XXL Nutrition

Sparks log, do you even lift bro?

• Topic Starter Topic Starter
194cm, je kan wel wat hebben ;).
JAwel. Ik vermoed zelfs dat ik iets meer moet eten. Maar als
Ex fatty ben ik toch een beetje bang om weer vet te worden. Zit nu best strak in mijn vel maar mijn gewicht stijgt. Dat is spier, dat zie ik in de spiegel. Maar lastig om dan toch ‘up the kcals’. Te doen. Maar daar ben ik nu dus mee bezig. Beetje meer eten. Vooral wat meer carbs om niet vast te komen te zitten.

Ben wel 102 kilo inmiddels. Ik was 98 eind Corona. 2 kilo is water/creating. En ik denk 15%vet. (Caliper en impedantiemetingen zeggen een stuk lager
Maar die geloof ik niet). Aan de andere kant komen de aders op armen, schouders en benen door. Dus tsja, toch maar wat meer eten dan....

Laatst bewerkt:
Zo. Lekker warm vandaag. 3200 kcals, besloten iets hoger in voeding te gaan, want ik blijf vet kwijtraken en kom langzaam we spier bij. Hoop dat ik hiermee iets beter progressie kan maken.

vanmiddag lekker wat in de zon gewandeld, fijn soms, dat thuis werken.

vanavond getraind:
Wu: fietsen

Incline bp:
3x8x50

paused 2ct bp
3x8x57,5 (schouder

pull-ups (assisted)
3x5xbw-20 (gaat echt prima, nog geen tekenen van kapotte lezen)

rdl
5x5x70 (eitje, maar techniek kan ik nu mooi op letten)

db oh press
3x10x16

db curl
3x10x16 (tweede set fail op 8, te weinig rust genomen, laatste set ging net)

hyper extension
3x10xbw +10

Weighted sit-up
3x15xbw+10

training C is nog licht vergeleken met de andere twee. Wel lekker om niet altijd zwaar te squatten. Donderdag weer bp, benieuwd hoe het gaat. Wordt nu spannend voor de schouder. Zaterdag 50kilo ohp, hier lijk ik wel te stagneren, dus dat wordt een flinke inspanning. De andere dingen gaan goed vooruit. Met name rug voel ik nu hoe sterker worden. Borst en schouders blijven mijn zwakke punt. Ik doe nu elke training presses en bench varianten, aan het volume ligt het niet. Ook doe ik facepulls en rug gaat goed vooruit.

Also: even ietsje rustiger gedaan en vandaag na een lange dag vergaderen lekker getraind. Even afreageren.

bp:
5x5x72,5 (helaas, laatste twee sets fail op rep 5. Net niet)

sq
5x5x127,5

bor
5x5x80

standingcalf raises
3x10x110

two point planks
3x60s Wissel van kant op 30s

pushups
15-15-12- pause tot fail op laatste rep

face pulls
3x10x35

skullcrushers
3x8x37,5

progressie gaat wat minder hard. Bp en ohp zit ik wel even aan mijn grenzen. Dat moet langzamer dus, en ik ga wat meer reps doen voordat ik gewicht verhoog. Bor wordt zwaar net als sq. Ik loop we tegen het einde van lineaire progressie. En dat is nu ook wel 11 weken. Dus ik ga niet meer elke training verhogen, maar werken tot rpe 8-9 en dan pas verhogen als ik 5x8 haal denk ik.

En doorrrrr, vanochtend nog even stukje hardlopen. 6 km in 30 minuten. Lekker tempo, geen last van runnersknee. Morgen weer deadliften :fuckyeah:

Also: even ietsje rustiger gedaan en vandaag na een lange dag vergaderen lekker getraind. Even afreageren.

bp:
5x5x72,5 (helaas, laatste twee sets fail op rep 5. Net niet)

sq
5x5x127,5

bor
5x5x80

standingcalf raises
3x10x110

two point planks
3x60s Wissel van kant op 30s

pushups
15-15-12- pause tot fail op laatste rep

face pulls
3x10x35

skullcrushers
3x8x37,5

progressie gaat wat minder hard. Bp en ohp zit ik wel even aan mijn grenzen. Dat moet langzamer dus, en ik ga wat meer reps doen voordat ik gewicht verhoog. Bor wordt zwaar net als sq. Ik loop we tegen het einde van lineaire progressie. En dat is nu ook wel 11 weken. Dus ik ga niet meer elke training verhogen, maar werken tot rpe 8-9 en dan pas verhogen als ik 5x8 haal denk ik.
Sterke squats!

Dus ik ga niet meer elke training verhogen, maar werken tot rpe 8-9 en dan pas verhogen als ik 5x8 haal denk ik.
Ik snap RPE nog steeds niet zo, hoe werkt dit? De eerste set kun je toch meer dus als die RPE 9 op 8 reps komt lukken de andere sets toch geen 8 reps meer voor hetzelfde RPE?

Ik kom bijvoorbeeld al gauw op iets als 12-9-8-8-6 en werk dus de eerste set naar een rep doel/RPE9 en hou de andere sets RPE gelijk maar dus minder reps. Of werk alle sets door de rep range maar dan met een stuk lichter gewicht (meer als light day dan voor progressie) en over de sets oplopende RPE.

Ik snap RPE nog steeds niet zo, hoe werkt dit? De eerste set kun je toch meer dus als die RPE 9 op 8 reps komt lukken de andere sets toch geen 8 reps meer voor hetzelfde RPE?

Ik kom bijvoorbeeld al gauw op iets als 12-9-8-8-6 en werk dus de eerste set naar een rep doel/RPE9 en hou de andere sets RPE gelijk maar dus minder reps. Of werk alle sets door de rep range maar dan met een stuk lichter gewicht (meer als light day dan voor progressie) en over de sets oplopende RPE.
Dit is zoals ik het ook interpreteer. Het gaat me erom dat ik rpe 8-9 5sets van 8 wil kunnen. Laatste set is dan voor mij bepalend. Als je het heel strict neemt kun je inderdaad de eerste set meer en de laatste het minst.

Je kunt er mee doen wat je wilt natuurlijk. Het gaat mij er om dat ik niet elke training meer wil/kan verhogen. Dat is te veel. Techniek gaat er onder lijden en zelfs als
Ik het haal is dan meteen zwaarder gewoon te veel, iig voor een aantal lifts. Ik wil we progressief blijven overloaded. En dat ga ik dus meer doen met reps dan gewicht.

Dit is zoals ik het ook interpreteer. Het gaat me erom dat ik rpe 8-9 5sets van 8 wil kunnen. Laatste set is dan voor mij bepalend. Als je het heel strict neemt kun je inderdaad de eerste set meer en de laatste het minst.

Je kunt er mee doen wat je wilt natuurlijk. Het gaat mij er om dat ik niet elke training meer wil/kan verhogen. Dat is te veel. Techniek gaat er onder lijden en zelfs als
Ik het haal is dan meteen zwaarder gewoon te veel, iig voor een aantal lifts. Ik wil we progressief blijven overloaded. En dat ga ik dus meer doen met reps dan gewicht.
Ah op de laatste set alright duidelijk.

Ik doe het (obv RIR) op de eerste set zodat ik daarmee ook (bij 0 RIR) objectief kan testen of ik met de juiste %1RM en RIR schattingen enzo train. Wat vind je daarvan? Kan zo'n test/check ook met RPE op de laatste set?

Ah op de laatste set alright duidelijk.

Ik doe het (obv RIR) op de eerste set zodat ik daarmee ook (bij 0 RIR) objectief kan testen of ik met de juiste %1RM en RIR schattingen enzo train. Wat vind je daarvan? Kan zo'n test/check ook met RPE op de laatste set?
Pfff, het is allemaal nogal subjectief. En de vorm van de dag verschilt. Wat dat betreft is elke set rpe8-9 of rir1 meer een houvast dan harde wetenschap. Vind het wel een goede vraag trouwens.

zelfde met die 1rm. Mensen zijn daarna ook niet allemaal hetzelfde.

Uiteindelijk ben ik dan simpel. Train zo hard mogelijk maar niet dat je niet meer kunt herstellen. Noem ik dan maar rpe 8-9. Of rir1. En of dat dat exact klopt -ach. Ik hoef niet naar de Olympische spelen of mijn geld ermee te verdienen. Het hoeft niet perfect van mij. We consistent en goed.

Subjectief vind ik ook juist zo moeilijk, verbaas me best vaak wat toch weer wel/niet lukt.

En vandaag weer een training. Vpr’s vandaag. Pr’s zelfs, maar dat is omdat ik niet doe aan 1rm meten.

sq
5x5x130 (vpr is iets van 12x130)

ohp
5x5x50 yes! Vpr alhoewel de allerlaatste wel echt een enorme grinder was. Helemaal recht ging die ook niet. Maar gehaald.

dl
1x3x130 (en een hoop warmup setjes)

hanging legraise
3x12xbw

barbell curl
3x8x37,5 hoppa, nog een vpr, alhoewel dit natuurlijk niet echt bijzonder veel is

cgbp
5x5x65

cable crossover
3x8x30 (rpe 9: 10-9-8)

lat pulldown
3x8x75 gehaald maar laatste reps lelijk dus volgende keer weer 75.

goede training. Blij met ohp want 50 is voor mij wel een mijlpaal. De curls gaan ook echt lekker! Stukken beter dan bench :o

12 km gewandeld door het bos en op de hei als actief herstel. Wel beetje spierpijn van gisteren.

Morgen een echte rustdag met alleen een lunch wandeling oid.

Treen van de dag

Wu: fietsen

incline bp
3x8x55

paused 1ct bp
3x8x60

pullups
3x5xbw-18 gaat vrij makkelijk nog en belangrijker, blessure is nog steeds pijnloos

rdl
5x5x80

db oh press
5x5x18 (9-8-6-6-5)

hyperextensions
3x10xbw+15

db curl
3x10x16

Weighted situp
3x20xbw+10

cooldown: fietsen naar huis.

lekkere training, iets meer volume en wat minder intensiteit. De variatie voelt we
Lekker.

• Like
Waarderingen: Bubs
In voor de BubsOHP!
Memo aan mezelf: meer eten want @Sparks79 komt erg in de buurt atm :p.

Terug
Naar boven