XXL Nutrition

Sigi's Logje

Mooie training!
Ook netjes aan je reprange gehouden. :thumbs:

• Like
Waarderingen: Sigi
  • Topic Starter Topic Starter
Sigi zit op de goede weg...tis nu een kwestie van volhouden en niet onderweg ergens een verkeerde afslag nemen! ;)

Daar zeg je wat: de afgelopen jaren begon ik steeds bij een sportschool en haakte dan af na een maand of vier/vijf ... :(

Nu gaat dat niet gebeuren, want ik zit al in maand zes!

Ok, december kan ik niet echt meerekenen en ik ben pas 'serieus' bezig (d.w.z. met dumbbells en barbells) sinds november, maar we komen er wel. :D

Helaas is mijn voeding nog slecht en onvoldoende, waardoor de progressie niet helemaal volgens plan verloopt ...

Doe dan eens wat aan je voeding!
Dat hoeft helemaal niet zo gruwelijk strikt als je wel denkt...

Helaas is mijn voeding nog slecht en onvoldoende, waardoor de progressie niet helemaal volgens plan verloopt ...

Een bekend spreekwoord luidt: Ken je zwakheden, dan sta je sterk!
Voeding is naast training, herstel en motivatie de basis voor krachtsport!
Als jij hard traind, en je krijgt niet genoeg eiwitten en koolhydraten binnen, dan zal het lichaam om te herstellen de nodige voedingsstoffen uit je spierweefsel halen! :eek: Dat kan toch niet je doelstelling zijn!

Jij zult 1.5-2 gram eiwit per dag per kg vetvrijemasse nodig hebben om progressie te kunnen boeken. Eat big to get big ;)

+1
(terwijl ik zelf aan de kip, pompoen en rijst zit)
:meal:

Ik eet zo meteen volkoren spaghetti met mager rundgehakt :lick:

En na het trainen een supershake met 0.5 L magere melk, 0.5 L magere kwark en 1 maatschep whey eiwit...en een banaan.

Kom op Sigi, wel je bord goed leeg eten hé ;)
En als je moeite hebt om op natuurlijke wijze genoeg calorieën binnen te krijgen, probeer dan weightgainer (veel eiwitten en koolhydraten).

Vanochtend een korte training; eigenlijk iets te kort, maar wel lekker progressief getraind op de borstoefeningen.

Borst/biceps:

Bench press
2x10xstang
2x8x40kg
5x5x65kg

Incline db press (30gr)
5x5x22kg

Flyes (40gr)
5x5x13kg

Ez-bar curl
3x8x20kg

Ik besloot om te stoppen, omdat de sportschool over 10 minuutjes dicht ging.
Ondanks het lichte hongergevoel toch aardig getraind.

De incline db chest press ging onverwacht moeizaam, misschien volgende keer wat meer rust na het bankdrukken ... :D

P.S. Iemand enig idee of het zinvol is om de creatine/eiwit-repen van Sportfood te bestellen/consumeren?

Als je honger hebt eet je niet genoeg!

---------- Toegevoegd om 12:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:30 ----------

Bestel geen repen, breng eerst je voeding op orde.

Vanochtend een korte training; eigenlijk iets te kort, maar wel lekker progressief getraind op de borstoefeningen.

Borst/biceps:

Bench press
2x10xstang
2x8x40kg
5x5x65kg

P.S. Iemand enig idee of het zinvol is om de creatine/eiwit-repen van Sportfood te bestellen/consumeren?

Heel mooi die 5x5x65 volhouden tot 5x5x75! :thumbs:
Repen ???...zucht...ik moet Dwarven Warrior helemaal gelijk geven :p

Maar 1 oef biceps?? toch iets eerder naar je gym dan..
En idd ja wou je met een reep soms een maaltijd vervangen ofzo??
Je hebt hier zat stickies die je een stuk verder zullen helpen qua eten..tis echt niet zo moeilijk, maar je moet wel voldoende gaan eten..helemaal als je massa aan wilt zetten..
Dat weet je toch wel..;)

Repen zijn goed voor als er echt, maar dan ook echt niets anders is...om een beetje een maaltijd naar binnen tew werken aan repen, heb je er al gauw 2 a 3 nodig. En zelfs dat valt tegen denk.

Probeer inderdaad eerst je voeding op orde te krjgen zoals gezegd! En zet die 5x5 door kerel! Dat gaat goed zo:D

Wat een klotetraining vanavond, d.w.z. ik kon niet meer tillen dan vorige week bij de meeste oefeningen (is dat zo?).

