XXL Nutrition

Sondevoeding en krachttraining

Bezoekers in dit topic

Nou begin is er, nu volhouden :p

Je kan sowieso wel 3-6 maanden dat 5x5 schema volhouden mits je af en toe de-load. Eventueel kun je na een tijdje wat isolatie oefeningen toevoegen, deed zelf altijd voor armen isolatie oefeningen er bij zodat die minder snel bottleneck zouden worden en kuiten deed ik ook als isolatie oefening.
 
Gaat wel lukken, denk ik. Heb er op dit moment veel zin in, moet me alleen nog aanmelden bij de sportschool. Mocht nog een keer proeftraining komen doen, dus ga daar denk ik morgen gebruik van maken.

Zal kijken of het na een tijdje nodig is om isolatie oefeningen te gaan doen, kan natuurlijk altijd van pas komen. Als ik tegen het eind van dit schema aanloop ga ik over op de madcow 5x5, schijnt een goede opvolger te zijn. Nu eerst maar eens beginnen met dit schema. :p
 
Voordeel van het 5x5 schema is dat het gewoon simpel is dus makkelijk vol te houden, daarnaast is 3x per week trainen makkelijk als je een keer een dag niet kan. Eventueel kun je ook vaker trainen mits je herstel dat toe laat.

Moest je straks een huis vinden en de ruimte hebben kun je ook gewoon een halfrack kopen en het schema vol blijven houden.
 
Als ik een keer niet kan trainen heb ik thuis altijd nog dumbbells liggen, waarmee ik toch nog iets kan doen. Deze neem ik tegenwoordig ook mee als ik ergens blijf slapen en dat gebeurt nog wel eens. Ben erg benieuwd hoe snel ik vooruit ga met de 5x5 en vooral hoelang ik de gewichten kan blijven verhogen. Op dit moment heb ik er in ieder geval veel zin in om het te gaan doen, die rustdag vandaag is alleen maar vervelend haha.

Ik weet niet of mijn vriendin er vrolijk van wordt als ik zo een halfrack zou kopen. :rolleyes: Het zou wel een hoop geld schelen.
 
Zou eerder bodyweight oefeningen doen ipv met dumbells te gaan kloten, als het geen zware zijn heb je er toch niks aan behalve dan even een pump in je biceps :p
 
Dus doorgaan met de plank, wall sit, air squat, tricep dips, enzovoort?
 
Dus doorgaan met de plank, wall sit, air squat, tricep dips, enzovoort?

Zolang het je progressie met 5x5 niet in de weg zit kan dat gewoon een prima toevoeging zijn. Zolang je jezelf maar niet overtraind
 
Overtrainen zal ik niet doen, die overige oefeningen doe ik dan alleen als ik niet naar de sportschool kan.

Toch nog een dingetje, de sportschool verbied het om deadlifts te doen, ivm beschadigen van de vloer. Is er een goed alternatief voor die ik mee kan nemen met de stronglifts 5x5?
 
Ik zou eerst bedenken of er een ander sportschool in de buurt is waar je terecht kan, is dat geen optie dan kan je o.a. denken aan hup trusts, goodmornings en cable pull throughs.
 
Alleen basic-fit dan, die is in vergelijking wel erg druk. Is daar wel alles mogelijk? Had daar vorige keer niet naar gekeken, toen gebruikte ik nog apparaten.
 
Volgens mij wel, ik zou er in elk geval eens binnenlopen.
 
Heb het nagevraagd en daar hebben ze (of mag) inderdaad wel alles. Ga me daar dan maar aanmelden, ondanks dat ik die andere sportschool een betere sfeer vind hebben.
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels een abonnement genomen bij Basic Fit en vandaag meteen gebruik van gemaakt. Aangezien ik al thuis bezig was en ik twee keer proeflessen had bij een andere sportschool, is er al enig resultaat te zien; ook mijn vriendin valt het op. Ik zag net op de weegschaal dat ik ook "al" 1 kg ben afgevallen. Niet veel natuurlijk, maar toch. Met deze voeding zal het allemaal goed moeten komen.

Ik wil jullie allemaal nogmaals hartelijk bedanken voor alle adviezen en de genomen moeite. Mocht ik over een tijdje nogmaals vragen hebben over voeding zal ik het in dit topic doen. :)
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt me niet de bedoeling dat je afvalt... met je huidige gewicht... dat is wel veel op zo korte tijd. Hou dat wel goed in ed gaten.
 
Klopt, zal het goed in de gaten houden en zo nodig met m'n diëtiste bespreken. Zit nu op 2400kcal per dag, kan nog makkelijk omhoog naar bijvoorbeeld 3000kcal.
 
Hey,

Daar ben ik weer. Na een aantal weken sporten leek het me leuk om even aan te geven hoe het gaat.

Ik ben voor het sporten begonnen met de 2400kcal voeding, deze voeding heb ik een 5 weken gebruikt, maar voelde me niet goed en kreeg donkere kringen onder mijn ogen en een wit gezicht. Vanaf vorige week ben ik dan ook overgestapt op de tweede optie (2260kcal 100+ eiwitten) en deze voeding bevalt een stuk beter.

Het sporten zelf gaat op zich vrij goed, ik merk echter dat de overhead press nog vrij zwaar is en heb hier met 27,5KG dan ook al twee keer gefaald. De overige oefeningen gaan goed en zijn leuk om te doen. Wel al een pols blessure gehad, helaas.

Nu zat ik nogmaals dit topic door te lezen en kwam daar wat dingen tegen die ik eerst niet aandurfde, maar welke ik nu wel wil proberen. Zo las ik bijvoorbeeld creatine (op het web, niet zozeer dit forum) en over bcaa. Ik vroeg me af of deze twee middelen me kunnen helpen om meer uit de trainingen te halen; zowel qua kracht als massaopbouw?
 
Creatine is een supplement, gaat je misschien iets helpen maar zal minimaal zijn.

Bcaa's zijn gewoon geraffineerde eiwitten waar je knetter veel geld voor betaald en wat je, als je gewoon fatsoenlijk eet, niet nodig hebt.

Hoe gaat het met je gewicht? Uiteindelijk wil je daar je progressie halen lijkt mij?
 
Qua gewicht zit ik nu op 66,1kg. Dit kwam van 63,5. Mijn uiteindelijke doel is meer (zichtbare) spiermassa en natuurlijk sterker worden.

Qua eiwitten heb ik met de sondevoeding sowieso genoeg. Creatine zal ik dan nog wat meer over lezen, om resultaten te bekijken.
 
Creatine is zeker nuttig. Zeker ook de moeite gezien het goedkoop is. BCAA is inderdaad onzin als je gewoon goed eet. Nu eet jij via sondevoeding, dat is natuurlijk een ander verhaal. Weet alleen niet of er informatie beschikbaar is over het nut in deze situatie ..
 
Denk het niet, standaard informatie over sporten met sondevoeding is al amper tot niet te vinden, helaas.

Ik ga nog wat meer lezen over creatine, mocht ik over gaan tot kopen is Creatine - CreaPure® (best creatine worldwide) van bodyenfitshop dan een beetje goed?
 
Back
Naar boven