Fitness Seller

Skinnyvet en bulken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Je bent er al met 1,8g/kg eiwit, maar dat geldt voor je huidige gewicht, niet je doelgewicht, tenzij je obees bent. Het goede nieuws is dat je bij 77kg aan die 140g al genoeg hebt.

Als je maar voldoende eiwit, vet en carbs binnenkrijgt is het vooral zaak in een redelijk defeceit te blijven zitten.

Hoe kom je aan het doel van 70kg? Het lijkt me weinig bij jouw lengte en het zegt weinig over je VP.
Omdat me vet% 20% is en heb ongv 60/61 kg aan lean mass.
verder laaste keer dat ik zo weinig spiermassa had was jaren geleden en zat ik op 69/70 kg maar had ik een droog vet%
vandaar dat me doel 70 kg is

Je bent er al met 1,8g/kg eiwit, maar dat geldt voor je huidige gewicht, niet je doelgewicht, tenzij je obees bent. Het goede nieuws is dat je bij 77kg aan die 140g al genoeg hebt.

Als je maar voldoende eiwit, vet en carbs binnenkrijgt is het vooral zaak in een redelijk defeceit te blijven zitten.

Hoe kom je aan het doel van 70kg? Het lijkt me weinig bij jouw lengte en het zegt weinig over je VP.
Wat is voldoende?

maar oke mooi om te horen dat ik er net 1,8 al ben :)

Omdat me vet% 20% is en heb ongv 60/61 kg aan lean mass.
verder laaste keer dat ik zo weinig spiermassa had was jaren geleden en zat ik op 69/70 kg maar had ik een droog vet%
vandaar dat me doel 70 kg is
Als je ook traint bestaat de kans dat je spiermassa opbouwt, dan ben je wellicht al eerder bij je doel.
Voor eiwitten is dat 1,8 g/kg, voor vetten en koolhydraten zijn er wel richtlijnen en daarbinnen is het vooral de verdeling wat goed voor je werkt.

Je zou dit kunnen googlen bij Bell Coaching, Menno Henselmans, RP en/of hier op het forum.

2gr per kg lichaamsgewicht aan eiwitten
1gr per kg lichaamsgewicht aan vetten
Rest koolhydraten opvullend naar jou dag totaal (2100 kcal)

Altijd je HUIDIG gewicht aanhouden en niet je doel.

Al eet je 2.5gr je lichaamsgewicht aan eiwitten of 1.9 en 2gr vetten en iets minder koolhydraten maakt allemaal vrijwel niets uit voor progressie net wat je zelf wilt. Theoretisch gezien kan je vetten beter op 1gr / kg bw aanhouden zodat je meer koolhydraten kunt eten en die geven meer energie. Qua “volume” (hoeveelheid) heb je ook meer aan koolhydraten, dus zodra honger/zin meer word kan je dus snijden in je vetten en zit dit verplaatsen naar de koolhydraten.

2gr per kg lichaamsgewicht aan eiwitten
1gr per kg lichaamsgewicht aan vetten
Rest koolhydraten opvullend naar jou dag totaal (2100 kcal)

Altijd je HUIDIG gewicht aanhouden en niet je doel.

Al eet je 2.5gr je lichaamsgewicht aan eiwitten of 1.9 en 2gr vetten en iets minder koolhydraten maakt allemaal vrijwel niets uit voor progressie net wat je zelf wilt. Theoretisch gezien kan je vetten beter op 1gr / kg bw aanhouden zodat je meer koolhydraten kunt eten en die geven meer energie. Qua “volume” (hoeveelheid) heb je ook meer aan koolhydraten, dus zodra honger/zin meer word kan je dus snijden in je vetten en zit dit verplaatsen naar de koolhydraten.
Zou 1,8 ook kunnen aan eiwitten of is 2 gram echt een must?
zou me vetten ff 5 gram omhoog gooien dan

en dus als er met alles dus 220 of meer carbs over blijft zou dat prima kunnen?

Verder doel gewicht iemand had me dat hierzo gezegd vandaar dat ik dat dee.

Zou 1,8 ook kunnen aan eiwitten of is 2 gram echt een must?
Dit brengt 0 verschil, beide perfect
en dus als er met alles dus 220 of meer carbs over blijft zou dat prima kunnen?
Meer als zat om genoeg energie te hebben, totaal aantal dagelijkse kcal is leidend voor je gewicht, macros maakt 0.0 uit.
Dan was dat een dommerik, maar die zitten er hier genoeg dus kan nagenoeg iedereen zijn.

Dit brengt 0 verschil, beide perfect
Top hou gewoon 1,8/2 aan

Meer als zat om genoeg energie te hebben, totaal aantal dagelijkse kcal is leidend voor je gewicht, macros maakt 0.0 uit.
Oke en ook niet met vet% dus? ik presteer beter met hogere carbs.

Dan was dat een dommerik, maar die zitten er hier genoeg dus kan nagenoeg iedereen zijn.

Duidelijk hahaha

Ik had het voorgesteld, het is maar een idee voor mensen die veel kg's afwijken van hun doel.

Ik bedoelde daarmee niet het doel gewicht van je cut maar je uiteindelijke doel gewicht voor het leven met spiermassa. Dat is waarvoor je de proteine eet toch? Niet om de spiermassa van 70kg te bereiken maar bijvoorbeeld 83kg.

Anders ga je naar 140 gr proteine in je cut en dan blijf je 140 gr eten terwijl je naar 83 of weet ik het hoeveel kg toe gaat? En dan elke kg je inname verhogen of wat? Elke paar weken 2 gr extra in je shake?

Als jij dat zo wilt doen, prima.

Ik neem gewoon m'n gewicht bij 25 FFMI en baseer het daar op, hoeft het nooit meer te veranderen en is het levenslang genoeg. Niet perse 2gr/kg trouwens, er zijn wel mogelijke redenen om nog meer te willen, maar goed.

En het werd ook wel eens gebaseerd op gewicht aan vetvrije massa, maar dat hoor je helemaal niet meer eigenlijk. :thinking:

Ik had het voorgesteld, het is maar een idee voor mensen die veel kg's afwijken van hun doel.

Ik bedoelde daarmee niet het doel gewicht van je cut maar je uiteindelijke doel gewicht voor het leven met spiermassa. Dat is waarvoor je de proteine eet toch? Niet om de spiermassa van 70kg te bereiken maar bijvoorbeeld 83kg.

Anders ga je naar 140 gr proteine in je cut en dan blijf je 140 gr eten terwijl je naar 83 of weet ik het hoeveel kg toe gaat? En dan elke kg je inname verhogen of wat? Elke paar weken 2 gr extra in je shake?

Als jij dat zo wilt doen, prima.

Ik neem gewoon m'n gewicht bij 25 FFMI en baseer het daar op, hoeft het nooit meer te veranderen en is het levenslang genoeg. Niet perse 2gr/kg trouwens, er zijn wel mogelijke redenen om nog meer te willen, maar goed.
Oohhh zo verkeerd begrepen dan

Neem je ook voldoende zout dagelijks? Dit is immers ook erg belangrijk.

Zout boeit geen kut man, doe normaal

Studie is begonnen verband niet super veel.
maar reis tijd is ook 2 uurtjes dus misschien ga ik switchen.

Anyway heb de calorieën naar 500 gegooid onderhoud is 2600 eet nu 2100.

Mijn vragen zijn

Is 2/2,2 x je doel gewicht in proteine goed?
Ik weeg 77 en wil naar de 70 toe dat ik dan 140 gram proteine eet

en is het oke om rond 220/250 gram carbs in je cut te eten is net wat voordeliger en laat me de cut net wat langer volhouden.

Dus momenteel

2100
140/150 gram proteïne
Carbs 220/250
Vet 70/80
hier functioneer zowel ik en me portemonnee het best op.
50 eu boodschappen per week terwijl het met low carbs 100+ is
en ook nog top energie levels en lekker vol zitten
Niks mis mee !

Helpp.
Sinds 3 dagen naar 500 defecit gegaan.

Dag 1 was ik 77.20
Dag 3 was ik 77.10
en nu dag 4 ben ik 76.75

Is dit een normale rate van 500 defecit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven