XXL Nutrition

Sigi is back

• Topic Starter Topic Starter
Training 16-04-2011:

Frontsquat
3x3x80kg
> Werksets waren ATG en paused onderin.

Deadlift
6x60kg
5x100kg
1x140kg
1x150kg
1x160kg (erg zwaar)

OHP
10x15kg
8x25kg
5x45kg
5x55kg (C&PP)
4x60kg (C&PP)
> 5e rep was fail op lockout ... :(

Pullups (wijd)
3x5xBW

Pec deck
3x10x49kg

Het was wel weer genoeg voor vandaag; de compounds hadden veel energie gekost. :D

netjes die frontsquat sigi
doe jij hem met een oly gripp - ik wel
maar ik doe ze niet atg

netjes die frontsquat sigi
doe jij hem met een oly gripp - ik wel
maar ik doe ze niet atg

Ik doe hem met crossed arms ... kan ik tenminste met m'n handjes de haken van de barbell naar achteren rollen. ;)

Deze keer deed ik ze ATG, omdat ik wat meer snelheid en kracht uit de 'hole' wil ontwikkelen - dus vanaf de grond. :D

Training 18-04-2011:

Savickas press
10x15kg
8x25kg
5x35kg
5x45kg
3x50kg
> Helemaal los gedaan, zonder rack; bij de 50kg gevraagd of iemand het wilde aangeven. ;)

Lat pulldown (wijd)
12x42kg
10x56kg
8x70kg

Db flyes
8x9kg
8x12kg
8x16kg
> Easy, was gehoekt dus meer een press.

BB shrug/db shrug
10x60kg
10x80kg
2x10x32kg

Obliques
2x20x crunches
2x20x side crunches
2x12x hanging leg raises (gehoekt)

Korte, maar krachtige training: vooral tevreden dat ik meer dan 50kg strict kan pressen, Savickas-style ... :D

Training 20-04-2011:

Leg extensions (Hammer Strength)
3x10x20kg, per been

Frontsquat
8x40kg
5x60kg
5x80kg (zwaar)
3x3x100kg
> Had duidelijk mijn dag niet; last van hooikoorts en geen drive/groove. De 100kg voelde aan als 150 ... :(

Goodmornings
10x15kg
10x25kg
10x35kg

Standing leg curl
3x8x?
> K*tapparaat, voelde pijn in de hamstrings; misschien slechte afstelling.

Power snatch (15kg BB)
5x15kg
4x35kg
3x45kg
2x55kg
1x60kg
> Techniek sloeg natuurlijk nergens op, want pijntjes in de front delts. Ook trek ik hem explosief vanaf de grond, maar vergeet bijna om nog een keer te vlammen halverwege: oftwel, 1 grote zwieperd vanaf de grond. :D

Leg press
12x104kg
12x142kg
12x178kg
> Dit ging wel behoorlijk, zat nog veel meer in.

Ik heb wel eens betere trainingsdagen gehad, maar ben toch aardig tevreden over de goodmornings en de 'power snatches'. ;)

Laatst bewerkt:
Training 21-04-2011:

Vanavond alleen pomptraining voor de armen, maar wel serieuze core-oefeningen.

Preacher curl
12x20kg
2x12x25kg

Skullcrushers
10xEz-bar
2x10x10kg

Hammer curl
3x12x9kg

Db kickback
3x10x6kg

Overhead squat
8x15kg
5x25kg
5x35kg
> Ging best aardig, en ook nog eens ATG gedaan.

Abs
2x25x crunches
2x25x side crunches, iedere kant
15x hanging leg raises (gehoekt)
12x h. leg raises (recht)
10x h. leg raises (gehoekt) + 5x recht

Ik hoop morgen niet al te veel spierpijn in mijn obliques! :D

Zo, mijn eerste event-training bij Powerhouse Dordrecht zit erop: lekker gezellig met vier man en ook nog wat geleerd! :cool:

In ieder geval bedankt dat ik een keertje mee mocht doen en ik mocht getuige zijn van een heus PR op de stones van Mc Chick! :D

Stones
80kg uittillen
80kg op 1.20mtr
90kg fail met uittillen, komt door disbalans in de steen volgens Mc Chick
100kg op 1.20mtr (hars)
80kg op 1.50mtr
> Niet slecht voor de eerste keer ... alleen wie gaat er trainen met een polootje van 70e (?): die scheurde dus en zit nu ook onder de hars. ;)

Farmer's walk
60kg opwarmen, 25 mtr
4 runs met 80kg, 20 mtr
> Had vooral moeite met de (upper-)core, want de grip is geen probleem.

Sled drag (105 kg)
2 runs van 2x25 mtr
> Dit is killing, zeg ... de eerste 20 mtr denk je nog: 'makkie'. Deze sled heeft ook erg veel wrijving.

Erg leuke tijd gehad, alleen jammer dat ik al na 45 mins door m'n water heen was - we hebben getraind van 11.30 tot 13.45 ... :(

Ook zal ik mijn spierconditie, mijn core en mijn algehele cardio nog moeten verbeteren!

Laatst bewerkt:
Je pikte de techniek op de stones snel op. En de 90kg is een lastige steen. De 100kg lukte dankzij hars, maar zeker een goede basis kracht laten zien.

Farmers zijn best lastig. Met dit soort trainingen zie je meteen wat je zwakke punten zijn. Je weet waar je op moet letten en dat trainen. En meer water meenemen de volgende keer. ;)

Je pikte de techniek op de stones snel op. En de 90kg is een lastige steen. De 100kg lukte dankzij hars, maar zeker een goede basis kracht laten zien.

