AndroidHealthClinic

Skyblazer failing to get shredded

Bezoekers in dit topic

Ik gebruik bij elke oefeningen toch 2 sets om op te warmen.. En dan gewoon 4 werksets met hetzelfde gewicht..

Zodra ik beter ben, zal ik het toepassen om te kijken hoe het bevalt
 
Vandaag na 1,5 week weer getrained. Heb vandaag van bovenlichaam wat oefeningen gepakt om er weer wat in te komen. Volgende week weer volgens schema.

Heb vandaag alles wat lichter gedaan en rustig getrained.

Bench Press: 6 sets of 12 reps 20, 40, 50 ,60 ,60, 50
Dumbbell Flyes: 3 sets of 8 reps 14, 18, 16
Cable Crossovers: 3 sets of 8 reps 25, 30, 25
Triceps Dips: 4 sets of 10 reps Heb met tegengewicht gedaan: 20, 15 ,15, 20
Triceps Pushdowns: 4 sets of 10 reps 20, 20, 15, 17
Overhead Barbell Press: 4 sets of 10 reps 30 30 25 25
Dumbbell Front Raise: 3 sets of 10 reps 9 8 7
Dumbbell Lateral Raise: 3 sets of 10 reps 8 6 7
Smith Machine Upright Row: 4 sets of 6 reps 25 30 35 30
Wide-Grip Pull-Up: 2 Sets 6 repsMet tegen gewicht: 40, 30
Medium-Grip Pull-Up: 2 Sets 6 repsMet tegen gewicht: 30, 25
Narrow-Grip Pull-Up: 2 Sets 6 repsMet tegen gewicht: 20, 15
Seated Cable Row: 3 Sets 6 reps 60, 65, 60
Preacher Curl: 4 Sets 12 reps 30, 30, 25 ,20
Hammer Curl: 2 Sets 10 reps 12, 12

Heerlijk om weer getrained te hebben/
 
Het is erg motiverend idd om na een tijd weer te kunnen trainen!

Die dips met tegenwicht, wat houdt dat in BW+20kg?
Anders wel heel sterk man!
 
Het is erg motiverend idd om na een tijd weer te kunnen trainen!

Die dips met tegenwicht, wat houdt dat in BW+20kg?
Anders wel heel sterk man!

BW-20 :P

Nooit echt dips gedaan, hoop over 1-2maanden gewoon met volledig BW te doen. Als ik ze nu met BW uitvoer lukt het niet om diep genoeg te gaan.
 
BW-20 :P

Nooit echt dips gedaan, hoop over 1-2maanden gewoon met volledig BW te doen. Als ik ze nu met BW uitvoer lukt het niet om diep genoeg te gaan.

Oh dat komt vanzelf man! Zolang je techniek goed is, neemt de gewichten vanzelf toe.
 
Oh dat komt vanzelf man! Zolang je techniek goed is, neemt de gewichten vanzelf toe.

Afgelopen jaren heb ik alleen apparaten gebruikt en cables. Had 2 jaar geleden eigenlijk al met schema moeten beginnen dat ik nu heb. Hoop dat over 6 maanden een mooie vooruitgang is te zien

---------- Post toegevoegd Mon 19 Sep 2011 om 20:26 ----------

1ste echte training na aantal weken ziek te zijn geweest, kracht verlies was te merken.


Borst & Triceps
Bench Press: 6 sets of 12 reps 30, 40, 50 ,60 ,55, 50
Incline Dumbbell Press: 4 sets of 10 reps 20, 20, 18, 18
Dumbbell Flyes: 3 sets of 8 reps 14, 16, 16
Cable Crossovers: 3 sets of 8 reps 25, 30, 30
Triceps Dips: 4 sets of 10 reps Heb met tegengewicht gedaan: 20, 15 ,25, 25
Triceps Pushdowns: 4 sets of 10 reps 20, 20, 25, 20
Skull Crushers: 3 sets of 10 reps 30, 25, 25
 
Vandaag weer rug en biceps

Wide-Grip Pull-Up: 4 Sets 6 repsMet tegen gewicht: 40, 35, 30, 35
Medium-Grip Pull-Up: 4 Sets 6 repsMet tegen gewicht: 30, 25, 20 ,25
Narrow-Grip Pull-Up: 4 Sets 6 repsMet tegen gewicht: 20, 15, 15 ,20
Seated Cable Row: 4 Sets 6 reps 60. 70, 65, 65
Deadlift: 4 Sets 6 reps 60, 70, 80, 60
Preacher Curl: 4 Sets 12 reps 30, 30, 30 ,25
Hammer Curl: 3 Sets 10 reps 14, 14, 12
Incline Dumbbell Curl 3 Sets 10 reps 12, 9, 9

Opzich wel lekker getrained. Viel me op dat laatste 2 oefeningen moeizamer gingen dan anders.
 
Nice man! Maar waarom deed je laatste set bij DL 60kg? Is dit ex. bar of?
 
Nice man! Maar waarom deed je laatste set bij DL 60kg? Is dit ex. bar of?

Ik heb de gewoonte om de laatste set wat lichter te doen.
Bij DL is het ook zo dat dit pas de 5de keer was dat ik die deed. Moet rug nog wat opbouwen. Heb wel eens 5 goede zware sets gedaan (rond 90-100kg) en toen kon ik de volgende dag niet meer fatsoenlijk opstaan en gaan zitten van de spierpijn :roflol:

Over 2-3 maanden als onderrug wat bijgwerkt is komen ook stiff-legged DL's erbij.
 
Ja inderdaad, techniek is belangrijkste heb ik ook onderhanden wel uitgevonden door die fysio sessies. Als ik door was gegaan met mijn squat techniek, had het ernstigere gevolgen kunnen hebben.

Hoe dan ook bra, 2-3 maanden is wel veels te lang om een andere DL variant in te doen.
Wat is het verschil eigenlijk? De focus is wat meer op je hamstrings? Je belast bij beide ook je onderrug en SDL/RDL pak je altijd met minder gewicht dan de conventional deadlift. Zie het als een assisted oefening voor je DL, zo maak je ook je onderrug sterker.

Maar belangrijkste is nog altijd, naar je lichaam luisteren. Als je het nog niet aan kan, of niet prettig vindt dan doe je dat niet.

SDL vind ik echt een bagger oefening. Liever doe ik de romanian deadlift.

http://www.youtube.com/watch?v=Dccre1GKTNU&feature=related
 
RDL vind ik er fijner uit zien dan SDL. Zal m vrijdag ff proberen als ik benen doen ipv de SDL
 
Vandaag na bijna 3 weken eindelijk weer serieus schouders getrained.

Schouders
Overhead Barbell Press: 4 sets of 10 reps 25 30 35 30
Seated Dumbbell Press: 3 sets of 10 reps 15 15 15
Dumbbell Front Raise: 3 sets of 10 reps 8 8 8
Dumbbell Lateral Raise: 3 sets of 10 reps 7 8 8
Smith Machine Upright Row: 4 sets of 6 reps 1ste rep failed, bij het unracken en de daarop volgende rep maak ik een debiele beweging met me nek en ik verek iets aan de recht kant van me nek. ff 5min rust gehouden en beetje geprobeerd te masseren toen weer verder gegaan.
25, 30, 35, 30
Dumbbell Shrug: 4 sets of 6 reps 26 26 26 28

Wel lekker getrained, kan alleen me nek niet meer draaien xD
 
lekker bro, nice shrugs ook!

Btw: tijgerbalsem voor je nek, hielp héél goed bij mij.

Thx bro, als ik er morgen nog last van heb zal ik ff langs de drogist ervoor.
 
Vandaag benen getrained, was 1ste keer dat ik ze serieus ging trainen. Voorheen af en toe wel s paar oefeningen gedaan maar nooit echt op een vast moment. Word hoogtijd nu om van mijn ecto benen af te komen als ik in de spiegel kijk staat het eigenlijk niet in verhouding met mijn bovenlichaam.

Leg Extension: 3 sets of 10 reps 30 35 35
Leg Curl: 3 sets of 10 reps 20 20 25
Narrow-Stance Smith Machine Squat: Overgeslagen, eerst met normale (medium) stance de techniek ff goed krijgen daarna narrow en wide erbij om de buiten en binnenkant lekker te pakken,
Medium-Stance Smith Machine Squat: 4 sets of 6 reps 35 55 55 55
Wide-Stance Smith Machine Squat: Overgeslagen, eerst met normale (medium) stance de techniek ff goed krijgen daarna narrow en wide erbij om de buiten en binnenkant lekker te pakken,
Leg Press: 4 sets of 6 reps 100 100 120 120
Romanian Deadlift: 5 Sets 6 reps 20 20 (alleen bar voor de techniek) 30 (beide kanten 5kg erbij, rustig opbouwen) 50, 50 (10kg erbij op, proberen te maxen, volgende week moet 60 wel lukken)

Machete bedankt voor de RDL tip. ipv. stiff-legged. Was lekkere oefening en goed te voelen bij de hams.
 
Geen dank man, RDL > SLDL. Ik kan een veel betere spanning zetten met deze DL variant op de hamstrings. Wat ook een mooie oefening is trouwens, is goodmorning's dan voel je je hamstrings ook erg goed (bij de fysio toen keer gedaan).

Voor de rest lekker getraind man, benen is een zware spiergroep nu lekker goed eten en rusten om spoedig te herstellen!
 
Borst & Triceps
Bench Press: 6 sets of 12 reps 30, 40, 50 ,70(failed, lukt nog niet me oude niveau met bp te halen voorheen lukte 80 nog wel) ,60, ,55, 55
Incline Dumbbell Press: 4 sets of 10 reps 20, 22, 22, 20
Dumbbell Flyes: 3 sets of 8 reps 14, 16, 16
Cable Crossovers: 3 sets of 8 reps 25, 30, 30
Triceps Dips: 4 sets of 10 reps Heb met tegengewicht gedaan: 25, 20 ,20, 25
Triceps Pushdowns: 4 sets of 10 reps 20, 25, 25, 20
Skull Crushers: 3 sets of 10 reps 30, 25, 25

Merkte na het trainen toen ik in de spiegel keek dat me borst meer vorm begint te krijgen en wat platter word.
 
Dikke training toch hoor, veel oefeningen ook! Hoe kwam die terugval @ bench ?

aware me brah
 
Dikke training toch hoor, veel oefeningen ook! Hoe kwam die terugval @ bench ?

aware me brah

Ben in totaal 3 weken ziek geweest, 1 week griep gevolgt door keelontsteking. Vorige week weer voor het eerst een volledige week getraind en op een of andere manier is de BP het lastigst om weer zwaarder te doen.

Qua oefeningen vind ik dit schema goed te doen. Na laatste oefeningen eruit geperst te hebben ben ik altijd wel kapot
 
Ben in totaal 3 weken ziek geweest, 1 week griep gevolgt door keelontsteking. Vorige week weer voor het eerst een volledige week getraind en op een of andere manier is de BP het lastigst om weer zwaarder te doen.

Qua oefeningen vind ik dit schema goed te doen. Na laatste oefeningen eruit geperst te hebben ben ik altijd wel kapot

Klopt heb ik ook sinds ik weer begonnen ben, BP voelt altijd wel het meest verrot aan!
Oke oke, i'll follow yo ass like twitter man! Keep it up brah
 
Back
Naar boven