- Waardering
- 1.524
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 150kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vol zelfvertrouwen vanochtend naar de gym om die 75kg te pakken en ook nog de gewichten op wat andere oefeningen te verhogen!
Ik moet wel zeggen dat ik wat werd afgeleid door vrouwelijk schoon en ik voor de tweede oefening last kreeg van mijn rug, maargoed ...
Warming-up
2 min fietsen
> Ik had er absoluut geen zin in, had al op de fiets tegen de wind in getrapt.
Bench press
2x10xstang
8x40kg
6x50kg
5x5x75
> YES, mijn (eerste) doelstelling gehaald en het ging nog redelijk makkelijk ook!
Gaaf gevoel dat de borstoefeningen zo goed (PR's) gingen en nu op naar het volgende bankdrukdoel (BW for reps).![]()
).
.

Donders, vandaag opgestaan met rugpijn: ik heb er 10 minuten over gedaan om uberhaupt op te staan en mezelf aan te kleden!
Het gaat op dit moment gelukkig beter, nu ik wat gelopen heb.
Maar ik ga morgen geen rugtraining doen, op maandag begin ik gewoon weer met borst/biceps en dan op dinsdag kijken we hoe het gaat ...![]()
...mijn spieren inspuiten met perskindolspray voordat ik ga sporten...dat zorgt voor een goede doorbloeding...je kunt zeggen dat je die doorbloeding ook bereikt met 10 minuten fietsen, maar ik spuit die spray op de spiergroepen die ik ga belasten...borst, triceps, schouders en rug.

Vanochtend pijnvrij naar de sportschool; dat was wel een voorwaarde om weer te gaan trainen.
Met tevredenheid was ik weer in staat om de gewichten op drie/vier oefeningen te verhogen.
Borst/biceps:
Bench press
2x10xstang
8x40kg
5x60kg
3x3x80kg
> Ik moet wel toegeven dat dit geen 'touch & go'-beurten zijn, want zeker zonder spotter durf ik de bar niet verder dan een cm of 7 boven mijn borst te laten zakken (vraagje: hoe belangrijk is dit trouwens?).
Incline db chest press (40gr)
5x5x26kg
Flyes (40gr)
5x5x17kg
Ez-bar curl
2x5x25kg
3x5x30kg > PR
Hammer curls
5x5x15kg (per arm)
Machine arm curl
5x5x35kg
Sorry Huggy: ik heb geen deload ingelast, maar ben gelijk doorgestoten naar de 80kg ...![]()
).3x3x80 was dus een partial, een gedeeltelijke beweging.
Het is heel, heel belangrijk om in dit stadium van training volledige bewegingen te maken...dus altijd een touch op de borst!
En die deload is echt niet voor niks...straks kom je je zelf tegen, en raak je wellicht overtraind...(mja...ik luister ook niet altijd).