iedereen massaal gaat zeiken op de overheid en allochtonen. Jullie zijn zo voorspelbaar eigenlijk.

Ligt eraan het mishandeling was of verdediging van die vrouw. Als je hem 1 trap op zijn kop zou geven om de vrouw te verdedigen waardoor hij overlijdt, krijg je niets denk ik. Als hij al van de vrouw af is en je blijft op hem door slaan en schoppen en hij overlijdt, dan krijg je wel straf. Lijkt mij vrij logisch.
Toch minder streng dan ik dacht dan. Het vreemdste aan hem filmpje vindt ik nog op welke toon die gast met de politie belt.:rolleyes:

ziek

Toch minder streng dan ik dacht dan. Het vreemdste aan hem filmpje vindt ik nog op welke toon die gast met de politie belt.:rolleyes:

Vreemd idd. Maar hoe 'vreemd' denk je dat het zou zijn als je dit IRL zou zien? Ik denk dat dat pas weten hoe we reageren als we daadwerkelijk in zo'n situatie zouden zitten. En dat kan sowieso niet, want iedere situatie is anders en daarom kan je ze niet vergelijken. Dus kom niet met: ik zag laatst een ectomorph een chickie duwen en toen greep ik ook in, dus ik ben een held, dus ik zou hier ook ingrijpen!!!111 Want stiekem beredeneren mensen wel zo.

Algemene opmerking overigens Voorarm, niet naar jou gericht:).

Terug
Naar boven