AndroidHealthClinic

Sigi's Logje

Je lijf is 1 compleet geheel, waarbij armen en grote spiergroepen elkaar ondersteunen... niet denken in losse delen!
Daarbij zou ik dus wat oefeningen wisselen, zodat je meer de nadruk legt op je rug ipv je armen... En niks mis met 12-10-8-6 reps en bij elke set gewicht te verhogen ;)

leuk dat je je splitschema op na houd;)
maare wat was er dan mis met die db rows?
bolle rug kan toch niet goed zijn?en wat andere beweging dan een zaagbeweging moet je dan maken???
en zijn die db's niet te zwaar?ik deed vd week 8x30kg en voel het nog aan mn linker elleboog
grtz

He sigi,

Je komt best wel down over, komt misschien wel door het weer. Maar focus je gewoon op lekker trainen en vooral het gevoel er na. Slecht weer is geen reden om niet te trainen, vaak komt het door dat je je al klote voelt, ik probeer me er overheen te zetten. Ik heb een afspraak met mezelf. Ik ga hoe dan ook trainen! De tip van dwarf over de back hyperextensions, doe ik ook 12 10 8 6 met gewichten is echt prettig, zonder dat je je armen belast. Je kan eventueel ook de good mornings doen, maar die vind ik minder prettig.
Zoek oefeningen waarbij je armen zo min mogelijk belast en heb geduld.......

• Topic Starter Topic Starter
Hmm, het was vrij fris op de fiets ... maar hard doorgetrapt om de spieren nog een beetje warm te houden. :D

Warming-up
5 min roeien
machine low back: 3x12x35
machine crunches: 3x12x35

Borst
Db chest press (full rom): 8x18, 8x21, 6x25 (PR; gewicht is het probleem niet, de spierconditie wel)
Machine pullovers: 12x50, 12x60, 12x70
Machine dec flyes: 12x45, 12x55, 5x65 (geen energie meer)

Triceps
Close-grip BP: 2x10xstang, 2x10x30 (advies ingewonnen hoe de oefening moet, moeite met ellebogen naast lichaam te houden)
Db one-arm extension: 3x8x8
Bar pushdown: 3x10x45 (moeizaam; verzuring kwam snel)

Al met al best tevreden over de training, de gewichten en het algehele gevoel - komt waarschijnlijk ook omdat ik een financiele meevaller had vandaag. ;)

haha een meevaller is altijd lekker natuurlijk!
Nette training makker :thumbs:

hey maat er word niet zoveel meer getraind de laatste tijd?geen motivatie meer????
heb het soms ook moeilijk,tanden bijten en doorzetten;)
wanneer ga je eens een pr'ken proberen op de sq,bp,dl,oh?:p
grtz

Geen zin meer om te loggen, bro?

Of hij is gewoon druk....

Jaja, ik leef nog: ik was inderdaad druk bezig met andere dingen en ook de motivatie en het weer zat nogal tegen :(

Vandaag weer lekker getraind met daarnaast de nodige sociale contacten (of moet ik zeggen: afleiding in de vorm van vrouwelijk schoon? ;))

Warming-up
5 min roeien
machine twists: 3x12x30
machine low back: 3x12x35

Borst
machine dec peck: 12x45, 12x50, 8x55
db chest press: 3x8x19 (was tegelijkertijd aan het lullen met een blonde dame ...)
machine pullovers: 12x50, 12x60, 10x70

Triceps
Close-grip BP: 10xstang, 2x10x5 (elke kant)
Bar pushdown: 8x45, 2x8x50
Db one-arm extension: 8x7, 8x8, 4x10

Na de milkshakepauze nog griptraining gedaan: wrist+reverse wrist-curls, plate curls, plate sawing, finger-walking.

Met voldaan gevoel naar huis! :p

Ben je nou élke training je buik aan het doen? (onder het mom van warming up)
Leg uit waarom, of mee stoppen!

Ben je nou élke training je buik aan het doen? (onder het mom van warming up)
Leg uit waarom, of mee stoppen!

Ik doe deze oefeningen meer om mijn core te verstevigen en het is niet zo dat ik ze echt tot failure train ofzo ...

En ja, ik doe deze twee of drie oefeningen altijd voordat ik mijn eigenlijke training start :p

Dus jij zou - i.t.t. Frans Bauer - zeggen: Gewoon NIET doen?

Laatste kans dit jaar om nog te trainen!

Warming-up
5 min roeien

Rug
Pullups: 5x, 7x, 6x (met moeite, was ook al weer drie weken geleden voor het laatst...)
Machine pullovers: 10x50, 10x60, 10x70
Seated cable rows: 8x25, 8x30, 6x35 (wel strak uitgevoerd)
Close-grip pulldown to chest: 8x40, 8x50, 5x60
Shrugs: 3x10x25

Biceps
Ez-bar curl: 2x7x20, 6x20 (tank was bijna leeg)
Machine preacher curl: 10x15, 10x20, 10x25

Na de training vielen me twee dingen op: geen onderrug gedaan en het was nog aardig druk voor een 30 december ... :eek:

Ik doe deze oefeningen meer om mijn core te verstevigen en het is niet zo dat ik ze echt tot failure train ofzo ...

En ja, ik doe deze twee of drie oefeningen altijd voordat ik mijn eigenlijke training start :p

Dus jij zou - i.t.t. Frans Bauer - zeggen: Gewoon NIET doen?

Idd gewoon NIET doen!
Beter eens in de week je buik GOED aanpakken (veel gewicht, weinig herhalingen zoals bij alle spiergroepen), dan elke keer halfslachtig.
Warming up doe je op een cardio-apparaat ;) (of op de fiets wanneer je naar je gym gaat).

Gelukkig! Je bent er nog! Kom op kerel, doorzetten man!

Jij ook de beste wensen man, dat 2010 maar alles mag brengen wat je ervan verwacht! Enneh.... snel weer trainen eh!

Gelukkig! Je bent er nog! Kom op kerel, doorzetten man!

Jij ook de beste wensen man, dat 2010 maar alles mag brengen wat je ervan verwacht! Enneh.... snel weer trainen eh!

Kerel, ik ga morgenochtend lekker borst en biceps (voor het eerst deze combo) doen! :D

Met grote motivatie, en koude oren, naar de sportschool: voor de eerste keer in 2010!

Warming-up
5 min roeien
rotary row: 3x12x30

Borst
BP: 10xstang, 8x50, 7x60, 8x60, 7x60, 10x50 (volume-pr -> ik dacht na de stang 40 kilo te pakken ... bleek dat later 2 schijven van 15 te zijn, haha ;))
Incline db press: 8x12, 8x15, 8x18 (lekker licht, want hiervoor eerst nog Ez-bar curls gedaan)
Pullovers: 12x50, 12x55, 12x60
Machine pec dec: 8x50, 8x60, 5x70

Biceps
Ez-bar curls: 2x8x20, 8x30 (alleen bovenste helft ROM ...)
Db curls: 8x11, 6x12, 6x11 (verzuring onderarmen)
Machine preacher curl: 8x20, 2x8x25

Wat een trainingsochtend: zeven oefeningen gedaan ipv de normale vijf en de combinatie borst/biceps bevalt ook!
Tevreden dus - nog niet over de gewichten, maar dat komt wel en zeker als de spierconditie enorm verbetert. :D

Voelde nog wat lichte spierpijn, maar met goede moed naar de gym!

Warming-up
3 min roeien (was het nou al zat ...)
machine crunches: 12x35, 12x40, 12x45

Rug
Seated cable rows: 8x30, 8x35, 8x40
Machine lowback: 3x12x35
Latpulldown (naar chest): 8x40, 8x50, 8x60
Vertical row (machine): 8x40, 8x50, 8x60
One-arm db row: 8x18, 2x8x20
Shrugs: 8x25, 8x26, 8x30

Triceps
Closegrip BP: 10xstang, 10x10, 10x20
One-arm extension (sideways, dus niet naar achteren): 8x7, 8x9, 8x11
Bar pushdown: 8x50, 8x55, 6x60

Na een pauze van tien minuten, de zgn. 'shake-pauze' nog pinch-grip geoefend (wrist+ reverse curls, plate curls, fingerwalking; alles met 5kg en 10kg).

Met voldaan gevoel naar huis, want maar liefst 30 sets gedaan - waarvan 20 werksets waren. Plus bij sommige oefeningen gewichten gehanteerd die ik nog nooit eerder had getild. :D

Terug
Naar boven