XXL Nutrition

Sondevoeding en krachttraining

Bezoekers in dit topic

Thanks, ga sowieso mijn best doen en genoeg rust houden. Die rust is bij thuis trainen soms al lastig want is verslavend om te trainen.

Ik dacht eraan om maandag, woensdag vrijdag te trainen dan heb ik steeds wat rust en een vast schema. Qua schema ga ik een full body volgen die ik op internet gevonden heb. Voeding zit sowieso goed nu. :D
 
Zeker in jouw geval moet je ook goed om je rust denken.
Je plan klinkt goed.
Succes!
 
Welk full body schema wil je gaan volgen?
 
Ik zit aan deze te denken. Alleen voor nummer 9 zou ik een alternatief moeten vinden, die lijkt mij niet echt fijn met mijn sonde.
 
Het is verre van het "ideale" schema om mee te beginnen, maar wellicht dat het in jouw geval wel beter is om eerst een paar weken dit te proberen voordat je met losse gewichten aan de slag gaat. Ik heb nameliijk geen idee of je sonde en gesteldheid beperkingen met zich mee brengen.

Oefening 9 kan jevervangen door romanian deadlifts o.i.d.
 
Steks,

Toen de ellende met mijn maag begon was ik 20kg afgevallen. Sinds ik de sonde en weer wat aangekomen was begon ik met dumbbells. Ik begon toen op 2kg en zit nu op 6,4kg, bouw het rustig op.Wat raad je aan om anders te doen dan dat schema dan?

Zal eens kijken naar de romanian deadlifts. Iig bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb twee offtopic vragen, maar om daar nou een heel nieuw topic voor aan te maken leek me niet echt nodig. Het gaat toch ook over de sondevoeding en training.

1. Denken jullie dat het handig is om te fitnessen met de voeding aan of kan ik deze beter afzetten? De voeding zit in een tas met een redelijk lange kabel. Hij mag alleen nergens aan vast blijven hangen, dat doet erg veel pijn.
2. Is het handig als ik een personal trainer inhuur voor een beter trainingsschema of kan ik gewoon die van fit.nl aanhouden? Of een andere zoeken? Voedingstips hoef ik verder niet meer te hebben, dat is allemaal geregeld.

Alvast bedankt. :)
 
Als je de voeding eenvoudig kan afkoppelen, dan zou ik dat gewoon doen, dat lijkt me veel handiger.

Een personal trainer is in principe helemaal niet nodig, maar als je je daar prettig bij voelt is dat een optie, maar zorg er dan wel voor dat je een goede hebt en leg duidelijk uit wat je doelen zijn. Als je buiten je sondevoeding geen lichamelijke beperkingen hebt kan je met Stronglifts 5x5 starten. Dat is een fullbody schema waar veel mensen mee starten.
 
Doe ik dat gewoon. De sonde afkoppelen is nog geen 10 seconden werk.

Een personal trainer is vooral duur. Het enige dat ik qua traning echt niet wil is dat mijn buik door een apparaat en dergelijke aangeraakt wordt, aangezien het nogal gevoelig is. Zal kijken naar die stronglifts 5x5, klinkt in ieder geval goed.
 
Alleen je buik is gevoelig, of ook je borstkas? In het laatste geval zou het wel eens lastig kunnen worden om te bankdrukken.
 
Alleen mijn buik en maag, de borstkas is gelukkig niet gevoelig.

Thuis doe ik overigens de volgende trainingen:

30 day challanges (uiteraard met voldoende rustdagen)
  • Wall sit
  • Push up
  • Plank
  • Tricep dips
  • Squats (zonder gewicht)
Wanneer de 30 dagen bereikt zijn ga ik er gewoon mee verder, maar dan langere tijden of met bijvoorbeeld gewichten en afwisseling van de oefening. Tenzij ik volledig overstap op de sportschool, dan richt ik me daar natuurlijk op.

De volgende oefeningen doe ik met 6.4kg, 1 arm per keer.
  • Dumbbell Bicep Curl: 30 x per arm
  • Hammer Curl: 30 x per arm
  • Dumbbell One-Arm Shoulder Press: 30 x per arm
Deze oefening doe ik met 2kg, met twee armen tegelijk (door gebrek aan tweede 6,4kg dumbbell):
  • dumbbell flyes (staand)
Alle oefeningen doe ik zonder bankje of iets dergelijks, heb daar helaas niet de ruimte voor. De tricep dips doe ik op een stabiel staande stoel.

Ik begon 5 maanden geleden met de dumbbell bicep curl, deze deed ik toen op 2.0kg. Ik was 20 kilo afgevallen en een pak melk was al erg zwaar, dat gewicht heb ik 2 maanden terug omhoog gegooid naar 6,4kg. Dit bevalt me nu nog uitstekend, maar bouw het qua sets wel steeds wat op. Uiteindelijk is het wel mijn doel om er nog een mooi nulletje achter te kunnen plaatsen. Sinds een paar weken doe ik ook de andere oefeningen erbij.
 
Laatst bewerkt:
Ga 5x5 stronglifts doen :p

Personal trainer is niet echt nodig, de mensen van de sportschool zouden je wel moeten kunnen helpen met de oefening correct uit te kunnen voeren.
 
Haha oké, ga ik doen. Zal dit eerst even lezen, weet ik tenminste wat ik moet doen. :p

De sportschool zou waarschijnlijk basic-fit worden, aangezien dit door heel Nederland zit en ik op zoek ben naar een woning (kan nog wel even duren voor ik wat vind). Met basic-fit zit ik dan veilig qua sportschool, maar minder qua begeleiding. Fit 4 Free hebben we niet en de rest is lokaal, helaas.
 
Laatst bewerkt:
Maandelijks opzegbaar abonnement?
 
Wilde een jaarlijke abonnement nemen, of bedoel je bij een andere sportschool? Er is er nog wel 1 die 22,50pm kost en dan maandelijks opzegbaar is. Zal daar eens een kijkje nemen maandag. De rest kost 50/60 euro per maand, dan wel met persoonlijke begeleiding.
 
Vandaag proefgetraind bij een lokale sportschool en me gehouden aan het 5x5 schema. Ging vrij goed, door wat hulp van mede sporters. Het enige dat ik echt goed moet leren is om de stang stabiel te houden, deze beweegt nu nog teveel. Gaat denk ik wel goed komen met wat meer oefening. :D
 
Laatst bewerkt:
Slang = stang neem ik aan? :D

Gewoon beginnen met een lege stang.. Eerst de oefening goed onder de knie krijgen en dan pas gewicht erbij doen.
Rustig aan opbouwen en niet te snel willen. Dat is het belangrijkste. Techniek is echt nummer 1!

Succes!
 
Oeps, aangepast haha.

Dat is inderdaad wat ik van plan was te doen, gewicht toevoegen is nu nog even niet handig; blessures zit ik niet op te wachten. :)

Dank je, ook voor de hulp.
 
Mooi dat het bevallen is.
 
Back
Naar boven