- Waardering
- 1.524
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 150kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

sinds ik begon met deadlift heb ik nooit geen last meer gehad van rug,en ik doe om de 2 weken zwaar 5x5 en verhogen telkens(5rm)Als je rug straks weer goed voelt, doe dan eens iedere week wat lichte setjes deadlift.
Niks zwaars, gewoon redelijk relaxed liften.
Bij mij hielp dat héél goed.
Succes man.

Bankdrukken
10xstang
8x40kg
5x60kg
4x4x75kg
> Laatste twee sets ging moeizaam met de lockout: hoe dat te trainen, iemand een idee? Wel goed uitgevoerd!
Ik ga het nu eens proberen zonder die creatine-bars, eens kijken of ik nog progressie kan boeken - scheelt ook weer 40 euro in de maand.![]()

Problemen in de Lockout betekend dat je zwakke plek de triceps zijn!
Je kunt je triceps sterker maken met b.v. close grip bench press of triceps extensions (french press / skull crushers) maar ook specifiek de lockout te trainen door pinn press in een powerrack te doen of close grip board press.
Een board kan van alles zijn...als je maar iets op je borst legt waardoor je de halter op kan laten neerkomen...sommigen doen het zelfs met een fles (niet van glas!) Wees innovatief in deze![]()

Bankdrukken
2x10xstang
5x60kg
3x3x80kg
> PR! Het ging nog redelijk makkelijk, niet dat ik veel meer reps had kunnen doen, maar 3x3 is gewoon perfect voor mij. Ik begin ook steeds meer zelfvertrouwen te ontwikkelen bij deze oefening!![]()
.Proficiat met je nieuwe volume pr!
Op naar de 3x3x90kg...en als je dat doel hebt bereikt, dan ga je eens pieken...de 100kg moet er dan toch wel in zitten.

Met een goed humeur, want het was lekker weer en geen wind tegen, naar de sportschool. Ik had er weer zin in en ga m'n best doen!
Warming-up:
5 min fietsen
Rug/triceps:
Cable row
3x8x55kg
> Verandering van reprange: bevalt wel.
Machine lowback
3x12x50kg
Pullups (wijd)
5x6xBW
CGBP
10xstang
6x50kg
5x60kg
5x70kg
4x80kg
> Vet PR en zonder spotter! \o/
Machine pullover
3x8x85kg
> PR
Vertical row
4x6x90kg
> PR
Tricep overhead extensions
3x8x13kg
Pullups (wijd)
8xBW
6xBW
4xBW
> Een maatje kwam vragen of ik even mee wilde doen met zijn setjes pullups: sure! Vet volume-PR in totaal natuurlijk ...
Dips
3x8xBW
Zo, dat was weer een puike training: een 8.5 deze keer voor de PR's op de twee belangrijkste oefeningen.
P.S. Ik merk dat het bankdrukken en pullups een bepaalde synergie hebben: als ik het ene eerst doe, gaat het andere gelijk daarna veel beter dan normaal.

Dat klopt...agonisten/antagonisten training noemen we dat men een moeilijk woord![]()

Ik loop te hard van stapel en wil te veel te snel: iemand moet mij corrigeren.![]()