AndroidHealthClinic

Sigi's Logje

Zo sigi....puike training hoor!

• Like
Waarderingen: Sigi
Nette training hoor, ik mis alleen squats ;)
Waarom doe je niet het principe 'grote spiergroepen eerst'? Lijkt me logischer.

• Topic Starter Topic Starter
Nette training hoor, ik mis alleen squats ;)
Waarom doe je niet het principe 'grote spiergroepen eerst'? Lijkt me logischer.

Je hebt me weer op een foutje betrapt, Dwarfie.

Het is een gewoonte van mij om eerst wat buikspieroefeningen te doen, voor welke training dan ook ... :(

P.S. Over squatten gesproken, ik zag een sterk wijffie van een jaar of 20 met gemak squatten met 60kg; ik kon m'n ogen er niet van af houden.

Het mooie is ook nog dat ik weet dat ze datzelfde gewicht ook kon bankdrukken ... :D

Laatst bewerkt:
Je hebt me weer op een foutje betrapt, Dwarfie.

Het is een gewoonte van mij om eerst wat buikspieroefeningen te doen, voor welke training dan ook ... :(

P.S. Over squatten gesproken, ik zag een sterk wijffie van een jaar of 20 met gemak squatten met 60kg; ik kon m'n ogen er niet van af houden.

Het mooie is ook nog dat ik weet dat ze datzelfde gewicht ook kon bankdrukken ... :D
Ik blijf opletten ;)

Zo'n wijffie kan ik stikjaloers op worden! Ik heb wel meer gesquat, maar niet full... en mijn eigen gewicht kunnen bankdrukken zou ik ook graag doen!

Zo, deze jongen heeft op zondag nu zelfs getraind!

Het was wel druk, maar erg gezellig en eigenlijk meer gekletst dan serieus getraind ... :(

Een andere reden is dat ik me fysiek niet echt topfit voelde, dus kon ik me ook niet goed focussen.

Warming-up:
5 min fietsen

Borst/biceps:

Bench press
2xstang
8x40kg
8x50kg
5x5x72.5kg
> Laatste twee sets gingen echt moeizaam en de laatste set kwam uit m'n tenen: wel PR natuurlijk.

Incline db chest press (30gr)
5x5x24kg
> Dit kostte me ook vrij veel moeite, maar zonder moeite is er ook niks aan!

Db flyes (40gr)
5x5x15kg

Ez-bar curl
5x5x25kg

Hammer curls
5x5x15kg (per arm)
> Na de vierde set dacht ik effe 20kg te pakken: NOT ...

Machine arm curl
5x5x35kg
> Als afsluiter en omdat m'n armen gewoon vol waren, met enige moeite gedaan.

Toch tevreden over de bench press, db chest press en de hammer curls (van 12kg vorige week naar 15kg nu). :D

Borst/biceps:

Bench press
2xstang
8x40kg
8x50kg
5x5x72.5kg
> Laatste twee sets gingen echt moeizaam en de laatste set kwam uit m'n tenen: wel PR natuurlijk.

Heel mooi, die 5x5x72,5.
Bijna je doelstelling bereikt!

Als je straks merkt dat die 5x5x75 nog redelijk goed te doen was blijf dan doorgaan met 5x5, net zolang tot de rek er uit is.

Vervolgens één week deloaden (3x3 met het gewicht waarmee je in de 5x5 cyclus gestopt bent) vervolgens doe je 4 weken 3x3 (b.v. 3x3x80 t/m 3x3x90) en dan ga je eens pieken(!)...dan moet je toch wel in staat zijn om 100kg te drukken!

Heel mooi, die 5x5x72,5.
Bijna je doelstelling bereikt!

Als je straks merkt dat die 5x5x75 nog redelijk goed te doen was blijf dan doorgaan met 5x5, net zolang tot de rek er uit is.

Vervolgens één week deloaden (3x3 met het gewicht waarmee je in de 5x5 cyclus gestopt bent) vervolgens doe je 4 weken 3x3 (b.v. 3x3x80 t/m 3x3x90) en dan ga je eens pieken(!)...dan moet je toch wel in staat zijn om 100kg te drukken!

Weer bedankt voor de tips, Huggy: hiermee kan ik weer verder!

Mijn doel is ook om het eerst zodanig op te bouwen dat ik werksets met 80kg kan maken, zodat ik de jongens die 's avonds trainen ook enigszins kan verbazen. ;)

Misschien is het ook een idee om tussendoor eens een training op volume (10 reps) te doen met een gewicht (60kg bijv.) dat ik binnenkort goed beheers?

Weer bedankt voor de tips, Huggy: hiermee kan ik weer verder!

Mijn doel is ook om het eerst zodanig op te bouwen dat ik werksets met 80kg kan maken, zodat ik de jongens die 's avonds trainen ook enigszins kan verbazen. ;)

Misschien is het ook een idee om tussendoor eens een training op volume (10 reps) te doen met een gewicht (60kg bijv.) dat ik binnenkort goed beheers?

Hou je aan het schema!
Als je de cyclus hebt gehad, kun je van mijn part 10x10x60 doen :p

Hou je aan het schema!
Als je de cyclus hebt gehad, kun je van mijn part 10x10x60 doen :p

Ok, zal ik doen!

Morgen zal ik trouwens de close-grip BP op schouderbreedte gaan proberen, kijken wat dat oplevert ...

Donderdagochtend heb ik vrij, dus dan zal ik voor de 5x5x75kg gaan. :D

Ok, zal ik doen!

Morgen zal ik trouwens de close-grip BP op schouderbreedte gaan proberen, kijken wat dat oplevert ...

Donderdagochtend heb ik vrij, dus dan zal ik voor de 5x5x75kg gaan. :D

Brave Sigi! ;)
Je moet altijd een methode een kans geven...en het werkt toch?
Dus niet tussendoor van de hak op de tak springen, want dat werkt niet.
Eerst het één afmaken, dan verder met het ander :).

Helaas zal ik nooit een goede bankdrukker worden, omdat dat niet in mijn genen of in mijn trainingsdoelen zit. ;)

Ik wil er bijvoorbeeld gewoon goed uitzien, me zelfverzekerd voelen en in het algemeen of over mijn gehele lichaam sterker worden.

Er komt ook nog bij dat er behoorlijk wat verschil zit tussen mijn duwkracht en mijn trekkracht.

Niettemin blijft bankdrukken natuurlijk een mooie oefening om je kracht te meten en wil iedere vent meer tillen ... :D

Helaas zal ik nooit een goede bankdrukker worden, omdat dat niet in mijn genen of in mijn trainingsdoelen zit. ;)

Ik wil er bijvoorbeeld gewoon goed uitzien, me zelfverzekerd voelen en in het algemeen of over mijn gehele lichaam sterker worden.

Er komt ook nog bij dat er behoorlijk wat verschil zit tussen mijn duwkracht en mijn trekkracht.

Niettemin blijft bankdrukken natuurlijk een mooie oefening om je kracht te meten en wil iedere vent meer tillen ... :D

Ik heb ook niet gezegd dat je wereldkampioen BD moet worden...100kg drukken is een mooi streven! Daarnaast mag je er dan wat mij betreft ook nog goed uitzien...zie ik er dan niet geweldig uit? ;):roflol:

• Like
Waarderingen: Sigi
Ik heb ook niet gezegd dat je wereldkampioen BD moet worden...100kg drukken is een mooi streven! Daarnaast mag je er dan wat mij betreft ook nog goed uitzien...zie ik er dan niet geweldig uit? ;):roflol:

Haha, natuurlijk zie jij eruit als een jonge Adonis! :)

Mijn streven (dit jaar?) is inderdaad om 100kg voor reps te kunnen doen, ik bedoel: er zijn jongens bij mij op de gym die dat ook doen, maar die hebben twee tot vijf jaar voorsprong op trainingsgebied ... :D

Haha, natuurlijk zie jij eruit als een jonge Adonis! :)

Mijn streven (dit jaar?) is inderdaad om 100kg voor reps te kunnen doen, ik bedoel: er zijn jongens bij mij op de gym die dat ook doen, maar die hebben twee tot vijf jaar voorsprong op trainingsgebied ... :D

Die jongens kregen ook geen tips van een zekere huggybear op het DBB -forum ;) Ik vertrouw erop dat je die 100(+) dit jaar zeker gaat halen!

Gaat lekker! :thumb:

Hmm..misschien ook eens zo proberen met 100 te reppen!:D

... lees even niet in dit log en die knuffelbeer vertelt precies wat ik ook wilde neerzetten ;)
Continue the good work!! (ik heb een schema dat ik nu ook weer een tijdje ga volhouden)

Hmm..misschien ook eens zo proberen met 100 te reppen!:D

Ik denk dat jij dat toch wel echt kan, hoor: met een incline bench van 7x80kg en db presses van 38kg ... ;)

(Want bij die laatste ga ik ervan uit dat je een gewicht voor reps kunt bankdrukken, wat 1.44 x (2 x het gewicht van je db) is.)

Zo, hebben jullie ook wel eens dat je gemotiveerd naar de gym toe gaat, maar bij de tweede oefening denkt: wat moet dat worden vandaag? :eek:

Dat had ik vanavond dus, gelukkig ging het later beter na wat 'kletspauzes', hehe.

Ik heb wel respect voor die Polen die er sinds kort zijn; die gaan tenminste door (ok, ze tillen minder dan ik)!

Warming-up:
5 min fietsen

Rug/triceps:

Cable rows
5x5x55kg
> Ging moeizaam, wel PR.

Pullups
5x6xBW
> Na de eerste set zonk de moed me al in de schoenen, puur op wilskracht doorgegaan.

Machine pullover
5x5x85kg
> Dit ging al wat beter: PR.

Machine lowback
3x12x55kg
> Ook weer PR.

Vertical row
5x5x75kg
> Nog een PR: dit ging zo makkelijk, ik had wel 100 kunnen doen ...

Close-grip BP (30cm? nu)
10xstang
5x40kg
5x50kg
5x5x60kg
> Wow, vet PR hier! Toch nog eens nagevraagd, maar de stang is toch eentje van 20kg, dus de gewichten uit mijn vorige logs bij deze oefening zijn ook 5kg zwaarder dan geschreven. ;)

Overhead extensions
5x5x13kg (per arm)

Dips
5x6xBW

Db shrugs
3x10x32kg

Toch weer op 5 oefeningen progressie geboekt: yihaa!

Laatst bewerkt:
Zo, hebben jullie ook wel eens dat je gemotiveerd naar de gym toe gaat, maar bij de tweede oefening denkt: wat moet dat worden vandaag? :eek:

Dat had ik vanavond dus, gelukkig ging het later beter na wat 'kletspauzes', hehe.

Ik heb wel respect voor die Polen die er sinds kort zijn; die gaan tenminste door (ok, ze tillen minder dan ik)!

Warming-up:
5 min fietsen

Rug/triceps:

Cable rows
5x5x55kg
> Ging moeizaam, wel PR.

Pullups
5x6xBW
> Na de eerste set zonk de moed me al in de schoenen, puur op wilskracht doorgegaan.

Machine pullover
5x5x85kg
> Dit ging al wat beter: PR.

Machine lowback
3x12x55kg
> Ook weer PR.

Vertical row
5x5x75kg
> Nog een PR: dit ging zo makkelijk, ik had wel 100 kunnen doen ...

Close-grip BP (30cm? nu)
10xstang
5x40kg
5x50kg
5x5x60kg
> Wow, vet PR hier! Toch nog eens nagevraagd, maar de stang is toch eentje van 20kg, dus de gewichten uit mijn vorige logs bij deze oefening zijn ook 5kg zwaarder dan geschreven. ;)

Overhead extensions
5x5x13kg (per arm)

Dips
5x6xBW

Toch weer op 5 oefeningen progressie geboekt: yihaa!

Ik merk dat het 5x5 gebeuren inmiddels behoorlijk bij je aanslaat ;)...prima om te lezen!

Terug
Naar boven