XXL Nutrition

Sigi's Logje

Als je rug straks weer goed voelt, doe dan eens iedere week wat lichte setjes deadlift.
Niks zwaars, gewoon redelijk relaxed liften.
Bij mij hielp dat héél goed.
Succes man.

veel beterschap sigi;)
last van je rug?wat heb je uitgestoken dan?
mss te weinig rug getraind ofzo?
daarna dringend beginnen deadliften maat:whip::D

---------- Toegevoegd om 21:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:14 ----------

Als je rug straks weer goed voelt, doe dan eens iedere week wat lichte setjes deadlift.
Niks zwaars, gewoon redelijk relaxed liften.
Bij mij hielp dat héél goed.
Succes man.
sinds ik begon met deadlift heb ik nooit geen last meer gehad van rug,en ik doe om de 2 weken zwaar 5x5 en verhogen telkens(5rm):)

• Topic Starter Topic Starter
Jaja, na een lange pauze eindelijk weer een training!

Was wel weer effe wennen en ik had veel moeite om de oude gewichten te pakken, dus ik ben niet voor PR's gegaan deze keer ... :D

Warming-up:
5 min fietsen

Borst/biceps:

Bankdrukken
2x10xstang
8x40kg
6x60kg
5x5x70kg
> En nu wel met touch & go-beurten! Laatste set ging onverwachts moeizaam; volgende keer een hoger gewicht 4x4 en nog later misschien 3x3 nemen.

Incline db chest press (30gr)
2x6x24kg
2x6x22kg
> Oh, wat ging dit slecht en ik moest gewoon terug in gewicht :mad:

Db flyes (40gr)
4x6x16kg

Ez-bar curl
4x6x30kg
> Laatste set gecheat, lol ...

Hammer curls
4x6x13kg

Machine arm curl
4x6x30kg
> Laatste twee oefeningen voor de pomp, voelde al strak genoeg aan.

Ik was blij dat ik weer wat kon doen, desondanks had ik het gevoel dat ik in de twee weken pauze mijn oude ritme wel ben kwijtgeraakt ... ???

Sigi, alles komt goed! ik weet het zeker! dat ritme is binnen no-time weer terug!:D

Vanwaar de lange pauze eigenlijk?

Vol goede moed naar de sportschool ... kom ik daar aan, is het retedruk: heb echt een compleet andere volgorde in oefeningen moeten doen. :D

Warming-up:
5 min fietsen

Rug/triceps:

Machine crunches
3x12x50kg
> Moest ik helaas mee beginnen ...

Cable row (small)
5x5x55kg

Machine lowback
3x12x45kg

Db rows
3x8x25kg

Pullups
5x6xBW
> Laatse set ging moeizaam.

CGBP
10xstang
8x40kg
3x5x60kg

Db overhead extensions
3x8x13kg

Dips
4x6xBW

Vertical row
3x8x80kg

Db shrugs
3x10x36kg

Geen PR's en wat sikkeneurig over de volgorde van werken, maar achteraf gezien toch best tevreden: het ritme begint weer te komen. :p

Lekker naar de sportschool op vrijdagavond, het was drukker dan normaal; maar dat geeft niks!

De oefeningen daarentegen waren een zooitje en eigenlijk niet voor herhaling vatbaar: van alles wat gedaan dus ... :(

Warming-up:
7 min fietsen
> Was in gesprek geraakt met een (rondborstige) dame van de brandweer, hehe ...

Benen/borst/biceps/triceps/buik:

Legpress
3x12x200kg

Leg extensions
3x12x100kg

Seated calf raise
3x12x55kg

Bankdrukken
10xstang
8x40kg
5x60kg
4x4x75kg
> Laatste twee sets ging moeizaam met de lockout: hoe dat te trainen, iemand een idee? Wel goed uitgevoerd!

Db flyes (40gr)
3x8x15kg

Ez-bar curl
4x6x30kg

Bar pushdown
8x50kg
2x8x55kg

Machine side twists
3x12x40kg

Machine crunches
3x12x50kg

Ik kijk toch wel tevreden terug op mijn training, was vooral content dat het bankdrukken weer aardig ging (nog steeds zonder spotter ook).

