MuscleMeat

Sigi's Logje

Da's soms het moeilijkste, heel blijven...
Allez, in mijn geval dan toch... :o
Keep it up dude! :thumb:

Vol zelfvertrouwen vanochtend naar de gym om die 75kg te pakken en ook nog de gewichten op wat andere oefeningen te verhogen!

Ik moet wel zeggen dat ik wat werd afgeleid door vrouwelijk schoon en ik voor de tweede oefening last kreeg van mijn rug, maargoed ... ;)

Warming-up
2 min fietsen
> Ik had er absoluut geen zin in, had al op de fiets tegen de wind in getrapt.

Bench press
2x10xstang
8x40kg
6x50kg
5x5x75
> YES, mijn (eerste) doelstelling gehaald en het ging nog redelijk makkelijk ook! :D

Gaaf gevoel dat de borstoefeningen zo goed (PR's) gingen en nu op naar het volgende bankdrukdoel (BW for reps). :p

Proficiat met het bereiken van je doelstelling...ik wist wel dat je het in je had...je hebt alleen zo af en toe effies een corrigerend duwtje nodig (net als ik ook ;)).
Maaaaaaaaaaaaaaaar we zijn er nog niet...het streven was toch om dit jaar 1x100kg te drukken?

Als je het schema wilt blijven aanhouden doe dan het volgende (want eigenlijk zit je pas op de helft!)...volgende week deloaden met 3x3x75...dat is een echte deload, want vandaag kreeg je 5x5x75 en het ging je vrij goed af...dan de week daarna beginnen met 3x3.
Bijvoorbeeld 3x3x80 en dat opbouwen tot 3x3x90...als je 3x3x90 drukt, weet ik zeker dat je 1 RM op ruim 100kg zal zitten :).

Afgeleid door vrouwelijk schoon?
Man als ik train heb ik oogkleppen op en zie ik alleen maar het halter en de gewichten en heb ik alleen maar oog voor progressie ;)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor het compliment, Huggy!

De doelstelling voor dit jaar (bij november) is om de 100kg voor reps te kunnen tillen, zelfs 5x5 mocht dat nodig zijn: dus altijd hoog inzetten! :D

Ik zal volgende week een deload toepassen en daarna de gewichten gaan opbouwen met het 3x3-schema.

Als ik de 90kg (bodyweight) op deze wijze heb bereikt, zal ik eens gaan toppen!

Ook ben ik benieuwd hoe lang ik het nog volhoud zonder spotter; boven de 80 zou dit wel eens noodzakelijk gaan worden namelijk ... ;)

5x5x100 zou prachtig zijn Sigi!!:D

Sounds like a plan!
Huggy's way: gestaag maar zeker! :thumb:

Donders, vandaag opgestaan met rugpijn: ik heb er 10 minuten over gedaan om uberhaupt op te staan en mezelf aan te kleden! :(

Het gaat op dit moment gelukkig beter, nu ik wat gelopen heb.

Maar ik ga morgen geen rugtraining doen, op maandag begin ik gewoon weer met borst/biceps en dan op dinsdag kijken we hoe het gaat ... :D

Slecht teken maat.
Als het "gewoon" spierpijn is, heb je niet zo veel moeite om je bed uit te komen denk ik.
Hopelijk ben je er snel wer vanaf.
Beterschap. ;)

aooo ben je door je rug gegaan of echt gewoon ouderwetse lekkere spierpijn..das toch gewoon lekker hahaha
Teken dat je lekker hard getraind had, je laatste training maar als je door je rug bent gegaan..dan wens ik je sterkte.. anyway..fijn weekend

Donders, vandaag opgestaan met rugpijn: ik heb er 10 minuten over gedaan om uberhaupt op te staan en mezelf aan te kleden! :(

Het gaat op dit moment gelukkig beter, nu ik wat gelopen heb.

Maar ik ga morgen geen rugtraining doen, op maandag begin ik gewoon weer met borst/biceps en dan op dinsdag kijken we hoe het gaat ... :D

We kunnen hier natuurlijk niet constateren wat jij hebt en als zoiets aanhoudt zou ik zeker de huisarts consulteren.

Wat zeker niet verkeerd is voor krachtsporters (ik laat het ook veel te weinig doen) is regelmatig laten masseren door een sportmasseur.
Dit kan preventief werken.

Dan...wat ik tegenwoordig ook vaker doe...maar ik ben dan ook een oudje ;)...mijn spieren inspuiten met perskindolspray voordat ik ga sporten...dat zorgt voor een goede doorbloeding...je kunt zeggen dat je die doorbloeding ook bereikt met 10 minuten fietsen, maar ik spuit die spray op de spiergroepen die ik ga belasten...borst, triceps, schouders en rug.

Bedankt voor de zorgen, beste mensen.

Nu heb ik wel een kleine 'geschiedenis' wat betreft mijn (zwakke) onderrug, hij is namelijk ook nogal stressgevoelig.

Ik heb wel een lekker zalfje dat goed helpt (maar ook brandt), dus over een paar dagen zal het wel weer over zijn. :D

Perskindol is goed.
Reflex gel (alleen in België..?) schijnt ook heel goed te zijn.

Beterschap sigmans :)

Laatst bewerkt:
Vanochtend pijnvrij naar de sportschool; dat was wel een voorwaarde om weer te gaan trainen. :D

Met tevredenheid was ik weer in staat om de gewichten op drie/vier oefeningen te verhogen.

Borst/biceps:

Bench press
2x10xstang
8x40kg
5x60kg
3x3x80kg
> Ik moet wel toegeven dat dit geen 'touch & go'-beurten zijn, want zeker zonder spotter durf ik de bar niet verder dan een cm of 7 boven mijn borst te laten zakken (vraagje: hoe belangrijk is dit trouwens?).

Incline db chest press (40gr)
5x5x26kg

Flyes (40gr)
5x5x17kg

Ez-bar curl
2x5x25kg
3x5x30kg > PR

Hammer curls
5x5x15kg (per arm)

Machine arm curl
5x5x35kg

Sorry Huggy: ik heb geen deload ingelast, maar ben gelijk doorgestoten naar de 80kg ... :eek:

Vanochtend pijnvrij naar de sportschool; dat was wel een voorwaarde om weer te gaan trainen. :D

Met tevredenheid was ik weer in staat om de gewichten op drie/vier oefeningen te verhogen.

Borst/biceps:

Bench press
2x10xstang
8x40kg
5x60kg
3x3x80kg
> Ik moet wel toegeven dat dit geen 'touch & go'-beurten zijn, want zeker zonder spotter durf ik de bar niet verder dan een cm of 7 boven mijn borst te laten zakken (vraagje: hoe belangrijk is dit trouwens?).

Incline db chest press (40gr)
5x5x26kg

Flyes (40gr)
5x5x17kg

Ez-bar curl
2x5x25kg
3x5x30kg > PR

Hammer curls
5x5x15kg (per arm)

Machine arm curl
5x5x35kg

Sorry Huggy: ik heb geen deload ingelast, maar ben gelijk doorgestoten naar de 80kg ... :eek:

3x3x80 was dus een partial, een gedeeltelijke beweging.
Het is heel, heel belangrijk om in dit stadium van training volledige bewegingen te maken...dus altijd een touch op de borst!
En die deload is echt niet voor niks...straks kom je je zelf tegen, en raak je wellicht overtraind...(mja...ik luister ook niet altijd :o).

3x3x80 was dus een partial, een gedeeltelijke beweging.
Het is heel, heel belangrijk om in dit stadium van training volledige bewegingen te maken...dus altijd een touch op de borst!
En die deload is echt niet voor niks...straks kom je je zelf tegen, en raak je wellicht overtraind...(mja...ik luister ook niet altijd :o).

Goed dat je dat nu zegt, Huggy: ik ga meteen de volgende training terug in gewicht en touch-beurten maken!

De 60kg gaat wel gemakkelijk met aanraking, dus ik ben benieuwd wanneer het boven de 70kg echt moeilijk gaat worden ... :D

*schouderklopje* Vanwege zowel de training als de aanpassing naar een goed rom. :thumb:

• Like
Waarderingen: Sigi
Netjes weer Sigi!:D

Vanavond wat rustig aan gedaan om niet mijn rug te blesseren, maar gelukkig toch weer wat kunnen verhogen bij sommige oefeningen. :D

Ik had trouwens een mindere avond dan anders, althans dat was het gevoel toen ik bezig was.

Warming-up:
5 min fietsen

Rug/triceps:

Cable rows
5x5x55kg

Machine lowback
3x12x45kg

Pullups (wijd)
5x6xBW

Machine pullover
5x5x90kg

Vertical row
5x5x80kg

CGBP
2x10xstang
3x10x50kg
> Op volume getraind: evenaring PR. Na de dips ook nog even 10x60kg gedaan. ;)

One-arm overhead extension
2x5x13kg
3x5x14kg

Dips
3x7xBW

Db shrugs
3x10x36kg

Vooral m'n armen zaten vol nu en ik kan tevreden terugkijken ondanks dat het niet mijn dag was.

Er zat vanavond weinig intensiteit in de oefeningen, misschien ook omdat het een beetje broeierig was in de sportzaal.

Ik heb al een week niet gepost: druk met andere bezigheden en weer heb ik rugklachten. :(

Deze keer ging het zelfs fout bij het aantrekken van m'n broek, het moet niet gekker worden ...

Als het in het weekend niet over is, zal ik naar de dokter gaan of eens een bezoekje brengen aan een fysiotherapeut/masseur. :D

Terug
Naar boven