XXL Nutrition

Show je huisdier

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zelda zei:
Niks van gehoord, ik zou me ook niet zo heel druk maken ware het niet dat het verrekte koud is buiten en het beestje normaal nooit langer dan 5 minuten buiten komt met dit weer. Het is ook een vrij klein diertje, geen idee of een binnenkat het zo lang uithoudt buiten...

katten zijn taaie beesten bro..de mijne is al eens 14dagen aan de wandel gegaan, maar het etensbakje was wel elke keer leeg..totdat ik besloot het luikje van buiten te sluiten zodat degene die kwam eten wel naar binnenkon...maar niet naar buiten.

de ochtend drna wezen checken wat ik "gevangen"had..zat ze daar mooi op me te wachten

DSC02403_resize.jpg

buddie.jpg

Hier heb je de rode tornado en de witte duivel die ik bezit...

dr zijn hier aardig wat amstaffs bezitters :D gave beeste.

ik zelf heb geen huisdieren.. maar bij me vriendin hebben ze 5 ( VIJF!!! ) katten, en 1 hond. ( witte duitse herder )

Van die katten heb ik geen foto's, van die hond heb ik er wel een kunnen vinden:

hond.jpg

zo zo een witte duiste herder is ook de eerste keerd dat ik dit zie :D

PatrickT zei:
ik zelf heb geen huisdieren.. maar bij me vriendin hebben ze 5 ( VIJF!!! ) katten, en 1 hond. ( witte duitse herder )

Van die katten heb ik geen foto's, van die hond heb ik er wel een kunnen vinden:

hond.jpg

mooi zeg:):clap:

oja..je hond ook:D

Leuk topic... dit zijn foto's van 'onze' lieve Xira, een engelse Stafford.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Laatst bewerkt:
het zijn wel lieve dieren...maar toch hebben ze zo'n enge gemene kop:o

dr zijn hier aardig wat amstaffs bezitters gave beeste.

Moet je eens in Den haag lopen daar lopen al die kloters met bontekragen met zo'n hond je struikelt erbijna over.

Vraag me echt af hoe die hype zo is gekomen om met zo'n hond te lopen in Den Haag.

@ Silva volgens mij probeer je me duidelijk te maken dat ik is in den haag moet gaan kijken , klopt dat :roflol:

maar dat is tegewooordig overall die beesten hebben nou eenmaal veel weg van een pit en ja dan vinden ze zich zelf helemaal de bink

maar ik zeg het uit een dierenliefhebbers hoek..

ben zelf ook helemaal weg van mechelaars.. die blijven mij nr 1

ga wel is met mn collega`s naar trainingen of toetsingen ff als pakwerker spelen :D

kan niet wachten tot ik zelf zn beesie heb en ken gaan trainen, maar eerst mn eigen huis..

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Onze dalmatier.

rtodeep zei:
@ Silva volgens mij probeer je me duidelijk te maken dat ik is in den haag moet gaan kijken , klopt dat :roflol:

maar dat is tegewooordig overall die beesten hebben nou eenmaal veel weg van een pit en ja dan vinden ze zich zelf helemaal de bink

maar ik zeg het uit een dierenliefhebbers hoek..

ben zelf ook helemaal weg van mechelaars.. die blijven mij nr 1

ga wel is met mn collega`s naar trainingen of toetsingen ff als pakwerker spelen :D

kan niet wachten tot ik zelf zn beesie heb en ken gaan trainen, maar eerst mn eigen huis..

Ik vind americaanse staffords ook hele mooie honden om te zien. Hier in de wijk lopen er ook genoeg rond.. engelse en amerikaanse. Tis idd een populair ras.

Zelf vind ik mechelaars ook top honden. KNPV trainingen zijn ook super om te zien. Als die van mij oud genoeg is ga ik ook een club opzoeken om te gaan trainen.

Mijn volgende zal zo eentje zijn:

Algemeen

DOGO CANARIO (FCI 03.06.2001)
Perro de Presa Canaria (UKC 2003)

Land van herkomst: Spanje / Canarische eilanden

--------------------------------------------------------------------------------
Korte geschiedenis van het ras:
De Dogo Canario is een molossoide hond, die oorspronkelijk werd gebruikt als drijfhond en als waakhond van voornamelijk vee en bezittingen. Pas de laatste jaren is het ras door een handvol enthousiaste fokkers gemoderniseerd tot een sociaal enigszins aangepaste hond. Hij geniet een toenemende belangstelling op het Europese vasteland.

--------------------------------------------------------------------------------
Rasbeschrijving
De Dogo Canario is een middelgrote, rechthoekige, krachtige hond. Hij heeft een heftig temperament, is onverschrokken en heeft een krachtige en diepe blaf.
Voor zijn familie is hij trouw en vriendelijk.

Hoofd: massief en krachtig, de verhouding schedel/voorsnuit is 6:4.
Uitgesproken stop, krachtige kaken, geringe achterhoofdsknobbel. Zwarte neusspiegel met wijde neusgaten.

