MuscleMeat

Sigi's Logje

Lol ... SniperX? Geen idee wie die jongen precies was, maar het klinkt niet goed. :eek:

Ik ben vanmiddag bezig met een plan opstellen om vanaf morgen met een 5x5 programma te beginnen.

Alleen is het de vraag welke gewichten ik zal gebruiken: 5x5 hetzelfde gewicht, set 1 t/m 5 telkens oplopend gewicht of 2 opwarmsetjes en daarna 3 werksetjes: iemand een idee misschien?

Een optie zou zijn om ze alledrie te proberen in een soort 3-weken cyclus, haha. :D

5x5 met hetzelfde gewicht...een simpel voorbeeld:
Als 100kg je 1 rm is bij het BD dan zou je streven moeten zijn om 5x5x80kg te halen (ofwel 80%)...als je dat eenmaal is gelukt ga je met 2,5kg omhoog. Die 5x5 zijn werksetjes we tellen de warminup dus echt niet mee als werksets (anders is straks met de lege halter opwarmen ook al een werkset ;)). Daarbij niet te veel sets bij de warming up...je moet genoeg energie overhouden om de werksetjes te kunnen doen.
Voorbeeld: effies met de lege halter pompen voor de doorbloeding te stimuleren (20 reps). Dan grote sprongen maken...2x8x40, 5x60 en dan 5x5x80. Neem voldoende rust tussen de sets! Suc6! :)

En huggybear kan het weten zo te zien aan z'n signature!:eek:

• Topic Starter Topic Starter
Als 100kg je 1 rm is bij het BD dan zou je streven moeten zijn om 5x5x80kg te halen (ofwel 80%)...als je dat eenmaal is gelukt ga je met 2,5kg omhoog. Die 5x5 zijn werksetjes we tellen de warminup dus echt niet mee als werksets (anders is straks met de lege halter opwarmen ook al een werkset ;)). Daarbij niet te veel sets bij de warming up...je moet genoeg energie overhouden om de werksetjes te kunnen doen.
Voorbeeld: effies met de lege halter pompen voor de doorbloeding te stimuleren (20 reps). Dan grote sprongen maken...2x8x40, 5x60 en dan 5x5x80. Neem voldoende rust tussen de sets! Suc6! :)

Bedankt voor de tips, Huggy! :p

Training van vanavond, wel inclusief wat hoofdpijn, maar niet zeuren:

Warming-up:
5 min fietsen

Benen/Buik/UB (licht):

Leg press
12x140kg
12x180kg
12x220kg

Lying leg curl
12x15kg
2x12x20kg

Leg extensions
8x80kg
8x100kg
8x120kg

Seated calf raise
12x50kg
12x55kg
12x60kg

Adductor
3x12x40kg

Abductor
3x12x40kg

Machine crunches
3x12x40kg

Machine side twists
3x12x35kg

Ez-bar curl
3x8x20kg

Latpulldown (wijd -> borst)
8x50kg
8x60kg
8x80kg > PR

Machine pullovers
10x50kg
2x10x60kg
> De koek was op en het was te druk om nog enig andere oefening te doen: het was genoeg ... :D

Bedankt voor de tips, Huggy! :p

Training van vanavond, wel inclusief wat hoofdpijn, maar niet zeuren:

Warming-up:
5 min fietsen

Benen/Buik/UB (licht):

Leg press
12x140kg
12x180kg
12x220kg

Lying leg curl
12x15kg
2x12x20kg

Leg extensions
8x80kg
8x100kg
8x120kg

Seated calf raise
12x50kg
12x55kg
12x60kg

Adductor
3x12x40kg

Abductor
3x12x40kg

Machine crunches
3x12x40kg

Machine side twists
3x12x35kg
Had het daarbij gelaten... wat voegen de volgende oefeningen toe?!
Ez-bar curl
Latpulldown (wijd -> borst)
Machine pullovers

Die moet je op een biceps - borst dag doen! Nu doe je die groepen halfslachtig, en daar heb je imo niet zoveel aan.

Benen-buik training was netjes! :thumb:

Zozo, dat gaat lekker hier Sig ;) Flinke training trouwens....pfff.... word al moe als ik ut zie haha

• Like
Waarderingen: Sigi
Eerste vrijdagtraining sinds 8 januari, door drukte of omstandigheden schiet deze dag er altijd als eerste bij in: gewoon gaan dus! :(

Ik had al de gehele dag een opgepompt gevoel, dus ik voelde me vrij optimistisch en fris voor een vrijdag. :D

Vandaag een korte training, want slechts 1 spiergroep moest nog gedaan worden:

Warming-up:
5 min fietsen

Schouders/traps:

Side lateral raise (full ROM)
8x8kg
8x10kg
8x12kg
> Laatste set met moeite op het end, maar nog nooit zo zwaar gedaan.

Upright row
8x10kg
8x11kg
8x13kg
> Wat pijn bij laatste set, besloten om deze oefening de volgende keer te vervangen door front raises.

Machine shoulder press
8x40kg
8x50kg
8x60kg
8x70kg
> Tot failure getraind, dus met de grootst mogelijke moeite de laatste set afgemaakt; wel PR dus.

Rear delta flyes
8x5kg
8x7kg
8x9kg

Db shrugs
10x23kg
10x30kg
10x34kg

Wauw, wat een lekkere training was dat en met goed gevoel teruggekeken op afgelopen week! :p

Lol ... SniperX? Geen idee wie die jongen precies was, maar het klinkt niet goed. :eek:

Ik ben vanmiddag bezig met een plan opstellen om vanaf morgen met een 5x5 programma te beginnen.

Alleen is het de vraag welke gewichten ik zal gebruiken: 5x5 hetzelfde gewicht, set 1 t/m 5 telkens oplopend gewicht of 2 opwarmsetjes en daarna 3 werksetjes: iemand een idee misschien?

Een optie zou zijn om ze alledrie te proberen in een soort 3-weken cyclus, haha. :D
ik doe bij compounds(sq,bp,dl,oh) 3x10xlicht gewicht voor de opwarming en dan 5x5 met oplopend gewicht.
en het werkt,bij de bp en dl 20kg erbij op 3 maanden:),oh 15kg ofzo.
je kan ook zoals huggybear zei 5x5xzelfde gewicht doen(en hij kan het weten want hij is een benchmonster:D,)maar veel maakt dat niet uit denk ik,het gaat erom dat je probeert elke week te verhogen.
assistance zoals db curls,hammer curls,barbell curls e.d. doe ik 4x8 met hetzelfde gewicht.enkel met barbell soms oplopend gewicht
-5x5 =meer kracht
-4x8 =meer spiermassa
-+10 reps=cardio:D
grtz

Laatst bewerkt:
Vanochtend een zeer korte training, want ik was weer vergeten dat de sportschool om 11:00 dicht ging ... :(

Warming-up
5 min fietsen

Borst/biceps/rug:

Db chest press
8x22kg
8x23kg
8x24kg

Ez-bar curl
3x8x20kg

Latpulldown (wijd)
8x40kg
8x50kg

Voelde me niet erg gemotiveerd en nogal slap vandaag. Vanavond nog een keer trainen en kijken hoe ik me dan voel. :D

He sigi,

Train je niet te licht qua gewichten??

• Like

ik doe bij compounds(sq,bp,dl,oh) 3x10xlicht gewicht voor de opwarming en dan 5x5 met oplopend gewicht.
en het werkt,bij de bp en dl 20kg erbij op 3 maanden:),oh 15kg ofzo.
je kan ook zoals huggybear zei 5x5xzelfde gewicht doen(en hij kan het weten want hij is een benchmonster:D,)maar veel maakt dat niet uit denk ik,het gaat erom dat je probeert elke week te verhogen.
assistance zoals db curls,hammer curls,barbell curls e.d. doe ik 4x8 met hetzelfde gewicht.enkel met barbell soms oplopend gewicht
-5x5 =meer kracht
-4x8 =meer spiermassa
-+10 reps=cardio:D
grtz

Kijk hier kan ik ook wat mee :D
Nice going Sigi ;) ik heb ook wel eens een dag dat het echt niet lukt voor mijn gevoel. Volgende training nieuwe kansen of ga je vanaaf echt weer heen?

Fijn weekend alvast!

Eindelijk weer een training, mensen: soms is het gewoon te druk met andere bezigheden of werkt het weer en de gladheid niet mee.

De sfeer is gelukkig ook weer prima!

Warming-up:
6 min fietsen

Machine lowback:
3x12x45kg
> Sorry, Dwarfie ... :(

Borst/biceps:

Machine chest press
10x60kg
8x70kg
8x85kg
8x100kg
> Laatste set moest echt uit m'n tenen komen, maar wel PR.

Db incline flyes
8x9kg
8x13kg > PR
8x11kg
8x12kg
> Beetje zitten zoeken naar het juiste gewicht, vooral goed op de uitvoering en spanning gelet.

Machine pullover
8x65kg
8x75kg
8x85kg > PR

Latpulldown (supinated)
8x70kg
8x80kg
6x90kg > PR
> Verzuring kwam al, dus laatste set met hangen en wurgen (niet letterlijk ...)

Ez-bar curl
2x8x20kg
8x30kg

Db hammer standing curl
8x11kg
8x12kg
8x10kg

Lekker getraind en alles eromheen voelde ook weer goed aan. :D

Eindelijk weer een training, mensen: soms is het gewoon te druk met andere bezigheden of werkt het weer en de gladheid niet mee.

De sfeer is gelukkig ook weer prima!

Warming-up:
6 min fietsen

Machine lowback:
3x12x45kg
> Sorry, Dwarfie ... :(

Borst/biceps:

Machine chest press
10x60kg
8x70kg
8x85kg
8x100kg
> Laatste set moest echt uit m'n tenen komen, maar wel PR.

Db incline flyes
8x9kg
8x13kg > PR
8x11kg
8x12kg
> Beetje zitten zoeken naar het juiste gewicht, vooral goed op de uitvoering en spanning gelet.

Machine pullover
8x65kg
8x75kg
8x85kg > PR

Latpulldown (supinated)
8x70kg
8x80kg
6x90kg > PR
> Verzuring kwam al, dus laatste set met hangen en wurgen (niet letterlijk ...)

Ez-bar curl
2x8x20kg
8x30kg

Db hammer standing curl
8x11kg
8x12kg
8x10kg

Lekker getraind en alles eromheen voelde ook weer goed aan. :D

Je verdoet behoorlijk je tijd met die machine chest press oefeningen...wanneer ga je eens echt beginnen met bankdrukken en een fatsoenlijk schema ???...je gaat toch geen 8-jes als werksets maken op een compoundoefening als benchpress! Dat is hooguit wat voor de assist.
Sorry, maar ik moet effies streng zijn! ;)
En ik wil geen smoesjes horen...gewoon doen!

Je verdoet behoorlijk je tijd met die machine chest press oefeningen...wanneer ga je eens echt beginnen met bankdrukken en een fatsoenlijk schema ???...je gaat toch geen 8-jes als werksets maken op een compoundoefening als benchpress! Dat is hooguit wat voor de assist.
Sorry, maar ik moet effies streng zijn! ;)
En ik wil geen smoesjes horen...gewoon doen!

Je hebt natuurlijk gelijk, Huggie ... maar vooral op maandagavond is het ZO druk dat er soms niets anders op zit dan een machine-oefening te doen. :mad:

Of het bankdrukbankje komt pas vrij als ik drie/vier oefeningen heb gedaan en dan ben ik al verzuurd ...

Oh ja, je zei: geen smoesjes! Volgende week ga ik weer eens 's ochtends trainen en heb ik het rijk alleen. :D

Je hebt natuurlijk gelijk, Huggie ... maar vooral op maandagavond is het ZO druk dat er soms niets anders op zit dan een machine-oefening te doen. :mad:

Of het bankdrukbankje komt pas vrij als ik drie/vier oefeningen heb gedaan en dan ben ik al verzuurd ...

Oh ja, je zei: geen smoesjes! Volgende week ga ik weer eens 's ochtends trainen en heb ik het rijk alleen. :D

Ik ben benieuwd :rolleyes:
Ik hou je in de gaten! ;)

• Like
Excuses aanvaard, MITS je volgende training begint met bankdrukken!

Zo, streng ben je zeker :eek: hehe

maja, beter iets dan niets eh. ;)

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, toch? ;)
Wat heb je eraan als iedereen alleen maar lofuitingen in je log plaatst...ik heb liever een kritische lezer (in alle redelijkheid natuurlijk) :).

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, toch? ;)
Wat heb je eraan als iedereen alleen maar lofuitingen in je log plaatst...ik heb liever een kritische lezer (in alle redelijkheid natuurlijk) :).
+1..wilde ook over de machine shit beginnen, maar huggy deed het al!

Is het geen optie om geen borst te trainen op de 'landelijke-alle-superdudes-trainen-borst-op-maandag"-dag:rolleyes::p

Terug
Naar boven