- Waardering
- 1.151
- Lengte
- 1m90
- Massa
- 88kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
seppe je bent nou 8 maanden bezig - hoe staat het met je overal progressie
met een decline van 60 is een benchpress van 120 nog ver weg
zit je op schema , hoe denk je er zelf over

Squats = massa.
PL = nooit tot falen.
BB = falen!
Probeer eens een tijdje een gewone ouderwetse BB split anders.
Iedere spiergroep 2x/week.
Ik ben ongeveer de helft bezig
Heb heel lang lopen aanklooien met van alles, tot aan 531.
Plus minus nu even uit t hoofd:
M.press 37.5 - nu 50 x 3 reps
B.press 60 - nu 75 x 5-8 reps
Squat 55 - nu 80 x ....reps
Deadlift 95 - nu 132.5 x 1 rep (geloof ik)
Begin gewichten vs. laatste cycle.
Zit ik op schema..?
Redelijk vind ik zelf, maar met de langzame maar zekere verhogingen vind ik het nog te vroeg om echt te oordelen erover.
het werkt zeker daar ben ik van overtuigd.
Hoe ik er zelf over denk...?
Heel eerlijk gezegd:
Vind ik dit een programme voor meer gevordenen, zoals Robke,Daan,Hum,jou etc etc...
Dus voor mensen die al hogere gewichten hebben met de 4 mainlifts.
Gewoon even mijn gedachten nu: (waar ik al langer mee worstel)
Voorbeeld uitgaande van van 75 kilo bench press = een 77.5 kilo trainingsmax.
12 cycles maal 2.5 kilo verhoging per keer = 30 erbij.
77.5 x 30 = 107.5 kilo trainingsmax = 102.5 kilo in de 12de cycle in de 1+ week.
Persoonlijk voel ik dat het iets sneller kan, maar daar in tegen moet ik niet denken in een korte periode, maar over een langere periode.
En 1 ding wil ik echt heel graag, en dat is meer massa op de benen!
Met squats kom ik een heel eind als basis, maar of ik dat bereik met alleen squats betwijfel ik echt.
Ik deed de BBB-template het is echt bruut, maar of dat genoeg is voor complete been ontwikkeling weet ik niet.
Ik blijf 531 als basis houden voor de mainlifts.
Verder ben ik soms in een oorlog of ik voor rauwe kracht ga of voor wat meer massa.
Ik weet t even niet![]()

Juist niet doen.

Het blijft allemaal lastig en er zijn zoveel mogelijkheden. Aan je stats gezien ben je al wel heel erg vooruit gegaan, das niet niks hoor! Maar misschien moet je nu even iets anders gaan doen, geeft misschien ook weer meer motivatie. Ik zit zelf ook steeds te twijfelen hoor of ik 531 moet blijven doen, maar voor de lange termijn is het ongetwijfeld heel goed. Vooral als je geen vooruitgang meer hebt met een ander schema, kun je dit met 531 goed doorbreken denk ik. In mijn geval bij de DL en squat denk ik dat ik sneller vooruit kan omdat ik die oefeningen nooit deed. Op gevoel kun je dan meer en sneller verhogen. Maar bij bench zal het voor mij wel heel nuttig zijn.
En goed vreten idd![]()

Juist niet doen.
Iedereen die er veel over nadenkt, krijgt niets voor elkaar.
De denkers worden coach en/of begeleider.
Beesten doen gewoon wat ze gezegd word!
I settled on a system that I found to be very good. Six to eight sets for smaller bodyparts like arms and then for the larger bodyparts, 10-12 sets, maybe even 15 sets for back. Basically, going to failure on each set with as much weight as I could. I really started growing at that point.
...komt goed schatje 
laat je niet in de war brengen door mijn vragen hoor seppe
je moet gewoon doen waarbij je je lekker bij voelt en wendler volgen is volgens mij
een mooi systeem
ik heb rob zijn schema wel meer als vb gesteld - die pakt dan net effe twee oef er extra erbij
nee gewoon doorgaan wat de hum-master al zei
Waarom ga je geen 5/3/1 volgen in de vrom van een split? Dat doe ik ook. Ben tot nu toe tevreden en vind het leuk.
5/3/1 squat + quads + kuiten
5/3/1 bench + borst + triceps + core/abs
5/3/1 deadlift + rug + hamstring
5/3/1 mp + schouders + biceps
works nice!

Lekker dat je weer ff in de sportschool stond, ook al was het een kort bezoek.
Hopen dat je morgen ook zo vroeg thuis kan zijn, maar dan wel met wat meer puf![]()
...wou eerder maar kon niet, moest nog veel doen thuisJuist niet doen.
Iedereen die er veel over nadenkt, krijgt niets voor elkaar.
De denkers worden coach en/of begeleider.
Beesten doen gewoon wat ze gezegd word!![]()