Fitness Seller

Schouders (houding verbeteren)

KoekieMonster

Huge Freak
15 jaar lid
10 media-items
Waardering
533
Lengte
1m84
Als ik sta hangen mijn schouders naar voren, ik probeer erop te letten door me schouders naar achter te trekken en mijn borst vooruit te steken.

Zijn er nog oefeningen die ik kan doen om dit te verbeteren?

Ik heb dit probleem ook, veel je schouders / rug trainen. Zou eerlijk gezegd niet weten welke oefeningen specifiek goed zijn.

Ik blijf dit topic even volgen. Succes.

Ik heb het ook... Had vroeger tietjes (vet) en ik denk dat ik die probeerde te maskeren door mijn schouders naar voren te steken. In het vooraanzicht (spiegel) werkt het, in het zijzicht niet natuurlijk.

Nu loop ik vanzelf zo, al is het nog maar een beetje. Tip: Je moet wanneer je loopt net doen of er aan het midden boven op je hoofd een touwtje zit, wat verticaal naar boven getrokken wordt. Dan heb je een goede houding (rug recht, borst vooruit, schouders 'naar achter')

wat ze vroeger deden als je een sleutelbeen gebroken had: soort riem, onder je oksels over je schouders, achter je rug komt het samen, zeg maar. Die houd je schouders dus op 1 plek, en naar achter, misschien dat als je daar tijdje mee loopt (niet te strak ofc) dat het dan verbeterd.
Anders gwn op blijven letten en na een tijdje gaat t vanzelf

aan je houding werken zelf, net als kinderen die zitten met kromme rug! constant aan je houding werken en denken!

oefeningen...Rug en schouders,,,zowel achterkant als voor kant schouders!!
bij goed getrainde voor en achterkant schouders is t al wat moeilijker hangen....bij mij iig goed geholpen

rug trainen, en vooral ook op je houding letten :D

BOR, facepulls,.. eigenlijk alles wat de trapezius aanpakt.

wat ze vroeger deden als je een sleutelbeen gebroken had: soort riem, onder je oksels over je schouders, achter je rug komt het samen, zeg maar. Die houd je schouders dus op 1 plek, en naar achter, misschien dat als je daar tijdje mee loopt (niet te strak ofc) dat het dan verbeterd.
Anders gwn op blijven letten en na een tijdje gaat t vanzelf

klinkt als passieve rek op de pectoralis minor zetten.
veelal zijn bij de "naar voor hangende schouders" te wijzen naar een verkorte pectoralis minor. je kan er rek op zetten door schouderblad te eleveren en achterover te kantelen (al dan niet therapeutisch)
(pic van spier)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

maar zoals hierboven gezegd, constant je houding veranderen, schouders naar achter houden, borst vooruit. vergt veel concentratie in het begin, maar het zou moeten een automatische worden na een bepaalde tijd.

ik weet wel een oefening die goed is voor je schouders waar je niet veel verkeerd mee kunt doen maar hij is wel redelijk zwaar,zittend zijwaarts heffen dat je met je rug tegen de bank zit moet je is uit proberen en laat de herhaling een 4 a 5 seconden duren je duwt snel omhoog houdt 1second vast en 3seconden voor het laten zakken.
Hoop dat ik je heb kunnen helpen

klinkt als passieve rek op de pectoralis minor zetten.
veelal zijn bij de "naar voor hangende schouders" te wijzen naar een verkorte pectoralis minor. je kan er rek op zetten door schouderblad te eleveren en achterover te kantelen (al dan niet therapeutisch)
(pic van spier)

maar zoals hierboven gezegd, constant je houding veranderen, schouders naar achter houden, borst vooruit. vergt veel concentratie in het begin, maar het zou moeten een automatische worden na een bepaalde tijd.
Bij db flyes voelde ik de schouder altijd wel goed rekken, lijkt mij een goede oefening daarvoor?

Ik heb het probleem ook een beetje. Ik merk ook op de fiets dat ik altijd een kromme rug heb, maar het kost mij erg veel energie om met een rechte rug te fietsen. Daardoor zat ik ook te denken om mijn schema wat aan te passen en de deadlift op reps te gaan doen, zodat de uithouding van mijn onderrug verbeterd. Kracht in mijn onderrug heb ik wel maar lost dit probleem niet op.

had ik vroeger ook veel last van, nu niet meer door te trainen.

Zoals al gezegt is alle rugoefeningen, maar extra goed "knijpen" op het einde van de beweging. En tijdens de dag heel de tijd letten op je houding: borst vooruit en de spieren tussen je shouderbladen proberen aan te spannen. En zoals hierboven ook al gezegt je borst goed rekken.
Veel Succes;)

Pec minor stretchen, Shoulder dislocations zijn goed hiervoor.

En rhomboïdeï en posteroir delt neem ik aan.

Ja natuurlijk aangezien de rhomboidei onder de traps liggen (en bijna dezelfde functie hebben) maar omdat die bij elke trap/rugoefenigen toch bijna altijd worden aangepakt vonnek het niet de moeite om het te vermelden, kwestie van energiesparing.

rug trainen, en vooral ook op je houding letten :D

Dat is de grap bij mij juist :) mn rug is dominant tov borst maar het is verdomd lastig om die houding goed te houden. Zat zelf wel eens te denken aan een rechthouder om mezelf een klein beetje te helpen.
Zoiets dus:

Ik zou zo'n hulpmiddeltje niet gaan gebruiken.
Dan gebruik je je spieren niet meer voor het rechthouden en als je dat ding dan af doet dan zijn je spieren lui geworden.

Als je met bankdrukken, nu eens zorgt dat als je op de bank ligt je met je schouderbladen tegen elkaar aan ligt.
Dus dat je ROM veel kleiner wordt omdat je schouders naar achteren zitten, misschien dat je dan minder 'trek' aan de voorkant krijgt.

Dat doe ik dus al :) daarom snap ik niet waar die naar voren hangende schouder vandaan komen ???

BOR
deadlift
reverse fly
pull up

eigenlijk alles dat je rug traint en je schouder bladen naar achter trekt

Terug
Naar boven