AndroidHealthClinic

Contest Log Skatermarvins eeuwige cutlog (2014)

Raak je niet aan de schijt van die groene thee?

Als ik een liter drink zit ik de rest van de dag op het toilet :o

Ja Marvin, je koolhydraten beperken tot enkel ná het trainen is echt een makkelijke manier om snel vet te verliezen. Heb al veel geprobeerd, maar het werkt echt.... 200-250gr KH, lekker verschillend: aardappels, fruit, rijst, rijstwafels, havermout! Dan heb je ook iets om naar uit te kijken als je het zwaar hebt tijdens het trainen :D

S'morgen veel vetten en eiwtten en geen KH (4 eieren, halve eetlepel MCT olie, en een schep choco-whey) dan alles mixen en bakken in een koekepan (erg lekker!!!)

PS: Ik ben leerling HBO-V (verpleegkunde) en werk als aankomend wondverpleegkundige in de thuiszorg. Daarnaast ga ik 1 dag per week naar school. A.s september start ik mijn vierde (laatste) jaar. Ik werk 3 dagen per week in de ochtend van 7 tot 10.30 en dan ook 3 dagen per week in de avond van 6 tot 10. :thumb:

koekiemonster eet je dan voor de training ook nog carbs? Wat eet je dan smiddags?

Ja Marvin, je koolhydraten beperken tot enkel ná het trainen is echt een makkelijke manier om snel vet te verliezen. Heb al veel geprobeerd, maar het werkt echt.... 200-250gr KH, lekker verschillend: aardappels, fruit, rijst, rijstwafels, havermout! Dan heb je ook iets om naar uit te kijken als je het zwaar hebt tijdens het trainen :D

S'morgen veel vetten en eiwtten en geen KH (4 eieren, halve eetlepel MCT olie, en een schep choco-whey) dan alles mixen en bakken in een koekepan (erg lekker!!!)

PS: Ik ben leerling HBO-V (verpleegkunde) en werk als aankomend wondverpleegkundige in de thuiszorg. Daarnaast ga ik 1 dag per week naar school. A.s september start ik mijn vierde (laatste) jaar. Ik werk 3 dagen per week in de ochtend van 7 tot 10.30 en dan ook 3 dagen per week in de avond van 6 tot 10. :thumb:

Heb je dan niet veel last van vermoeidheid of een flauw gevoel voor je workout?

Wow, wat een cut calorieen komen er voorbij... :eek::eek: als ik lager ga dan 2500 loop ik volledig leeg.

Als dit ergens een goede manier voor is dan is het om je performance in de gym omlaag te halen.

Vanwaar altijd een ander zijn methode omlaag halen?

Ben jij zo iemand die zweert bij zijn eigen methode en van mening is dat geen enkele andere methode voor iemand kan werken?

Als dit ergens een goede manier voor is dan is het om je performance in de gym omlaag te halen.

Ik ga in op mijn bevindingen, mijn ervaring en ZIJN vraag. ???
Als jij zweert bij je koolhydraatjes voor je performance dan consumeer jij ze lekker toch? Wie ben ik om daar wat van te zeggen.

Ik snap het ook niet haha, als ik op die manier zou cutten zou ik echt compleet leeglopen en slechts peanuts kunnen liften. En dan heb ik het niet over de peanuts van Ronnie Coleman :D

Dan zou ik mijn lifts ook niet meer kunnen doen denk ik. :roflol:

<3 koolhydraten. Koolhydraten is pomp, energie, kracht, volheid.

Elke keet als ik onder 150 carbs kom voel ik me moe/ en slap.. de training na de dag dat ik low carb heb gedaan is meestal minder..

Ik cut beste op 225/275 carbs

Ben jij zo iemand die zweert bij zijn eigen methode en van mening is dat geen enkele andere methode voor iemand kan werken?

Lees z'n post geschiedenis eens, dan kom je er misschien achter.

• Topic Starter Topic Starter
Raak je niet aan de schijt van die groene thee?

Als ik een liter drink zit ik de rest van de dag op het toilet :o
Moet wel vaak pissen...maar aan de schijt..nee dat niet!

