MuscleMeat

Simon zijn log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter

Jah, kwam ik toen mijn garage binnen, alles lag in de weg omdat er hier een garageverkoop geweest is in mijn straat en ik ging echt niet alles aan de kant leggen:D.

Maar goed, dit weekend niet weggeweest en ik ben net terug van 40 minuten joggen op een nuchtere maag! Vetverbranding here I come:p.

ik ben er ook over aan't denken 's morgens te gaan lopen... maar geef me dan maar liever een uurtje coïtus op nuchtere maag, zal wel hetzelfde effect hebben ;)

En er is weer getraind!!

Deadlift (sumo)
12 x 80 kg
10 x 100 kg
6 x 120 kg
6 x 120 kg

Incline smith press
10 x 40 kg
2 x 8 x 60 kg

Standing neck press
12 x 30 kg
10 x 45 kg
10 x 50 kg

Side raises
3 x 10 x 10 kg (strikt en onder spierspanning, geen gecheat)

Standing French press
10 x 30 kg
9 x 40 kg
8 x 40 kg

Barbell curl
8 x 40 kg

Daarna nog buik

Overall comment: K*ttraining, veel te veel volk dat in de weg liep, te veel gerust naar mijn zin. Ik denk erover om binnenkort weer eens een weekje te splitten kwestie van variatie en daarna mijn fullbody eens goed dooreen gooien en weer pr's te knallen:D op de compounds:D.

gym 0 - homegym 2 :p

al bij al toch een goeie training hoor ;)

Goede frenchpress, barbell curls ook strikt'?

gym 0 - homegym 2

al bij al toch een goeie training hoor

Nu heb ik in de gym getraind:D, maar hij is vrijdagmiddag weer gesloten, kom ik echt gek van, ik kan enkel, ma-woe-vrij trainen, maar mss kan ik bij een maat thuis trainen dan.:)

Goede frenchpress, barbell curls ook strikt'?

Niet superstrikt, maar ik sta er ook niet mee te 'gooien'.

Ik denk erover om volgende week eens gewoon te splitten en de week daarop een "hardcore" split, d.w.z. alles onder spierspanning, wat het uiteraard erg lastig maakt. Ik heb dit al eens een week gedaan, ik verzeker je, je mag overal ettelijke kilo's afdoen en het is afzien! Ik heb er wel een maatje voor nodig, eens checken wie ik kan overhalen in de gym:D.

Ik ben gewoon meteen met de hardcore split begonnen vandaag. Dus zoals hierboven vermeld: alles onder spierspanning, doorheen de hele training geen enkele keer in een set de spierspanning weggenomen door helemaal naar boven of beneden te gaan met een gewicht, behalve de laatste set van de BO laterals en de hammer curls

Schouders en biceps getraind:

SCHOUDERS

Seated dumbbell press:
16 x 15 kg (opwarmsetje)
21 x 22 kg strikt
16 x 27 kg
9 x 27 kg
7 x 27 kg

Side raises in dropset:
*8 x 10 kg, gevolgd door 8 x 8 kg, gevolgd door 8 x 6 kg. Bij de laatste rep heb ik aan mijn partner gevraagd om toen ik boven was, zijn armen onder de mijne te houden, ik probeerde dan nog te raisen, dat ging uiteraard niet, maar spanning en brandend gevoel was enorm.
*6 x 10 kg, dan 8 x 8 kg en dan nog 6 x 6 kg, laatste reps echt moeten uitpersen, als ik boven was, weer hetzelfde gevraagd.

Front barbell raises, triple attack:
*8 x 10 kg tot net onder lateraal, onmiddellijk gevolgd door 8 x 10 kg vanaf lateraal tot net niet helemaal gestrekt boven mijn hoofd, onmiddellijk gevolgd door 8 x 10 kg, 15 cm voor mijn dijen begonnen tot net niet gestrekt boven mijn hoofd, dus een combinatie van de vorige 2.
*Idem, maar met 12,5 kg.
*Idem, maar met 10 kg.

Bent over laterals:
*3 x 12 x 5 kg, een echt kleine bewegingsbaan om de spierspanning te verzekeren.
*Hierna nog 6 x 5 kg, tot helemaal beneden, maar bij de laatste rep, weer de armen laten omhooghouden door partner tot ik niet meer kon.

BICEPS

Barbell curls:
*10 x 30 kg vanaf 10 cm voor mijn dijen tot halfweg
*12 x 35 kg vanaf halfweg tot net niet boven, om spierspanning te houden
*12 x 30 kg vanaf 10 cm voor mijn dijen tot net niet boven, dus weer combinatie van de bovenste twee

Scott machine curls:
*7 x 55 kg net niet gestrekt tot net niet boven
*12 x 45 kg idem
*tot einde x 40 kg, deels zelf gedaan, op het einde enkel negatieven

Hammer curls
*1 set tot failure

Close grip pull ups:
6 x BW

Opmerking: alle sets waren nagenoeg tot failure, verder in 1 woord: MOORDEND. Ik heb dit schema voor alle spiergroepen, het is voorzien voor 4 dagen. Ik vind het eens een leuke afwisseling met de fullbody die ik nu een tijdje gedaan heb en het is niet zoals een gewone split omwille van de spierspanning. Deze manier van trainen vind ik echt ongelooflijk lastig:D, je partner moet je telkens naar de failure schreeuwen haast, op de moment zelf is het echt heel erg lastig, mede doordat sommige oefeningen naar spieruithouding neigen. De eerste reps per set gaan altijd vlotjes, te licht haast, maar omdat de spierspanning behouden wordt, zijn de laatste echte killers. Het is een ander gevoel van lastig dan tijdens de fullbody waar ik altijd zwaar en meestal tot failure ga. Maar all in all een goede afwisseling in manier van trainen:p.

Je schouders en biceps zullen waarschijnlijk wel in de fik gestaan hebben of niet ;)

Goede bicep en schouder training:thumb:

Ik ben gewoon meteen met de hardcore split begonnen vandaag. Dus zoals hierboven vermeld: alles onder spierspanning, doorheen de hele training geen enkele keer in een set de spierspanning weggenomen door helemaal naar boven of beneden te gaan met een gewicht, behalve de laatste set van de BO laterals en de hammer curls

Schouders en biceps getraind:

SCHOUDERS

Seated dumbbell press:
16 x 15 kg (opwarmsetje)
21 x 22 kg strikt
16 x 27 kg
9 x 27 kg
7 x 27 kg

Side raises in dropset:
*8 x 10 kg, gevolgd door 8 x 8 kg, gevolgd door 8 x 6 kg. Bij de laatste rep heb ik aan mijn partner gevraagd om toen ik boven was, zijn armen onder de mijne te houden, ik probeerde dan nog te raisen, dat ging uiteraard niet, maar spanning en brandend gevoel was enorm.
*6 x 10 kg, dan 8 x 8 kg en dan nog 6 x 6 kg, laatste reps echt moeten uitpersen, als ik boven was, weer hetzelfde gevraagd.

Front barbell raises, triple attack:
*8 x 10 kg tot net onder lateraal, onmiddellijk gevolgd door 8 x 10 kg vanaf lateraal tot net niet helemaal gestrekt boven mijn hoofd, onmiddellijk gevolgd door 8 x 10 kg, 15 cm voor mijn dijen begonnen tot net niet gestrekt boven mijn hoofd, dus een combinatie van de vorige 2.
*Idem, maar met 12,5 kg.
*Idem, maar met 10 kg.

Bent over laterals:
*3 x 12 x 5 kg, een echt kleine bewegingsbaan om de spierspanning te verzekeren.
*Hierna nog 6 x 5 kg, tot helemaal beneden, maar bij de laatste rep, weer de armen laten omhooghouden door partner tot ik niet meer kon.

BICEPS

Barbell curls:
*10 x 30 kg vanaf 10 cm voor mijn dijen tot halfweg
*12 x 35 kg vanaf halfweg tot net niet boven, om spierspanning te houden
*12 x 30 kg vanaf 10 cm voor mijn dijen tot net niet boven, dus weer combinatie van de bovenste twee

Scott machine curls:
*7 x 55 kg net niet gestrekt tot net niet boven
*12 x 45 kg idem
*tot einde x 40 kg, deels zelf gedaan, op het einde enkel negatieven

Hammer curls
*1 set tot failure

Close grip pull ups:
6 x BW

Opmerking: alle sets waren nagenoeg tot failure, verder in 1 woord: MOORDEND. Ik heb dit schema voor alle spiergroepen, het is voorzien voor 4 dagen. Ik vind het eens een leuke afwisseling met de fullbody die ik nu een tijdje gedaan heb en het is niet zoals een gewone split omwille van de spierspanning. Deze manier van trainen vind ik echt ongelooflijk lastig:D, je partner moet je telkens naar de failure schreeuwen haast, op de moment zelf is het echt heel erg lastig, mede doordat sommige oefeningen naar spieruithouding neigen. De eerste reps per set gaan altijd vlotjes, te licht haast, maar omdat de spierspanning behouden wordt, zijn de laatste echte killers. Het is een ander gevoel van lastig dan tijdens de fullbody waar ik altijd zwaar en meestal tot failure ga. Maar all in all een goede afwisseling in manier van trainen:p.

netjes, nu nog die side raises omhoog, met een beetje chaet in de opgaande beweging en strikte neergaande beweging bouw je imo kannonskogels! :)

netjes, nu nog die side raises omhoog, met een beetje chaet in de opgaande beweging en strikte neergaande beweging bouw je imo kannonskogels! :)

Maar ik heb geen kanon waar ik ze in kwijtkan. :jk:

OT: Ik zal het de volgende keer doen;).

was zieke training simon
merci daarvoor e hehe
Spierspanning for life :D

Vanavond het vervolg, borst/triceps, rug/trapezius of borst/benen, ik ben er nog niet uit. Jammer van het weekend, maar ik doe het mijn eigen aan. Ik heb me (weer) laten vangen aan de geneugden van het leven, alcohol en sigaretjes. Jammer genoeg heb ik geen cardio gedaan dit weekend, wel 90' gevoetbald.

Hier het schema voor de geïnteresseerden:

HARDCORE TRAINING 4 DAYS

CHEST

BENCH PRESS 8/8 + 2 x triple 8 in x-rep
INCLINE BENCH PRESS 12/10/8/6 with negative push
FLAT FLYES 10/5/5/10 when 5 reps drop set for 12 reps
PECTORAL 12/10/8/6 with negative push

TRICEPS

SMALL BENCH PRESS 12/10/8/6
PRESSDOWN 8/4/8 with 4 reps negative
LYING SKULLCRUSHER CABLE 8/8
CABLE KICKBACK 8/8

SHOULDERS

DB PRESS 12/10/8/6
SIDE LATERALS 8/8 3 different weights in drop
FRONT RAISES 8/8/8 triple attack
CLEAN & JERK 8/12/12/8
BENT LATERALS 12/12/12

BICEPS

BARBELL CURL 8/10/12 3 ways
PREACHER CURL 5/12/25
SUPERSET:
ALTERNATE CURL 10/10
PREACHER CURL 6/6

BACK

BENT OVER ROW 12/10/6/15
SMALL PULLDOWN 10/5/5/10 at 5 reps drop till 12 reps
SEATED ROW 4/8/12 when at 4 negative
CHINS 4x MAX

TRAPEZIUS

BEHIND THE BACK UPRIGHT ROW 4x12
UPRIGHT ROW DB 4x12 non stop alternating

CHEST

DB BENCH PRESS 15/12/10/8/6/4/6/8/10

LEGS

SQUAT 3x15
HACK SQUAT 12/10/8/6
STEP UP 3x15
LEG EXTENSION 10/10/10
LEG CURL 8x8
CALVES 6x15

Interessant schema, hoe moet ik "BEHIND THE BACK UPRIGHT ROW" trouwens zien?
Is dan toch gewoon een shrug? Want echt een grote ROM kan je niet maken toch?

Interessant schema, hoe moet ik "BEHIND THE BACK UPRIGHT ROW" trouwens zien?
Is dan toch gewoon een shrug? Want echt een grote ROM kan je niet maken toch?

Het is gewoon een schijtoefening, maar goed. Het lijkt inderdaad haast op een shrug. De hele workout gebeurt wel onder spierspanning. Al de kanttekeningen kan ik wel eens verduidelijk als je dat wil, maar ik zal het ook wel in mijn log plaatsen als ik de training post.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven