AndroidHealthClinic

Sigi's Logje

Dat begrijp ik ook wel, maar ben wel van mening dat je elk lijf kunt 'shapen'...

Sigi zal eens hard aan z'n voeding moeten werken, anders doet de rest ook niet zoveel (en repen al helemaal niet!).

Ja ok +1
tuurlijk kan je elk lijf shapen maar in welke mate is ook afhankelijk van genen..(ja en uiteraard ook voeding, dicipline ofcourse!!)
Maar ja dat hij wat aan zn voeding moet doen is zeker wel een vereiste ja..dus Sigi..;)

• Topic Starter Topic Starter
Even een snelle post, want ik wil naar het schaatsen en naar Sauerbreij kijken. ;)

Warming-up:
5 min fietsen

Benen/buik/schouders:

Leg press
12x180kg
12x210kg
12x240kg

Lying leg curl
3x12x20kg > Volume-PR.

Leg extensions
3x8x100kg

Seated calf raise
3x12x50kg

Adductor
3x12x40kg

Abductor
3x12x40kg

Machine twists
3x12x35kg

Machine crunches
3x12x40kg

Machine shoulderpess
5x5x70kg > Volume-PR.

Front raise
5x5x10kg

Side lateral raise
5x5x10kg

Reverse flyes
5x5x9kg > Volume-PR.

Db shrugs
3x10x28kg

Toch lekker getraind, voelde me alleen dizzy na de legpress ... :D

Laatst bewerkt:
Vanochtend met een goed gevoel de fiets opgestapt: het weer zat ook mee!

Ik had er lekker zin in en er moesten maar weer eens wat PR's sneuvelen vandaag ... :D

Warming-up:
5 min fietsen

Borst/biceps:

Bench press
2x10xstang
2x8x40kg
5x5x70kg
> Volume-PR, bij dit gewicht begin ik toch wat moeite te krijgen met de balans of met het liften.

Incline db press (30gr)
5x5x23kg
> Volume-PR.

Db flyes (40gr)
5x5x15kg
> PR + volume-PR.

Ez-bar curl
5x5x25kg
> PR + volume-PR: m'n armen stonden hierna strak van de spanning ...

Hammer curls
5x5x12kg (per arm)
> Volume-PR.

Machine arm curl
5x5x35kg
> Volume-PR.

Fingertip pushups
4x5
1x7
> Ik dacht: laat ik eens wat geks doen; je voelt het vooral in je vingers, hehe.

Wat een goede training/ochtend had ik, zeg: gewoon top!

Ligt het nu aan die creatine-repen of gewoon omdat ik er reteveel zin in had? :cool:

P.S. Net uitgerekend dat ik 14% meer heb getild dan twee weken geleden met precies dezelfde oefeningen (toen ik begon met 5x5).

Laatst bewerkt:
Gaat goed toch? Creatine heeft zich wel bewezen dat je er meer gewicht door kan liften.

Gaat goed toch? Creatine heeft zich wel bewezen dat je er meer gewicht door kan liften.

Ja, dat geloof ik ook als ik zo de berichten op internet lees.

Ook merk ik een iets hogere intensiteit en energielevel als ik bezig ben. :D

Anderen daarentegen zeggen dat het geen reet uitmaakt, althans niet op het niveau waar ik zit, letterlijk: 'je kan jezelf niet genoeg pijn doen ...'

Leuk dat je ook weer eens langs kwam, Kraft!

Laatst bewerkt:
Ik had er lekker zin in en er moesten maar weer eens wat PR's sneuvelen vandaag ... :D

Borst/biceps:

Bench press
2x10xstang
2x8x40kg
5x5x70kg
> Volume-PR, bij dit gewicht begin ik toch wat moeite te krijgen met de balans of met het liften.

P.S. Net uitgerekend dat ik 14% meer heb getild dan twee weken geleden met precies dezelfde oefeningen (toen ik begon met 5x5).

Je bent goed bezig! Goede progressie...zie je nu wel dat er niets mis is met 5x5? ;)
Zorg dat je nu als je gaat bankdrukken een spotter bij hebt, voor als het mocht mis gaan, die effies kan helpen.
Een uitspraak als "ik begin nu toch wat moeite te krijgen"...Sigi, jongen het moet moeite kosten!!! Dit gewicht steld nog niets voor bij jou...als ik een volgende keer lees: ik bleef bijna kapot onder het halter, en dat je helemaal gesloopt ben, ben dan weet ik dat je een goede training had :p

• Like
Waarderingen: Sigi
Geef eens een link naar de repen die je hebt - ben nieuwsgierig ;)

5x5 gaat het wel worden voor je, gaat lekker!
Ik ben nog even aan het kijken wat mijn schema voor de komende tijd wordt - dus vandaar wat afwisseling in m'n log (laatste schema heb ik ruim 6 weken gedaan hoor!)

• Like
Bedankt voor de reacties, mensen. :p

Vandaag wel wat spierpijn, maar dat mag wel na zo veel PR's gisteren!

Wat betreft het bankdrukken: mijn techniek is nog lang niet top, daarom begin ik al moeite te krijgen met de balans. Van de vijf reps gingen er slechts twee makkelijk omhoog, omdat de techniek en balans toen wel goed was ...

Eigenlijk zou een ervaren iemand zoals Huggy er naar moeten kijken, want laten we wel wezen: de laatste keer was pas de 10e keer dat ik heb gebankdrukt!

Ik ga vanavond maar weer eens proberen om wat PR's te laten sneuvelen. :D

Bedankt voor de reacties, mensen. :p

Vandaag wel wat spierpijn, maar dat mag wel na zo veel PR's gisteren!

Wat betreft het bankdrukken: mijn techniek is nog lang niet top, daarom begin ik al moeite te krijgen met de balans. Van de vijf reps gingen er slechts twee makkelijk omhoog, omdat de techniek en balans toen wel goed was ...

Eigenlijk zou een ervaren iemand zoals Huggy er naar moeten kijken, want laten we wel wezen: de laatste keer was pas de 10e keer dat ik heb gebankdrukt!

Ik ga vanavond maar weer eens proberen om wat PR's te laten sneuvelen. :D

Probeer eens een filmpje te maken als je aan het BD bent.

iPod nano kan filmen ;)
(heb ik zelf)

Niet iedereen heeft zo'n fancy ipod nano, Dwarfje:mad:

Met wat lichte spierpijn naar de sportschool en nog lekker met de fiets ook!

Ik had er weer zin in, dus was vastbesloten om weer zwaarder te tillen op de meeste oefeningen, wat dus resulteerde in PR's op zeven van de acht exercises. :D

Warming-up:
5 min fietsen

Rug/triceps:

Cable rows
5x5x50kg

Machine lowback
3x12x50kg

Pullups (wijd)
5x6xBW
> Zeer tevreden hierover, alleen de laatste twee sets gaan echt op kracht en niet op soepelheid ...

Vertical row
5x5x70kg

Close-grip BP (12cm)
10xstang
5x35kg
5x5x45kg
> Enige oefening met geen PR!

One-arm overhead extensions
5x5x13kg

Machine pullover
5x5x80kg

Dips
5x6xBW
> Hierna even paar minuten pauze en toen een max-poging met pullups (wijd) geprobeerd: na zeven moest ik stoppen, maar wel een PR!

Db shrugs
3x10x32kg

Wat een goed gevoel geeft dit weer en bij de meeste oefeningen ben ik niet eens tot failure bezig. ;)

Morgen lekker een rustdag ...

P.S. Net uitgerekend: 29% (!) progressie vergeleken met 16 februari, OMG.

Laatst bewerkt:
Goede training hoor Sigi!

• Like
Hij wilde toch wat gaan kopen?
Nou dan! :P

Verder nette training hoor Sigi, pullups mogen ook op kracht, hoeft niet op soepelheid ;)

Toevallig heb ik al een MP3-speler (Sony NW-A3000 20gig: 100 euri), dus zou ik zo'n Ipod nano alleen voor de camera kopen ...

Ik houd graag van apparaten of gadgets die 1 goede functie hebben, puur voor de kwaliteit. :D

Ik dacht, laat ik hier ook eens even gaan kijken dan. ;)
Flink bezig kerel. :bow:
5x5x70 is al heel fatsoendelijk, zeker als je nog maar voor de 10de keer bankdrukt!
Als je nu eens je 1 rep max wilt testen kun je de Excelsheet gebruiken. ;)
Ik denk dat een 82,5kg er zeker wel in zal zitten.
Doe je de "narrow grip bench press" met 12cm afstand tussen je handen..?

---------- Toegevoegd om 16:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:31 ----------

12cm is wel heel smal vind ik...
Geen last van je polsen?
Schouderbreedte heeft evenveel effect op de triceps als wanneer je smaller pakt hoor, dus daar hoef je het niet voor te doen.
Ik heb het ook jaren gedaan, en nooit last gehad, maar schouderbreedte is wel wat comfortabeler.
Succes! :thumb:

Ik dacht, laat ik hier ook eens even gaan kijken dan. ;)
Flink bezig kerel. :bow:
5x5x70 is al heel fatsoendelijk, zeker als je nog maar voor de 10de keer bankdrukt!
Als je nu eens je 1 rep max wilt testen kun je de Excelsheet gebruiken. ;)
Ik denk dat een 82,5kg er zeker wel in zal zitten.
Doe je de "narrow grip bench press" met 12cm afstand tussen je handen..?

---------- Toegevoegd om 16:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:31 ----------

12cm is wel heel smal vind ik...
Geen last van je polsen?
Schouderbreedte heeft evenveel effect op de triceps als wanneer je smaller pakt hoor, dus daar hoef je het niet voor te doen.
Ik heb het ook jaren gedaan, en nooit last gehad, maar schouderbreedte is wel wat comfortabeler.
Succes! :thumb:

Bedankt voor het compliment, Hummer.

En wat die 1-rep max betreft weet ik niet of dat al zinvol is: ik heb al wel eens 4x80 getild (met een spotter erbij), maar die was qua uitvoering en techniek een ramp, haha.

Wat betreft die close-grip BP ... ja, die doe ik wel erg smal. Ik voel gelukkig nog niets, maar ik maak ook pas werksets van 5x5x45kg er mee.

Huggy zei ook al dat een grip op schouderbreedte beter zal werken, dus zal ik dat advies maar gaan opvolgen. :D

Voelde me goed en gemotiveerd om vanavond de beentjes te laten zweten, met als resultaat: op de leg press na alleen maar PR's. :D

Ik was al na een uurtje klaar, daarna wat aan de bar gezeten en nog gekletst over zaken buiten de sportschool om (mag ook wel eens).

Warming-up:
5 min fietsen

Benen/buik:

Machine crunches
3x12x45kg

Machine twists
3x12x40kg

Leg press
3x12x220kg

Lying leg curl
3x12x25kg

Leg extensions
3x12x100kg

Seated calf raise
3x12x60kg
> Dit is fullblock, jammer genoeg ...

Adductor
3x12x45kg

Abductor
3x12x45kg

Het gaat gelukkig de goede kant op nu en ik kan weer terugkijken op een geslaagde training! :p

Nu even lekker wat surfen op DBB en internet, muziek luisteren, wat chatten op MSN/mIRC en dan naar Pauw & Witteman kijken.

Terug
Naar boven