MuscleMeat

Sigi's Logje

• Topic Starter Topic Starter
En weet je al wat de Vpercentage is???

Nee, nog niet. Het is nogal een drukbezette dame die mij moet mailen; ik verwacht dat ze dat pas morgen doet ...

Ze heeft mij op vier punten opgemeten: biceps (12%), triceps (15%), rechterzij (32%!) en middenrug onder mijn schouderblad (20%). Als je dan het gemiddelde berekent, kom je op 20% uit: geen idee of dat goed of slecht is.
In de toekomst gaat ze mij hopelijk op alle 12 punten nog meten. :D

P.S. Vooral van dat percentage op m'n zij ben ik geschrokken!

20% is helemaal niet slecht, ruilen? :D
Je bent goed bezig dus dat gaat helemaal goed komen ;)

20% is niet ongezond......:rolleyes:

Maar zijn het niet 7 punten waarop gemeten wordt??

Gr Kaza

Nee, nog niet. Het is nogal een drukbezette dame die mij moet mailen; ik verwacht dat ze dat pas morgen doet ...

Ze heeft mij op vier punten opgemeten: biceps (12%), triceps (15%), rechterzij (32%!) en middenrug onder mijn schouderblad (20%). Als je dan het gemiddelde berekent, kom je op 20% uit: geen idee of dat goed of slecht is.
In de toekomst gaat ze mij hopelijk op alle 12 punten nog meten. :D

P.S. Vooral van dat percentage op m'n zij ben ik geschrokken!

hahaha, daar heb ik ok last van, sterker nog, alles wat ik überhaubt aan vet heb, zit daar :eek:
Alleen de rest is bij droog :rolleyes:

Netjes toch gemiddeld 20. En sja, je zij... je hebt gewoon van die plekken die favoriet zijn van het vet. Maar met voeding en training krijg je dat er wel af.
Zo... abo!

Van het weekend naar de filmpjes van Branch Warren gekeken, dus met volle moed naar de gym vanavond!

Ik kan alvast vertellen dat ik zover ben gegaan vanavond (zonder zwart te zien overigens) dat ik bij sommige oefeningen geen eens meer weet wat ik getild heb :D

Want ik heb getraind met een andere gast die dus bijna 5 jaar training voorsprong heeft en die mij dwong om bijna hetzelfde te tillen ...

Warming-up(alleen)
5 mins roeien
machine crunches: 3x12x35
machine twists: 3x12x30
machine low back: 3x12x35

Borst(vanaf nu samen)
BP: 8x60, 5x70 (moeilijk, zo koud)
schuine BP: 3 sets to failure, geen idee qua gewichten
machine pec dec: 10x45, 10x50, 10x55 (alleen)

Rug
Pullups: 6x, 5x, 3x wide-grip
Seated cable row: 2x10x30, 10x35
Pulldown to chest, close-grip: 10x50, 2x10x45

Biceps
BB curl: 2x20kg zittend, 1x20 + 1x10 staand (to failure)

Triceps
Pushdown: 4x10x50

Met grote voldoening kijk ik terug op deze training, weet niet van alle oefeningen het aantal hh v/d laatste set, maar alles gedaan tot failure en dat in een uur tijd: ik was compleet leeg. ;)

P.S. Het enige nadeel is wel dat m'n schema compleet in de war is geschopt door deze actie van vanavond ...

Laatst bewerkt:
Ik neem daarom altijd een blaadje en een pen mee. Ik schrijf altijd al mijn hh en sets +oefeningen op.

Ik neem daarom altijd een blaadje en een pen mee. Ik schrijf altijd al mijn hh en sets +oefeningen op.

Goed idee, maar staat zo lullig als die gozer waarmee ik trainde me zo aanmoedigt, dat ik retesnel en met een intensiteit tot failure moet trainen ...

Vandaag ging ik dus voor intensiteit/kwaliteit ipv precies bijhouden hoeveel!

Man, m'n armen stonden nog nooit zo strak toen ik klaar was ... :D

Toch nog even tijdens de lunchpauze uitgerekend wat ik heb getild: slechts 5% meer volume dan vorige week (maar compleet andere oefeningen).

Grote verschil is echter dat ik gisteren 90% van de sets tot failure heb getraind. :D

Vanavond wel mijn schema aanpassen, omdat ik gisteren al borst/rug/triceps/biceps heb gepakt.

Zal waarschijnlijk benen worden plus nog 1 oefening voor rug/triceps/biceps om het UB-gedeelte te complementeren. ;)

Ik heb er weer zin an!

Warming-up
5 min roeien

Buik
Machine crunches: 3x12x40, 2x10x40
Machine twists: 3x12x35

Benen
Leg extension: 3x12x80
Seated calf raise: 3x12x50
Adductor: 3x12x35
Leg curl: 3x12x15
Abductor: 3x12x35
Leg press: 12x165, 12x175, 12x205, 12x255 (PR!)

Rug
Machine low back: 3x12x35
Db rows: 8x23, 8x26, 8x30

Triceps
Dips: 3x8xBW

Biceps
BB curl: 4x8x20 (excl. stang; laatste reps met wat moeite, maar ging veel beter dan gisteren)

Met voldaan gevoel naar huis, wat een lekkere training was dat! :D

P.S. Nieuw volume-PR trouwens: 24.500 kgs getild vanavond.

Laatst bewerkt:
Vandaag lekker een rustdag; extra goed, omdat ik spierpijn heb ... :D

Nog geen idee wat ik morgen ga doen, misschien weer benen, maar in ieder geval schouders.

