AndroidHealthClinic

Smal bankdrukken na borst workout?

Smal bankdrukken na borst workout?

  • ja

    Stemmen: 7 87,5%
  • nee

    Stemmen: 1 12,5%

  • Totaal stemmers
    8

Bezoekers in dit topic

Iraj

Cool Novice
Lid geworden
28 jan 2018
Berichten
243
Waardering
45
Lengte
1m85
Massa
105kg
Vetpercentage
20%
Hallo, Ik train borst/triceps samen op 1 dag is het wijs om na je borst workout smal bankdrukken te doen?
of ben je dan al te vermoeid en is de oefening niet heel effectief meer? mvg
 
Dat ligt aan je borstsvhema. Als dat bestaat uit meerdere presses zou ik het niet doen
 
En een beetje aan je grip. Pak je al behoorlijk smal is het een beetje dubbel. En aan je overige schema. Ik heb op borstdag ook triceps dus sluit het wel mooi aan.
 
En een beetje aan je grip. Pak je al behoorlijk smal is het een beetje dubbel. En aan je overige schema. Ik heb op borstdag ook triceps dus sluit het wel mooi aan.
Ik wil cgbp namelijk niet missen in me schema, alleen is die nog wel effectief na een zware borst workout? Of ben je te vermoeid door al je presses van borst bankdrukken dumbell presses etc?
 
Met cgbp pak je nauwelijks je borst, wel voorkant schouders en triceps. Antwoord op je vraag kan je zelf bedenken.

98FAC511-61AB-4A50-B805-74FE2A8543DF.jpeg
 
  • Like
Waarderingen: Iraj
Waarom raad jij het af?

Smaldrukken plaatst de nadruk op de triceps omdat de borst minder wordt aangesproken, niet zozeer omdat de triceps meer wordt aangesproken.

Als je borst schema al meerdere presses bevat zijn de tricep in deze functie dus al ruimschoots aangesproken en zou ik m’n energie in andere oefeningen steken.

Wat je wel kan doen is smaldrukken als een overgangsoefening te nemen bv bankdrukken => incline flye => smaldrukken => OH extension
 
Biceps met cgbp? Denk dat je hem dan wel heel raar uitvoert haha.

Biceps is net als de voorkant schouder een schouderflexor en wordt bij iedere press gebuikt zeker bij die waabij je bovenarm dicht bij de romp blijft zoals smaldrukken en reversepress HAHA!
 
Haha, dat zal best maar toen ik nog in de luiers rond huppelde, traindje je nog steeds niet je biceps met cgbp beste man.

Bepaalde forumleden spreek je beter niet tegen. :sukkeltje:
 
Ik geloof het zonder twijfel maar Ik moet zeggen dat ik niet het gevoel heb biceps te trainen tijdens een cgbp.
 
Ik voel zelf bij mijn cgbp altijd een erg goede contractie in het midden van de borst.
Maar ik doe meestal enkel plat benchen voor de borst en dan gevolgd door cgbp. Soms plat banken dan overhead press en dan cgbp
Ik pak niet veel borst :D

Ik ben ik
en samen zijn wij vriendjes
 
Ik geloof het zonder twijfel maar Ik moet zeggen dat ik niet het gevoel heb biceps te trainen tijdens een cgbp.

Is ook miniminiminimaal, te verwaarlozen en mi het eigenlijk niet waard te benoemen...

5BE7A13F-57AA-4819-B5C6-BA189997A760.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ben ik trouwens de enige op dit forum die geen flyes en andere isolatie voor borst doet? Ik doe écht enkel benchpress eigenlijk. Ja eens in de 3 maanden dumbell incline presses die steeds sterker worden door de overhead presses die ik wél bijna elke up training doe..
 
dippen is king
 
Back
Naar boven