XXL Nutrition

Seppie's Logje

seppe je bent nou 8 maanden bezig - hoe staat het met je overal progressie
met een decline van 60 is een benchpress van 120 nog ver weg
zit je op schema , hoe denk je er zelf over

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.342
seppe je bent nou 8 maanden bezig - hoe staat het met je overal progressie
met een decline van 60 is een benchpress van 120 nog ver weg
zit je op schema , hoe denk je er zelf over

Ik ben ongeveer de helft bezig ;)
Heb heel lang lopen aanklooien met van alles, tot aan 531.

Plus minus nu even uit t hoofd:

M.press 37.5 - nu 50 x 3 reps
B.press 60 - nu 75 x 5-8 reps
Squat 55 - nu 80 x ....reps
Deadlift 95 - nu 132.5 x 1 rep (geloof ik)

Begin gewichten vs. laatste cycle.

Zit ik op schema..?

Redelijk vind ik zelf, maar met de langzame maar zekere verhogingen vind ik het nog te vroeg om echt te oordelen erover.
het werkt zeker daar ben ik van overtuigd.

Hoe ik er zelf over denk...?

Heel eerlijk gezegd:

Vind ik dit een programme voor meer gevordenen, zoals Robke,Daan,Hum,jou etc etc...

Dus voor mensen die al hogere gewichten hebben met de 4 mainlifts.

Gewoon even mijn gedachten nu: (waar ik al langer mee worstel)

Voorbeeld uitgaande van van 75 kilo bench press = een 77.5 kilo trainingsmax.

12 cycles maal 2.5 kilo verhoging per keer = 30 erbij.

77.5 x 30 = 107.5 kilo trainingsmax = 102.5 kilo in de 12de cycle in de 1+ week.

Persoonlijk voel ik dat het iets sneller kan, maar daar in tegen moet ik niet denken in een korte periode, maar over een langere periode.

En 1 ding wil ik echt heel graag, en dat is meer massa op de benen!
Met squats kom ik een heel eind als basis, maar of ik dat bereik met alleen squats betwijfel ik echt.

Ik deed de BBB-template het is echt bruut, maar of dat genoeg is voor complete been ontwikkeling weet ik niet.

Ik blijf 531 als basis houden voor de mainlifts.
Verder ben ik soms in een oorlog of ik voor rauwe kracht ga of voor wat meer massa.

Ik weet t even niet :)

Squats = massa.
PL = nooit tot falen.
BB = falen!

Probeer eens een tijdje een gewone ouderwetse BB split anders.
Iedere spiergroep 2x/week.

• #1.344
Squats = massa.
PL = nooit tot falen.
BB = falen!

Probeer eens een tijdje een gewone ouderwetse BB split anders.
Iedere spiergroep 2x/week.

Je bedoelt iets van upper/lower 2x per week?

Dan zou ik uitkomen op template nummer 4 van hem in zijn eerste boek.

Ik ben ongeveer de helft bezig ;)
Heb heel lang lopen aanklooien met van alles, tot aan 531.

Plus minus nu even uit t hoofd:

M.press 37.5 - nu 50 x 3 reps
B.press 60 - nu 75 x 5-8 reps
Squat 55 - nu 80 x ....reps
Deadlift 95 - nu 132.5 x 1 rep (geloof ik)

Begin gewichten vs. laatste cycle.

Zit ik op schema..?

Redelijk vind ik zelf, maar met de langzame maar zekere verhogingen vind ik het nog te vroeg om echt te oordelen erover.
het werkt zeker daar ben ik van overtuigd.

Hoe ik er zelf over denk...?

Heel eerlijk gezegd:

Vind ik dit een programme voor meer gevordenen, zoals Robke,Daan,Hum,jou etc etc...

Dus voor mensen die al hogere gewichten hebben met de 4 mainlifts.

Gewoon even mijn gedachten nu: (waar ik al langer mee worstel)

Voorbeeld uitgaande van van 75 kilo bench press = een 77.5 kilo trainingsmax.