Dat doet de caffeine en pre-workout wel:rolleyes:

Aha, vandaar dat je je eetschema zo kunt doen. Je traint dus smiddags!:D Nogmaals bedankt voor je inzicht, het is dus eigenlijk een beetje zoals ze bij Leangains/IF adviseren

Wow, wat een cut calorieen komen er voorbij... :eek::eek: als ik lager ga dan 2500 loop ik volledig leeg.
Haha, hier is dat meestal compensatiegedrag voor omliggende dagen...zo ook vandaag weer ivm het weekend:rolleyes:

Dit gaat IMO niet mijn beste cut ooit worden!

Hmm, dit is erg persoonsafhankelijk denk. Ik geloof dat Mitrenz ook nog wel een aardige performance neerzette vorig jaar op zijn high fat/protein en low carb dieet

Het zal (groten)deels een mindset zijn.

Goede vraag ;)

Ik ga in op mijn bevindingen, mijn ervaring en ZIJN vraag. ???
Als jij zweert bij je koolhydraatjes voor je performance dan consumeer jij ze lekker toch? Wie ben ik om daar wat van te zeggen.
Ik heb je toendertijd een keer ontmoet met een gezamelijke meet toen stond je nog bol en vochtig as shit. Je hebt nu een droog fysiek, dus kunnen we concluderen at dit voor jou werkt.

Of het ook voor een ander werkt zullen ze proefondervindelijk moeten testen.

Tijdens de cut is het voor mij misschien wel een optie. Binnen bulk een no-go, want ben te verliefd:heart: op mijn havermout..

Ik snap het ook niet haha, als ik op die manier zou cutten zou ik echt compleet leeglopen en slechts peanuts kunnen liften. En dan heb ik het niet over de peanuts van Ronnie Coleman :D
Hmm, het na je workout laden van carbs zal er voor zorgen dat je niet leegloopt denk ik..Je loopt over het algemeen pas leeg als je 2 of 3 dagen <50-100g carbs gaat zitten..

Dan zou ik mijn lifts ook niet meer kunnen doen denk ik. :roflol:
Mwoah..is een mindset hoor. Ik train zaterdagochtend ook altijd fasted en heb daarop ook weleens 200kg gesquat.

Mind over muscle ;)
<3 koolhydraten. Koolhydraten is pomp, energie, kracht, volheid.
Koolhydraten zijn vooral erg lekker, HNNNNG!
Elke keet als ik onder 150 carbs kom voel ik me moe/ en slap.. de training na de dag dat ik low carb heb gedaan is meestal minder..

Ik cut beste op 225/275 carbs
Dan doen carbs jou goed. Maar denk niet dat dit voor iedereen geldt..
Lees z'n post geschiedenis eens, dan kom je er misschien achter.
Hmm, sta open voor discussies in mijn log, maar om met zijn allen iemand aan te vallen lijkt me ook niet nodig.

Zelf heb ik weer een druk weekend achter de rug met bezoekjes aan de bouwmarkt, bioscoop (22 Jumpstreet) en zondag helpen met een verhuizing..

Voeding was behoorlijk droevig te noemen als je het hebt over cutten dan..

Maar eerlijk is eerlijk..ik zal het wel even loggen. Echter geen zin om mijn macro's te berekenen:o

Weekend voeding:
Voeding zaterdag 28-06-2014:
11:00 2,5 pistolet + ei + beenham + kipfilet + 1 caps T5
12:00 30g whey + 20g casseine
15:00 10g BCAA + 1 caps T5
16:00 1 vietnamese loempia met sambal
19:30 2.5 wrap met veel kip + groente
Bioscoop: 140g chocomarshmallows + cola light

Voeding zondag 29-06-2014:
10:00 1 pistolet + 1 kaiserbroodje + 2ei, pindakaas, kipfilet + kipgrilworst
12:00 10g BCAA + 1 caps T5
15:00 1 caps T5
18:00 Wat stukjes stokbrood met kruidenboter & knoflooksaus
18:45 2.5 bord macaroni + glas malibu:zuip:

En hier nog even de training van vrijdag

Dag 3: Benchpress (Wendler) + UB:
Benchpress:
47.5kg: 5
57.5kg: 5
65kg: 3
67.5kg: 3
80kg: 3
90kg (3+): 5
95kg (jokerset +5%): 3 (nipt!)
67.5kg (first set last): 8, 8, 8 (paused! Voelde goed:thumb:)

Dumbel shoulder press:
18kg: 13 (redelijk easy), 11 (beide sets alternate)
24kg: 10 (super MMC!), 7 (Ondanks de 7 reps tevreden)

Chin-up:
Bw: 11, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3, 3 (41 reps myo)

Close grip cable row:
118kg: 12 (sqeez + hold)
128kg: 12 (2f.), 11 (2f.)

Hang clean & (push)press:
50kg: 6 (warmup)
62.5kg: 3, 3, 3
72.5kg: 2, 2
82.5kg: 3 (waarvan 2 enkel PP)

Barbell shrugs:
60kg: 14
70kg: 12, 9
80kg: 10 (waarvan 2 powershrugs)

Face-pulls:
32kg: 20 (huh???)
36kg: 15, 12

Reverse grip cable curl:
32kg: 20 (warmup)
41kg: 12, 12
50kg: 12 (close grip cable curls)

Pushdown:
32kg: 20 (warmup)
50kg: 12, 11 (2f.)
27kg: 25 (close grip:fire)

Indd, die meet destijds, jaartje of 3 geleden denk ik. Was net ''serieus'' aan het trainen. Ik was een ballonetje dat leefde op een kilo kwark per dag en 0,5 ltr cola na het trainen :D

Wat betreft je chinups.... helpen die myo-reps je veel? Als ik jou was zou ik setjes van 5 gaan maken... dus niet elke set tot fail. Minuutje rust, dan weer 5 reps.... totdat je de 50 hebt gehaald. De keer erop werk je naar 60 total reps, dan 70,80,90,100. Wanneer je de 100 hebt gehaald (20 sets van 5) ga je over naar 6 reps per set. Werkt goed Marvin, try it! ;)

Indd, die meet destijds, jaartje of 3 geleden denk ik. Was net ''serieus'' aan het trainen. Ik was een ballonetje dat leefde op een kilo kwark per dag en 0,5 ltr cola na het trainen :D

Wat betreft je chinups.... helpen die myo-reps je veel? Als ik jou was zou ik setjes van 5 gaan maken... dus niet elke set tot fail. Minuutje rust, dan weer 5 reps.... totdat je de 50 hebt gehaald. De keer erop werk je naar 60 total reps, dan 70,80,90,100. Wanneer je de 100 hebt gehaald (20 sets van 5) ga je over naar 6 reps per set. Werkt goed Marvin, try it! ;)
Wat betreft die chinups vind ik een goed idee! Eens kijken of ik daar wat meer vooruitgang mee kan boeken!:thumbs: Die 100 reps is al een uitdaging opzich!:eek:

Wat dacht je van progressief laden, net zoals andere compounds..?

Wat dacht je van progressief laden, net zoals andere compounds..?
Hmm, zou kunnen. Maar daarmee schiet ik soms voorbij aan het feit dat ik weleens een zware dag heb en dus targets niet ga halen. Wat dat betreft train ik liever op gevoel al ben ik wel eerlijk te zeggen dat ik mezelf dan soms niet uitdaag.

Echter heb ik soms ook het idee dat je ook niet oneindig sterker kunt worden..net als groter overigens.

Bij deze de planning van vandaag. Ivm het weekend skip ik met pijn in mijn hart mijn geliefde havermout vanmorgen...:o

Dag 1: MP + UB:
MP:
40kg: 5
45kg: 5
52.5kg: 3
60kg: 5
65kg: 3
72.5kg: 1+
75kg (jokersets +5%): singles till fail
60kg (first set last): 1-3x8
Floorpress:
Reverse grip barbell row:3x6-8
Lat-pulldown:3x8-12
(Standing cable) Fly’s:3x8-12
EZ-bar tricep extention:3x8-12
Dumbel curl:2x6-8

Voeding, Maandag 30-06-2014:
6:15 1 caps T5
9:00 1L groene thee
11:00 30g whey + 20g casseine + sinaasappel + multivit + vit D
12:00 150g rijst + 125g kipfilet + 120g spinazie
Pre-workout: 15g maximize + 1g agmatine + 6g citruline malaat
Post-workout: 20g dextro + 30g whey
15:00 150g rijst + 125g kipfilet + 120g spinazie 1 caps T5
18:00 Avondeten (~750kcals) + 20g casseine

~2085kcals, E/K/V = 200g (38%) / 205g (40%) / 50g (22%)

Terug
Naar boven