AndroidHealthClinic

Sigi's Logje

• Topic Starter Topic Starter
Het is een tijd geleden dat ik heb gepost, dus hierbij een kleine update:

Door omstandigheden in prive- en werksfeer en door het feit dat ik de afgelopen 12 weken redelijk tot vrij intensief heb getraind, had ik besloten om een week rust in te lassen. :o

Aanstaande vrijdag zal ik weer met frisse moed gaan beginnen aan een nieuwe periode van (hopelijk) veel progressie in drie maanden ...

Enkele doelen zullen bijvoorbeeld zijn: 100kg BP, db chest press met 30kg dbs, minstens 10 wide-grip pullups en EZ-bar curls met 30kg. :D

Had je nog getraind dan vrijdag?

Suc7 met je doelen gab! Als je blijft doorbijten, gaat het je lukken!

Had je nog getraind dan vrijdag?

Nee, was weer klote-weer en had nog niet zo zin.

Morgenochtend en dinsdag moet ik zeker gaan, even over dat drempeltje dat een dip heet, heen ... :D

P.S. Vandaag wel nog ff 3 setjes van 20 push-ups gedaan 's ochtends: ik haat mijn slechte spierconditie, want de laatste set ging het moeizaam :(

Laatst bewerkt:
Nee, was weer klote-weer en had nog niet zo zin.

Morgenochtend en dinsdag moet ik zeker gaan, even over dat drempeltje dat een dip heet, heen ... :D

P.S. Vandaag wel nog ff 3 setjes van 20 push-ups gedaan 's ochtends: ik haat mijn slechte spierconditie, want de laatste set ging het moeizaam :(

Ow ow ow..., epic fail! Geen zin? Dan maak je maat zin, seun!

:D

Waarom wil je 'basiskracht' opbouwen door GEEN squats en deadlifts in je schema te gooien? Die oefeningen zijn er juist voor! Ga als de sodemieter deadliften en squatten - compounds for the win...

Hou je eens netjes aan je split-schema (paar pagina's terug) en doe niet meer dan dat! Niet kapot aan eind van de training? Cardio er achter aan en volgende keer meer gewicht.

Ik dacht dat ik eigenwijs was...
Bij deze trouwens een abo op je log - support moet nl. wel van 2 kanten komen vind ik ;)

• Like
Waarderingen: Sigi
Dank je, Dwarfie ... maar het is nl. zo dat deadliften en squatten aan alle kanten wordt afgeraden (voor beginners zoals ik) bij mij op de sportschool :(

Was wel effe fris op de fiets vanochtend, gelukkig was het wel droog:

Warming-up
5 min roeien

Borst
Bench press: 10xstang, 10x40, 10x50, 8x55, 8x60
Incline db press: 3x8x18
Seated machine flyes: 12x45, 12x50, 5x60 (te vermoeide armen, grrr)

Triceps
Bar pushdown: 10x45, 10x50, 6x50
Close-grip BP: 10xstang, 10x25, 2x10x35 (10cm tussen handen)
Db kickback: 2x10x8
Dips: 4x BW(wat een afgang)

Niet echt tevreden, want bij sommige oefeningen spaar ik toch kracht of neem ik lager gewicht, omdat de spierconditie van mijn armen zo slecht is: ik haat toch zo mijn zwakke armen die echt mijn bottleneck zijn :mad:

Morgen maar eens kijken hoe rug/biceps gaat ...

Goed dat je weer netjes je split oppakt! Geen 'gezever' met "ik heb zin om dit te doen" - je bent bezig om je lijf in de shape te krijgen die je wilt, dan ook de moeite er voor doen!
Als je zelf niet gelooft in een bepaalde trainingsmethode, dan zul je het ook niet kunnen overbrengen op anderen. Ik weet dat een losse squat beter is dan in een Smith-rek, en ga graag de discussie aan met anderen om mijn standpunt te verdedigen.
Lees je eens in waarom bepaalde oefeningen goed zijn, en andere oefeningen minder goed (slecht bestaat niet wanneer je al überhaupt traint). Overtuig jezelf...
En wat houdt je tegen om te gaan squatten met een lege stang? Het kan je ego niet zijn - toch? Trainen met goede techniek en desnoods eerst wat lager gewicht: prima. Gewoon doen!

Waarom trouwens Flyes op een apparaat, en niet met losse DB's?
Daarbij denk ik dat dips wel vóór de kickbacks horen... Net als pushdown. Isolatie altijd op het eind ;)

mooi zo;nu netjes je shema blijven volgen he.
(kijk maar eens op mn log welke vooruitgang ik heb geboekt na 2 maanden;))
en je kunt gerust sq en dl met lage gewichten in begin,ik vind het juist wel belangrijk voor een beginner,zolang je het goed uitvoert en niet te zwaar gaat=geen probleem.
je rug en benen worden een pak sterker met sq/dl,dus dat zal je dan meer voordelen geven in je andere oefeningen.
veel trainingsplezier.;)

Oeiii, Dwarfie is streng voor je Sigi, ghehehe... Maja, ze heeft wel gelijk eh?

Succes gozert!

Vanochtend lekker getraind, zeg:

Warming-up
5 min roeien
machine low back: 3x12x35
machine crunches: 3x12x35

Borst
Db chest press (full rom): 8x18, 8x21, 8x24 (vanaf nu elke week met 1kg verhogen)
machine flyes: 12x40, 12x50, 8x55
BP: 10xstang, 8x50, 10x50, 4x60 (toch moeilijk als allerlaatste ...)

Triceps
close-grip BP: 10xstang, 10x30, 10x40 (ging vrij lekker)
bar pushdown: 10x45, 2x10x50
db one-arm extension: 3x8x7 (eerste keer, dus laag gewicht)

Eigenlijk stom dat ik twee keer een chestpress heb gedaan, maargoed. :D

Close-grip BP ging heerlijk en geprobeerd m'n ellebogen zo dicht mogelijk langs mijn lichaam te houden.

Lekkere training makker! Nice one! ;)

• Like
goed bezig :)

• Like
Dank jullie wel, jongens: het zijn nog lage gewichten, maar ik hoop dat daar verandering in komt volgend jaar! :D

Komt wel goed met je! gewoon blijven doorknallen en goed eten makker!

Heb jij geen vast trainingsschema met vaste oefeningen die je doet?
Dat zorgt er namelijk voor dat je ook meteen een logische opbouw in je trainingen hebt... :cool:

???

Hoe gaat het verder? Eten? Gewicht? Regelmatig trainen?

Gvd, wat een slechte training: m'n armen liepen weer heel gauw vol en ook werd ik weer afgeleid door sociale contacten, zeg maar ... :mad:

Warming-up
5 min roeien
machine twists: 3x12x30
machine crunches: 3x12x35

Rug
Db rows: 8x24, 8x30, 8x36, hierna attendeerde iemand mij erop dat ik de oefening verkeerd deed en pakte ik nog 6x20 (bolle rug en geen zaagbeweging)
Pullups: 5xwide, 6xneutraal, 5xnormaal (armen gaven hier al op)
Close-grip rows: 3x10x25
Machine low back: 3x12x35
Pullovers: 12x40, 12x50, 10x60

Biceps
EZ-bar curl: 2x6x20, 4x20 (deze oefening deed ik na pullups)

Ik heb het idee dat ik niet toe kom aan een goede UB-training, omdat mijn armen echt de bottleneck zijn en al na 1 oefening verzuurd zijn; grotere spiergroepen zoals de rug en borst voel ik hierdoor nauwelijks. :(

Wat het is weet ik niet, want na drie maanden sportschool zou je toch zeggen dat mijn spierconditie vooruit moet zijn gegaan.

Misschien ligt het aan het weer, m'n gemoedstoestand of heb ik wel de ziekte van Pfeiffer of zoiets: het is in ieder geval funest voor mijn motivatie ...

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je je teveel focust op die "spierconditie" van je armen.
Ze zijn niet sterker - dus?
Om ze sterker te krijgen zul je moeten trainen, en dat doe je nu al - dus je bent op de goede weg!
Daarbij pak je écht geen lullige gewichten hoor!

Focus je op de spiergroep die je aanpakt op de training: voor rug begin je met deadlift (evt. rackpull) en rows (bij voorkeur bb row wat mij betreft). Lat pulldown mag eigenlijk ook niet ontbreken. En doe eens (weighted) hyperextensions... geen last van je armen ;)

Ofwel: kop omhoog en doorgaan!

Ik denk dat je je teveel focust op die "spierconditie" van je armen.
Ze zijn niet sterker - dus?
Om ze sterker te krijgen zul je moeten trainen, en dat doe je nu al - dus je bent op de goede weg!
Daarbij pak je écht geen lullige gewichten hoor!

Ofwel: kop omhoog en doorgaan!

Je zal wel gelijk hebben, maar ik zou het waardeloos vinden als mijn armen een goede progressie - van vooral mijn grotere spiergroepen - in de weg staat.

Natuurlijk blijf ik gewoon doortrainen; het is nu eenmaal zo dat ik na 1 oefening al weer een lager gewicht moet pakken/minder reps pak dan ik normaal zou aankunnen. Of ik zou 10-12 minuten rust moet pakken, lol ...

Bedankt dat je me blijft motiveren en vertrouwen in me hebt! :D

Terug
Naar boven