12 cycles maal 2.5 kilo verhoging per keer = 30 erbij.

77.5 x 30 = 107.5 kilo trainingsmax = 102.5 kilo in de 12de cycle in de 1+ week.

Persoonlijk voel ik dat het iets sneller kan, maar daar in tegen moet ik niet denken in een korte periode, maar over een langere periode.

En 1 ding wil ik echt heel graag, en dat is meer massa op de benen!
Met squats kom ik een heel eind als basis, maar of ik dat bereik met alleen squats betwijfel ik echt.

Ik deed de BBB-template het is echt bruut, maar of dat genoeg is voor complete been ontwikkeling weet ik niet.

Ik blijf 531 als basis houden voor de mainlifts.
Verder ben ik soms in een oorlog of ik voor rauwe kracht ga of voor wat meer massa.

Ik weet t even niet :)

Ehh heb je hier dan geen massa mee opgebouwd?

Je kunt ook de 5/3/1 bodybuilding template proberen ;)

• #1.346
Jawel dat wel, ik weet ook wel dat dat samen hangt met voeding.
Zonder goede voeding zal er weinig gebeuren verder.

Zal er wel even over na denken

Het blijft allemaal lastig en er zijn zoveel mogelijkheden. Aan je stats gezien ben je al wel heel erg vooruit gegaan, das niet niks hoor! Maar misschien moet je nu even iets anders gaan doen, geeft misschien ook weer meer motivatie. Ik zit zelf ook steeds te twijfelen hoor of ik 531 moet blijven doen, maar voor de lange termijn is het ongetwijfeld heel goed. Vooral als je geen vooruitgang meer hebt met een ander schema, kun je dit met 531 goed doorbreken denk ik. In mijn geval bij de DL en squat denk ik dat ik sneller vooruit kan omdat ik die oefeningen nooit deed. Op gevoel kun je dan meer en sneller verhogen. Maar bij bench zal het voor mij wel heel nuttig zijn.
En goed vreten idd ;)

Zal er wel even over na denken
Juist niet doen.
Iedereen die er veel over nadenkt, krijgt niets voor elkaar.
De denkers worden coach en/of begeleider.
Beesten doen gewoon wat ze gezegd word! ;)

I settled on a system that I found to be very good. Six to eight sets for smaller bodyparts like arms and then for the larger bodyparts, 10-12 sets, maybe even 15 sets for back. Basically, going to failure on each set with as much weight as I could. I really started growing at that point.

Laatst bewerkt:
laat je niet in de war brengen door mijn vragen hoor seppe
je moet gewoon doen waarbij je je lekker bij voelt en wendler volgen is volgens mij
een mooi systeem

ik heb rob zijn schema wel meer als vb gesteld - die pakt dan net effe twee oef er extra erbij

nee gewoon doorgaan wat de hum-master al zei

Waarom ga je geen 5/3/1 volgen in de vrom van een split? Dat doe ik ook. Ben tot nu toe tevreden en vind het leuk.

5/3/1 squat + quads + kuiten
5/3/1 bench + borst + triceps + core/abs
5/3/1 deadlift + rug + hamstring
5/3/1 mp + schouders + biceps

works nice!

• #1.351
Het blijft allemaal lastig en er zijn zoveel mogelijkheden. Aan je stats gezien ben je al wel heel erg vooruit gegaan, das niet niks hoor! Maar misschien moet je nu even iets anders gaan doen, geeft misschien ook weer meer motivatie. Ik zit zelf ook steeds te twijfelen hoor of ik 531 moet blijven doen, maar voor de lange termijn is het ongetwijfeld heel goed. Vooral als je geen vooruitgang meer hebt met een ander schema, kun je dit met 531 goed doorbreken denk ik. In mijn geval bij de DL en squat denk ik dat ik sneller vooruit kan omdat ik die oefeningen nooit deed. Op gevoel kun je dan meer en sneller verhogen. Maar bij bench zal het voor mij wel heel nuttig zijn.
En goed vreten idd ;)

531 blijf ik houden als basis, hoe dan ook ;)
Als ik voel dat het een keer sneller kan, dan verhoog ik de trainingsmax ietjses meer dan normaal.