Ogen: ovaal, wijd uit elkaar geplaatst, middel- of donkerbruin, afhankelijk van de vachtkleur, zwarte oogranden.

Oren: hoog aangezette rozeoren

Gebit: licht ondervoorbijtend.

Hals: krachtig, zeer gespierd, vrij kort, 18-20 cm.

Lichaam: langer dan de hoogte van de schoft, rechte rug of iets aflopend naar het bekken .Zeer ruime borstkas, die tot aan de ellebogen reikt.

Ledematen: rechte en goed bespierde voorbenen met krachtige botten. Sterke achterbenen, matig gehoekt en krachtig bespierd.

Voeten: goed gesloten, achtervoeten iets groter dan de voorvoeten.

Staart: hoog aangezet, moet reiken tot de punt van het spronggewricht. Wordt in actie hoog gedragen.

Vacht: kort en dicht.

Kleur: getijgerd van vrij donker tot lichtgrijs, geel of rood. Donker masker.

Gangwerk: ritmische draf met kracht en zwaarte.

Schofthoogte: reu 59-64 cm, t**f 55-59 cm.

Bron: [Link niet meer beschikbaar]

Greeztzzzz.

Flink beesie heej.. schofthoogte tot 64cm... heb je een aardig hondje naast je staan :D

Thanatos zei:
Ik vind americaanse staffords ook hele mooie honden om te zien. Hier in de wijk lopen er ook genoeg rond.. engelse en amerikaanse. Tis idd een populair ras.

Zelf vind ik mechelaars ook top honden. KNPV trainingen zijn ook super om te zien. Als die van mij oud genoeg is ga ik ook een club opzoeken om te gaan trainen.

hebbie nou een puppie ?? dan zijn ze helemaal cool , met oren die net zo groot als hun lijf zijn :D

vanaf een jaar beginnen ze meestal toch met trainen

Heeft niet echt een vriendelijk voorkomenen die hond?!

vanwaar je keuze? Wellicht vanwege dat voorkomen?

rtodeep zei:
hebbie nou een puppie ?? dan zijn ze helemaal cool , met oren die net zo groot als hun lijf zijn :D

vanaf een jaar beginnen ze meestal toch met trainen

Yuh is nu bijna 4 maanden.. zie foto paar posts terug. Met die oren kan die bijna radio538 ontvangen :D

Ik ben nu al op speelse wijze aan het trainen.. simpele dingetjes. Kort volgen, blijven op commando, apporteren, zoeken luid geven etc.

Vanaf een maand of 9 beginnen ze meestal met het 'echte' werk. Vaak worden de pups bij de 'club' al aan de paal gelegd bij het trainingsveld. Zo worden ze wat feller en kan het karakter vormen. Maar ik wil proberen er een combinatie huishond/werkhond van te maken daar ik geen ruimte heb voor een kennel. Ook heb ik nog geen geschikte club gevonden om te gaan trainen.

chunky zei:

Tis maar net waar je voor kiest ;)

Zelf zou ik niet met een dwerg pincher gezien willen worden :D

Daarbij vind ik dat een imposante hond je ook een stuk veiligheid geeft. Als jou vriendin met zo'n beest op straat loopt komen ze d'r echt niet bij in de buurt.. en dat heeft ook zo zijn waarde.

Thanatos zei:
Yuh is nu bijna 4 maanden.. zie foto paar posts terug. Met die oren kan die bijna radio538 ontvangen :D

Ik ben nu al op speelse wijze aan het trainen.. simpele dingetjes. Kort volgen, blijven op commando, apporteren, zoeken luid geven etc.

Vanaf een maand of 9 beginnen ze meestal met het 'echte' werk. Vaak worden de pups bij de 'club' al aan de paal gelegd bij het trainingsveld. Zo worden ze wat feller en kan het karakter vormen. Maar ik wil proberen er een combinatie huishond/werkhond van te maken daar ik geen ruimte heb voor een kennel. Ook heb ik nog geen geschikte club gevonden om te gaan trainen.

ga je knpv of nbd doen ??

combi huis/werkhond is altijd het mooist.dat ze ook echt het verschil weten. dan heb je dr wat meer aan , anders hoef niemand m aanteraken anders ben je je klauwen kwijt :D

bij mij op me werk liept dr ook eentje rond , als dat beest in de tuin los loopt hoeft zn vrouw echt de tuin niet in te komen want die hond licht dan voor de deur te grommen , die hond trok weekelijks iemand van zn fiets af of verscheurde boodschappentaasen als mensen iets te dicht bij kwamen :eek:
maar die is nou ingeslapen , want dat was echt net wolf met een kronkel in zn kop :D

chunky zei:

Net zoals m'n pit vind ik dit een pracht van een hond, mooi gespierd, staat trots, dikke gespierde stoere kop, gewoon een prachtbeestje.

Greetzzzz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven