XXL Nutrition

Sigi's Logje

Netjes hoor - maar wat bedoel je met die 30cm op CGBP?

• Topic Starter Topic Starter
Dat is de (geschatte) afstand tussen mijn handjes: ik deed ze eerst nog veel closer, 12 cm, maar volgens Huggy en Hummer is dat nogal slecht voor de polsen en voegt het niets toe aan de oefening. :D

Ah!
Nu ik begrijp - is netjes...

:D Goedbezig man! :thumb:

Dat is de (geschatte) afstand tussen mijn handjes: ik deed ze eerst nog veel closer, 12 cm, maar volgens Huggy en Hummer is dat nogal slecht voor de polsen en voegt het niets toe aan de oefening. :D

Dat is juist en tevens correct! ;)

Je gaat goed Sigi!:D Goed ook dat je raad daadwerkelijk ook aanneemt..:thumb:

• Like
Waarderingen: Sigi
Tja, wie ben ik om advies van zulke 'grote' ervaringsdeskundigen in de wind te slaan? :D

Vanavond een lekkere training; drie en eigenlijk zelfs vier spiergroepen gedaan!

Warming-up:
5 min fietsen

Benen/buik/schouders:

Leg press
3x12x220kg

Lying leg curl
2x12x30kg
10x30kg (PR)
> Voor het eerst ooit pijn in m'n beentjes gevoeld, laatste set maar tot tien gekomen ...

Leg extensions
3x12x110kg
> PR

Seated calf raise
3x12x60kg
> Het apparaat gaat helaas niet zwaarder.

Machine crunches
3x12x50kg (PR)

Machine twists
3x12x45kg
> PR.

Machine shoulder press
5x5x75kg
> Technisch niet perfect, maar wel PR.

Front raises
5x5x9kg

Rear flyes
5x5x7kg

Onderarm-training
Wrist-curls (plates 5kg/10kg), Reverse wrist-curls (db 6kg), Plate curls (5kg/10kg).

Slechts drie schouderoefeningen en niet te zwaar, want ik had de schouders natuurlijk al gisteren en eergisteren meegetraind. ;)

Oh ja, ik was de adductor- en abductor-oefeningen vergeten: wat jammer nou! Morgen een welverdiende rustdag.

Sorry mensen, maar geen nieuwe log vandaag.

Vanochtend niet kunnen trainen, omdat ik gisteravond was weggeweest naar een maat van me en daar vanochtend nog steeds was (na een late avond natuurlijk). ;)

In de loop van de dag weer wat last gekregen van een zwerend pijntje aan de binnenkant van mijn rechterschouder: misschien toch te zwaar belast de afgelopen tijd met al die PR's ...

Morgenochtend ga ik wel trainen, maar ik zal kijken hoe zwaar ik ga bankdrukken. :D

Sorry mensen, maar geen nieuwe log vandaag.

Vanochtend niet kunnen trainen, omdat ik gisteravond was weggeweest naar een maat van me en daar vanochtend nog steeds was (na een late avond natuurlijk). ;)

In de loop van de dag weer wat last gekregen van een zwerend pijntje aan de binnenkant van mijn rechterschouder: misschien toch te zwaar belast de afgelopen tijd met al die PR's ...

Morgenochtend ga ik wel trainen, maar ik zal kijken hoe zwaar ik ga bankdrukken. :D

;) Wat een smoes...en verder klinkt het ook allemaal verdacht...
Je moet wel leren prioriteiten te stellen...op trainingsdagen weet ik niet eens dat ik vrienden/familie of whatever heb!
Daar hoeft me echt niemand lastig te vallen, en maak ik consequent geen afspraken :cool:

Doe eens niet op de assist 5x5...tis eigenlijk bedoeld voor de compound...assist zou ik 4x8 doen als ik jouw was.
Het is leuk als je sterker wordt, maar het moet niet ten koste van blessure's gaan! Sterk(er) worden & heel blijven dat is de kunst!

Oh ja, ik was de adductor- en abductor-oefeningen vergeten: wat jammer nou! Morgen een welverdiende rustdag.

Beeeeeeeeetje jammer S, valt me tegen van je :D
Verder nette training hoor, jammer van je schouder :(

Wie heeft er al weekend? ikke ikke GOED WEEKEND alvast ! :D

• Like

Ga je alleen maar kijken of ga je er voor ;)!
Wel luisteren naar je lichaam...dus als het echt niet gaat zij het zo, en dan gewoon de volgende keer beter.

Sigi suc6! Die 75kg gaat je zeker lukken:thumb:

Vol zelfvertrouwen vanochtend naar de gym om die 75kg te pakken en ook nog de gewichten op wat andere oefeningen te verhogen!

Ik moet wel zeggen dat ik wat werd afgeleid door vrouwelijk schoon en ik voor de tweede oefening last kreeg van mijn rug, maargoed ... ;)

Warming-up
2 min fietsen
> Ik had er absoluut geen zin in, had al op de fiets tegen de wind in getrapt.

Bench press
2x10xstang
8x40kg
6x50kg
5x5x75
> YES, mijn (eerste) doelstelling gehaald en het ging nog redelijk makkelijk ook! :D

Incline db chest press (40gr)
5x5x25kg
> Voor deze oefening legde ik dus de gewichten op de grond zonder goed door de knieeen te gaan: het schoot in m'n rug ... :(

Flyes
5x5x16kg

Ez-bar curl
5x5x25kg
> Ging pretty easy.

Hammer curls
2x5x16kg (per arm)
3x5x15kg

Machine arm curl
5x5x35kg

Gaaf gevoel dat de borstoefeningen zo goed (PR's) gingen en nu op naar het volgende bankdrukdoel (BW for reps). :p

Nice! Zie je nou wel dat je stiekem sterker bent dan je zelf in de gaten hebt?
...en pas op met je rug - die krijg je maar eentje ;)

Zeg Sig, doe je wel ff voorzichtig ja? Geen kwark taferelen hierzo eh? ;)

• Like
Nice! Zie je nou wel dat je stiekem sterker bent dan je zelf in de gaten hebt?
...en pas op met je rug - die krijg je maar eentje ;)

Dank je, Dwarfie. ;)

Ik zal vandaag en morgen rust houden en mijn rug zoveel mogelijk ontzien (alhoewel ik 'm bij het stofzuigen zonet nog wel voelde ...).

---------- Toegevoegd om 14:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:50 ----------

Zeg Sig, doe je wel ff voorzichtig ja? Geen kwark taferelen hierzo eh? ;)

Ja hoor, Kwark: Sig zal voorzichtig doen en wat meer zijn verstand gebruiken bij bepaalde bewegingen ... ;)

Leuk dat je weer effe langs kwam.

:thumb:
Gaat lekker zo man.

Terug
Naar boven