Vrijdag zal wel weer knallen worden als m'n maatje er weer is en we waarschijnlijk samen zullen gaan trainen :eek:

Nog steeds tevreden over gisteren: pr op legpress, bij buikoefeningen zwaarder gepakt, db rows gaan ook steeds beter/zwaarder en de ez-bar curl ging veel beter dan de dag ervoor. :p

ik vind het een beetje raar
extensions met 80kg:eek: ,en dan curls met 15kg??
die spierpijn ligt volgens mij omdat je terug de fout maakt van meerdere spiergroepen per dag te trainen?
niet dat ik je training wil afbreken hoor,maar ik vind het maar een rare schema;)
maar zolang het voor u goed is,en er resultaat mee behaald is het goed natuurlijk.
nie dat ik me met uw trainingen wil moeien hoor,is gewoon een vaststelling;)

Nice training neergezet gap, keurig.

ik vind het een beetje raar
extensions met 80kg:eek: ,en dan curls met 15kg??
die spierpijn ligt volgens mij omdat je terug de fout maakt van meerdere spiergroepen per dag te trainen?
niet dat ik je training wil afbreken hoor,maar ik vind het maar een rare schema;)
maar zolang het voor u goed is,en er resultaat mee behaald is het goed natuurlijk.
nie dat ik me met uw trainingen wil moeien hoor,is gewoon een vaststelling;)

Mijn hamstrings zijn mijn zwakke plek als je het over benen hebt: 20kg is echt het maximum voor mij wat ik kan doen op leg extensions ... :mad:

Ach, een beetje spierpijn kan geen kwaad en moet geen belemmering vormen om hard te trainen. Was ook pas de derde keer dat ik uberhaupt spierpijn voelde sinds ik weer begonnen ben met trainen (3 maand terug).

Dat ik een raar schema heb aangehouden geef ik je wel enigszins gelijk in en jij mag daar zeker commentaar op hebben, hoor. ;)

Ik laat me ook teveel beinvloeden door anderen, die zeggen dat dit of dat schema het beste werkt ... terwijl dat voor mij misschien heel anders is :rolleyes:

P.S. Ik doe trouwens liggende leg curl, geen standing, want zou dan veel meer kunnen pakken ofc!

Mijn hamstrings zijn mijn zwakke plek als je het over benen hebt: 20kg is echt het maximum voor mij wat ik kan doen op leg extensions ... :mad:

Ach, een beetje spierpijn kan geen kwaad en moet geen belemmering vormen om hard te trainen. Was ook pas de derde keer dat ik uberhaupt spierpijn voelde sinds ik weer begonnen ben met trainen (3 maand terug).

Dat ik een raar schema heb aangehouden geef ik je wel enigszins gelijk in en jij mag daar zeker commentaar op hebben, hoor. ;)

Ik laat me ook teveel beinvloeden door anderen, die zeggen dat dit of dat schema het beste werkt ... terwijl dat voor mij misschien heel anders is :rolleyes:

P.S. Ik doe trouwens liggende leg curl, geen standing, want zou dan veel meer kunnen pakken ofc!

tja,iedereen heeft wel een of ander spiergroep dat sterker is dan een ander.
mn benen zijn ook zwak(nu zeker door blessure:mad:)
tips,van anderen is wel goed,maar jij weet het best wat is voor je lichaam he.
ik moet zeggen,dat ik bijna nooit spierpijn heb,ook al train ik redelijk zwaar al.zware benches enz...hoogstens beetje stijf dag nadien.
ik hoop alleen dat je geen blessures oploop ivm overbelasting/vermoeiheid van uw spieren.
maar ik denk dat meer ervaren dbb-leden of in de gym u wel beter zullen kunnen helpen.
veel trainingsplezier.;)

He Sigi,

Ik heb sinds kort ook maar gekozen om een split te doen in plaats van oa twee grote spiergroepen trainen. Ik ben er van overtuigd dat je dan beter presteert, het is niet slecht, maar ook niet heel effectief van wat ik moet geloven..... Waarom ben je zo koppig??? Had het al vaker als opmerking in je log gelezen....

Greetz Kaza

• Like
Waarderingen: Sue
Vandaag van plan om een lichte UB-training te doen, maar het werd uiteindelijk een rommeltje ... :

Warming-up
5 min roeien

Buik
machine twists: 3x12x30
machine crunches: 3x12x35

Borst
DB chest press (full ROM): 8x17, 8x20, 8x24
machine pec dec: 3x12x40 (licht)

Rug
DB rows: 8x24, 8x30, 6x36
machine low back: 3x12x35
pullovers: 12x50, 12x60, 12x70 (met moeite)
pullups: 6x wide (als allerlaatste)

Triceps
bar pushdown: 3x10x50

Biceps
ez-bar curl: 3x8x20, 6x20

Schouders
machine shoulder press: 3x12x45 (moeizaam)

Bovenstaande heb ik niet in die volgorde uitgevoerd, maar meer geroteerd per spiergroep. De inzet was om licht te gaan, maar ik voelde me toch vrij leeg na 75 minuten training ... :eek:

Laatst bewerkt:
die pullovers waren dat met een dumbbell van 70kg ofzo?:eek:
beetje raar dat het bijna dezelfde training is van dinsdag

die pullovers waren dat met een dumbbell van 70kg ofzo?:eek:
beetje raar dat het bijna dezelfde training is van dinsdag

Die pullovers is op zo'n machine, waarbij je je armen van boven naar beneden duwt; daarmee schijn je je borst/rug mee te trainen.

Op 1 of andere manier wilde ik deze week 2x mijn UB trainen, dus bij deze ...

Morgen weer benen + schouders, waarna ik waarschijnlijk in elkaar stort, want ik heb nu al 40% meer getild in 3 dagen dan vorige week in 4 dagen :eek:

Terug
Naar boven