AndroidHealthClinic

Sparks log, do you even lift bro?

• Topic Starter Topic Starter
Hoe kan het dat je squat zoveel sterker is dan je deadlift? Squat je wel diep genoeg? Of heb je korte benen?
Ik ben gewoon nog niet zo lang aan het deadliften. Mee gestart vlak voor Corona. En ik ga rustig aan opbouwen, mijn rug hoeft niet kapot. Dus ik doe voorzichtig aan en bouw relaxed op.

Mijn benen zijn overigens wel sterk vergeleken met de rest en ik heb in verhouding een lange rug en kortere benen.

Laatst bewerkt:
Zo. Dinsdagtraining is geweest. Lekker.
Wu: fietsen

Incline bench
3x8x50

rdl
5x5x60 zwaarder voor mijn onderarmen dan de rest. Eerst techniek, dan laden. ik merk dat ik echt goed moet opletten met deadlifts om hamstrings echt op te spannen en borst vooruit te duwen. Rdl helpt me geloof ik wel.

paused bp (3s)
3x8x55 (om mijn sticking point te benadrukken)

pull ups (assisted)
3x5xbw-22 (langzaam opbouwen)

dumbell ohp
3x12x14 (per arm)

hyperexteension
3x12xbw +10

dumbell curl
3x10x14 (12-11-10 uiteindelijk met 1halvw rep in de tank....)

weighted crunches
3x15xbw+10

stairmaster
8minuten voluit tot exhaustion (mitochondrien kweken)

douchen en fietsen naar huis. Ging lekker. Armen, schouders ,rug en borst zaten helemaal
Vol, voelde met net een michelinmannetje.

Als het niet regent morgen op de racefiets.

Snel rondje op de racefiets als cardio/hersteltraining. 22 km in 42 minuten. 31 per uur gemiddeld.

Daar zijn we weer. Met dem squats vandaag. En bench.

wu: fietsen

bp:
5x5x70 (yay, wederom gelukt en zonder pijn, gaat wel moeizaam ivm driekwart jaar geleden)

sq
5x5x122,5

bor
5x5x77,5. (Lekker)

standing calf raise
3x10x105

two point planks (linker arm en rechter been of andersom)

3x60s, wissel op 30s

push-ups
3x15xbw met pause op de laatste rep

Skullcrushers
3x8x35

facepull:
De niet trainen maar wel ouwehoeren club stond alle kabels weer eens bezet te houden. Ik ben maar naar huis gegaan.

cooldown: fietsen naar huis en snel wat eten.

Voor die squats hoef je je zo langzamerhand niet meer te schamen hoor!

Voor die squats hoef je je zo langzamerhand niet meer te schamen hoor!
Doe ik ook niet. Ohp is inmiddels ook redelijk. Bp mag nog beter, en dl komt wel.

Vooral chest met die gare schouder gaat echt nog even duren. En ik ben daar inmiddels ook veel kracht kwijt.Maar verder merk ik we vooruitgang. Als het niet in gewicht is, wel in techniek en voel me toch echt aardig sterker worden nu.

Ik schaam met trouwens nergens voor. Alleen objectief gezien is mijn niveau gewoon niet zo heel hoog.

Doe ik ook niet. Ohp is inmiddels ook redelijk. Bp mag nog beter, en dl komt wel.

Vooral chest met die gare schouder gaat echt nog even duren. En ik ben daar inmiddels ook veel kracht kwijt.Maar verder merk ik we vooruitgang. Als het niet in gewicht is, wel in techniek en voel me toch echt aardig sterker worden nu.

Ik schaam met trouwens nergens voor. Alleen objectief gezien is mijn niveau gewoon niet zo heel hoog.
Schamen moet je sowieso niet, het gaat gaat om de eigen progressie, binnen de eigen mogelijkheden en gebreken.

Ik bedoelde gewoon: goede squat, maar dat zeg ik dan een beetje anders.

