MuscleMeat

Sigi's Logje

het heeft lang geduurd eer je begon met squatten en deadliften,maar nu heb je de smaak goed te pakken he:p
thx 4 karma;)

• Topic Starter Topic Starter
Ik laat mijn handen nog 1 dag herstellen alvorens op vrijdag een paar nieuwe (core-)exercises te testen. ;)

Net een nieuw schema voor vier dagen gemaakt dat bestaat uit 2x squat/deadlift, 1x borst en 1x core:

Dinsdag(-ochtend)
- squat (ME)
- deadlift (DE)
- tricep extensions
- pullups
- BB curl (wijd)
- db shrug

Woensdag
- CGBP
- BOR
- overhead squat
- dips
- db flyes
- leg curl

Vrijdag
- squat (DE)
- deadlift (ME)
- incline BP/db press
- hammer curl
- BB shrug
- side bends

Zondag(-ochtend)
- OHP
- suitcase deadlift
- CGBP
- hyperextensions
- side twists
- crunches

Laatst bewerkt:
Appart schema al zeg ik het zelf...maar zou het gewoon proberen! Baat het niet dan schaad het niet;)

Vanochtend een uitputtende core-training gedaan en zodoende wat ge-experimenteerd met nieuwe oefeningen, daarna nog wat schouders.

Warming-up
5 min fietsen

Overhead squat
6xstang
5x30kg
5x35kg
5x40kg
> Man, man ... wat is deze oefening moeilijk! Het squatten is het probleem niet (alhoewel); de meeste aandacht gaat uit naar de schouders en armen om het gewicht goed te blijven balanceren. :D Toch maar weer wat filmpjes op internet bekijken dus ...

1-arm/suitcase deadlift (supersets met side twists)
40kg, L+R
60kg, L+R (very easy)
80kg, L+R (links al wat moeite met balans, rechts makkie)
90kg, L+R (dit was het maximum met links)
100kg, R (balansproblemen)
110kg, fail
> Ook voor het eerst gedaan, maar deze keer kon ik meer vertrouwen op mijn (grip-)kracht. Niettemin voelde ik mijn core zeker wel bij de hogere gewichten: een top-oefening dus!

Side twists (met stok)
4x20

Hyperextensions (supersets met side bends)
3x10xBW

Side bends (met dbs)
3x8x7kg

OHP
8xstang
4x5x40kg (strict, vanaf borst)
2x55kg

Side lateral raise
2x8x10kg (hammer curl grip)
3x8x7kg (bijna gestrekte armen)

Ik ben bang dat ik morgen nogal spierpijn heb in bepaalde delen van mijn lichaam, haha ... ;)

Met nog wat spierpijn in de core en schouders hup, naar de sportschool voor een lichte recovery-training: vooral op techniek en uitvoering gelet.

Het was gelukkig niet al te druk en nog niet te warm om een uur of half 11, dus ik kon er lekker tempo achter zetten. :cool:

Warming-up
5 min fietsen

Squat
8x40kg
6x60kg
3x3x80kg
> Alles ATG natuurlijk.

Bankdrukken
10xstang
6x50kg
3x3x60kg
> Afgewisseld tussen normale en close-grip.

Deadlift
6x60kg
5x80kg
3x3x100kg

Pullups
3x5xBW
> Gaat toch minder na deadliften: ik doe dit liever na een press-beweging ... ;)

Db shoulder press
8x15kg
8x20kg
6x23kg

Ik wil het trainen serieus gaan aanpakken en er het maximale uithalen, dus ik zit er over na te denken om een personal trainer in te huren.

Een medewerker bij onze sportschool is personal trainer, heeft de benodigde papieren en is ook voedingsconsulent, dus vandaag even een mailtje naar haar gestuurd.

Wel vermeld dat het mijn doel is om sterker te worden, ook met het oog op een eventuele powerlift-wedstrijd volgend jaar, anders wordt het teveel fitness of hypertrophie ... :D

Vandaag op gevoel getraind qua exercises, maar wel met de squat/deadlift als basis.

Bij de squat maar eens geprobeerd hoever (lees: hoe laag dus) ik zonder bankje met zo hoog mogelijk gewicht durf.

Het deadliften ging wat minder qua gevoel, maar de OHP daarna ging als een tierelier. :D

Tussendoor ook nog side twists met een stok en hyperextensions (BW, +20kg) gedaan.

Squat (ME)
8x40kg
5x60kg
3x80kg
2x90kg
1x100kg (ATG t/m hier)
1x110kg
1x120kg
3x130kg (pr, want eentje was parellel ... de andere twee erboven)
> Dit doe ik eigenlijk nog steeds met reserve, want met 2 spotters erbij zou ik bijvoorbeeld nog wel lager durven.

Deadlift (DE)
5x60kg
4x100kg
3x3x120kg

OHP
10xstang
5x40kg
3x50kg
1x60kg (easy)
1x65kg (pr)
1x67.5kg (PR, pats boem)
2x(F)70kg
> Dat laatste gewicht ging met halve ROM, maar ik voel dat-ie er aan komt binnenkort: a.s. vrijdag weer eens proberen, want dan ben ik precies een maand met deze oefening bezig ... ;)

Pullups (wijd)
7xBW
2x6xBW

BB shrug
10x60kg
10x80kg
10x100kg (uitvoering niet echt goed meer, grip begon ook al te falen hier)

Zeer tevreden over deze training: 2 goede PR's op - voor mij - belangrijke compounds. Let wel: ik doe alles RAW (geen belt, straps, etc.). :)

Laatst bewerkt:
Netjes, je maakt snelle progressie.

• Like
Waarderingen: Sigi
Gaat goed hier man! :thumb:
Goed te zien dat je volhoud. ;)

Ook even teruggekeken, en heb goede dingen gezien! :thumb:

---------- Toegevoegd om 19:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:18 ----------

Gaat zeker lukken! ;)

Vanavond was het retedruk op de sportschool, maar heb wel lekker mijn ding kunnen doen, met een pauze ertussendoor.

Weer commentaar gehad op mijn techniek, d.w.z. bij de suitcase-deadlift: kijk uit voor je rug!

Deze keer van een paar mannen die er wel verstand van hebben - en er ook zo uitzien ... ;)

Het grote probleem bij deadlift, zijn varianten, de squat of welke oefening dan ook die vereist je rug recht te houden ... is dat dat gewoon zeer moeilijk is: ik mis wat flexibiliteit om dat te doen en dat zal wel komen door mijn zittend beroep en mijn inactieve levensstijl de laatste tien jaar (waarbij ik dus vooral met een bolle rug op de stoel zit). :(

Warming-up
4 min fietsen

CGBP
6x40kg
5x60kg
3x3x80kg (alles paused: ging lekker moet ik zeggen)

Vertical row
8x80kg
8x90kg
8x100kg (wat gecheat op het laatst)
> Ik kon helaas niet BOR'-en of cable row doen, dus dan maar dit.

Seated calf raise
3x12x60kg

Dips
12xBW
2x10xBW

Lying leg curl
12x15kg
12x25kg
6x45kg (pr)
> Was echt maanden geleden dat ik deze oefening voor het laatst had gedaan ...

Db flyes (incline)
3x8x15kg
> Helemaal gestrekt gedaan, de 16kg en 17kg waren bezet, maar dit voelde ook goed.

PAUZE (het werd zo druk dat ik maar naar de bar ben gevlucht)

Suitcase deadlift
50kg, L+R (al balansproblemen met rechts)
70kg, L+R (rechts weer niet recht)
90kg, L+R (wtf, ik kon de bar weer niet rechthouden met rechts: wel 3x geprobeerd, maar niet gelukt :mad:)
100kg, L+R (ik kreeg de bar wel omhoog, maar beide afgekeurd wegens niet recht kunnen houden, fs)
> Ik had een klote-gevoel daarna en ik zag de jongens ook afkeurend kijken m.b.t. mijn uitvoering ... :eek:

Rear delt raise
2x8x5kg
1x8x8kg

Ik heb een instructeur/personal trainer al een lijstje gemaild met oefeningen die ik door haar wil laten nakijken en beoordelen: techniek komt eerst, daarna de gewichten natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Waarom geen normale deadlift?

Vanavond mijn techniek laten beoordelen door een personal trainer.

Dat was grotendeels wel ok, maar er vielen twee dingen op: bij de squat tijdens het neergaan van de knietjes mogen ze nooit voorbij de voeten gaan!

Hier had ik nogal moeite mee, want bij mij gaan ze een cm of vijf er voorbij.

Het tweede punt wat ze maakte vond ik nogal belachelijk: bankdrukken of smal bankdrukken is erg slecht voor je polsen, dus moet je het eigenlijk niet doen ...

Warming-up
5 min fietsen

40 mins uitleg/beoordeling van squat/BP/deadlift/OHP/overhead press

Squat
5x40kg
5x60kg
5x80kg
> Ik was zo gefocused op de knietjes, dat zelfs 80kg al zwaar voor me was, lol. :D

Deadlift (ME)
8x60kg
5x100kg
3x140kg
1x160kg
1x180kg (evenaring pr)
185kgxF
1x160kg (beoordeling techniek: ok, alleen ik til iets teveel met mijn bovenrug, beetje bol dus)

OHP
10xstang
5x40kg
3x50kg
1x60kg
65kgxF
> Of het deadliften teveel energie kostte of dat ik teleurgesteld was over het squatten: deze oefening ging helemaal niet. :(

Voordeel was wel dat ik niet voor haar 'expertise' hoefde te betalen, hehe. ;)

Wanneer leren jullie mannen nou eens dat je bij squatten je kont naar achteren moet gooien, en niet met een rechte rug zakken?! (Want dan gaan je knietjes naar voren!)

• Like
Waarderingen: Sigi
Wanneer leren jullie mannen nou eens dat je bij squatten je kont naar achteren moet gooien, en niet met een rechte rug zakken?! (Want dan gaan je knietjes naar voren!)

Hehe, dank je voor de tip Dwarfie. :D

Het ligt denk ik ook grotendeels aan mijn inflexibiliteit om dit te doen ... jullie vrouwen kunnen dat beter (billen naar achteren)! ;)

Hehe, dank je voor de tip Dwarfie. :D

Het ligt denk ik ook grotendeels aan mijn inflexibiliteit om dit te doen ... jullie vrouwen kunnen dat beter (billen naar achteren)! ;)
:no:
elke vent die ik in de sportschool zie heeft een soort 'angst' om eens flink z'n kont naar achteren te duwen ;)

---------- Toegevoegd om 23:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:07 ----------

:yes:
:whip:

Ik kan ook niet met m'n kont naar achter zakken, dan val ik om... (Enne Dwarf, no offence hoor, maar had jij daar zelf niet ook wat last van? Daardoor hing/hang je toch te ver voorover met je rug?)

En Sigi, ik vind het punt van de PT over (smal) bankdrukken niet zo heel 'belachelijk' hoor.. Je moet er tijdens de oefening continu op letten dat je je polsen recht houdt, en hoe smaller je hem pakt, hoe moeilijker het natuurlijk wordt om je polsen recht te houden. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat jij, met de breedte dat jij hem pakt (twee duimlengtes toch?), je polsen te allen tijde recht houdt...

Ik kan ook niet met m'n kont naar achter zakken, dan val ik om... (Enne Dwarf, no offence hoor, maar had jij daar zelf niet ook wat last van? Daardoor hing/hang je toch te ver voorover met je rug?)

En Sigi, ik vind het punt van de PT over (smal) bankdrukken niet zo heel 'belachelijk' hoor.. Je moet er tijdens de oefening continu op letten dat je je polsen recht houdt, en hoe smaller je hem pakt, hoe moeilijker het natuurlijk wordt om je polsen recht te houden. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat jij, met de breedte dat jij hem pakt (twee duimlengtes toch?), je polsen te allen tijde recht houdt...

Nee, nee: dat doe ik al lang niet meer: laatste keer was 2 maanden geleden, om een gozer te laten zien dat ik 90kg kon doen op deze (achtelijke) manier ...

Ik doe smal bankdrukken nu altijd op schouderbreedte, hoor. ;)

Terug
Naar boven