XXL Nutrition

Seppie's Logje

ik ben jaloers op die pull ups! netjes kerel

False grip is 100% beter imo.

Ik had de hook grip gedaan, maarre ik kwam er niet zo ver mee:-)

• Topic Starter Topic Starter
Die hook grip heb ik nog niet geprobeerd, de deadlift ging afgelopen vrijdag echt lekker.
Mijn grip faalde absoluut niet...:)

Misschien zijn je handjes te klein stuitertje. ;)

Die false grip heb ik eens geprobeerd nadat ik had gelezen dat Jim Wendler dat deed omdat hij zo beter en sterker kon drukken tijdens de MP.
Ik vind het ook echt stukken beter gaan.
Ik denk dat het te maken heeft met de stand van je polsen misschien.
Als je duim er niet rond zit kun je de stand van je pols iets meer zetten zoals je het makkelijkst druk misschien.
Vroeger bankdrukte ik ook altijd zo en dat beviel me heel goed, maar bij de IPF/NPB mag dat niet dus doe ik dat nooit meer.
Hij zal best iets gevaarlijker zijn dan een gewone grip, maar ik ben de halter nog nooit kwijtgeraakt met een false grip. ;)

goeie pull ups man !

die false grip is imo ook veel aangenamer... maar echt vertrouwen doe ik het toch niet :)

Ik heb één keer met een gewone grip gehad dat mijn polsen even knikten met 190kg op de bank.
Die kon ik toen gelukkig wel corrigeren, maar met een false grip ben je hem dan wel kwijt denk ik...
Allez, kwijt..?
Eventjes dan...
Voor hij op je borst/buik valt natuurlijk...
Dan heb je hem weer terug!!!! :roflol:

http://www.youtube.com/watch?v=Xq-PQMQvS3Q
Mietje man! :eek:

Sorry seppie dat ik even je log gebruik, maar ik ben benieuwd naar het antwoord:o

@ Hummer. MIjn handen zijn niet te klein, ik voelde dat de duim onder de andere vingers zat, maar het doel redde het niet. De grip is niet steviger (bij mij) dan de false grip. Zou je daar op moeten training dat het steeds beter gaat???

Dan heb je (voor de gewichten die je gebruikt) gewoon een hele sterke grip denk ik.
Want normaal gezien gaat de halter "uit je handen rollen" als het zwaar word.
Daarom gaan mensen een mixed grip" gebruiken omdat de halter dan niet meer "uit je handen" kan rollen.
De hook-grip doet een beetje hetzelfde.
Die gaat dat rollen tegen.
Als de gewichten heel hoog worden kan soms zelfs een hook-grip of "mixed grip" te zwak blijken te zijn, en dan zal je aan de straps moeten.
Veel strongman atleten nemen straps voor de zwaarste beurten op de deadlift bijvoorbeeld.
Sommige powerlifters worden zo enorm sterk in de deadlift dat de grip de beperkende factor word voor hun.
Ik denk dat jij gewoon hele sterke handen hebt in verhouding. ;)

---------- Post toegevoegd Mon 29 Aug 2011 om 09:47 ----------

Ik kan bijvoorbeeld tot 160kg zonder er bij na te denken een "dubbele overhandse grip" gebruiken.
Met 180kg moet ik al heel flink mijn best doen, en op een zwakke dag heb ik dan een probleem...
Daarboven is het hook of mixed of loslaten! ;)
Ik ken mensen op het forum hier die dubbel overhands tot 220kg kunnen pakken, en sommigen kunnen misschien nog wel meer... :bow:

Squat

25 x 5 reps
30 x 5 reps
40 x 3 reps
47,5 x 5 reps
55 x 3 reps
60 x 10 reps

Ging echt lekker,had nog wel een rep of wat in de tank zitten.

Leg Press

180 x 10 reps
180 x 10 reps
180 x 10 reps
180 x 10 reps
180 x 10 reps

Lekkere pomp in de benen

Goodmornings

30 x 10 reps
30 x 10 reps
30 x 10 reps
30 x 10 reps
30 x 12 reps

Vind dit echt een super fijne oefening, ga er steeds meer van houden :D

8 threadmill sprints

Heb lekker getraind, maar 3 oefeningen, maar voor mijn gevoel meer als voldoende, ongeveer 45 minuutjes getraind.

---------- Post toegevoegd Mon 29 Aug 2011 om 10:09 ----------

Misschien zijn je handjes te klein stuitertje. ;)

Die false grip heb ik eens geprobeerd nadat ik had gelezen dat Jim Wendler dat deed omdat hij zo beter en sterker kon drukken tijdens de MP.
Ik vind het ook echt stukken beter gaan.
Ik denk dat het te maken heeft met de stand van je polsen misschien.
Als je duim er niet rond zit kun je de stand van je pols iets meer zetten zoals je het makkelijkst druk misschien.
Vroeger bankdrukte ik ook altijd zo en dat beviel me heel goed, maar bij de IPF/NPB mag dat niet dus doe ik dat nooit meer.
Hij zal best iets gevaarlijker zijn dan een gewone grip, maar ik ben de halter nog nooit kwijtgeraakt met een false grip. ;)

Voor de overhead press klopt het wel wat je zegt met de stand van de handen voelt gewoon wat steviger aan.

---------- Post toegevoegd Mon 29 Aug 2011 om 10:10 ----------

goeie pull ups man !

die false grip is imo ook veel aangenamer... maar echt vertrouwen doe ik het toch niet :)

Gebruik hem alleen ook voor de overhead press haha...zit niet op ongelukken te wachten :D

---------- Post toegevoegd Mon 29 Aug 2011 om 10:11 ----------

Sorry seppie dat ik even je log gebruik, maar ik ben benieuwd naar het antwoord:o

@ Hummer. MIjn handen zijn niet te klein, ik voelde dat de duim onder de andere vingers zat, maar het doel redde het niet. De grip is niet steviger (bij mij) dan de false grip. Zou je daar op moeten training dat het steeds beter gaat???

Maakt niks uit, zo leer ik ook weer wat :)

Laatst bewerkt:
mooi nog wat sprintjes na die benen ... top !

Goede training man.

Nu lekker een bordje lekkere nasi aan het eten ...hmm

Goed bezig.
Thanx Hummer:-)

Terug
Naar boven