XXL Nutrition

Sigi's Logje

• Topic Starter Topic Starter
Netjes, ondanks dat koutje!
Als je met een bolle rug staat te tillen (DL) dan is het maar goed dat je die 185 niet gepakt hebt! Of solliciteer je nu al naar een rugblessure?

Nee, dit is duidelijk niet de bedoeling: ik ga eerst maar eens een pak lichter tillen (voor reps) met een goede uitvoering ... :o

Zojuist het afgelopen uur mijn log nog eens doorgelezen en bijgehouden op hoeveel dagen sinds 25 januari ik progressie heb geboekt ...

op 35 van de 44 dagen dus!

Dit betekent dus twee dingen:

- ik train dus slechts 9x per maand gemiddeld :(
- dientengevolge kan ik dus op 80% van de trainingsdagen progressie boeken/zwaarder tillen. :D

P.S. Ik begin dus net met krachttraining, dus ben geneigd om elke vorm van progressie een PR te noemen: want een nieuw PR is eigenlijk altijd een 1RM-poging ... ???

PR's zijn verbeteringen: meer reps of hoger gewicht kunnen pakken.
We hadden je wel eerder gecorrigeerd als je het niet goed vermeldde hoor ;)

Belangrijker dan sterk worden (vind ik): hoe is je progressie met betrekking tot je uiterlijk?

PR's zijn verbeteringen: meer reps of hoger gewicht kunnen pakken.
We hadden je wel eerder gecorrigeerd als je het niet goed vermeldde hoor ;)

Belangrijker dan sterk worden (vind ik): hoe is je progressie met betrekking tot je uiterlijk?

Ik heb altijd sjans waar ik ook kom, Dwarfie: maak je geen zorgen ... ;)

Training van vanochtend, met als kanttekening wat last van mijn core:

Warming-up
3 min fietsen
12x40kg machine shoulder press na de legpress

Legpress (been voor been)
12x100kg
12x120kg
12x140kg (pr: met moeite, wel beetje gecheat)

Standing military press
10xstang
8x20kg
6x40kg
5x50kg
1x60kg (pfft, wat een gewicht ...)
> Deze oefening voor het eerst gedaan: echt wennen dus! Volgende keer werksets - 5x5 - met 40kg maken en dan langzaam omhoog. :D

Pendlay rows
8x40kg
8x60kg
8x80kg

Pullups (wijd)
3x6xBW

Seated calf raise (supersets met pullups)
3x12x60kg

Hyperextensions
10xnormaal
10xBW+10kg
10xBW+20kg

Machine crunches
3x12x50kg

Dips
3x10xBW

BB shrugs
8x60kg
8x80kg
8x100kg
8x120kg (pr)

Voordeel van die military press is dat ik ook gelijk mijn front delts voel; ik houd hem er wel in, want ik wil forsere en sterkere schouders - afwisselen met db presses dus.

Dit was weer een goede en zinvolle training! :cool:

Wat doe jij veel oefeningen in een training. Beetje overkill lijkt mij.
Verder ga je volgens mij wel goed vooruit.

Ik maak me geen zorgen, ik vroeg me af of je al wat meer spierdefinitie hebt (zoals in je doelen staat in de eerste post), ofwel: hoe gaat het met je doelen?

Wat doe jij veel oefeningen in een training. Beetje overkill lijkt mij.
Verder ga je volgens mij wel goed vooruit.

Tot nu toe houd ik het nog vol, d.w.z. 2x per week squat/bp/deadlift/isolatie + 1x per week vrij veel zoals vandaag en ik ga er nog mee vooruit ook!

Ik moest wel een tijdje terug een deload-week inlassen, maar dat is toch ook verstandig op z'n tijd?

Dit wil ik nog een periode van vijf/zes weken doen en daarna eens kijken of het splitsen van de 3 grote compounds op aparte dagen de progressie nog meer bevordert ... :D

---------- Toegevoegd om 12:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:09 ----------

Ik maak me geen zorgen, ik vroeg me af of je al wat meer spierdefinitie hebt (zoals in je doelen staat in de eerste post), ofwel: hoe gaat het met je doelen?

Eigenlijk zou ik een fotootje moeten maken, maar als ik een cijfer voor de spierdefinitie moet geven, zou het al zeker een 7.5 zijn.

Van het weekend maar eens showen in het buitenzwembad van ons dorp ... :cool:

Korte training vanavond, wilde toch net thuis zijn toen de wedstrijd begon: niet gehaald, was al 20 minuten bezig ... ;)

Aangezien ik de Texas Method ga doen, ben ik begonnen met een recovery day wat betreft de grote 3.

Een andere reden om het rustig aan te doen, is een kleine irritatie/blessure aan een spier/rib net onder de linkerborst; hier had ik vooral last van tijdens het deadliften en de OHP.

Warming-up
5 min fietsen

Squat (alles diep)
8x40kg
5x60kg
3x3x70kg

CGBP
10xstang
5x50kg
3x3x60kg (op speed)

Deadlift
6x60kg
5x80kg
3x3x90kg

OHP
6xstang
5x20kg
5x40kg
5x50kg
5x52.5kg
4x55kg
57.5kg x F (ik was kwaad op mezelf, dit zou ik moeten kunnen ...)

Pullups
1x6xBW

Rustig aan gedaan vandaag, behalve dan met de OHP. Volgende training zal pas a.s. zondag zijn. :D

Zo, eerst even een hazeslaapje gedaan alvorens dit te tikken.

Gisterenmorgen naar de stad geweest om te shoppen en de rest van de dag twee verjaardagen en een kraamfeest gehad. Vanmorgen dus redelijk zwaar getraind en vanmiddag naar een recreatiemeer gefietst (in totaal dus 2 uur gefietst vandaag ...) en daar lekker gedold .

In combinatie met deze temperaturen en mijn hooikoorts vreet dit dus aardig wat energie: ik merk toch echt wel dat ik niet meer de jongste ben. ;)

Mede om deze redenen moest ik vanochtend beslissen wat en hoe te trainen: eigenlijk stond toppen op het programma ... wilde eerst vijfjes draaien, maar heb toch maar gekozen voor heavy tripples.

Warming-up
4 min fietsen

Squat
8x40kg
5x60kg
5x80kg
3x3x100kg (op 1 na allemaal diep)

CGBP
10xstang
6x50kg
5x70kg
3x3x80kg
> Tijdens deze oefening voelde ik irritatie in/aan mijn ribbenkast links, kon niet meer zonder pijn de rug rechten na het bankdrukken ...

Deadlift
6x60kg
4x100kg (ging met moeite, kreeg weer last van de ribbenkast)
1x140kg
> Gestopt wegens teveel pijn - vooral tijdens de liftoff, 3x3 was de bedoeling. :(

OHP
8xstang
6x40kg
2x5x50kg (hierna gestopt, want begon het weer te voelen)

BB shrugs
10x60kg
8x100kg

Het was genoeg zo: het begon toch erg warm te worden plus ik had pijn in mijn core.

Oh ja, op de terugweg naar de kleedkamer kwam ik een gozer tegen die zei: 'Hey, gewichtheffer ...' - omdat hij me kennelijk eens wat 'zware' gewichten heb zien tillen: haha, was wel grappig en heb hem maar niet uitgelegd dat dit toch echt een andere disclipine is ... ;)

Zo, vanavond een BB-style training; wel met 1 compound op het laatst. ;)

Ondanks de airco was het vrij warm, vooral bij de oefeningen met 8 of meer reps ...

Warming-up
6 min fietsen

Legpress (been voor been)
12x110kg
12x130kg
12x150kg (pr)

Db shoulder press
8x15kg
8x20kg
8x26kg (pr)

Vertical row
8x70kg
8x90kg (pr)
8x100kg (pr)

Latt-pulldown
8x70kg
8x80kg
6x90kg (pr: meer zat er niet in met deze uitvoering)

Hyperextensions
10xN
10xN+10kg
10xN+20kg

CGBP
10xstang
10x40kg
8x60kg
5x70kg (paused, kreeg hierna weer irritatie aan mijn rib: gestopt)

OHP
10xstang
8x30kg
6x40kg
2x5x50kg (hierna gestopt door weer wat pijn)

Eigenlijk gekheid op een stokje: db shoulder press + OHP, maargoed ...
wel weer wat pr's neergezet, dus dik tevreden! :D

De afgelopen dagen wat rust gehouden i.v.m. de rib/spier en vanochtend dus lichte 'vijfjes' gedraaid.

Ik voelde wel dat ik nog niet voluit kon gaan en ook was het weer vrij warm, maar desondanks toch tevreden over de setjes tussen 65%-85% ...

Warming-up
5 min fietsen

Squat
10x30
8x40
5x70
5x75
5x80
5x85
5x90

CGBP
10xstang
8x40
5x55
5x60
5x65
5x70
5x75

Deadlift
8x60
5x100
5x110
5x120 (mixed grip: balansproblemen, lol)
5x130
5x140 (weer mixed grip: dit ging beter)

OHP
10xstang
6x40
5x5x50

Vanmiddag weer lekker thuis werken en vanavond maar eens naar de stad om de boel op stelten te zetten tijdens NL-Uruguay ... :D

Toch best weer leuke gewichten gepakt hoor Sigi ondanks dat het 65-85% was!!:fire:

Toch best weer leuke gewichten gepakt hoor Sigi ondanks dat het 65-85% was!!:fire:

Dank je wel, Marv!

Die vijfjes op 1 v/d Texas Method dagen bevalt me eigenlijk wel; ik weet alleen niet of ik elke week de gewichten per set moet verhogen of moet opwerken naar 5x5 op 85% (de laatste set) ... :D

Gisteravond een recovery-training, waarbij ik wel met 1 oefening gemaxed heb en een pr heb gezet. :D

Het was wat minder warm dan andere dagen, maar kwam dit omdat ik laag in de reps zat of dat de airco beter werkte dan anders? ;)

Warming-up
5 min fietsen

Squat
6x60kg
3x3x80kg (ATG)

CGBP
10xstang
7x50kg
3x3x60kg

Pendlay row
5x60kg
5x70kg
5x80kg

OHP (strict)
8xstang
6x40kg
5x50kg
4x55kg
1x60kg (ging vrij makkelijk)
65kg (F)
1x63kg (pr)

Db shrugs
3x10x40kg

Blij met mijn nieuwe OHP-pr, helemaal strict en dus zonder drive: vanuit de core, schouders en armen. :)

Sodemieters, wat was het warm vanochtend ..! :eek:

Ik had slechts animo voor drie compounds vandaag en heb op twee oefeningen min of meer gemaxed. :D

Box Squat
8x40kg
6x60kg
5x80kg
3x100kg
2x120kg (vanaf hier box/bankje squat)
2x130kg (pr)
2x140kg (pr, maar boven parallel)
> De laatste set ging moeizaam, want ik durfde nog niet goed door de benen te zakken bij dit gewicht wat ik voor het eerst op m'n schouders had ...

CGBP
10xstang
6x50kg
3x3x80kg
> Maxen zat er absoluut niet in; ik merk dat het bankdrukken niet echt meer progressie heeft. :(

Deadlift (supersets met normale hyperextensions)
5x60kg
3x100kg
1x140kg (ging moeizaam, omdat bij het met een rotgang aanschuiven v/d plates, die zo moeizaam om de bar gaan, m'n klauwen er tussen kwamen)
1x170kg
1x180kg (evenaring pr)
185kg (F)
> Hierna wat last van de rug, waarschijnlijk door EN een bolle rug EN een slechte warming-up op dit onderdeel ... :mad:

Het was gewoon snikheet, zelfs als je maar triples/doubles of singles doet: niettemin redelijk tevreden over de training.

Vanavond naar mijn neef die een beamer heeft geregeld en we zodoende de wedstrijd van de eeuw op de binnenplaats achter zijn huis kunnen kijken! ;)

maar je hebt het wel weer gedaan, lekkere training even goed!!! ondanks de :zweet: warmte :D

Mooie PR's hoor Sigi:D!

die deadlifts gaan goed de hoogte in,180 is al netjes voor maar enkele maanden?te deadliften:thumb:
de squats zijn ook niet mis

• Like
Waarderingen: Sigi
die deadlifts gaan goed de hoogte in,180 is al netjes voor maar enkele maanden?te deadliften:thumb:
de squats zijn ook niet mis

Dank je, strong1976: ik ben inderdaad pas op 23 april met squatten/deadliften begonnen en op deze onderdelen wil ik nog veel progressie maken het komende jaar (voor de powerliftwedstrijd van september 2011). :D

Vandaag geen training helaas, ik heb nog teveel last van kleine blessures aan beide handen: links van een grote bloeduitstorting en m'n rechterhand heb ik 'geblesseerd' bij het opendraaien van een pot appelmoes - zo hard geknepen dat ik nu nog pijn heb aan de bovenkant van mijn knokkels/vingers ... :(

Terug
Naar boven