Fitness Seller

Sigi's Logje

Ik had dus vandaag een discussie met mijn spotter, die vond dat ik het dus met slechts 2 duimen ertussen moest uitvoeren mocht het CGBP worden genoemd, lol. :eek:

Maar wat ik dus tilde (90kg) op deze manier, kan hij dus niet, terwijl hij wel 120 kan duwen op normale wijze ...

Of het nu met 35cm of 14cm tussenruimte is, ik heb er weinig last van: jouw argument dat er dan geen spieraktivatie is, klinkt wel goed natuurlijk! :D

Daarnaast wil ik natuurlijk elk soort risico op blessures uitsluiten ...

Het belangrijkste is gewoon dat ik nog moet wennen aan deze gewichten op deze manier; de kracht en massa komt vanzelf wel.

Bedankt voor de aanmoediging en ik zal zeker doorgaan! ;)
Dit zegt genoeg imo...
Niet te veel naar luisteren.
Je moet mij ook niet op mijn woord geloven hoor!
Zoek er maar eens naar, en kijk wat anderen er van denken. ;)

Ik zou inderdaad "gewoon" schouderbreedte doen.
En blijven buffelen! ;)

de gewichten schieten hier goed de hoogte in!:thumbs:
14cm is wel erg smal bij glgrbp,opletten voor blessures he,
35cm vind ik dan weer een gewone bench,25-30 cm is ideaal vind ik ;-)
wel raar dat je een tijdje evenveel pakte met db fly's en db press.
18 kg db press is pussyweight voor me,maar met fly's verneuk ik men schouders dan weer met dat gewicht :p

• Topic Starter Topic Starter
de gewichten schieten hier goed de hoogte in!:thumbs:
14cm is wel erg smal bij glgrbp,opletten voor blessures he,
35cm vind ik dan weer een gewone bench,25-30 cm is ideaal vind ik ;-)
wel raar dat je een tijdje evenveel pakte met db fly's en db press.
18 kg db press is pussyweight voor me,maar met fly's verneuk ik men schouders dan weer met dat gewicht :p

Even voor de duidelijkheid:

1) Ik heb al lang geen db press meer gedaan en deed dit in het begin meer om sterker te worden op de BB bench press: ik zou nu veel meer kunnen pakken, hoor!

2) De 23kg die ik laatst pakte met flyes ging wel met een slechte uitvoering; vandaag pakte ik dus 16kg met rechte armen en is best zwaar voor mij. ;)

In ieder geval bedankt voor de aanmoediging en ik hoop dat ik deze progressie nog lang kan doorzetten! :D

Zou ook die CGBP niet op 14cm doen hoor SIGi! Gewoon schouderbreedte, is smal genoeg...hoe breed dat is is natuurlijk persoonsafhankelijk:rolleyes::o

Beetje last van hooikoorts vanochtend, maar we hadden er weer zin an!

Vandaag stonden er 'ondersteunende' oefeningen voor de compounds op het programma en het ging lekkah. :D

Warming-up
5 min fietsen

Leg press
12x230kg
2x12x260kg
> Volume-pr

Db shoulder press
8x15kg
8x20kg
8x23kg > PR, met dit gewicht had ik wel moeite; gewichten boven m'n hoofd drukken is gewoon m'n zwakke plek ... :(

BOR
8x40kg
5x60kg
5x80kg > Tot en met dit gewicht kon ik de stang tot m'n naveltje krijgen.
5x90kg
5x100kg
> Voor de eerste keer deze oefening gedaan en het ging wel ok.

Pullups
2x6xBW
1x7xBW

Dips
8xBW
10xBW (pr)
12xBW (pr)

De groove zat er lekker in en ik denk dat ik deze volgorde en oefeningen maar aanhoud op mijn off-compound day ... :cool:

Beste vrienden, ik heb net 2 schemaatjes gemaakt voor het bankdrukken/deadliften (samengevoegd nu):

Ik wil a.s. vrijdag eerst eens toppen met squatten, voordat ik een schema daarvoor maak. :D

Wat vinden jullie ervan?

P.S. De eerste, blauwe kolom met 'training' moet ik nog proper invullen.

Bijlagen

Vanavond heb ik gebuffeld zoals nooit tevoren: 85% BP voor reps, toppen met deadliften en bijna toppen met de squat (achter elkaar) ...

Daarna nog twee isolatie-oefeningen gedaan, maar oh man, wat ben ik kapot nu. :D

Warming-up
5 min fietsen

MGBP (35cm)
10xstang
5x50kg
3x70kg
1x90kg (kostte veel moeite)
3x3x85kg
> Het bleek dat ik mijn dag niet had, wat betreft BD in ieder geval: heb zelfs een spotter gevraagd en de laatste set was niet touch & go ... :(

Deadlift
5x60kg
3x100kg
1x140kg
1x160kg (pr)
165kg (F: t/m hier met overhandse grip)
165kg (pr: mixed grip)
170kg (pr)
175kg (pr)
180kg (F)
> Het was niet mooi en zou zeker worden afgekeurd op een wedstrijd, maar wel gedaan. Let wel: dit doe ik allemaal zonder wraps en belt. ;)

Squat
8x40kg
5x60kg
3x80kg
2x90kg (vanaf hier met een bankje erachter: gelijk aan parallel)
2x100kg
2x110kg
2x120kg
> Niet hoger gegaan, want ik zat er doorheen ...

Incline db flyes
8x15kg
8x16kg
6x18kg (gecheat)

Pullups
6xBW
5xBW
4xBW

Heb na het trainen een Aquarius plus een shake gedronken en over een uurtje eet ik 1 of 2 proteine-bars + cashew-noten om bij te komen. :cool:

Ben vooral fier op mijn nieuwe deadlift-pr, wat minder tevreden over het BD en het squatten: niettemin geef ik deze training een 8!

Laatst bewerkt:
Het is "gewoon" close/narrow grip bench press hoor, 35cm.
1x je eigen lichaamsgewicht drukken is héél fatsoendelijk vind ik! :thumb:
Was die laatste set BD niet touch 'n go..?
Deed je die dan met pauzes?!
Da's veel zwaarder man. ;)
165kg met overhandse grip vind ik ook héél sterk.
Bijna dubbel je lich.gew. deadliften gaat ook al de goede kant op.
Je hebt wel een heel laag bankje gevonden als je er mee op parrallel kan komen.
Ik snap dat je het gevoel had dat je er wat doorheen zat... :rolleyes:
Maar het feit dat je daarna nog flyes en pull-ups hebt gedaan zet me dat dat niet zo was.
Anders had je dat niet meer gekunt. ;)

Het is "gewoon" close/narrow grip bench press hoor, 35cm.
1x je eigen lichaamsgewicht drukken is héél fatsoendelijk vind ik! :thumb:
Was die laatste set BD niet touch 'n go..?
Deed je die dan met pauzes?!
Da's veel zwaarder man. ;)
165kg met overhandse grip vind ik ook héél sterk.
Bijna dubbel je lich.gew. deadliften gaat ook al de goede kant op.
Je hebt wel een heel laag bankje gevonden als je er mee op parrallel kan komen.
Ik snap dat je het gevoel had dat je er wat doorheen zat... :rolleyes:
Maar het feit dat je daarna nog flyes en pull-ups hebt gedaan zet me dat dat niet zo was.
Anders had je dat niet meer gekunt. ;)

Maar Hummer: squatten doe je toch met je benen en flyes + pullups met andere spieren ... ? ;)

Nee, bij de laatste set BD stopte ik gewoon 5cm boven m'n borst. :(

Ik vind het moeilijk om te beoordelen of de squat nu parallel of erboven is, want de ROM wordt zeker kleiner naarmate ik mijn benen wijder neerzet; ik denk dan toch net erboven.

De 160 pakte ik nog met overhandse grip, 165kg was dus een fail op deze manier en ben dus overgestapt naar mixed grip - ging veel beter!

Laatst bewerkt:
lekkere training sigi!

Welkom bij de elite, Sigi! ;)

Goeie deads hoor Sigi!:D

Je wordt echt een beest! Damn!

• Like
Waarderingen: Sigi
Gistermiddag even wat met grippers gestoeid: viel tegen, zeg ... :(

HG150: 10x, L + R
HG200: 5x, L + R (links niet helemaal, laatste 2 reps)
HG250: 2x, R (2e rep niet helemaal)

Ik merk nu toch wel het verschil tussen gripkracht - met bijvoorbeeld deadliften of pullups - en knijpkracht.

Het eerste waarbij je iets echt helemaal omklemt is zeker sterker geworden; maar het tweede, waarbij je twee kleine buizen in een soort zijwaartse beweging moet samenknijpen, niet dus ...

Vandaag vrij en ga dus lekker genieten van het weer, maar ook bijvoorbeeld twee keer 45 minuutjes fietsen. :D

Grippers? Ik heb flink met bakstenen gesjouwd afgelopen week: net iets te groot voor m'n handen, ofwel een flinke griptraining :cool:

Ondanks dat ik het gevoel heb dat trainingen je vaak tegenvallen is je progressie behoorlijk groot hoor! :thumb:

Grippers? Ik heb flink met bakstenen gesjouwd afgelopen week: net iets te groot voor m'n handen, ofwel een flinke griptraining :cool:

Ondanks dat ik het gevoel heb dat trainingen je vaak tegenvallen is je progressie behoorlijk groot hoor! :thumb:

Dat ik vind dat mijn trainingen vaak tegenvallen, komt door het feit dat ik nogal perfectionistisch ben ingesteld: maar de laatste periode gaat het steeds beter! :D

Mijn progressie is inderdaad behoorlijk te noemen; ik had bijvoorbeeld veel eerder met squatten en deadliften moeten beginnen, want dit heeft zo'n goede invloed op mijn krachtsniveau en ik merk ook al massa-toename ...

Dat powerbuilden bevalt me wel en ik raak er steeds meer aan gewend om 2x in de week 3 compounds achter elkaar te doen! ;)

Dat ik vind dat mijn trainingen vaak tegenvallen, komt door het feit dat ik nogal perfectionistisch ben ingesteld: maar de laatste periode gaat het steeds beter! :D

Mijn progressie is inderdaad behoorlijk te noemen; ik had bijvoorbeeld veel eerder met squatten en deadliften moeten beginnen, want dit heeft zo'n goede invloed op mijn krachtsniveau en ik merk ook al massa-toename ...

Dat powerbuilden bevalt me wel en ik raak er steeds meer aan gewend om 2x in de week 3 compounds achter elkaar te doen! ;)

Precies wat ik bedoelde ;)

Misschien eens interessant om juist WEL je vet% te laten meten: je kan al zoveel meer gewicht aan, zou toch duiden op meer spiermassa (zou je denken), waardoor vet% gedaald kan zijn. Verkijk je in ieder geval niet op gewicht: in mijn zomerlog heb ik twee foto's naast elkaar staan, waarbij het verschil slechts 5kg is!

Terug
Naar boven