Ik ga het nu eens proberen zonder die creatine-bars, eens kijken of ik nog progressie kan boeken - scheelt ook weer 40 euro in de maand. :D

Bankdrukken
10xstang
8x40kg
5x60kg
4x4x75kg
> Laatste twee sets ging moeizaam met de lockout: hoe dat te trainen, iemand een idee? Wel goed uitgevoerd!

Ik ga het nu eens proberen zonder die creatine-bars, eens kijken of ik nog progressie kan boeken - scheelt ook weer 40 euro in de maand. :D

Problemen in de Lockout betekend dat je zwakke plek de triceps zijn!
Je kunt je triceps sterker maken met b.v. close grip bench press of triceps extensions (french press / skull crushers) maar ook specifiek de lockout te trainen door pinn press in een powerrack te doen of close grip board press.
Een board kan van alles zijn...als je maar iets op je borst legt waardoor je de halter op kan laten neerkomen...sommigen doen het zelfs met een fles (niet van glas!) Wees innovatief in deze :)

Problemen in de Lockout betekend dat je zwakke plek de triceps zijn!
Je kunt je triceps sterker maken met b.v. close grip bench press of triceps extensions (french press / skull crushers) maar ook specifiek de lockout te trainen door pinn press in een powerrack te doen of close grip board press.
Een board kan van alles zijn...als je maar iets op je borst legt waardoor je de halter op kan laten neerkomen...sommigen doen het zelfs met een fles (niet van glas!) Wees innovatief in deze :)

Bedankt voor de tips weer, Huggy!

Volgende week zal ik eens de 80kg proberen met touch & go, maar dan 3x3 natuurlijk.

Het is vooral de conditie van mijn triceps in deze die het laat afweten, want de eerste paar sets en reps gaan prima qua lockout: maargoed, sterkere triceps betekent natuurlijk ook een beter spieruithoudingsvermogen! :D

Goed bezig man! ;thumb:
Bankdrukken met een smalle greep is een goede om eens mee te beginnen als je je triceps wilt sterker maken.
De andere voorstellen die Huggy doet natuurlijk ook! ;)

Na 20 minuutjes tegen de wind ingetrapt te hebben, 's morgens aangekomen bij de sportschool: ik had er weer zin in!

Warming-up:
5 min fietsen

Borst/biceps:

Bankdrukken
2x10xstang
5x60kg
3x3x80kg
> PR! Het ging nog redelijk makkelijk, niet dat ik veel meer reps had kunnen doen, maar 3x3 is gewoon perfect voor mij. Ik begin ook steeds meer zelfvertrouwen te ontwikkelen bij deze oefening! :D

Incline BP (70gr)
10xstang
8x40kg
3x5x50kg
> Voor het eerst alleen gedaan en het ging beter dan verwacht. Eigenlijk zuigt dit toestel, want je kan de rugleuning niet verstellen en staat op ongeveer 70gr: je doet bijna military presses ... :(

Db flyes
3x8x15kg
> Langzaam en zo gestrekt mogelijk uitgevoerd.

Ez-bar curl
4x6x30kg

Machine arm curl
4x6x35kg

Hammer curl
4x6x12kg
> Na de twee eerste biceps-oefeningen staan mijn (onder-)armen zo strak, dat veel zwaarder niet echt kan ...

Dit was een goede training en ik geef het dan ook een 8. Aanstaande vrijdag maar weer eens borst doen! ;)

Bankdrukken
2x10xstang
5x60kg
3x3x80kg
> PR! Het ging nog redelijk makkelijk, niet dat ik veel meer reps had kunnen doen, maar 3x3 is gewoon perfect voor mij. Ik begin ook steeds meer zelfvertrouwen te ontwikkelen bij deze oefening! :D

Proficiat met je nieuwe volume pr!
Op naar de 3x3x90kg...en als je dat doel hebt bereikt, dan ga je eens pieken...de 100kg moet er dan toch wel in zitten :).

Weer een PR op de bench! Goed bezig Sigi:bow:

Met een goed humeur, want het was lekker weer en geen wind tegen, naar de sportschool. Ik had er weer zin in en ga m'n best doen!

Warming-up:
5 min fietsen

Rug/triceps:

Cable row
3x8x55kg
> Verandering van reprange: bevalt wel.

Machine lowback
3x12x50kg

Pullups (wijd)
5x6xBW

CGBP
10xstang
6x50kg
5x60kg
5x70kg
4x80kg
> Vet PR en zonder spotter! \o/

Machine pullover
3x8x85kg

Vertical row
4x6x90kg
> PR

Tricep overhead extensions
3x8x13kg

Pullups (wijd)
8xBW
6xBW
4xBW
> Een maatje kwam vragen of ik even mee wilde doen met zijn setjes pullups: sure! Vet volume-PR in totaal natuurlijk ...

Dips
3x8xBW

Zo, dat was weer een puike training: een 8.5 deze keer voor de PR's op de twee belangrijkste oefeningen. :D

P.S. Ik merk dat het bankdrukken en pullups een bepaalde synergie hebben: als ik het ene eerst doe, gaat het andere gelijk daarna veel beter dan normaal.

Laatst bewerkt:
Met een goed humeur, want het was lekker weer en geen wind tegen, naar de sportschool. Ik had er weer zin in en ga m'n best doen!

Warming-up:
5 min fietsen

Rug/triceps:

Cable row
3x8x55kg
> Verandering van reprange: bevalt wel.

Machine lowback
3x12x50kg

Pullups (wijd)
5x6xBW

CGBP
10xstang
6x50kg
5x60kg
5x70kg
4x80kg
> Vet PR en zonder spotter! \o/

Machine pullover
3x8x85kg
> PR

Vertical row
4x6x90kg
> PR

Tricep overhead extensions
3x8x13kg

Pullups (wijd)
8xBW
6xBW
4xBW
> Een maatje kwam vragen of ik even mee wilde doen met zijn setjes pullups: sure! Vet volume-PR in totaal natuurlijk ...

Dips
3x8xBW

Zo, dat was weer een puike training: een 8.5 deze keer voor de PR's op de twee belangrijkste oefeningen. :D

P.S. Ik merk dat het bankdrukken en pullups een bepaalde synergie hebben: als ik het ene eerst doe, gaat het andere gelijk daarna veel beter dan normaal.

Dat klopt...agonisten/antagonisten training noemen we dat men een moeilijk woord ;)

Na een maandag en dinsdag een bijna opgepompt gevoel te hebben gehad, dacht ik dat vandaag te kunnen herhalen ... ;)

Het ging niet helemaal zoals gepland, mezelf weer niet aan mijn schema gehouden en aan het eind van de avond gewoon te veel gedaan (3x bankdrukken?!).

Warming-up:
5 min fietsen
(werd even afgeleid door een mooi en lief vrouwtje, maargoed ...)

Borst/biceps/rug/triceps/buik

Incline BP
10xstang
5x50kg
5x60kg
3x70kg (slecht uitgevoerd)
5x60kg
> Dit was om te testen wat mijn werksets worden bij deze oefening. De 70kg was duidelijk too much. Ook wilde ik proberen of dit een positieve invloed heeft op het platte bankdrukken direct erna ...

Bankdrukken
10xstang
8x40kg
5x60kg
3x3x85kg (erg moeizaam)
> PR natuurlijk, maar je wilt niet weten hoeveel moeite dit kostte. Bij 1 set een spotter bijgevraagd, maar alles zelf gedaan. Dit is wel het maximum wat ik alleen zou kunnen doen merk ik wel. Ook was ik niet echt vers meer na de incline en hadden de twee opwarmsets misschien geen eens gehoeven, terwijl die als een speer gingen ... :D

Incline flyes
3x8x17kg
> PR

Ez-bar curl
4x6x30kg

Pullups
5x6xBW
> Wel opgesplitst in 3 en 2 setjes (na de machine curl gedaan).

CGBP
10xstang
8x40kg
5x50kg
10x60kg (volume-PR)
> Lol, drie bankdruk-oefeningen: het moet niet gekker worden ...

Machine arm curl
4x6x35kg

Machine side twists
3x12x35kg

De tank was duidelijk leeg na deze oefening; ik kon niet meer.

Eigenlijk was het alleen de bedoeling om even te bankdrukken, maar dit resulteerde dus in een gemixt UB-schemaatje.

Ik loop te hard van stapel en wil te veel te snel: iemand moet mij corrigeren. :eek:

P.S. Net uitgerekend en verdorie meer dan 4200 kg gebankdrukt in totaal ... en dat voor een ecto zoals ik!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven