- Waardering
- 756
- Lengte
- 1m86
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 11%
Heb ongeveer hetzelfde probleem de afgelopen paar weken, heb voor mij persoonlijk de oorzaak nog niet gevonden. Sinds een paar weken val ik lastig in slaap, word ik gedurende de nacht 3 of 4 keer wakker met het gevoel dat ik moet plassen, als ik ga plassen komen er echt maar een paar druppels uit zeg maar, maar als ik niet ga blijft het gevoel dat ik wel moet. Geen idee of dat de oorzaak is dat ik wakker word of gewoon een neven-effect. Heb het gevoel dat ik de nacht echt slaap in periodes van 1-1,5 uur om telkens weer even 5 minuten wakker te worden o.i.d, droom ook echt de meest random dromen de laatste peer weken alsof ik elke nacht met een dosis party-drugs op ga slapen ofzo.
Waar het door komt, geen idee. Geen echte veranderingen in voedingspatroon, geen verhoogd stressniveau (in ieder geval niet waar ik me bewust van ben), wel enigszins veel koffie gedurende de werkdag, maar nooit meer na 5 uur 's avonds en het lijkt mij persoonlijk sterk dat vanuit je slaap wakker worden veroorzaakt wordt door caffeine. Zit te denken dat als het door veranderde voeding komt het misschien zou kunnen liggen aan hoge vezel inname, dat is namelijk het enige wat ik sinds korte tijd vrij veel verhoogd heb in m'n schema (200 gram havermout op een dag bv). Al heb ik geen idee of dat wetenschappelijk onderbouwd kan worden. Voorlopig accepteer ik het maar gewoon en heb ik de hoop dat het met de tijd vanzelf over zal gaan, zoals het ook vanzelf is ontstaan, of dat de oorzaak me in de loop van de tijd duidelijker wordt zodat ik het zelf kan voorkomen.
Moeten plassen is aangeleerd, enige manier hoe je daarvan af gaat komen is het om het gewoon niet te doen (of in jouw geval waarschijnlijk minder te doen en daarna niet meer te doen). Gewoon niet drinken 2 uur voordat je gaat slapen. Yoghurt e.d. telt als drinken btw.
Verder: kan wel degelijk door de caffeine komen, ookal neem je deze 's ochtends in. Eet je bananen of pak je een multivit in de avond? Verder zou je time-release melatonine kunnen proberen (of gewoon normale melatonine). 1mg zal waarschijnlijk genoeg zijn maar de meeste shops verkopen het in 3mg.

Dus ja al zeker 23j.