---------- Post toegevoegd Mon 16 Jan 2012 om 18:07 ----------

Juist niet doen.
Iedereen die er veel over nadenkt, krijgt niets voor elkaar.
De denkers worden coach en/of begeleider.
Beesten doen gewoon wat ze gezegd word! ;)

I settled on a system that I found to be very good. Six to eight sets for smaller bodyparts like arms and then for the larger bodyparts, 10-12 sets, maybe even 15 sets for back. Basically, going to failure on each set with as much weight as I could. I really started growing at that point.

Je hebt gelijk Hum :)...komt goed schatje :heart:

---------- Post toegevoegd Mon 16 Jan 2012 om 18:08 ----------

laat je niet in de war brengen door mijn vragen hoor seppe
je moet gewoon doen waarbij je je lekker bij voelt en wendler volgen is volgens mij
een mooi systeem

ik heb rob zijn schema wel meer als vb gesteld - die pakt dan net effe twee oef er extra erbij

nee gewoon doorgaan wat de hum-master al zei

Lol ik was al in een 2 strijd John, geeft niet kan geen kwaad om mijn gedachte eens op t forum te zetten.

---------- Post toegevoegd Mon 16 Jan 2012 om 18:09 ----------

Waarom ga je geen 5/3/1 volgen in de vrom van een split? Dat doe ik ook. Ben tot nu toe tevreden en vind het leuk.

5/3/1 squat + quads + kuiten
5/3/1 bench + borst + triceps + core/abs
5/3/1 deadlift + rug + hamstring
5/3/1 mp + schouders + biceps

works nice!

531 doe ik al en blijf ik doen, mijn probleem is dat ik liever niet teveel oefeningen doe.
Ik hou er niet van om 2 uur lang per keer in de gym rond te hangen.
Er in en eruit :)

---------- Post toegevoegd Mon 16 Jan 2012 om 18:12 ----------

En het meeste waar ik mee zit is het volgende: 3 of 4 x per week naar de gym

ik vindt nu wel fijn dat ik fullbody train 3x per week en dan elke dag 1 5/3/1 oefeningen verder doe ik gewoon waar ik zin in hebt kwa reps sets supersets gewoon hoe de dag me brengt en dat is ook wel erg chill!

Als ik heel eerlijk ben - en het doet me pijn om te zeggen - vind ik Wendler voor kracht niet het beste beginnersschema, in de zin dat je waarschijnlijk wel harder vooruit kunt. Maar aangezien bb'en niet primair om kracht gaat en uitstekend te combineren is met andere schema's, is het hoe dan ook een prima basis. Lekker mee doorgaan dus :hedbang:

• #1.354
Vanavond even snel geweest.

Squat

30 × 5 reps
40 × 5 reps
50 × 3 reps
50 × 5 reps
60 × 5 reps
70 x 5 reps

Even weer wennen na een kleine deload, weinig puf vandaag ondanks op tijd thuis zijn.
Ging eindelijk eens met daglicht naar huis toe, was wel even wennen weer.

Heb sinds vorige week al een beetje last van mijn linker knie, waarschijnlijk door de kou, een heel apart trekkend gevoel word gelukkig langzaam aan minder.

Mooie squat sessie lekker

Lekker dat je weer ff in de sportschool stond, ook al was het een kort bezoek.
Hopen dat je morgen ook zo vroeg thuis kan zijn, maar dan wel met wat meer puf :p

• #1.358
nice squats are nice

ivm de snelheid waarop je je lifts verhoogd:
als je voelt dat je rep outs aan de hoge kant zijn, waarom verhoog je dan bv niet dubbel?

Terug
Naar boven