XXL Nutrition

Sigi's Logje

• Topic Starter Topic Starter
Vanochtend met een hongergevoel naar de sportschool, dus geen goed teken: maar we zien wel ... :eek:

Warming-up:
5 min roeien

Borst/Biceps:

Bench press
2x5xstang
5x40kg
4x50kg
3x5x60kg
10x50kg
> Voelde me niet topfit, dus 60kg maar als werksets aangehouden.

Incline db press
8x18kg
2x8x20kg

Seated machine flyes
12x45kg
12x55kg
8x60kg
> Tank was leeg bij de 60kg, helaas ...

Ez-bar curl
8x10kg
2x8x20kg
> Gewichten excl. stang, oefening wel zeer strict uitgevoerd.

Latpulldown (supinated)
10x40kg
10x50kg
10x60kg
> Dit is eigenlijk een rugoefening, maar toch voelde ik mijn biceps ...

Machine preacher curl
8x20kg
8x25kg
8x30kg
> De koek was op, haha.

Machine pullover
12x50kg
12x60kg
12x70kg
> Deze oefening na 10 min pauze gedaan.

Ondanks een hongerklopgevoel toch aardig getraind. Met een gozer gekletst die dus voor zijn operatie van juli 2009 gewoon 6x125kg kon bankdrukken (bij hetzelfde BW als ik): man, wat zit ik daar nog ver van af.

Ok, hij traint al 15 jaar ... :D

Nette training hoor!
Volgende keer zorgen dat je geen honger hebt wanneer je gaat trainen ;)

Jouw bench gaat ook wel omhoog hoor... just wait & see!

Dit is zeker een betere training dan de vorige die ik zag! Free weights for the win:D

steeds goed eten voor je gaat trainen he,scheelt al de helft;)
daarom dat het beter is dat je snammidags of savonds traint,maar het programma moet het toelaten natuurlijk:)
jammer dat je nog steeds geen squats of dl wil toevoegen aan je schema.
desnoods setjes van 4x8x50kg ofzo.
je versterkt je er aanzienlijk je core mee en het is ook goed voor de conditie(na zo een setje zweet je wel hoor:zweet::p)
en het is ook altijd interresant als het moest kriebelen om ooit strongman te doen:D
maar het is uw shema he,jij moet weten he.;)
grtz

• Like
Waarderingen: Sigi
steeds goed eten voor je gaat trainen he,scheelt al de helft;)
daarom dat het beter is dat je snammidags of savonds traint,maar het programma moet het toelaten natuurlijk:)
jammer dat je nog steeds geen squats of dl wil toevoegen aan je schema.
desnoods setjes van 4x8x50kg ofzo.
je versterkt je er aanzienlijk je core mee en het is ook goed voor de conditie(na zo een setje zweet je wel hoor:zweet::p)
en het is ook altijd interresant als het moest kriebelen om ooit strongman te doen:D
maar het is uw shema he,jij moet weten he.;)
grtz

Dat is inderdaad het voordeel van 's avonds trainen; dan heb ik al aardig wat gegeten, ja.

Ik vind het typisch dat echt niemand mij, om te beginnen, geen eens wil uitleggen hoe je moet deadliften/squatten bij mij op de sportschool ... :(

Eerst maar eens basiskracht opbouwen in het eerste jaar, daarna wil ik het echt gaan leren/doen en tja, strongman ... voordat ik daar enigszins voor getraind ben, ben ik al 35 ben ik bang.

Wel heb ik geleerd om mijn doelen hoog te stellen, dus wie weet ... ;)
Ook zou ik dan zeker mijn voedingsschema helemaal moeten aanpassen en events gaan trainen bij Mc. Chick in Dordt bijvoorbeeld.

Vanavond ga ik iig lekker knallen met rug/triceps!

Laatst bewerkt:
Basiskracht opbouwen doe je JUIST door compounds te trainen. Juist gaan deadliften en squatten. Kijk op YouTube, leer je een hoop van. Misschien heeft iemand voor je de films van Rippetoe waar hij DL en Squat leert?

Basiskracht opbouwen doe je JUIST door compounds te trainen. Juist gaan deadliften en squatten. Kijk op YouTube, leer je een hoop van. Misschien heeft iemand voor je de films van Rippetoe waar hij DL en Squat leert?

Ik heb net twee dagen geleden deel 2 van Rippetoe gedownload, hehe ...

Toch voel ik me net iets zekerder als iemand het mij in real life gewoon uitlegt en (gelijk) kijkt hoe ik het doe ipv dat ikzelf ga lopen klooien. :p

Daarbij komt dat ik een vrij zwakke, stressgevoelige onderrug heb; aan de andere kant zijn mijn benen wel mijn sterkste kant en heb ik geen moeite om zware dingen op te tillen. :D

Tijd voor een gezamelijke training ergens met wat mensen ;)

Zo, nadat ik de gehele ochtend een hongergevoel had, heb ik inmiddels lekker 7 bammetjes op ...

Een ding is zeker: ik moet gewoon mijn aantal kcals drastisch opvoeren, al wil ik weer een normale stofwisseling krijgen, meer vet verbranden en beter resultaat krijgen van mijn trainingsarbeid. :D

Ik heb besloten om vanavond maar een 8-reprange aan te houden - in ieder geval voor de eerste 2 sets - en wat zwaarder dan anders te tillen.

Ga de stickies in de voedingssectie eens lezen.
De hele ochtend honger hebben en nu pas 7 boterhammen eten?! Damn, veel slechter kan idd niet. Spreid je maaltijden eens gozer!

He ik doe ook squats en deadlifts, eerst begonnen met geen gewicht en langzaam opbouwen. Als je rondkijkt op internet en goed leest hoe het moet, dan kan jij het ook hoor. Als ik het kan.......

• Like
Dat is inderdaad het voordeel van 's avonds trainen; dan heb ik al aardig wat gegeten, ja.

Ik vind het typisch dat echt niemand mij, om te beginnen, geen eens wil uitleggen hoe je moet deadliften/squatten bij mij op de sportschool ... :(

Eerst maar eens basiskracht opbouwen in het eerste jaar, daarna wil ik het echt gaan leren/doen en tja, strongman ... voordat ik daar enigszins voor getraind ben, ben ik al 35 ben ik bang.

Wel heb ik geleerd om mijn doelen hoog te stellen, dus wie weet ... ;)
Ook zou ik dan zeker mijn voedingsschema helemaal moeten aanpassen en events gaan trainen bij Mc. Chick in Dordt bijvoorbeeld.

Vanavond ga ik iig lekker knallen met rug/triceps!
idd ,basiskracht opbouwen doe je zeker en vooral zelfs met sq/dl/bp/oh
en in het begin gewoon beetje techniek opbouwen met lichte gewichten.
anders post je eens een filmpje als je sq en dl,ze zullen u hier wel helpen.
en als je al een paar maanden traint,kun je al events trainingen doen.
mc chick zal je wel raad geven ,en afraden als het nog te vroeg is.
maar je moet je er goed bijvoelen natuurlijk,en graag doen,anders gewoon bij pl/bb blijven he;)
maare als ik je post lees ,heb ik soms het gevoel dat je bang/terughoudend bent om te trainen?
je hebt toch al basiskracht?
enne...te oud?mark felix is ook begonnen op zn 37e:pmet strongman!
veel trainingsplezier,grtz;)

---------- Toegevoegd om 18:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:15 ----------

bwa,kweet niet of dat veel aan te leren is,gewoon diep genoeg squatten,niet voorover buigen en geen bolle rug bij dl,veel meer niet zeker?:p

Laatst bewerkt:
Ik ben niet echt bang of terughoudend met trainen, wel wil ik zo lang mogelijk blessurevrij trainen. :D

Toch ga ik bijna nooit tot failure, omdat ik altijd energie/kracht wil sparen voor de rest van de oefeningen: dit brandstoftekort heeft denk ik vooral te maken met mijn slechte voeding ... :(

• Like
Waarderingen: kaza

racisten..:(

En inplaats van over je slechte voeding te blijven 'zeiken' doe er wat aan kerel, is maar eventjes werk.

Hier Sigi,

de over heel dbb bekende voedingsschema excel sheet! Niet meer invullen op voedingscentrum dus!:rolleyes:..oja, de ingevulde shit is slechts een idee! je moet zelf wat aan het rekenen gaan. 1 boterham weegt volgens mij ongeveer 30g

Bijlagen

racisten..:(

En inplaats van over je slechte voeding te blijven 'zeiken' doe er wat aan kerel, is maar eventjes werk.

Daar zeg je eens wat: ik ben echt de enige gekleurde jongen bij ons op de sportschool en soms heb ik wel eens gemerkt dat men het niet zo heeft op 'buitenlanders' (terwijl ik gewoon Nederlander ben) ...

Nu mijn training, die met wat meer enthousiasme is gedaan dan anders door een prive-kwestie ;):

Warming-up:
6 min fietsen

Rug/Triceps:

Seated cable rows
8x35kg
8x40kg
8x45kg
> PR

Machine lowback
12x35kg
12x40kg
12x45kg
> Meer dan anders, want ik had dit apparaat goed afgesteld nu: PR dus ...

Machine pullover
12x50kg
12x60kg
10x70kg

Latpulldown (supinated)
12x60kg
10x70kg
10x80kg
> PR

Machine vertical row
8x45kg
8x55kg
8x65kg
> PR

Pullups
5xwide
6xneutral
> Ik was kapot nu, even een paar minuten pauze ...

Close-grip BP
10xstang
10x5kg (beide kanten)
10x10kg

One-arm db extension
8x8kg
8x10kg
7x12kg
> Gaat steeds beter, gelukkig.

Dips
8x
6x

Bar pushdown
3x10x45kg
> Dit was als afsluiter, lichter dan anders, maar wel strict uitgevoerd.

Lekkere training!

---------- Toegevoegd om 22:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:48 ----------

Hier Sigi,

de over heel dbb bekende voedingsschema excel sheet! Niet meer invullen op voedingscentrum dus!:rolleyes:..oja, de ingevulde shit is slechts een idee! je moet zelf wat aan het rekenen gaan. 1 boterham weegt volgens mij ongeveer 30g

Bedankt, gozer! :D

Laatst bewerkt:
Goed bezig!

Dank je, kaza! :D

Hierbij mijn training van vanavond, waarbij ik voor de start enigszins werd afgeleid: haha ...

Warming-up
6 min fietsen
> Dit bevalt me wel, alhoewel roeien dan een betere warming-up voor je UB heet te zijn ...

Benen:

Leg extension
12x80kg
10x100kg
8x120kg
> Maar eens wat zwaarder gedaan, begint weer aardig te komen.

Seated calf raise
2x12x50kg
12x60kg

Lying leg curl
12x15kg
12x20kg
12x25kg

Abductor
3x12x40kg

Adductor
3x12x40kg

Leg press
12x130kg
12x160kg
12x190kg
> Ging moeizamer dan verwacht, wel langzaam en strict uitgevoerd ... :(

Borst/rug:

Machine chest press
12x60kg
12x70kg
12x80kg

Machine pullover
10x55kg
10x65kg
10x75kg

Latpulldown (wide-grip)
8x50kg
8x60kg
8x70kg
> Derde set kon ik de laatste reps helaas echt niet meer tot de borst krijgen.

Ez-bar curl
3x7x20kg (excl. stang)

Toch een aardig opgepompt gevoel en zelfs even mijn rugspieren aan de voorkant bekeken: wat een V-shape al! :D

Jammer genoeg lopen de traps wel achter wat dat betreft ...

Netjes hoor!
Hoe zit het met je voeding?

• Like
Netjes hoor!
Hoe zit het met je voeding?

Dat moet nog een beetje vorm krijgen; het is ook weer niet zo dat ik een BB-cut voedingsschema ga opstellen of iets dergelijks.

Ik zorg er wel voor dat ik geen honger meer heb en dat ik wat gezonder eet, dus dingen laat staan of heb vervangen.

Terug
Naar boven