AndroidHealthClinic

Sondevoeding en krachttraining

Kan je nou al verklappen dat je niet gaat aankomen op 2200 kcal

• Topic Starter Topic Starter
Toch maar eens kijken dan of mijn diëtiste toch niet akkoord kan gaan en anders uitzoeken hoe ik een goede diëtiste krijg. Vind het heel raar dat zij zoveel afwijkt van wat op het web aangeraden wordt. :/

Heb je aangegeven dat je serieus aan krachttraining wilt gaan doen en dus ook flink in massa wilt aankomen?

Ik had aangeven drie keer per week full body krachttraining te willen gaan doen en dat ik daar mogelijk meer eiwitten en kcal voor zou moeten krijgen. Ook had ik gerefereerd naar informatie op het web en jullie adviezen. Hierop reageerde zij dat ik daar genoeg eiwitten voor binnenkrijg, namelijk 88 en dat ligt tussen de 1,2 en 1,5g per lichaamsgewicht.

Voor haar richtlijnen/maatstaven is dat wellicht voldoende. Voor die van ons toch echt wat te weinig.

Als ze echt weigert je meer te geven, wellicht een optie om gewoon te beginnen en je gewicht etc tracken.
Dan na een tijdje, als blijkt dat je niet aankomt, weer terug gaan met die cijfers?
Zodat ze zelf ziet dat het te weinig is.

Ik ga het morgen nog eens navragen bij haar en mocht ze dat niet doen ga ik dat maar doen, ja.

Ik kan ook chocomel door mijn sonde gaan spuiten, krijg ik 84kcal en 3,5 eiwitten per 100ml binnen. :p

Is dat een grapje, of kan iets als chocomel door je sonde? Dan is er wel veel mogelijk.

ik weet niet of dat echt mogelijk is, zou te dik kunnen zijn. De sondevoeding zelf neigt ook meer naar water, dan naar een melkachtige substantie.

Is dat een grapje, of kan iets als chocomel door je sonde? Dan is er wel veel mogelijk.

Op zich kan dat. Alleen is dat natuurlijk wel plakzooi die kan zorgen dat zijn sonde gaat dicht zitten.
Maar in feite kan je alles vloeibaar erin duwen. Het komt gewoon in je darm uit.

Op zich kan dat. Alleen is dat natuurlijk wel plakzooi die kan zorgen dat zijn sonde gaat dicht zitten.
Maar in feite kan je alles vloeibaar erin duwen. Het komt gewoon in je darm uit.

Dan zou ik het sowieso na moeten spoelen met water, wat toch dagelijks moet gebeuren.

Dus zou je dan toch ook iets van BCAA's of andersoortige aminozuren op kunnen lossen in water en via de sonde innemen.

Ik heb eergisteren mijn diëtiste gesmst en hier vandaag reactie opgekregen. Zij gaat nu akkoord om meer eiwitten en kcal in te nemen en heeft drie opties gegeven, deze wil ik graag met jullie bespreken.

Optie 1: Isosource standard fibre: verhogen naar 2,5L, dit is dan 2500kcal en 100gr eiwitten, ipv 2200kcal en 88 eiwitten.
Optie 2: Isosource proteine fiber: 1,7L dit wordt dan 2260kcal en 114gr eiwitten
Optie 3: Overstappen op een ander merk voeding: 1,2L fresubin 2kcal hp fibre - 2400kcal en 120gr eiwitten.

Optie drie klinkt fijn, aangezien ik hierbij alleen overdag aan de pomp hoef. Bij optie 1 en 2 zit ik hier 24 uur aan vast. 'S nachts zet ik de pomp ook vaak uit als deze een foutmelding geeft. Dit gebeurt geheel onbewust, maar betekent wel dat de dag erna de pompsnelheid verhoogt moet worden, anders krijg ik niet genoeg binnen.

Welke lijkt jullie het beste? :)

Als je ook nog het voordeel hebt dat je 's nachts niet aan de pomp hoeft lijkt mij optie 3 het beste. Dit is ook maar 1,2l dus ik neem aan dat je dat ook nog iets kunt verhogen in de toekomst als je nog meer kcal nodig blijkt te hebben.

Dat zou inderdaad nog makkelijk opgehoogd kunnen worden, zonder dat het teveel gaat worden. Bij de andere twee opties zal dit vrij snel een te hoog aantal liters kunnen worden. Ik denk dat optie 3 teveel voordelen heeft om niet te kiezen. :p

Zou voor 3 gaan, als je dan meer kcal wilt kun je hem altijd nog 's nachts aan doen.

Inderdaad optie 3.

Allemaal bedankt voor alle hulp. Ik heb optie 3 doorgegeven en het gaat geregeld worden. Nu nog aanmelden bij een sportschool eind deze maand. Tot die tijd nog even thuis trainen. :D

Laatst bewerkt:
Optie 3 is zeker het prettigste.
De pomp snachts uit heeft ook positief effect op je slapen (mijn ervaring) en met minder volume is het zeker ook prettiger.

Weet je al wannneer je over kan gaan? Kan wel zijn dat je er even aan moet wennen met meer eiwit in combi met vezels.

Succes alvast.

Ik slaap wel heel diep, als de pomp de error geeft weet ik dit 's ochtends ook niet meer. Enige waaraan ik het weet is dat de voeding dan nog niet helemaal leeg is. :p

Ze gaat de voeding vandaag bestellen, dus zou morgen in principe al over kunnen stappen. Heb haar gevraagd de levering maandag of dinsdag te laten doen, want ben nu niet thuis.

Gaat dat echt merkbaar zijn dan, die extra eiwitten? Ik had sowieso al eiwitten en vezels in mijn voeding.

Merk je alleen als je gaat trainen anders word je gewoon dik :p

Fitness/bodybuilding is een combinatie van veel factoren, als 1 ontbreekt (voeding/eten/training/rust) ga je niks bereiken. Uiteindelijk is het voor iedereen wisselend wat nodig is en alles wat je hier vind is grotendeels de basis. Vanuit daar kun je kijken wat voor jou wel en wat niet werkt.

Terug
Naar boven