Fitness Seller

Sigi is back

Sigi

Powerbuilder
Elite Member
Waardering
176
Lengte
1m82
Massa
89kg
Lieve mensen, ik ben weer terug na een aantal maanden winterslaap! :p

Afgelopen dinsdag ben ik weer begonnen bij mijn oude sportschool - de enige in de buurt waar je nog een beetje 'hardcore' kan trainen - omdat ik nog geen huis heb kunnen krijgen in Gorinchem.

Voorlopig zal ik twee keer in de week gaan trainen en dan vooral fullbody om weer even gewend te geraken en het lichaam voor te bereiden op fysieke arbeid. ;)

Mijn stats in oktober 2010 waren:

Squat: 130kg
BP: 100kg
Deadlift: 180kg
OH press: 80kg (legdrive)

Dit zijn mijn doelen dit jaar, bij mijn huidige gewicht van 82kg:

Squat: 166kg
OH press: 74kg (strict)
Deadlift: 198kg

Volgens http://www.exrx.net/Testing/WeightLifting/StrengthStandards.htm zit ik dan in de Advanced categorie, wat op zich wel ok is. :)

Hoe eerder, hoe beter natuurlijk en meer zou ook wel mogen! Mijn ultieme doel voor de eerste paar jaar is in ieder geval een totaal van 500kg+ op deze onderdelen ...

Ik gebruik (weer) kre-alkalyn capsules en dikke eitwitrepen.

Over een uurtje zal ik mijn eerste twee 'trainingen' plaatsen.

Bedankt voor de aandacht!

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Training van 08-02-2011:

Echt wennen na zo'n lange tijd niets doen, dus alles op 50%-60% fullbody en maximaal een uur.

Legpress
12x100kg
12x120kg
12x150kg

Seated crunch
12x25kg
2x12x35kg

Hyperextensions
3x10x no weight

Chest press (machine)
12x45kg
2x12x55kg

Pulldown (wg)
3x12x45kg

Lying leg curl
3x12x15kg

Seated calf raise
3x12x45kg

Bench press
5x40kg
3x50kg
2x60kg (laatste rep MOEIZAAM :()

Pec deck
3x12x25kg

Pullups
3x own weight (lol)

Goed tempo erin gehouden met de lage gewichten, maar ik had vooral last van mijn rib die ik in januari gekneusd heb bij het hoesten, na een luchtweginfectie. :D

Training van 13-02-2011:

Vandaag maar eens een aantal compounds doen + wat assistancewerk! ;)

Squat
5x20kg
5x40kg
5x50kg
5x60kg
5x70kg
> Haha, gelijk al stijve spieren ...

OH press (strict)
5x20kg
5x30kg
5x40kg
2x50kg
> Drama bij de 3e keer 50kg.

Deadlift
5x60kg
5x80kg
1x100kg
1x140kg
160kgxF
> Ik had natuurlijk 150kg moeten doen, maar ok.

Leg extensions
3x12x60kg

Db press
8x8kg
8x15kg
6x16kg
> Pijn in de rib, dus rustig aan.

Vertical row
12x40kg
8x50kg
8x60kg
> Heh, vijf maanden geleden deed ik nog 100kg ...

Db shrugs
3x10x25kg

Ik heb de tijd genomen tussen de sets door om mezelf op te laden en dit was wel nodig ook. :D

Gisteravond weer fullbody gedaan - geen/weinig compounds: dit bevalt me wel, voorlopig.

Ik merk wel een groot verschil in kracht qua grip/onderarmen in vergelijking tot vier maanden terug ... :mad:

Legpress
12x120kg
12x150kg
12x180kg

Seated row (sg)
12x25kg
2x12x35kg
> Strict uitgevoerd, rug kaarsrecht.

Low back machine
3x12x35kg

Dips
2x8, 1x6
> Dit viel tegen, zeg!

Pulldown (wg)
2x12x45kg

Pullups
3x :(

Db flyes
8x8kg
2x8x10kg
> Strict uitgevoerd, armen bijna kaarsrecht.

Squat
5x40kg
5x50kg
5x60kg
> Kon het niet laten, geprobeerd om op techniek te letten.

Machine crunches
3x12x35kg

Db shrugs
3x10x26kg

ga zo door !

suc7
:)

ja succes! maar heb ik wat gemist? ziek geweest? gevangenis?

altijd lekker, fullbody. maximaal gaan op elke oefening.
Zelf heb ik ook fullbody gedaan maar nu een splitschema en ligt mn nadruk op de rust tijden.
Succes, hopelijk heb je snel de oude vorm terug!

• Like
Waarderingen: Sigi
denk gevagenis lijkt me meest logisch.. jou nie dan?

Full body met weinig compounds? Waar ben je mee bezig sigi? :sad:

Full body met weinig compounds? Waar ben je mee bezig sigi? :sad:

Haha, u got me Chick! Nee, dit was pas de derde training, moet nog echt op gang komen ...

Voorlopig kan ik twee keer per week trainen: de ene keer wil ik fullbody (BP evt.) met high reps doen en de andere keer compounds op kracht.

Als je naar de gewichten kijkt die ik nu til, ben ik echt wel gemiddeld 30% in kracht achteruit gegaan.

Iemand een idee om dit zo snel, maar wel verantwoord, mogelijk weer bij te trainen?

@ skinnie: mijn afwezigheid had verschillende oorzaken, om er een paar te noemen ... blessure, motivatieproblemen, 2x ziekte, andere hobbies/prioriteiten, onzekerheid qua baan en het krijgen van een huis, etc.

Niettemin: hoppa :hornyna:!

Genoeg geluld, komende vrijdag ga ik weer trainen! :D

Deze ochtend had ik er echt zin in: 2 kre-alkalyn capsules doorslikken en gaan! :D

Kom ik aan, staat er zo'n hippie oefeningetjes te doen in het squatrek ...

Machine crunches
12x40kg
2x12x45kg

Chest press (machine)
15x40kg
15x50kg
12x60kg (repout)
> Haha, wat een drama ... :(

Squat
5x20kg
5x40kg
5x60kg
5x70kg
5x80kg
> T/m de eerste 2 reps 70kg ging alles nog ATG; het squatten gaat ook langzaam beter. ;)

OH press
5x20kg
5x30kg
5x40kg
2x50kg
> Pfft, alles strict, maar wat gaat dit allemaal moeilijk ...

Deadlift
5x60kg
3x5x100kg
> Ik heb besloten om setjes van 5 te doen op 65%-70% van 1RM te doen, om zo snel mogelijk weer een sterke rug te kweken.

Seated calf raise
12x45kg
2x12x50kg

Db shrugs
3x10x26kg

Ik had vooral een pomp tijdens het squatten, goedzo!

Waar ik vooral nog mee zit is hoe ik mijn push-kracht weer kan verbeteren, want dat zuigt ... :mad:

Veel succes man, goed dat je weer bent gaan trainen en loggen. Ik ben vaak in Gorinchem en omstreken geweest, m'n ex woont in Leerdam.
In welke gym train je dan in Gorinchem?

• Like
Waarderingen: Sigi
Dramatisch... ;)
Succes met het oppakken van je trainingen man.

Dramatisch... ;)
Succes met het oppakken van je trainingen man.

Dank je, Hummer! :D

Het slechte is dat ik 7 kilo ben afgevallen en zodoende vooral mijn arm- en schouderspieren verzwakt zijn, grr. :mad:

Mijn inschatting is dat ik na een maandje of twee wel weer op mijn oude niveau wat betreft squatten en deadliften zit ...

@ Sanne: ik train bij Bodylanguage in Hardinxveld-Giessendam en dat is eigenlijk de enige gym in de buurt waar je nog een beetje 'hardcore' kan/mag trainen.

Wat leuk om te horen dat je vaak in Gorinchem e.o. bent geweest! ;)

Oke heb ik nog nooit van gehoord. Is Amersfoort ver weg van je, anders moet je eens naar FPA gaan.

Oke heb ik nog nooit van gehoord. Is Amersfoort ver weg van je, anders moet je eens naar FPA gaan.

Zo, dat klinkt - en ziet eruit - als een hardcore sportschool! :D

Als ik echt wil gaan trainen, dus ook evt. strongman, zou ik naar DJ's in Dordrecht gaan ... tenminste als Mc Chick daar nog spullen heeft.

Een andere optie is om naar Gijs in Baarn te reizen natuurlijk.

Voor MMA ben ik helaas te oud voor, haha.

Eerst maar eens flink compounds gaan trainen de komende twee maanden, meer gaan eten, mijn vetpercentage eens laten meten en gewend raken aan serieuze kilo's. ;)

Training van vandaag ... moest vroeg op in mijn vakantie, want de sportschool ging om 11 uur al dicht. :D

Helemaal mijn creatine vergeten, maar de intensiteit lag zeker wel op een 8!

Hyperextensions
3x10xown weight
> Niet te zwaar belasten, volgende x weer deadliften ...

Machine crunches
12x40kg
2x12x45kg
> Dit bevalt me goed, eerst mijn core 'opwarmen'. ;)

Db chest press (20gr)
12x10kg
10x15kg
8x22kg

Squat
5x40kg
5x60kg
3x80kg
3x90kg
2x100kg
2x110kg
> Laatste set, ik denk net boven parallel, durf nog niet echt goed. Wel vreemd, ik neem me voor om vanaf 90kg één rep te doen en dan worden het er meer ... :p

Seated cable row
10x30kg
8x35kg
8x40kg
> Lichte pijn in rib, maar ach.

Triceps pushdown
10x25kg
10x30kg
10x35kg

Db shrugs
3x10x32kg
> Mijn grip begint weer wat sterker te worden ... ik heb ooit eens 60kg in elke hand gehad.

Lying leg curl
3x12x15kg

Het squatten gaat wel lekker, volgende keer ga ik de iso-oefeningen zeg maar Yates-stijl doen ... dus 2 opwarmsets x15 en dan 1 knalset x8. :cool:

Goed nieuws qua contributie-geld: vanaf 31 maart is het voor iedereen € 29,95, hoe vaak of hoe weinig je ook komt.

Zo, dat klinkt - en ziet eruit - als een hardcore sportschool! :D

Als ik echt wil gaan trainen, dus ook evt. strongman, zou ik naar DJ's in Dordrecht gaan ... tenminste als Mc Chick daar nog spullen heeft.

Een andere optie is om naar Gijs in Baarn te reizen natuurlijk.

Voor MMA ben ik helaas te oud voor, haha.

Eerst maar eens flink compounds gaan trainen de komende twee maanden, meer gaan eten, mijn vetpercentage eens laten meten en gewend raken aan serieuze kilo's. ;)
Ik train bij DJ's maar daar heb ik niet de spullen liggen. We hebben een nieuwe eigen gym, http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/powerhouse-dordrecht-262597/.

De laatste tijd wat weinig tijd gehad om de laatste onderdelen af te krijgen maar daar gaat dit weekend verandering in komen. Gaan hopelijk de Yoke en een tire ophalen. Tevens nog een 90kg steen gieten. Gaan we volgende maand weer beginnen met trainen.

Ik train bij DJ's maar daar heb ik niet de spullen liggen. We hebben een nieuwe eigen gym, http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/powerhouse-dordrecht-262597/.

De laatste tijd wat weinig tijd gehad om de laatste onderdelen af te krijgen maar daar gaat dit weekend verandering in komen. Gaan hopelijk de Yoke en een tire ophalen. Tevens nog een 90kg steen gieten. Gaan we volgende maand weer beginnen met trainen.

Bedankt voor de info, Mc Chick. :D

Terug
Naar boven