MuscleMeat

Snow Cut Log 2

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
26-02-2021

Dynamic Upperbody + Push Assistance

w.u:
3x30 sec. x :
- 7kg db curl + press
- 16kg kb swings
- band rows

slingshot speed bench press
10x 20kg
5x 55kg
5x 95kg
5x 95kg
5x 95kg
5x 95kg
5x 95kg

flat banded db press
20x 20kg + red band
12x 20kg + purple band
8x 20kg + purple band

medium incline db twist press
15x 15kg
15x 15kg
15x 15kg + 5 normal presses

JM press
15x 35kg
15x 35kg
15x 35kg

reversed grip cable pushdowns
100x

Comment: Lekker getraind weer. Die db press met bands is echt chill! Burrito : de conclusie is dat ik speed bench met slingshot super chill vind! Je kan met relatief hoge gewichten speed werk doen en het voelt minder pijnlijk aan je schouders en ellebogen. Ik vind het een aanrader. 95 was wel echt de max voor in hoeverre ik nog speed werk kan doen though (zie filmpje)

5x45 sec.:
- bench reversed crunches
- swiss ball glute bridges
- floor calf raises
- hamstring marches

- 1 bakje rode druiven
- 1 groot broodje gerookte zalm + gekookt ei
- 1 groot broodje kipfilet + samurai saus
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- 1.5 bord spaghetti + spinazi + hamblokjes + roomsaus
- 3 koppen zwarte koffie
Comment: te veel pasta, maar ook weer niet echt overdreven. Kon weinig kwaad leek me, stond er op de tussenwegingen goed voor :)
 

Speciaal voor jou 2 fotos gemaakt (en voor Sanca Saxon natuurlijk). Het goede nieuws vind ik zelf, is dat ik op de foto's minder fatty lijk dan eerst. Het nadeel is alleen dat ik nu op de foto's nog meer skinny fat lijk imo. In het echt is dat minder. Heb ook een filmpje van een lift van vandaag bijgevoegd; daar lijk ik waaaay buffer vind ik. Oordeel zelf maar :)
 

Bijlagen

  • video-1614335632.mp4
    3 MB
  • 153973649_334388751326676_2128680127302230797_n.jpg
    153973649_334388751326676_2128680127302230797_n.jpg
    122,2 KB · Weergaven: 60
  • 153115679_3733290156707910_7346138696573897610_n.jpg
    153115679_3733290156707910_7346138696573897610_n.jpg
    123,2 KB · Weergaven: 57
Het goede nieuws vind ik zelf, is dat ik op de foto's minder fatty lijk dan eerst
Is ook wel zo hoor :p
Skinny ben je niet hoor, goed brede schouders met duidelijk goed massa.
fat valt ook nogal heel goed mee
 
Je bent zeker op de goede weg.
Waar wil je ergens stranden met je cut dit jaar?
Abs zichtbaar? Of een bepaald gewicht of percentage in gedachten?
 
Je bent zeker op de goede weg.
Waar wil je ergens stranden met je cut dit jaar?
Abs zichtbaar? Of een bepaald gewicht of percentage in gedachten?

Het idee was 95kg wegen en 142.5kg benchen. Alex is het er niet mee eens en vind dat ik eigenlijk nu al moet stoppen met cutten (vanuit krachtperspectief). We hebben de deal dat ik sws nog doorcut tot 100kg en kijk of mijn kracht nog een beetje okay is. Het liefste haal ik die 142.5 bench en 95 bw dus, maar die bench is belangrijker als het bw...

Abs zou leuk zijn (en ik denk dat als ik, op deze manier (slow but steady), 95 weeg ze ook wel zichtbaar zijn) maar niet ten koste van bizar powerverlies. Als ik 2/3 weken op rij serieus underperform op mijn presses, stop ik met cutten. Het bf waar ik nu op zit (ik schat ruim ingezet tussen de 17 en 20%?) is best wel okay voor kracht. Boven de 20% hoeft niet uit gezondheids- en esthetisch perspectief maar eronder is het heel lastig om als natty sterk te blijven (zeker voor een man van 30).
 
27-02-2021

5x45 sec.:
- 7kg db curl + press
- rowing machine
- 1.25kg plate crucifix
- band extentions

- 1 duits biefstukje + 1 gebakken ei + 70gr. bruine bonen + kruiden
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- 500ml. proteine ijs
- 1 bord gebakken aardappels + speklappen + ketjapsaus + kruiden
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey
- 3 koppen zwarte koffie

Comment: dit lijkt veel, maar ik heb het echt nodig. Ik ben met het neeftje/nichtje van mijn vriendin naar het lokale park geweest. Buiten een beetje klimmen en klauteren met de kleinste (die is 5 jaar, haar houd ik nog net bij :roflol: ) Heb ik ook ongeveer een uur gevoetbald met de grootste (11) en de lokale jeugd. Een paar van die kleine fuckers speelden bij Fortuna (in de -15) en er waren ook wat oudere kids bij (ik schat 15/16) en ondanks dat ik 13/14 jarige jochies fysiek nog wel de baas kan, ben ik heeeelemaal gesloopt. Dan pas merk je echt dat je ouder wordt. Voor mijn gevoel heb ik me nog best wel ingehouden (geen idiote sprintduels, beetje spelverdelen, etc) en nergens echt buiten adem was, zijn mijn legs toch echt meer gemaakt voor korte krachtsinspanningen dan voor dit werk :roflol:
 
Ik ben het niet met Alex eens.
Je bent veel sterker dan je eruitziet.
Waarom niet één jaar of twee vol op bodybuilding inzetten ? En er ook sterker uitzien ?
 
Het idee was 95kg wegen en 142.5kg benchen. Alex is het er niet mee eens en vind dat ik eigenlijk nu al moet stoppen met cutten (vanuit krachtperspectief). We hebben de deal dat ik sws nog doorcut tot 100kg en kijk of mijn kracht nog een beetje okay is. Het liefste haal ik die 142.5 bench en 95 bw dus, maar die bench is belangrijker als het bw...

Abs zou leuk zijn (en ik denk dat als ik, op deze manier (slow but steady), 95 weeg ze ook wel zichtbaar zijn) maar niet ten koste van bizar powerverlies. Als ik 2/3 weken op rij serieus underperform op mijn presses, stop ik met cutten. Het bf waar ik nu op zit (ik schat ruim ingezet tussen de 17 en 20%?) is best wel okay voor kracht. Boven de 20% hoeft niet uit gezondheids- en esthetisch perspectief maar eronder is het heel lastig om als natty sterk te blijven (zeker voor een man van 30).
Als je het uiterlijk belangrijk vindt, zou ik nog een tijdje doorgaan met cutten. Je eet soms hele grote porties en dat is vooral mentaal, daar zou je nog flink op kunnen winnen zonder dat je honger hoeft te lijden. Ik vergelijk mijn dieet wel eens met dat van jou en ik eet duidelijk minder om onder de 100kg te blijven.
 
Ik ben het niet met Alex eens.
Je bent veel sterker dan je eruitziet.
Waarom niet één jaar of twee vol op bodybuilding inzetten ? En er ook sterker uitzien ?

Heel eerlijk (en niet respectloos naar jullie beiden "ervaren" mannen): zware weights tillen is veel meer een young mans game als er goed uitzien. Dan heb ik het in beide gevallen niet over extreem hoge levels, maar er okay uitzien op je 45e of 55e is beter te doen dan propere gewichten verplaatsen op die leeftijd. Bijv. Jij Ron; top fysiek, een voorbeeld voor meniggeen op die leeftijd en ook voor mij. Maar de gewichten die je verplaatst zijn niet degenen die ik wil verplaatsen op mijn 35e straks. Als ik 45 ben, met 2 kids ofzo en een betere baan, ben ik allang blij als ik nog half jou fysiek heb. Maar nu ben ik nog een lifter...

Ik ben niet heel ijdel en cut voor 90% om 2 redenen;
1. Gezondheid
2. Pound for pound sterker zijn

Punt 1 heb ik al bijna bereikt; ik denk niet dat er healthwise veel verschil zit tussen 100kg @ 18% vet en 90kg @ 12%. Pound for pound gaat er een moment komen waarop mijn lengte en leverages me echt gaan tegen zitten en ik p4p zwakker ipv sterker wordt. Een daling van 130 cgbp naar 127.5 cgbp als ik 5kg kwijt ben is acceptabel. Als ik echter per kg bw ook een kg op de presses verlies, dan ben ik te ver aan het gaan.

Betreffende het punt van Schwarzeneggertje; ja ik kan kleinere porties eten en het is niet overdreven afzien. Bedenk wel dat ik kom van 10 jaar junkfood en 3l cola per dag naar amper junkfood en 0 frisdrank. Dit houdt ik al 22 weken vol; daar ben ik best trots op. Verwachten dat ik dan ook maar gelijk op rijst, kip en brocolli ga leven is misschien wat veel van het goede...
 
Om nog verder te gaan op het punt van RonnReeves :
Los van weinig ijdelheid, vind ik het ook niet leuk om ergens echt op in te zetten waar ik toch niet meer goed in wordt. Ik ben 30 jaar, train 16 jaar in de gym waarvan 15.9 jaar ongeveer krachtgericht. Ik heb altijd voor judo, strongman en powerlifting getraind. Tel daarbij op dat ik genetisch meer aanleg heb om sterk/atletisch te zijn dan een goed fysiek te hebben. Mijn broertje ziet er niet heel sterk uit maar is één van de beste judoka's van nl en samboka's van europa in de klasse tot 90kg. Mijn vader heeft nooit een goed fysiek gehad maar is wel een grote, sterke marine man van 100+kg die altijd zijn mannetje heeft gestaan.

Los van de "genetics" card, heeft jarenlang trainen op kracht EN amper op eten letten ook geen goed gedaan. Ik zal er waarschijnlijk altijd sterker uitzien dan ik ben. Kunnen er dingen beter, waardoor ik iets "sterker uitzie"? Absoluut, daarom probeer ik dit log ook aan te houden (denk aan voeding, rust, assistance lifts voor massa, etc.). Echter, ik ga nooit (natty) een ECHT bruut fysiek krijgen. Het kan okay worden, maar zal nooit buffer zijn dan 5/10 mensen hier op het forum. Nu ben ik ook by far niet de sterkste man op dit forum, maar iig wel een stuk hoger dan gemiddeld, zeker als ik in vorm ben.

Zelfs als ik alles op fysiek gooi, gaat er nog altijd shit zijn wat niet klopt. Armen gelijk krijgen na 18 jaar judo (altijd rechts voor staan, altijd meer doen met mijn rechterarm op de mat dan links, etc.), chest in verhouding krijgen met schouders (die ik 12 jaar lang voorrang heb gegeven ivm strongman), etc.etc. Onmogelijk vast niet, maar wel heeeel moeilijk.

Niet dat ik "bodybuilding" afschrijf hoor. Los van hoe erg ik de sport waardeer en respecteer, is het absoluut een goal als ik ouder ben. Als ik dalijk 45 ben (zoals ik al zei; hopelijk met een gezin, goede baan, etc.) boeit het me geen fuck meer hoe "goed" ik ergens in ben en train ik probably puur voor mezelf te verbeteren. Hier is bodybuilding imo DE sport voor. Maar nu op 30 wil ik nog competatief zijn. Ik wordt geen sterkste man van nl en het nk powerliften win ik ook niet; maar ik ben wel competatief in deze sporten. Dat ga ik nu (nog) niet weggooien voor een beter fysiek. Zolang het nog EN EN kan (zoals nu; fysiek verbeteren en (p4p) sterker worden); GRAAG. Maar als ik moet "kiezen" dalijk krijgt kracht nu nog voorrang :)
 
Dank je voor de toelichting :thumb:
Het hele powerliften en strongman is een beetje ' nieuw' voor mij.
Dat zag je vroeger in mijn omgeving niet zo, wel krachttraining voor extra kracht bij andere sporten etc. Maar dat ging bijna allemaal in bb stijl.
De sterkste man als tv programma kende ik wel :) maar dat was tegelijkertijd de ver van mijn bed show. Ik zag het gezonde en fitte daar niet zo in. Terwijl Julliette Bergman en Berry de Mey ook nog wel eens op tv verschenen toen. Dat had meer mijn interesse.
 
Ieder zijn ding man :) Ik respecteer mensen zoals jou enorm hoor Ron. Ik hoop er ook ooit zo in te staan. maar voorlopig heb ik nog de judo mentaliteit en ben ik nog graag competatief. Alleen tegenwoordig op een gezonder manier (met een gezonde levensstijl bij/naast mijn krachtsport).

28-02-2021

5 rondes (rust als Alex bezig was met zijn ronde):
- 10x TRX rows
- 10x 35kg per kant chest presses
- 10x 117kg trapbar deadlift
- 10x per kant 10kg landmine rotations
- 10x 130kg belt squats


Comment: Tijden waren variërend tussen de 2m01 (set 1) en 1m36 (beste set, set 3). Form boven snelheid. Ik ging stuk, maar herstelde ook behoorlijk snel. Alex ging een stuk minder stuk (zijn voor hem ook speelgoed gewichtjes) maar de pomp/verzuring leek bij hem minder snel te verdwijnen. Verschil tussen 100kg en 150kg bw denk ik :roflol:

wandelen
30 min. x easy pace

- 1 bakje rode druiven
- 1 kop erwtensoep + rookworst
- 1 groot bord kipfilet + bruine bonen + kruiden
- 500ml. proteine ijs
- 600ml. halfvolle melk + 2 scoops whey
- 4 koppen zwarte koffie

Comment: weekenden zijn niet zo clean als doordeweeks, maar ook geen totale rommel en niet boven mijn kcal denk ik :)
 
Ik heb een beetje het tegenovergestelde van wat jij hebt. Massa komt er bij mij best snel bij, terwijl mijn kracht maar mondjesmaat toeneemt. We moeten het maar doen met de genen die we hebben :)
 
Ik heb een beetje het tegenovergestelde van wat jij hebt. Massa komt er bij mij best snel bij, terwijl mijn kracht maar mondjesmaat toeneemt. We moeten het maar doen met de genen die we hebben :)
Haha jep, maar ligt ook voor groot deel aan training en achtergrond hoor. Zo goed als elke judoka die ik train heeft wat ik heb. Dat ligt deels ook aan dat je met dat soort genen wellicht eerder gaat judoën (kip of het ei verhaal) maar ik denk dat een vechtsport (of een sport als bijv. rugby of whatever; een fullbody sport met veel contact) je goed leert hoe je lichaam moet samenwerken. Ideaal om gewichten te verplaatsen, maar lastig als je vervolgens dmv training juist specifieke spieren groter wil krijgen.

01-03-2021

BW Update:


- start: 113.5kg
- week 1: 111.6kg
- week 2: 110.8kg
- week 3: 110.2kg
- week 4: 110.2kg
- week 5: 109.3kg
- week 6: 108.3kg
- week 7: 107.2kg
- week 8: 106.7kg
- week 9: 105.9kg
- week 10: 105.7kg
- week 11: 105.5kg
- week 12: 104.2kg
- week 13: 103.9kg
- week 14: 102.2kg
- week 15: 103.8kg
-
week 16: 102.9kg
- week 17: 104.8kg
- week 18: 103.8kg
- week 19: 102.7kg
- week 20: 102.4kg
- week 21: 102.6kg
- week 22: 103.1kg
- week 23: 101.9kg !!!

Comment: hier heel blij mee. Het had nog meer kunnen zijn, want normaal weeg ik om 10u ongeveer op maandag en nu was het 6u (vriendin had vroege). Ik had ook kunnen wachten met wegen maar ik wilde eten. Het had dus zomaar 101.5 of iets in die trend kunnen zijn met een paar uur extra slaap en een keer goed pissen, maar vind dit ook een mooi getal :)
 
01-03-2021

5x45 sec.:
- swiss ball planks
- stationary bike stand 8
- floor glute bridges
- hamstring marches

- 1 bakje rode druiven
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey
- 3 gebakken eieren + 130gr. mais + kruiden
- 400ml. halfvolle melk + 1 scoop whey
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- 1 bord wortels + aardappels + rundgehaktballen + jus
- 3 koppen zwarte koffie
Comment: gaat wel goed :) Wel irritante keelpijn, kutzooi XD
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Ik heb een beetje het tegenovergestelde van wat jij hebt. Massa komt er bij mij best snel bij, terwijl mijn kracht maar mondjesmaat toeneemt. We moeten het maar doen met de genen die we hebben :)
Ik heb geen van de 2 😆
 
Heel eerlijk (los van dat ik een leuke vriendin heb) heeft mijn fysiek weinig invloed gehad op mijn succes bij de vrouwtjes. Op mijn dikst of op mijn meest ripped, waren andere factoren nog meer van belang leek het... Pas op, ik ben geen festivaller en ga zelden op stap. Zonder shirt op het festival zullen de beach muscles (en een beetje tan) vast wel meer opleveren, maar zoals ik al zei; ik kom daar nooit. Ik heb nog nooit een Tinder date gehad die me wegstuurde omdat ik geen abs had :roflol:

02-03-2021
Deload Ub + pull assistance

w.u:
3x30 sec.:
- 7kg db curl + press
- 16kg kb swings
- purple band rows

banded CS J style db rows
15x 12.5kg + red band
15x 12.5kg + red band
15x 12.5kg + red band

CS db powercleans
15x 7kg
15x 7kg
15x 7kg

band pull aparts
30x red band
30x red band
40x red band

db spider curls
15x 9kg
15x 9kg
12x 9kg

db zotman curls
12x 9kg
12x 9kg
12x 9kg

Comment: g.woon pompen. Plan is dus om deze hele week geen barbell te gebruiken. Hierdoor veranderd mijn opzet vanzelf in een bro-split, maar dat kan een weekje geen kwaad denk ik. Volgende week komt dan weer mijn heavy press up pull dag en dynamic press op press dag. Hierdoor hoop/denk ik dat mijn gewrichten wat meer rust krijgen. Ook, wat ik al zei, geen straight bar werk meer voor lowerbody om de schouders en ellebogen te sparen. Ik heb beschikking tot een safety squat bar en een cambered bar, dus het hoeft ook niet

- 1 banaan
- 600ml. halfvolle melk + 2 scoops whey
- 2 duitse biefstukjes + 130gr. erwten + wortels + kruiden
- 1.5 bord rijst + sperziebonen + varkensfilet + babi ketjapsaus + casave kroepoek
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- 3 koppen zwarte koffie
Comment: te veel avondeten, maar dat de rest van de dag wel gecompenseerd :)
 
03-03-2021

kb one arm clean + press
20x 10kg R + L
20x 10kg R + L
20x 10kg R + L
20x 10kg R + L
20x 10kg R + L

Comment: wilde eens wat anders doen als extra workout. Alles non-stop gedaan: rechts 20, links 20, etc. Gelijk van genezen, schouders helemaal stuk :roflol: Niet eens zozeer die 100 presses per arm, maar die "clean" (oftewel een rotatie met een klein beetje legdrive) verzuurt de boel enorm!

wandelen
+-7km x redelijk tempo

Comment: flink stuk 1u40 min. alleen gelopen. Dit was volgens google maps 7km, maar die zoeken de snelste route (ik typte het verste punt waar ik geweest ben in). Ik heb gewoon maar wat willekeurig gelopen. Best wel vermoeid :roflol:

- 2 bakjes rode druiven
- 600ml. halfvolle melk + 2 scoops whey
- 200gr. kipfilet + 130 gr. bruine bonen + kruiden
- 1 groot bord macaroni + rundergehakt + smac + tomatensaus + kaas
- 500gr. magere kwark/yoghurt aardbeien + framboos smaak
- 4 koppen zwarte koffie

Comment: wat te veel maar met mijn cardio en extra workout ervanaf denk ik dat het wel meeviel :)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven