XXL Nutrition

Sigi is back

• Topic Starter Topic Starter
Ok, vanochtend maar eens een ME-training ingelast, conclusie: bij het squatten/deadliften zit ik al weer - omgerekend - bijna aan mijn top! :D

Wil ik gelijk gaan squatten, gaat er zo'n gozertje dippen overdwars voor het squatrek - je weet wel, met zulke handvatten net zoals een turner ... :eek:

Machine crunches
3x12x40kg

Machine lowback
3x12x30kg

Frontsquat
5x20kg
5x40kg
5x60kg
3x70kg (t/m hier ATG)
2x80kg
1x90kg (PR)
100kgxF
> Fail op diepte, had moeite om gewicht onder controle te houden; ik helde iets naar voren.

PP
8x20kg
5x30kg
5x40kg (t/m hier strict)
3x50kg
2x3x60kg (PP, ging nog vrij easy)
70kgxF
> Klote, volgende keer betere focus en techniek a.u.b. ;)

Deadlift
5x60kg
3x100kg
1x120kg
1x140kg
1x160kg
165kgxF
> 160kg is al, omgerekend, 94% van mijn oude PR ... gaat steeds beter.

Met grote voldoening kijk ik terug op deze training, kort maar krachtig! :p

Laatst bewerkt:
Da's mooi man.
Straks allemaal nieuwe PR's. ;)

Training van 28-2-2011: DE-dag. Met licht hongergevoel naar de sportschool, nooit goed ... :(

Squat
8x20kg
8x40kg
5x5x60kg
> Dit was vrij nieuw voor mij, 40 reps i.p.v. maximaal 20. :D

PP
10x20kg
5x40kg
3x50kg
2x60kg
1x65kg
70kgxF
> Ik had duidelijk niet mijn PP-dag, focus was er niet en de beentjes voelde ik ook nog ... Hierna maar 3 pomp-oefeningen doen.

Pec deck
12x30kg
2x12x35kg

Seated cable row
3x12x30kg

Machine crunches
3x12x35kg

Db shrugs (gewicht incl. stang)
10x43kg
10x53kg (dit zijn nog echt shrugs, links schoot bijna uit m'n hand door disbalans)
10x63kg
> De laatste set kan je geen shrugs meer noemen met een ROM van 5 cm, haha; moest hierna even op de knieën steunen, omdat ik beetje duizelig werd. :eek:

Triceps cable pulldown (supersets met pushdown)
3x10x25kg

Triceps pushdown
3x10x30kg
> Deze supersets, dus achter elkaar, strict en langzaam uitgevoerd: brandt lekkah! ;)

Kom er nu achter dat het eigenlijk geen DE-dag was, maar een beetje rommelige training.

Toch bij vier oefeningen flink geknald, dus tevreden. :)

P.S. Grip is bijna weer normaal, gezien de zware dumbbells die ik kon houden - straps, wat zijn dat?

Helaas, geen training vanavond. Ik ga een huisje bezichtigen en een HD-recorder kopen. Gisteren heb ik stemmen geteld.

Morgenavond is te kort dag voor mijn eerste strongmantraining op zaterdagmiddag, ook heb ik een spelletjesavond bij mijn neef. ;)

Ik verwacht er niet teveel van bij Powerhouse, omdat mijn gymstats nog niet op orde zijn en ik het druk heb met andere bezigheden ... maar knallen zal ik!

(hopelijk wordt ik niet uitgelachen :D)

Ben maar niet bang. We zijn allemaal ergens mee begonnen. Als je maar de juiste instelling hebt komt het helemaal goed.

Die shrugs zijn trouwens helemaal niet slecht. Flink gewicht.

Gisteren helaas geen strongmantraining bij Powerhouse Dordrecht, volgende keer kom ik wel!

Ik ben een huis gaan bezichtigen in Gorinchem en ik heb besloten om het te nemen. :D

Vanochtend wel getraind, maar was er niet echt bij met m'n kop: morgen een sollicitatiegesprek en een dinsdag teken ik het contract.

Frontsquat
5x20kg
5x40kg
5x60kg
3x70kg
2x80kg
1x90kg
1x100kg (PR)
> Hoppa, een pr; bij de 90kg al wel een riem omgedaan. ;)

CGBP
10x20kg
10x40kg
10x50kg
> Dit was eigenlijk alleen voor de pomp.

