MuscleMeat

Sparks log, do you even lift bro?

• Topic Starter Topic Starter
Pfff ik verveel me nu al zonder sportschool. Wel goed om even alles te laten herstellen. Toch nog wat last van schouder en elleboog en brachialis. Maar ik mis het nu al. En 5 weken is eigenlijk net te lang, dus zal ik wel een hele hoop kracht verliezen.

Kan toch calisthenics doen?

Pfff ik verveel me nu al zonder sportschool. Wel goed om even alles te laten herstellen. Toch nog wat last van schouder en elleboog en brachialis. Maar ik mis het nu al. En 5 weken is eigenlijk net te lang, dus zal ik wel een hele hoop kracht verliezen.
Nu het met mijn eigen kracht nooit meer goed gaat komen, merk ik dat hypertrofie ook mogelijk is met veel minder gewicht. Werd steeds handiger en explosiever op de meeste oefeningen, het trainingsgewicht bleef omhoog gaan. Maar er kwamen ook diverse blessures en zelfs spierscheuringen, niet eens bij de topsets. Op het moment train ik bewust onhandig en niet-explosief met flutgewichtjes en dat lijkt ook te werken.

Nou, met de cardio gaat het prima. Maandag elf km door het bos gerend, heuveltje op en af door de modder en zand. Lekker was dat. In de regen.

Verder zaterdag rondje op de racefiets en vrijdag een km of 7 hardlopen. Dan maar even geen gewichten.

Toch lekker bezig. Al krijg je er misschien geen dikke spieren van, maar dat hoeft niet het primaire doel te zijn...

Toch lekker bezig. Al krijg je er misschien geen dikke spieren van, maar dat hoeft niet het primaire doel te zijn...
Mijn primaire doel is fit en gezond :)

Dat lukt onder prima zo. En af en toe even pauze van de gym is stiekem wel goed voor pezen en ligamenten enz. Al is 5 weken wel erg lang.

Als het bij vijf weken blijft :rolleyes: .
Hier zal het al minimum 13 weken zijn :treuren:.
13 is wel heel lang.. net zoiets als de eerste lockdown....

Hier nog even snel loggen:

Vandaag 8 km gerend, met daarin eerst easy en 8 intervals op wedstrijdsnelheid, uitlopen en daarna nog 20 minuten fartlek, met een brug over de snelweg, een lang recht stuk tegen de wind in en gewoon even lekker moe worden.

• Like
Waarderingen: Bubs
13 is wel heel lang.. net zoiets als de eerste lockdown....

Hier nog even snel loggen:

Vandaag 8 km gerend, met daarin eerst easy en 8 intervals op wedstrijdsnelheid, uitlopen en daarna nog 20 minuten fartlek, met een brug over de snelweg, een lang recht stuk tegen de wind in en gewoon even lekker moe worden.
Doe je nog aan wedstrijden dan?

Nee hoor. Geen wedstrijden. Gewoon tegen mezelf. Wedstrijdsnelheid is je snelste tempo op die afstand.
Ok. Heb rond mijn 40ste ook nog een paar jaar aan wegatletiek gedaan en daarbij waren wedstrijden erg laagdrempelig, zowel in de zin van ook in de buurt, als voor alle niveaus. Bij wielrennen en vooral mountainbiken is dat weer niet zo, in mijn beleving.

Terug
Naar boven