Ook voelde ik me niet topfit, zowel in het koppie als fysiek niet ... :(

Warming-up:
5 min fietsen

Rug/triceps:

Cable rows
5x5x45kg
> Volume-PR, dus daar ben ik dan wel tevreden over.

Machine lowback
3x12x45kg
> Volume-PR, hmm nog eentje!

Pullups (wijd)
5x5xBW
> De bedoeling was om een PR-poging (6+) bij de eerste set te doen, maar ik kwam er al snel achter dat dat er niet in zat.

Db rows
5x5x24kg
> Strict uitgevoerd, ook moest ik nog recupereren van de pullups.

Vertical row
5x5x65kg
> Volume-PR, het is niet waar ... lol.

Close-grip BP (12 cm)
10xstang
5x35kg
5x5x45kg
> Net zoveel als vorige keer, dus wel ok.

Db overhead extension
2x5x13kg
3x5x12kg
> Ik moest terug naar 12kg en die gingen opeens wel redelijk goed ...

Dips
5x5xBW
> Ging moeizaam op het laatst: de tank was leeg. Zelfs geen db shrugs meer gedaan.

Achteraf gezien dus gewoon een goede training, maar het bijbehorende gevoel was ondermaats: vreemd. :D

ja dat gevoel kennen we allemaal wel, zo nu en dan..
Volgende training gaat vast mentaal weer beter..
En dit ziet er zeker niet slecht uit..

ja dat gevoel kennen we allemaal wel, zo nu en dan..
Volgende training gaat vast mentaal weer beter..
En dit ziet er zeker niet slecht uit..

Dank je, miss H!

Ik mocht willen dat ik op zo'n consistente manier als jij kon trainen, maar jij hebt dan ook perfecte genen en begeleiding. ;)

P.S. Omdat ik eigenwijs ben, ga ik vandaag wat van die repen bestellen: baat het niet, dan schaadt het niet (alhoewel teveel creatine niet goed zou zijn) ...

Dank je, miss H!

Ik mocht willen dat ik op zo'n consistente manier als jij kon trainen, maar jij hebt dan ook perfecte genen en begeleiding. ;)

P.S. Omdat ik eigenwijs ben, ga ik vandaag wat van die repen bestellen: baat het niet, dan schaadt het niet (alhoewel teveel creatine niet goed zou zijn) ...

Maak toch eerst een fatsoenlijk voedingsschema man! Of ga je ook supps gebruiken zonder reden?

Daarbij is hard trainen en doorzetten wat miss H doet, genen heeft er weinig mee te maken als je niet doorzet.

Echter zijn genen wel bepalend voor een hoop dingen!:mad: Maar de key is toch consistentie en discipline om te eten en altijd keihard te trainen..

Echter zijn genen wel bepalend voor een hoop dingen!:mad: Maar de key is toch consistentie en discipline om te eten en altijd keihard te trainen..
Met elke set prutgenen kan een mooi lijf gemaakt worden. Of bedoel je de genen die er voor zorgen dat je geen doorzettingsvermogen hebt?

Dank je wel Sigi..maar jeez..wat een complimenten zeg..dank je wel natuurlijk maar niet overdrijvn hoor..:o
Belangerijk is idd wel training, voeding en doorzettingsvermogen..
Maar Dwarf, genen zijn btw wel redelijk belangerijk hoor ten opzichte van spiermassa opbouwen, tuurlijk je kan elk lichaam shapen en mooier maken..maar wil je echt massa op een lang, slank en dun lijf...t werkt toch wat beter als je een atletisch gebouwd lichaam hebt..

Dank je wel Sigi..maar jeez..wat een complimenten zeg..dank je wel natuurlijk maar niet overdrijvn hoor..:o
Belangerijk is idd wel training, voeding en doorzettingsvermogen..
Maar Dwarf, genen zijn btw wel redelijk belangerijk hoor ten opzichte van spiermassa opbouwen, tuurlijk je kan elk lichaam shapen en mooier maken..maar wil je echt massa op een lang, slank en dun lijf...t werkt toch wat beter als je een atletisch gebouwd lichaam hebt..

Dat begrijp ik ook wel, maar ben wel van mening dat je elk lijf kunt 'shapen'...

Sigi zal eens hard aan z'n voeding moeten werken, anders doet de rest ook niet zoveel (en repen al helemaal niet!).

Terug
Naar boven