Farmers zijn best lastig. Met dit soort trainingen zie je meteen wat je zwakke punten zijn. Je weet waar je op moet letten en dat trainen. En meer water meenemen de volgende keer. ;)

Bedankt voor de tips, Mark.

Spierpijn vandaag viel gelukkig reuze mee ... toch merk ik wel dat mijn armen nog niet hersteld zijn; ik nam vanavond mijn 6-jarige nichtje op m'n arm en ik voelde een steek toen ik ze 'curlde'. ;)

Wat ik me net wel bedenk is dat mijn frame niet te licht is voor dit soort werk, en dat merkte ik met name bij de farmer's walk: mijn grip was sterker dan mijn core of mate van controle.

Sled pull ging aardig, maar kon beter ... ik heb gewoon de laatste 10 jaar niks aan cardio/conditie gedaan, haha. :D

Stones gingen vrij goed, de volgende keer ga ik zeker voor de 110 of misschien de 120, wie weet. Wel grote bloeduitstortingen op m'n onderarmen trouwens ... :o

knap man die stones

Bedankt, John ... ik doe m'n best.

Toch fier dat ik de techniek snel onder de knie heb, alhoewel ik me kan voorstellen dat stones grotendeels op kracht gaat. :D

Net McDavid Neoprene football arm sleeves via eBay aangeschaft, want die grote bloeduitstortingen op m'n armen vind ik esthetisch gezien niet zo mooi ... ;)

Laatst bewerkt:
Training 26-04-2011:

Rustig aan gedaan, want moet nog steeds herstellen van een zaterdag: voel toch wel dat ik 35 wordt dit jaar ...

Ook geen pulling motions gedaan vanavond, zat er gewoon niet in - ik heb me vooral geergerd aan die mooiboys die in een groepje van 4/5 aan het kwekken waren. :D

Legpress
3x40x106kg
> High reps gedaan om beetje een sled drag/pull te simuleren.

Db shoulder press
15x10kg
12x16kg > Lol, halverwege leunde ik iets naar achteren en flikkerde bijna achterover ... schrok me rot.
15x12kg

Overhead squat (incl. power snatch)
8x15kg
5x25kg
5x35kg
3x45kg
> Laatste set moeite met controle houden.

Leg extensions
2x12x15kg, been voor been
12x20kg

Viking press (?)
12x6-block
12x8-block
12x10-block
12x12-block
> Raar apparaat, maar simuleert nog het meest een viking press: stond in het circuit-zaaltje, lol.

Leg curl
3x12x4-block
> Had goed zicht op het achterwerk van een meid die crunches aan het doen was ... ;)

Abs
2x30 crunches
2x30 side crunches, each side
15x hanging leg raises, gehoekt
10x HLR, recht
15x HLR, gehoekt
> Crunches gaan nog steeds vooruit, begon 4 trainingen terug met 15x, en dat kostte al moeite ... :p

Goodmornings
15x15kg
15x35kg

Grappig, toch nog 9 exercises gedaan, waarvan er drie HIT waren. :cool:

Die sleeves voorkomen geen blauwe plekken, want die heb ik nog. Schaaf wonden aan de armen zijn wel verleden tijd.

En dat je nu nog gaar bent van je eerste strongman training is niks vreemd. Dit soort trainingen zijn erg functioneel en belasten spieren die in een gym training nauwelijks zijn na te bootsen. Na enkele maanden zal je een stuk 'harder' worden.

Training 28-04-2011:

Backsquat
10x20kg
8x60kg
5x90kg
5x120kg (t/m hier parallel of hoger)
3x140kg (halfsquat)
3x160kg (quartersquat)
3x180kg (quarters)
> Mocht ik een zondag de yoke gaan lopen is het toch wel belangrijk om wat gewicht op je traps gevoeld te hebben ... :D

Machine shoulder press
15x20kg
2x12x40kg
6x60kg

Seated vertical row
12x28kg
10x46kg
> Niet zwaarder gedaan en gestopt, want ik voelde mijn rechterarm weer 'trekken'.

Tricep extensions
3x8x8kg
> Voor de pomp.

Calf raises op legpress machine
15x61kg (1e keer kramp)
15x106kg
12x133kg (2e keer kramp, nu erger, maar doorgegaan ;))

Goodmornings
12x15kg
12x25kg
12x35kg

Backsquat is natuurlijk op de Smith, dus het gewicht was het probleem niet. :cool:

Ik denk niet dat ik zondag ga trainen, hou het toch op zaterdag.
Wat zijn je gm's trouwens erg licht. Zo ga je natuurlijk nooit zware stenen tillen. :p
Squats zijn dan wel lekker flink.

Ik denk niet dat ik zondag ga trainen, hou het toch op zaterdag.
Wat zijn je gm's trouwens erg licht. Zo ga je natuurlijk nooit zware stenen tillen. :p
Squats zijn dan wel lekker flink.

Probleem is: hoe krijg ik die bar op m'n schouders zonder rack?

Deze gewichten kan ik nog power snatchen of C&J en in m'n nek leggen ... met 65kg+ wordt dat al lastiger. :(

nice overhead squats icm die powersnatch
je squats zijn ook al op een hoog niveau man
netjes

nice overhead squats icm die powersnatch
je squats zijn ook al op een hoog niveau man
netjes

Tis wel op een Smith en het waren geen fullsquats, hoor ... :D

Maar ik merk wel dat ik een pak sterker op de squats aan het worden ben; jammer dat ik morgen niet de yoke en de wheelflip kan oefenen bij PHD. :(

Eigenlijk heb ik wel een sterke core, maar die van mij heeft (nog) geen uithoudingsvermogen: als het langer duurt dan 3 reps of 10 seconden wordt het al moeilijker. :mad:

maakt niet uit 180 is een inmens gewicht

Terug
Naar boven