OHP
10x20kg
7x30kg
5x40kg
5x50kg (PP)

Db flyes ('gehoekte' stijl)
8x10kg
8x15kg
8x19kg

Hyperextensions
10xno weight
10x+10kg
10x+15kg

Triceps cable pulldown
10x25kg
10x30kg
6x35kg
> Supersets met triceps pushdown

Triceps pushdown
3x10x30kg

Lekker om weer te eindigen met 'burning arms'.

Ondanks dat ik met mijn gedachten ergens anders was, toch niet slecht getraind. :)

Netjes na een tijdje niks doen een pr! :thumb:

Btw: is het nu eigenlijk Gorinchem of Gorkum? :p

Heb je de hele week niets meer gedaan?

Zo ... daar ben ik weer: een maandje in m'n huis geklust en vrijwel niet getraind. :(

Okee, vijf keer dan en 3x deze week dus, bij mijn nieuwe sportschool Intencity; een healthcenter! :D

Afgelopen maandag en woensdag de toestellen en de vrouwtjes bestudeerd, dus vanochtend de eerste serieuze training. ;)

Deadliften zal er niet inzitten ben ik bang, maar ze hebben een mooie Smith-machine waar ik wel kan squatten en BB shoulder pressen ... ik kan zelfs bankdrukken!

Frontsquat
5x40kg
5x60kg
3x80kg
3x90kg
3x100kg
2x110kg (PR)
> Met moeite; het is een Smith-machine, maar je moet het wel omhoog krijgen, toch? Dit traint wel fantastisch moet ik zeggen, durf dieper te gaan en er zit nog wel meer in als ik weer op stoom ben. :cool:

Bankdrukken (niet op Smith-machine)
10x20kg
7x40kg
5x50kg (op speed)
5x60kg
3x70kg
> Ging vrij aardig deze keer, maar ik mis nog steeds de 5kg aan spieren op m'n bovenlichaam ... :(

Pullups (wijd)
6x/5x/5x
> Ook niet verkeerd, de eerste set!

Seated leg curl (reversed)
10x32kg
10x42kg
10x52kg
> Kan er naast zitten qua gewichten, laatste set was wel zwaar.

Db flyes (gestrekt)
8x9kg
8x12kg
8x14kg
> Laatste set niet tot helemaal onderaan, maar heavy was het zeker! ;)

Bicep curl
10x10kg per hand
8x20kg
5x30kg
> Dit is zo'n ingewikkeld apparaat waarbij je de bicep curl ter hoogte van je schouders doet, haha.

Triceps cable pushdown
2x10x20kg
6x30kg

Db kickbacks
10x5kg
2x10x7kg
> Voor de doorbloeding.

Db shrugs
3x10x32kg
> Is de zwaarste db's die ze hebben!

Toch weer aardig wat gedaan, vooral de frontsquat + pullups gingen aardig, nu nog het bankdrukken verbeteren. :)

Laatst bewerkt:
Vanochtend om 10:00 uur een afspraak voor een fitness-testje: vragenlijstje invullen, bloeddruk en gewicht opmeten en dan even 5 minuten fietsen. ;)

Conclusie: een hoog vetpercentage (20,2%), iets te zwaar (BMI?), goede bloeddruk, conditie bovengemiddeld.

Natuurlijk wel wat gedaan daarna ... en ik heb mezelf toch weer hoge doelen gesteld - 2x BW frontsquat, 100kg BP voor reps, 10x pullups wijd, BW seated press, etc. (!) :D

Legpress
12x82kg
12x124kg
12x178kg (max)

Seated press (Smith machine)
8x20kg
6x40kg
5x50kg
5x60kg
70kgxF
3x62.5kg
> 65kg moet toch wel kunnen en een mooi startpunt om te gaan werken naar een BW (82kg) press. :cool:

OH squat
3x6x15kg
> Alleen een stang van, ik schat, 15kg gebruikt: dit was al moeilijk zat - wel ATG gedaan, hoor.

Triceps pulldown
2x10x10kg
10x15kg

Seated cable row
12x24kg
2x10x42kg
> Afgelopen zaterdag nog een grote n*ger effe met gemak 114kg zien doen ...

Machine bicep curl
15x10kg
8x20kg
8x30kg

Pec deck (gestrekte armen)
12x24kg
10x38kg
8x52kg
4x72kg
1x86kg
> Even testen hoever ik kon gaan ... duurt nog wel tijdje voordat ik bij de 116kg zit, haha.

BB shrug (in de Smith)
10x60kg
2x10x80kg
> Stang is iets dikker dan een normale BB, dus wat moeite om terug te leggen.