Tikje spierpijn van gisteren. Klein beetje cardio gedaan vanochtend: 4 km hardlopen tempo 5:20. Omdat ik wat herstel nodig heb na 4 km gestopt.

Had spierpijn met name in mijn rug en wat in mijn benen en borst. Dus extra veel gegeten vandaag, ook wat extra carbs. 3300 kcal.

Spierpijn hebben en wat extra cals pakken, ben niet de enige die het doet dus :D.

Spierpijn hebben en wat extra cals pakken, ben niet de enige die het doet dus :D.
Nouja training was pittig en morgen weer. Had een enorme pomp en samen met dit gevoel moet dat als ik voldoende eet wel tot een beetje groei leiden.

Daarnaast hardlopen en zondag wordt lekker weer dus 40km fietsen en een paar potjes beachvolleybal. Dus ik moet voldoende eten, anders maak ik het mezelf moeilijk.

Fucking hell l, ik kreeg 50 kilo ohp gewoon niet over het sticking point. Daarn gewoon 5x5x47,5 gedaan. Raar.

wu:fietsen

sq:
5x6x125

ohp
5x5x47,5 (50 was echt te veel, probeer nog een keer en anders deloaden en microloaden)

dl
1x5x125 (en een hoop warmup sets. Begin de techniek echt beter onder de knie te krijgen, gewicht voelt wel zwaarder, maar de lift zelf makkelijker)

hanging leg raises
3x10xbw

bb curl
3x8x35

cgbp
5x5x62,5

cable ceossover
3x8x30 (2x10,1x8, 35!is nog te zwaar)

lat pulldown
3x8x75 maar nog niet netjes genoeg dus dat blijft 75.

die ohp was echt gek, kreeg vijftig niet 1x omhoog. 47,5 was prima te doen.Leek we of er links iets blokkeerde. Nouja, volgende keer nog eens proberen.

Fucking hell l, ik kreeg 50 kilo ohp gewoon niet over het sticking point. Daarn gewoon 5x5x47,5 gedaan. Raar.

sq:
5x6x125

ohp
5x5x47,5 (50 was echt te veel, probeer nog een keer en anders deloaden en microloaden)

dl
1x5x125 (en een hoop warmup sets. Begin de techniek echt beter onder de knie te krijgen, gewicht voelt wel zwaarder, maar de lift zelf makkelijker)

hanging leg raises
3x10xbw

bb curl
3x8x35

cgbp
5x5x62,5

cable ceossover

lat pulldown

die ohp was echt gek, kreeg vijftig niet 1x omhoog. 47,5 was prima te doen.Leek we of er links iets blokkeerde. Nouja, volgende keer nog eens proberen.
Had ik laatst ook, als t eenmaal in de lucht is prima, maar kreeg ze niet omhoog , net even dat éne stukje

sq:
5x6x125

ohp

dl

hanging leg raises
3x10xbw

bb curl
3x8x35

cgbp
5x5x62,5

cable ceossover

lat pulldown

Ben benieuwd hoe ik dat maandag ga ervaren. Ik heb mijn laatste ub training ook 5x5 met 47.5 gedaan en ga nu ook naar de 50.

Vandaag lekker stukje fietsen in de zon. Toch nog wel vee wind en bij e de hele tijd schuin tegen. Laatste stukje we
Lekker windje mee.

iets meer dan 50 km in 1.40 gedaan. Voelde de squats en dl van gisteren toch goed zitten. Ging niet van harte. Het lekkere weer maakte veel goed. Nu in de zon in de tuin. Beentjes omhoog en straks lekker met een biertje kijken hoe ze echt hard een berg op fietsen (en blij dat ik dat niet hoef)

3600kcAl gegeten vandaag. Mijn lichaam had het nodig geloof ik. Carb refeed vandaag. Morgen weer trainen. Kijken of ik donderdag weer kan plussen op bench zonder pijn. Morgen gaat geen probleem zijn

194cm, je kan wel wat hebben ;).

Terug
Naar boven