AndroidHealthClinic

Sigi's Logje

• Topic Starter Topic Starter
Beetje verkouden vandaag, maargoed ... ook wat lichte spierpijn in mijn rug (eindelijk!) en in mijn ecto-armpjes. :D

Morgen maar eens goed knallen met de beentjes, want dat is al een maand geleden voor 't laatst!

En eens kijken hoever ik met de dumbbell chest press kom, als mijn armpjes zich goed voelen ... ;)

Ik ga vanaf nu wat meer op kracht trainen; d.w.z. een reprange aanhouden van 8.

P.S. Gisteren op de site van het Voedingscentrum de caloriechecker ingevoerd: OMG, ik kom zo'n 700 kCal tekort per dag!
(ik eet ong. 1850 kCal, wat minstens 2500 moet zijn ...)

Laatst bewerkt:
Vanochtend een lichte beentraining gedaan: voelde me energie-arm/futloos en de laatste workout voor de beentjes was al weer van 17 november! :(

Warming-up
3 min roeien
machine crunches: 12x35, 2x12x40

Benen
Leg extension: 10x60, 12x60, 12x70 (normaal doe ik 3x12x80 bijv.)
Lying leg curl: 12x10, 2x12x15
Adductor: 3x12x30
Abductor: 3x12x30
Leg press: 12x100, 12x140, 12x180 (op 17 nov. deed ik 12x160, 12x170, 12x200 en 12x250!)
Seated calf raise: 3x12x45 (damnit, sportschool ging al sluiten ...)

Maar drie kwartier kunnen trainen, met gewichten die me niet echt aanstonden, maargoed ... ik heb wel wat gedaan.

Vanmiddag en vanavond goed eten/drinken en bijtanken, dan zal ik vanavond nog even wat borst/rug gaan doen. :D

toch lekker getraind makker ;)

Vanochtend een lichte beentraining gedaan: voelde me energie-arm/futloos en de laatste workout voor de beentjes was al weer van 17 november! :(

Warming-up
3 min roeien
machine crunches: 12x35, 2x12x40

Benen
Leg extension: 10x60, 12x60, 12x70 (normaal doe ik 3x12x80 bijv.)
Lying leg curl: 12x10, 2x12x15
Adductor: 3x12x30
Abductor: 3x12x30
Leg press: 12x100, 12x140, 12x180 (op 17 nov. deed ik 12x160, 12x170, 12x200 en 12x250!)
Seated calf raise: 3x12x45 (damnit, sportschool ging al sluiten ...)

Maar drie kwartier kunnen trainen, met gewichten die me niet echt aanstonden, maargoed ... ik heb wel wat gedaan.

Vanmiddag en vanavond goed eten/drinken en bijtanken, dan zal ik vanavond nog even wat borst/rug gaan doen. :D
Need say more?

Sorry, mevrouw ... is het echt zo erg als ik 1 buik-oefening doe tijdens mijn 'warming-up'? Het is nl. wel zo dat er een lekker vetlaagje overheen zit ... ;)

Ik wijt het gebrek aan energie in de tweede helft v/d week vooral aan het feit dat ik te weinig kCal en groenten/vitaminen binnenkrijg, dus daar zou ik zeker eens naar moeten kijken. :eek:

Dat vetlaagje krijg je echt niet weg door buikspieroefeningen - erger nog: door die spiergroep groter te maken krijg je juist een wat dikker ogende buik!
Een warming up doe je om warm te worden (what's in a word?), niet om een extra oefening te doen. Dat is mijn punt. Verder denk ik dat je goed bezig bent.

Dat vetlaagje krijg je echt niet weg door buikspieroefeningen - erger nog: door die spiergroep groter te maken krijg je juist een wat dikker ogende buik!
Een warming up doe je om warm te worden (what's in a word?), niet om een extra oefening te doen. Dat is mijn punt. Verder denk ik dat je goed bezig bent.

Dank je voor de support en goede adviezen, Dwarf: je bent een topwijf!

En ach, dat warm worden komt vanzelf wel als er vrouwelijk schoon rondloopt ... ;)

En ach, dat warm worden komt vanzelf wel als er vrouwelijk schoon rondloopt ... ;)
Als je hart er harder van gaat pompen / bloed sneller gaat stromen - dan is het goed. Anders gewoon samen op de fiets / loopband / roeier etc.!

Brrr, koud op de fiets ...

Warming-up
3 min roeien (stelt dus niks voor)
machine lowback: 3x12x35

Borst
Db chest press: 8x19, 8x20, 8x22, 8x25 (was bijna kapot na de laatste set)
Machine pullovers: 10x50, 10x60, 10x70 (ging vrij soepel)
Machine pec dec: 8x50, 8x60, 5x70

Rug
Latpulldown naar chest: 8x40 (supinated), 8x50, 8x60
Seated cable rows: 8x25, 8x30, 8x35 (moeiheid sloeg al toe)
Pullups: 4x wide, 6x normaal (de koek was op)
Vertical row: 8x40, 8x50, 8x60

Toch flink nog wat gedaan voor een tweede keer op een dag ... :D
Ik stop nu met typen, want ik moet pissen.

Hey Sigi, kom ook maar even in je log kijken. Wat zorgt ervoor dat je zoveel machines hanteert? Blesures of iets dergelijks of durf je niet aan "de echte mannen gewichten"te komen;)??

Hey Sigi, kom ook maar even in je log kijken. Wat zorgt ervoor dat je zoveel machines hanteert? Blesures of iets dergelijks of durf je niet aan "de echte mannen gewichten"te komen;)??

Ik zit nog in de overgangsfase van machines -> losse gewichten en ben pas ook sinds een goeie maand met gewichten bezig.

Toch kies ik door een aantal redenen er nog niet voor om compleet over te stappen op losse gewichten:

1) de drukte soms in de sportschool, dit geldt voor zowel de machines als de 'gewichtenhoek';

2) mijn slechte spierconditie en navenant laag energieniveau zorgen er toch voor dat ik voor meer zekerheid - dus machines - kies.
De oorzaak hiervoor zit hem zeer waarschijnlijk in de slechte en te weinige voeding; vandaar dat ik ook geinteresseerd ben in jouw voedingslog ... :D

Die spierconditie waar je het iedere keer over hebt is zo'n ontzettende onzin!
Dan druk je toch wat minder losse gewichten weg? Of dacht je dat mijn incline DB press van 15kg per hand is komen aanwaaien?!

Die spierconditie waar je het iedere keer over hebt is zo'n ontzettende onzin!
Dan druk je toch wat minder losse gewichten weg? Of dacht je dat mijn incline DB press van 15kg per hand is komen aanwaaien?!

Je hebt gelijk dat ik natuurlijk ook kan kiezen om relatief lage gewichten te tillen voor de 2e of 3e spiergroepoefening.

Het is wel een feit dat de verzuring na de 1e oefening zo snel komt, dat ik onderhand met p*ssy gewichten moet gaan werken ... aan de andere kant: een goede uitvoering met lage gewichten is zeker goed!

Ik wil gewoon kunnen knallen (met respectable gewichten) drie oefeningen lang voor een spiergroep ... :D

We willen allemaal wel knallen...
Je spieren zullen toch moeten wennen aan een bepaalde oefening en een bepaald gewicht - heeft iedereen last van. Dat is het mooie van trainingsschema's: je bent met een kindergewichtje proberen 8 tot 12 reps aan het maken, en als dat lukt verhoog je.

Ja het geeft toch ook juist weer een kick als je weer een zwaarder gewicht kan pakken?! Ik snap wel wat je bedoelt maar je hebt alleen jezelf ermee als je het overbelast..dan ben je straks weer verder van huis..succes en let niet veel op t gewicht..als de wil en t geduld er is komt de rest vanzelf!

Bro, show some ****ing effort man, ga eens hardcore knallen.

Lol, de voedingsconsulent heeft gehakt gemaakt van mijn voedingsschema: 50% van mijn voeding is gewoon slecht en ik eet te weinig groenten/fruit en sowieso krijg ik minstens 700 kcal te weinig binnen. :(

Een andere teleurstelling was het vetpercentage: 26,6%! :eek:

Korte training dan maar:

Warming-up
4 min roeien

Buik
machine twists: 3x12x30
machine crunches: 3x12x35

Schouders
Db shoulder press: 3x8x11 (eerste keer, dus licht)
Front raise: 2x8x10, 1x8x8
Rear flying delts: 3x8x5
Machine shoulder press: 12x40, 10x50, 8x60

Terug
Naar boven