MuscleMeat

Sigi's Logje

Marvin: bedoel je soms dat ik dat net zo goed ook thuis kan 'trainen'? ;)
Is een optie als je wat barbell/dumbbell werk thuis hebt liuggen...maar bedoelde meer te zeggen dat ik me niet bepaald bevredigd zou voelen na enkel onderarmen en buik..;) dus ik zou daar niet voor naar de gym gaan! Maar kan zerker geen kwaad om het wel te doen IMO:D:D

• Topic Starter Topic Starter
Ok, lekker naar de sportschool met het idee om niet al te zwaar/veel te trainen i.v.m. de rechterschouder.

Dat idee natuurlijk niet volgehouden, met als resultaat af en toe wat pijntjes ... :(

In gesprek geraakt met een aardige gozer die aan het deadliften was, dus maar gelijk gevraagd voor uitleg!

Ook de squat even voorgedaan, dus Sigi kan vanaf volgende week Hummer's schema gaan volgen. :D

Warming-up:
5 min fietsen

Borst/rug/triceps:

Incline BP
10xstang
8x40kg
5x5x60kg
> Ging nog redelijk, ook met de schouder.

Pullups:
3x6xBW
> Ong. 75 seconden pauze tussen de sets.

Seated cable row (close-grip)
8x45kg
> Hierna gestopt, voelde steken in m'n schouder.

Machine lowback
3x12x50kg

CGBP
10xstang
8x50kg
5x60kg
5x80kg > PR

Triceps overhead extension
8x13kg
8x15kg
6x16kg (vet PR)
> Ondanks wat pijntjes tijdens de eerste set toch doorgegaan ...

Hierna toch maar gestopt omdat dat verstandig leek en de rest van de avond alleen maar gekletst over compounds, shock-trainingen en koolhydraten. ;)

P.S. Ik moet nog wel uitzoeken welke gewichten ik ga hanteren bij het squatten/deadliften, maar 60kg om te beginnen ging goed (deed er zelfs BOR's mee).

Ach, het gaat eerst om de techniek natuurlijk.

Sterke CGBP maat! :thumb:
Goed bezig geweest, ondanks de schouderpijn...
Dus je bent niet de enige deadliftende powerbuilder in de sportschool! ;)

Laatst bewerkt:
Steke CGBP maat! :thumb:
Goed bezig geweest, ondanks de schouderpijn...
Dus je bent niet de enige deadliftende powerbuilder in de sportschool! ;)

Nee, er is nog een aantal jongens die ook deadliften/squatten, maar deze gast van gisteren is zo hardcore dat-ie zelfs met een stopwatch rondloopt! :D

P.S. Wel spierpijn van het squatten/deadliften, maar het voelt wel lekker ...

Laatst bewerkt:
Nee, er is nog een aantal jongens die ook deadliften/squatten, maar deze gast van gisteren is zo hardcore dat-ie zelfs met een stopwatch rondloopt! :D

P.S. Wel spierpijn van het squatten/deadliften, maar het voelt wel lekker ...
Hmmm.... :rolleyes:
Heeft ie ook handschoentjes aan, en een mp3 speler waar ie steeds heel aandachtig mee bezig is..? :roflol:

wahahaha.... alsnog een superdude wou je zeggen Hummer? Ghehehe

Hmmm.... :rolleyes:
Heeft ie ook handschoentjes aan, en een mp3 speler waar ie steeds heel aandachtig mee bezig is..? :roflol:

Haha, nee ... maar hij gebruikt wel straps bij db shrugs en (partial) deadlifts boven 100kg ofzo. ;)

Hij trok gisteren wel 160kg, maar dat was vanaf 2 bankjes: hij is ook niet groot, pas 23 en net weer twee weken bezig (ik schat hem op 85kg max).

Net twee weken bezig en een max van 160kg is anders best netjes:rolleyes:

Vanavond alleen maar de grote drie gedaan!

Ok, niet in de juiste volgorde; maar moest eerst uitvinden hoe het met de schouder ging... :D

Warming-up:
5 min fietsen

Bankdrukken (CGBP)
10xstang
8x40kg
5x60kg
3x3x80kg
> Heb de oefening smal gedaan, om de schouder zoveel mogelijk te ontzien.

Squat
8xstang
3x5x60kg
> Ging moeizaam en de techniek was zeker niet goed: later nog van een instructrice goede tips gehad. Ik kan ook de Smith machine de volgende keer gebruiken om de beweging goed te trainen.

Deadlift
5x60kg
3x5x80kg
5x100kg
> Nu al mijn favoriete onderdeel: het ging redelijk soepel en ik denk dat de techniek bij de 100kg in ieder geval wel ok was (anders had ik nu rugpijn ...;)).

Al met al een korte, maar prima training en volgende week knallen!

P.S. Ik snap niet dat het kniebuigen zo moeilijk ging, heb toch altijd het idee gehad dat ik sterke beentjes had ...

Laatst bewerkt:
Kniebuigen kun je niet leren in een Smith machine hoor.
Niet naar luisteren.
E.v.t. wat minder gewicht pakken en goed op de techniek gaan focussen is veel beter.
Het gewicht zal snel omhoog gaan, als je het vol blijft houden.

eindelijk sq en dl!:thumbs:
jammer dat je er nier eerder mee begon,nu je zelf zegt dat je het leuk vind.:p
sterke glgr bench maat:cool:
heb je al eens een 1rm geprobeerd bij de gewone bench?
ik denk dat die toch al ruim over de 90kg zal liggen.

eindelijk sq en dl!:thumbs:
jammer dat je er nier eerder mee begon,nu je zelf zegt dat je het leuk vind.:p
sterke glgr bench maat:cool:
heb je al eens een 1rm geprobeerd bij de gewone bench?
ik denk dat die toch al ruim over de 90kg zal liggen.

Bedankt dat je ook weer eens langs komt. :)

Mijn kleine schouderblessure heeft wat roet in het eten gegooid wat betreft het triple-schema waarmee ik bezig was - ik was tot 3x3x85 gevorderd.

De 1RM-poging ga ik alleen doen als ik minstens de 90 meerdere keren heb gedaan (3x3 bijv.).

Al was het alleen maar om aan die (voor mij) hoge gewichten te wennen ... :D

Vandaag met een wat aangepast schema van Hummer begonnen, enerzijds omdat het ontzettend druk was en anderzijds wilde ik toch de schouder ontzien.

In de loop van de avond niet met mijn hoofd erbij, omdat ik kwaad werd: sommige jonge sjappies met een grote mond bij ons op de sportschool zou je willen neerslaan of nog erger, zucht ... :eek:

Ook speelde mijn schouder weer op, wat ook niet echt bevorderlijk was voor mijn gemoedstoestand: ik heb dus met een kwaaie kop getraind vanaf oefening 2. :(

Warming-up:
5 min fietsen

Bankdrukken (CGBP)
10xstang
8x50kg
6x60kg
3x80kg
2x6x80kg
> Dit was niet helemaal de bedoeling, maar heb een gozer mee laten trainen. Ook niet genoeg rust gepakt tussen de sets. Toch tevreden over het volume-PR. :D

Incline BP
10xstang
10x50kg
2x7x50kg
> Alle bankjes waren bezet, dus deze oefening maar gedaan. Schouder begon hierbij zeer te doen.

Db shoulder press
3x8x13kg

Db front raise
3x6x10kg

Tricep overhead extension
2x8x12kg
6x14kg

Ik moest me echt beheersen, ben met gewichten gaan smijten: niet goed dus, hier ben ik te oud voor. De hele sportschool was me ook aan het aankijken en ik was voor het eerst weer boos sinds jaren ...

Toch mild tevreden over de training: ik voelde m'n schouders wel, zeg! ;)

aandachtsh**r.

;)

EDIT:
CGBP's, train je daar niet vooral je triceps mee?

Laatst bewerkt:
Wa waz'r dan..?

Sterke CGBP's :thumb:

Wa waz'r dan..?

Sterke CGBP's :thumb:

Och, dat ga ik hier niet uit de doeken doen: gewoon zo snel mogelijk vergeten en ik had gewoon geen goeie dag misschien (want ik ben een vredelievend persoon) ...

Ik denk dat ik me ga toeleggen op een sterkere CGBP en de gewone of wijde BP maar even links laat liggen.

Morgen ga ik lekker deadliften: heb ik nu al zin in. :D

CGBP is ook mijn dig hoor, gaat veel beter dan een wijde greep voor mij.
Succes.

Ik denk dat ik maar weer even een paar dagen pauze neem: de schouder zit nog niet lekker en het is raar, maar de pijntjes verplaatsen zich ook.

Dan boven op mijn schouderkop, dan tussen mijn nek en schouder en dan weer bij de aanhechting tussen borst en schouder ...

Ook moet ik even bedenken of ik toch niet naar een andere sportschool ga: aan de andere kant is het de enige gym in de buurt waar ze nog zwaardere gewichten hanteren en je nog kan squatten/deadliften.

Als dit de enige gym met zwaardere gewichten is zou ik niet weggaan maar een ipod kopen en een hele duistere zonnebril zodat je geen last hebt van medesporters..wat betreft de pauze denk ik dat dat verstandig is..want wees zuinig op je schouders!

Terug
Naar boven