AndroidHealthClinic

Sigi's Logje

• Topic Starter Topic Starter
Vanochtend getraind, maar ik kon de focus niet opbrengen om er helemaal voor te gaan: matters of the heart, zeg maar ... ;)

Warming-up:
5 min fietsen

Buik/Borst/Biceps:

Machine crunches
3x12x35kg

Db chest press(full ROM)
8x18kg
8x21kg
8x23kg

Incline BP
10x15kg
10x25kg
10x35kg

Incline db flyes
8x8kg
8x10kg
8x12kg
> Voor de eerste keer gedaan, beviel wel.

Seated machine flyes
12x45kg
10x50kg
8x55kg
> Lekker afbouwen ...

Ez-bar curl
3x8x20kg
> Deze oefening gaat steeds beter.

Machine preacher curl
8x20kg
8x25kg
8x30kg
6x40kg

Standing db curl
3x10x8kg
> Strict uitgevoerd, lekker afgebouwd.

Al met al toch aardig getraind, wel andere oefeningen dan vorige week. :p

Kiek um goan! Lekker sig ;)

EDIT: Ja, zelfs jouw korte naam kan nog korter :D

Nette training weer!
DB's zijn zoveel leuker om mee te spelen...

• Like
Waarderingen: Sigi
Jazker nette training.

Enne succes of sterkte met je hart....

• Like
Kerel, toch aan het losse ijzer gegaan! Maar pas op!!!

Je bent eraan verslaafd voor je het weet!:rolleyes:

• Like
Das toch juist lekker als je andere oefeningen hebt zo af en toe? Liona heeft ook mijn schema veranderd en moet zeggen dat sommige oefeningen echt lekker zijn..
succes in ieder geval met de db's;)

• Like
Heb ik je log alsnog gevonden ;).
We hebben een grote overeenkomst...je leest graag...dat doe ik ook graag...ik heb pas de lost symbol van Dan Brown uit.

Wat trainen betreft vind ik (nu train ik volgens sommigen nogal vrij lui) dat je vrij veel oefeningen voor één spiergroep doet.
Is daar een reden voor?
Ik kan me voorstellen dat een bodybuilder dat doet omwille van defenitie bepaalde spieren. Maar als dat niet je intentie is...als het dus gaat om sterker te worden en ook wel gespierder dan lijkt me één hoofdoefening (compoundexercise) met low volume en high intensity gevolgd door een assistexercise met wat meer volume en minder intensiteit toch ook geen slechte keuze?

Ik denk dat als je b.v. met bankdrukken 5x5 doet met 80 % van je 1 RM en daarna bijvoorbeeld nog Incline doet 3-4 x 8-12 voor je borstspieren daarna niet veel energie over hebt om nog 1 of 2 andere borstoefeningen te doen...heb je die energie nog wel, dan train je te licht naar mijn mening...maar tis slechts mijn bescheiden mening ;)

Suc6 met je doelstellingen!

Heb ik je log alsnog gevonden ;).
We hebben een grote overeenkomst...je leest graag...dat doe ik ook graag...ik heb pas de lost symbol van Dan Brown uit.

Wat trainen betreft vind ik (nu train ik volgens sommigen nogal vrij lui) dat je vrij veel oefeningen voor één spiergroep doet.
Is daar een reden voor?
Ik kan me voorstellen dat een bodybuilder dat doet omwille van defenitie bepaalde spieren. Maar als dat niet je intentie is...als het dus gaat om sterker te worden en ook wel gespierder dan lijkt me één hoofdoefening (compoundexercise) met low volume en high intensity gevolgd door een assistexercise met wat meer volume en minder intensiteit toch ook geen slechte keuze?

Ik denk dat als je b.v. met bankdrukken 5x5 doet met 80 % van je 1 RM en daarna bijvoorbeeld nog Incline doet 3-4 x 8-12 voor je borstspieren daarna niet veel energie over hebt om nog 1 of 2 andere borstoefeningen te doen...heb je die energie nog wel, dan train je te licht naar mijn mening...maar tis slechts mijn bescheiden mening ;)

Suc6 met je doelstellingen!

Ja, ik lees graag en niet alleen boeken, maar ook tijdschriften en online artikelen. Daarnaast heb ik een brede belangstelling: van economie tot science fiction en van militaire geschiedenis tot cultuur.

Ik kan je even geen karma geven, maar bedankt voor je tips!

Het is inderdaad mijn doel om naast een betere spierdefinitie wat meer kracht te ontwikkelen, dus klinkt jouw voorstel om per spiergroep een hoofdoefening en een assistoefening te doen, wel goed in de oren. :D

Ja, ik lees graag en niet alleen boeken, maar ook tijdschriften en online artikelen. Daarnaast heb ik een brede belangstelling: van economie tot science fiction en van militaire geschiedenis tot cultuur.

Ik kan je even geen karma geven, maar bedankt voor je tips!

Het is inderdaad mijn doel om naast een betere spierdefinitie wat meer kracht te ontwikkelen, dus klinkt jouw voorstel om per spiergroep een hoofdoefening en een assistoefening te doen, wel goed in de oren. :D

You're welcome :)

• Like
Ik had zin in een lekkere training, maar was wel bang dat het druk zou zijn op de sportschool: we zien wel! :D

Warming-up:
6 min fietsen

Borst/biceps/rug

Machine low back
3x12x40kg

Db chest press (full ROM)
8x21kg
8x24kg
8x26kg
> Vette (volume-)PR, er zat zelfs nog meer in.

Incline Db chest press (50gr)
8x16kg
2x8x19kg
> Tijdens laatste set viel de stroom uit: k*t, nog drie kwartier voordat dus ook de noodverlichting er mee ophoudt ...

Machine pec deck
12x40kg
12x45kg
12x55kg
> Lekker licht, ging meer om de contractie.

Ez-bar curl
3x8x20kg

Latpulldown (supinated)
8x60kg
8x70kg
8x80kg

Machine preacher curl
3x8x25kg
> Licht, ging meer om de spanning/contractie.

Machine pullover
10x55kg
10x60kg
> Toen moesten we stoppen van de baas, want over een kwartier zou het pikkedonker worden. :p

Dat de stroom uitviel gaf wel wat consternatie (hoorde ik nou wat meisjes gillen?) en sommigen hielden er maar gelijk mee op, haha.

Ik ben natuurlijk gewoon doorgegaan!

+1 dat je doorging met trainen terwijl de stroom uitviel!

-1 dat er weer akelig veel machine's tussen staan!:mad:

-------+
0 karma;)

• Like
dat je niet wil deadliften en squatten weten we al:p
maar mag ik vragen waarom je borstspieren met db's doet en niet de klassieke bp met barbell?
grtz

• Like
dat je niet wil deadliften en squatten weten we al:p
maar mag ik vragen waarom je borstspieren met db's doet en niet de klassieke bp met barbell?
grtz

Die doe ik ook, alleen na een week rust had ik eigenlijk meer zin om met dumbbells aan de gang te gaan: dan train ik ook goed mijn balans!

Vanavond was het retedruk in de gym, dus de volgorde van oefeningen was niet optimaal ...

Warming-up:
5 min fietsen
machine crunches
3x12x35kg

Rug/Triceps:

Seated cable rows
8x40kg
8x45kg
8x50kg > PR

Machine lowback
3x12x40kg

Latpulldown (wijd)
8x50kg
8x60kg
8x70kg
> Damnit, rek met pullups was constant bezet. :mad:

Vertical row
8x40kg
8x50kg
8x60kg

Machine pullover
10x60kg
10x65kg
10x70kg

Machine chest press
8x60kg
2x8x70kg
> Waarom ik deze oefening ertussendoor heb gedaan weet ik nog niet ... alles was gewoon bezet en ik wilde gewoon wat doen. :(

One-arm db row
8x21kg
8x23kg
8x25kg
> Goed op techniek gelet en vooral op de rug!

Dips
3x8xBW

One-arm overhead extension
8x8kg
8x10kg
8x11kg
> Hehe, de verzuring trad al op ...

Close-grip BP (12 cm tussen beide handen)
10xstang (20kg dus)
10x30kg
10x40kg

Db shrugs
3x10x25kg

Toch aardig getraind, maar de volgende keer wil ik de latpulldown vervangen door pullups en oefeningen zoals machine pullover en chest press natuurlijk weglaten. :p

Laatst bewerkt:
Maak eens een net schema en houd je daar eens minimaal 6 weken aan ;)

En kap met die onzinnige warming up-crunches!

Sigi is ook eigenwijs:p

• Like
Sigi wordt nu niet de nieuwe SniperX...:rolleyes:

Sigi wordt nu niet de nieuwe SniperX...:rolleyes:

Lol ... SniperX? Geen idee wie die jongen precies was, maar het klinkt niet goed. :eek:

Ik ben vanmiddag bezig met een plan opstellen om vanaf morgen met een 5x5 programma te beginnen.

Alleen is het de vraag welke gewichten ik zal gebruiken: 5x5 hetzelfde gewicht, set 1 t/m 5 telkens oplopend gewicht of 2 opwarmsetjes en daarna 3 werksetjes: iemand een idee misschien?

Een optie zou zijn om ze alledrie te proberen in een soort 3-weken cyclus, haha. :D

SniperX is de briljante jongen die thuis "traint" met een korte barbbell en max 30kg aan gewicht heeft. Op 1 van z'n filmpjes staat hij eerst te "deadliften" met die stang om 'm vervolgens in z'n nek te leggen en mee te gaan squatten.
...om vervolgens te roepen dat 'ie wanneer 'ie in een fatsoenlijke gym komt wel even 100kg zal deadliften. (zou mooi zijn als het zo werkt: 4 reps 30kg = 1 rep 100kg) :roflol:

SniperX is de briljante jongen die thuis "traint" met een korte barbbell en max 30kg aan gewicht heeft. Op 1 van z'n filmpjes staat hij eerst te "deadliften" met die stang om 'm vervolgens in z'n nek te leggen en mee te gaan squatten.
...om vervolgens te roepen dat 'ie wanneer 'ie in een fatsoenlijke gym komt wel even 100kg zal deadliften. (zou mooi zijn als het zo werkt: 4 reps 30kg = 1 rep 100kg) :roflol:

Haha, soort van superdude dus? :D

Terug
Naar boven