MuscleMeat

Schokkend filmpje, vrouw neergestoken op straat in Rotterdam

Geloof er niets van, zelfs in VS lijkt me dat sterk. Ik denk dat politie echt gewoon erop af gaat en hem tegenhoudt. Politie wil elke dode voorkomen, lijkt me logisch. Alleen als hij zelf een schietwapen zou hebben kunnen ze uit zelfverdediging schieten als hij het op hen richt en bevelen negeerd.

tja...waarschijnlijk gaan ze idd er eerst omheen staan, schreeuwen dat hij onder shot staat en dat hij meot stoppen..DAN evt. een waarschuwingschot.

En dan hopen dat die cadetten ook echt zo macho zijn om raak te schieten, waar ik soms echt mijn twijfels bij heb als ik sommige coppers zie...

Gelukkig flipte die omstanders niet te erg. Die hadden waarschijnlijk een ergere straf gekregen dan de dader, tis tenslotte wel Nederland.

nee serieus die kerel met zen zwabber...
respect maat
het bloed is nog ni droog en hij staat al klaar om het op te kuisen

...
echt
...
respect

anyways om over het feit van ingrijpen te spreken
veeeeeel marginaal bloed, kun je mss AIDS krijgen, of hepatitis of zo
je kunt ook zelf neergestoken worden
of je kunt die kerel de kop in slaan en heel je hebben en houden verkopen en het geld aan hem geven
al eens op gedacht??
ik denk ook wel 2 keer na om in te grijpen hoor
jammer voor die vrouw maar ik heb het wetboek niet geschreven hé

hebben we de amateur psychologen gehad komt er nu een uit CSI ontsnapte patholoog-anatoom zn verhaal doen

ja hey ik ga nie alles voorkauwen, als het niveau van dbb voor jou iets te hoog gegrepen is dan moet je een treedje lager gaan bij bijvoorbeeld stromfront.nl

hahhahha,ik ben geen racist jongen dus....ten tweede ben ik n belg en gebruiken wij dat woord niet dus ik zou het waarderen als je me effe uitlegt wat het inhoudt ,zodat ik er een reactie op kan geven ,slimme....

trouwens die gozer die het gefilmd heeft is ook dieptriest, waarschijnlijk ook zon internet hero die elke dag op geensT vertoeft en gal spuwt op alles en nog wat vooral moslims), maar als het grote moment daar is doet ie geen fl**ker maar gaat ie met zn telefoon het tragische geneuren filmen. heel triest

dat is maar net hoe je het bekijkt, het staat teminste op film.. no way dat die dude vrijuit kan gaan

hoe ik zou reageren? ik heb geen idee... als je gedronken hebt is het minder moeilijk dan bemoei je je vrij gauw met onrecht, maar in nuchtere situatie? ik heb geen idee hoe ik zou reageren...

dat is maar net hoe je het bekijkt, het staat teminste op film.. no way dat die dude vrijuit kan gaan

waarom zou dat niet gefilmd mogen worden?ik vind dat net goed ,als die vent nu was weggerend ,hadden ze tenminste n perfect beeld van de dader.
Het wordt tijd voor een zero-tolerantie maatschappij met zware straffen en camera's op iedere hoek vd straat.Eventueel leger inschakelen en die op straat laten paraderen,de criminaliteit zou vlug uit ons dagelijks beeld verdwijnen.

waarom zou dat niet gefilmd mogen worden?ik vind dat net goed ,als die vent nu was weggerend ,hadden ze tenminste n perfect beeld van de dader.
Het wordt tijd voor een zero-tolerantie maatschappij met zware straffen en camera's op iedere hoek vd straat.Eventueel leger inschakelen en die op straat laten paraderen,de criminaliteit zou vlug uit ons dagelijks beeld verdwijnen.

ze moeten gewoon die politie standaard met MP5's uitrusten net als in spanje enzo (of was dat ergens anders?) tijd voor beetje gezag. +

verplicht 3x per week squaten en DL'en

Jezuss wat een actie weer!!
klote vent, schop hem dan gelijk de *** in.
zet die camera op de grond en schop die vent der van af..

Ongelooflijk dat sommige idioten hier nog een topic allochtonen - autochtonen van maken inderdaad. Heeft er absoluut niks mee te maken.

Miss is emigratie naar Noord-Korea iets voor je?

beeld je ff in dat je in zijn schoenen staat, van de filmer.
je ziet dat voorval gebeuren en geen mens met enig ethisch besef zal ff zn foon pakken om het te filmen, daar waar urgent handelen geboden is. misschien vind jij dat wel kunnen maar bij komt dat er niet in en ik walg al van dat idee alleen al.. ff lekker iets opnemen terwijl 5 meter verderop iemand op brute wijze met een mes wordt bewerkt
als hij bijv. op de derde verdieping van een flatwoning zat en alles filmde dan begrijp ik dat nog wel, maar dit druist hevig in tegen het geweten van ieder weldenkend mens begiftigd met een gezond verstand, misschien ligt het bij toch wat anders

Geloof er niets van, zelfs in VS lijkt me dat sterk. Ik denk dat politie echt gewoon erop af gaat en hem tegenhoudt. Politie wil elke dode voorkomen, lijkt me logisch. Alleen als hij zelf een schietwapen zou hebben kunnen ze uit zelfverdediging schieten als hij het op hen richt en bevelen negeerd.

Dat klopt, als de politie zou schieten om de vrouw te redden dan is dat geoorloofd. Je hoeft niet alleen op de politie een pistool te richten om zelf neergeschoten te worden. Als iemand, zoals in dit geval, een misdrijf pleegt waar 4 jaar of meer op staat en hij weigert zijn mes neer te leggen en op te houden dan mag de politie, na een waarschuwing, een schot uitbrengen.

Ook als de man weg zou rennen dan is het geoorloofd om aanhoudingsvuur uit te brengen, wel op de benen.

Hoe ik het schets is het allemaal heel zwart-wit maar volgens de ambtsinstructie van de politie is het zo geregeld.

Vind dat die gasten best prima ingrijpen. Ik zou zelf ook wel 2 keer nadenken voor ik boven op zo'n psycho zou springen. Je loopt zelf ook kans wat op te lopen en je weet ook heel de situatie niet. Maar het zou idd wel beter zijn als iemand met een 5-iron die baas van dat vrouwtje zou golfen. Maarja, je bent toch in NL he, je mept die gast op zijn slaap, hij gaat neer en jij draaid er voor op.

Dat klopt, als de politie zou schieten om de vrouw te redden dan is dat geoorloofd. Je hoeft niet alleen op de politie een pistool te richten om zelf neergeschoten te worden. Als iemand, zoals in dit geval, een misdrijf pleegt waar 4 jaar of meer op staat en hij weigert zijn mes neer te leggen en op te houden dan mag de politie, na een waarschuwing, een schot uitbrengen.

Ook als de man weg zou rennen dan is het geoorloofd om aanhoudingsvuur uit te brengen, wel op de benen.

Hoe ik het schets is het allemaal heel zwart-wit maar volgens de ambtsinstructie van de politie is het zo geregeld.

bij iedere noodweed situatie moet er sprake zijn van proportionele verdediging, d.w.z. dat het middel waarmee je je verdedigt in redelijke verhouding moet staan tot het middel waarmee je wordt aangevallen. in een situatie als deze zou het doodschieten van de aanvaller heel goed gerechtvaaardigd kunnen worden, maar het hangt allemaal af van de speficieke feiten en omstandigheden van het geval af

Terug
Naar boven