De seated press ging vrij aardig, omdat ik het gewicht iets van me af duw - ons Smith rack is niet 100% loodrecht en staat in een hoek. :(

A.s. woensdag maar eens toppen met de frontsquat en aan de hand daarvan een schemaatje maken hoe het doel (2xBW) te bereiken: hiervan ga ik zelfs een apart log openen!

Heb net m'n oude logje doorgespit om te zoeken naar het bankdrukschema van Huggy, wat ik begin februari 2010 van hem heb gekregen. :cool:

Beginnen met 4 opwarmsetjes en dan 5x5 setjes op kracht - elke week verhogen met 2.5kg! Als het niet meer gaat, overstappen naar 3x3.

Op 15 februari ben ik toen begonnen met 5x5x60kg, op 12 april overgestapt naar 3x3x80kg en tot 3x3x85kg gekomen en daarna geswitcht naar CGBP (wat in mijn geval dus schouderbreedte betekende). :D

De mijlpaal van 100kg CGBP op 10 mei behaald uiteindelijk!

Ik ga weer hetzelfde traject doorlopen en dan toppen na een maand of drie ... ;)

nice trainingen hier
goeie frontsquat heb je

• Like
Waarderingen: Sigi
nice trainingen hier
goeie frontsquat heb je

Bedankt, kerel!

Training deze ochtend:

Frontsquat
10x20kg
5x60kg (voelde zwaarder dan verwacht)
5x80kg
3x90kg (op stoom nu)
1x100kg
1x110kg
1x120kg (PR)
> Jullie kunnen straks mijn belevenissen op de frontsquat volgen in mijn log in de powerlift-sectie ... ;)

Bankdrukken
2x10x20kg
8x40kg
3x5x60kg (op speed, maar wel moeite met laatste 2 reps steeds)

Standing shoulder press
10x15kg
8x25kg
5x45kg
5x55kg (PP)
> Deze BB moet ik wel eerst cleanen, nog nooit gedaan ... ging wel aardig.

Pullups (wijd)
3x5xBW
> Ons healthcenter heeft geen machine om de onderrug te trainen, maar wel een oplossing gevonden en gevraagd of ik mag deadliften: JA! :D

Dips
1x10xBW
> Wat een kl*te-apparaat, hier kan je dus niet op dippen. :mad:

Obliques
2x15 crunches
2x15 side-crunches, elke kant
2x8 leg raises (gestrekt)
1x12 leg raise (gebogen)

deadliften in een healtcenter
blijft apart
je voelt je soms een vreemde eend in de bijt

deadliften in een healtcenter
blijft apart
je voelt je soms een vreemde eend in de bijt

Het blijkt dus dat er bij ons healthcenter mensen uit veel verschillende 'walks of life' komen: van senioren en gehandicapten, tot huisvrouwen en redelijk hardcore gasten.

Jammer genoeg geen rack om los te squatten/OHP'en, maar je mag wel deadliften en C&P doen bijv. :D

En tja, vier machines om je buik te trainen en dan niks voor je onderrug ... :(

Het blijkt dus dat er bij ons healthcenter mensen uit veel verschillende 'walks of life' komen: van senioren en gehandicapten, tot huisvrouwen en redelijk hardcore gasten.

Jammer genoeg geen rack om los te squatten/OHP'en, maar je mag wel deadliften en C&P doen bijv. :D

En tja, vier machines om je buik te trainen en dan niks voor je onderrug ... :(

most of the time s'ochtends heb ik dat ook omdat ik altijd s'avonds werk - dat betekent ook voor mij dat groep 1,2,3+schoolkids behoorlijk tot veel tegenkom en dat hardcore gasten aan mij voorbij gaan - gelukkig kan ik wel alles los trainen

je zou bijv van een powersnatch over kunnen gaan in een overheadsquat
gewicht zal je dan effe moeten aanpassen

most of the time s'ochtends heb ik dat ook omdat ik altijd s'avonds werk - dat betekent ook voor mij dat groep 1,2,3+schoolkids behoorlijk tot veel tegenkom en dat hardcore gasten aan mij voorbij gaan - gelukkig kan ik wel alles los trainen

je zou bijv van een powersnatch over kunnen gaan in een overheadsquat
gewicht zal je dan effe moeten aanpassen

OHS wil ik inderdaad gaan implementeren in mijn schema, als core-builder ... voorlopig zullen dat toch p*ssy-gewichten worden. :D

Ik zie mezelf dit jaar nog geen 100kg+ snatchen, effe achter op m'n schouders leggen en dan squatten, haha. ;)

dat kan ik ook niet hoor
ik zit nu op een 50kg snatch
+ een 65 ohsquat
gelukkig hebben we nog een uitdaging

Terug
Naar boven